Gå til innhold

Milea, Melia, Melina, Mila, Nelia - hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alle navnene er kun en variant av enten Eli eller Lea.

Ser Eli i 3 av 5 navn ;)

De kjenner vel en vidunderlig vaker kvinne som heter Eli og håper at skrukketrollet deres skal bli like nydelig :)

Anonymous poster hash: 0db80...d5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mmmmmmmmmmmmmm.........kake......



Anonymous poster hash: a030e...c24
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter heter Nordbjørg Rønnaug Isadora og det syns jeg er et nyyyyydelig navn!

Anonymous poster hash: b3a7e...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm alle disse navnene er jo navn så forstår ikke helt hva du mener. Gørr om alle skulle hete Trine, Line,Tone og Anne mener nå jeg . :) Hva er det man sier - navnet skjemmer ingen ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vena Cava

Helt enig. Latterlig. Noen er sykelig opptatte av å være så særegne, originale og spesielle at det går over stokk og stein syns jeg.

Hvor ble det av å være seg selv da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Fornavn skal innen barnet fyller seks måneder meldes til folkeregisteret av den eller de som har foreldreansvaret. Det kan ikke velges navn som kan bli til ulempe for vedkommende, og heller ikke navn som er eller har vært i bruk som slektsnavn og som ikke opprinnelig er et fornavn.

Som mellomnavn kan brukes navn som kan tas som etternavn."

I så fall slipper de bare unna ved at det er ført opp formelt som mellomnavn.

Det finnes faktisk et lass med navn som er i bruk både som fornavn og etternavn.

Bjørn, Marcus, Markus, Hartvig, Berge, Leander for å nevne noen.

Anonymous poster hash: 46dbc...230

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest RompeRusk

Hmm alle disse navnene er jo navn så forstår ikke helt hva du mener. Gørr om alle skulle hete Trine, Line,Tone og Anne mener nå jeg . :) Hva er det man sier - navnet skjemmer ingen ;)

Men nå er det jo så mange mødre som skal ha "zuperzpezielle" navn, så det finnes jo nesten ingen barn som heter Trine, Line, Tone og Anne lenger... Det blir vel mer "gørr om alle skulle hete Liam, Chrisander, sienna og Tiana, mener nå jeg".

Er så glad selv for å ha valgt oldemornavn, men til min store skrekk er dette navn som er på vei tilbake på moten. Grøss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes faktisk et lass med navn som er i bruk både som fornavn og etternavn.

Bjørn, Marcus, Markus, Hartvig, Berge, Leander for å nevne noen.

Anonymous poster hash: 46dbc...230

Men nå er jo de opprinnelig fornavn, da.

Skit samma, jeg bladde gjennom hilsener på lokalavisen til mine foreldre, og oppdaget at jeg kjente foreldre d til Noah Lexander..:P Ikke Neo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå er det jo så mange mødre som skal ha "zuperzpezielle" navn, så det finnes jo nesten ingen barn som heter Trine, Line, Tone og Anne lenger... Det blir vel mer "gørr om alle skulle hete Liam, Chrisander, sienna og Tiana, mener nå jeg".

Er så glad selv for å ha valgt oldemornavn, men til min store skrekk er dette navn som er på vei tilbake på moten. Grøss

Oldeforeldrenavn er jo populært i hver generasjon, så rart at du blir overrasket om navnet du har valgt nå blir populært.

Anonymous poster hash: 61874...22c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

Oldeforeldrenavn er jo populært i hver generasjon, så rart at du blir overrasket om navnet du har valgt nå blir populært.

Anonymous poster hash: 61874...22c

Tviler på at Liam Leander og Leah Isadora noensinne har vært oldemornavn ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge ingen kaller ungen sin Melena, så er det greit for meg :)

Anonymous poster hash: ca588...2c5

Jeg jobber med en voksen dame som heter Melena, men foreldrene hennes kommer opprinnelig fra øst-europa et sted.

Anonymous poster hash: 02243...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns egentlig ikke det var noen "feil" med navnene TS nevnte, men når navnene skal være super spesielle og kronglete, syns jeg det fort kan bli litt påtatt.

Men for all del: folk må få velge selv hva de syns er bra navn til unga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud jeg skjønner ikke vitsen med å henge seg opp i hva andre velger å kalle barna sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud jeg skjønner ikke vitsen med å henge seg opp i hva andre velger å kalle barna sine.

Neivel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi Grautfrid, Arnbjørg, Margunn, Rauthild og co er utgått på dato.

Anonymous poster hash: db65f...b1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...