Gå til innhold

Milea, Melia, Melina, Mila, Nelia - hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner at jeg blir litt matt av alle menneskene i omgangskretsen min som skal være så innmari "originale" når de velger navn på barna. Alle navnene i overskriften er navn som har blitt gitt nyfødte i omgangskretsen min (bortsett fra Fotballfrues Nelia, da). Hvorfor "finne på" navn som ikke betyr noenting? Problemet for meg blir jo at ingen blir originale i det hele tatt, så alle bare går rundt med intetsigende, sukkersøte navn som er nesten like...



Anonymous poster hash: fe0d1...a55
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge ingen kaller ungen sin Melena, så er det greit for meg :)



Anonymous poster hash: ca588...2c5
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blanchefleur

Det blir litt som med disse hipsterne som skal tatovere armer for å fronte sin individualisme og unikhet. "Problemet" er at alle gjør det samme og ender opp som en av mange uansett.

Anyway, moro for oss ;-)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nelia skjønner jeg ikke greia med.



Anonymous poster hash: 0bcc2...665
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melina er jo et nydelig navn! Forelsket meg skikkelig i det navnet ^^ Aldri hørt det navnet før tror jeg.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nelia skjønner jeg ikke greia med.

Anonymous poster hash: 0bcc2...665

Skjønner ikke helt greia med Elin og Grethe jeg da!

Anonymous poster hash: 4d2a9...356

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg blir litt matt av alle menneskene i omgangskretsen min som skal være så innmari "originale" når de velger navn på barna. Alle navnene i overskriften er navn som har blitt gitt nyfødte i omgangskretsen min (bortsett fra Fotballfrues Nelia, da). Hvorfor "finne på" navn som ikke betyr noenting? Problemet for meg blir jo at ingen blir originale i det hele tatt, så alle bare går rundt med intetsigende, sukkersøte navn som er nesten like...

Anonymous poster hash: fe0d1...a55

Det er jo helt greie navn i seg selv da, men det jeg dør litt av er at disse foreldrene alltid skal presentere det som om de har vært kjempe originale! Tror de får sjokk når døtrene begynner på skolen og må være ' Mila' R...

Anonymous poster hash: 752c6...441

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes alle de du presenterte i HI var grusomme navn! Glad mine foreldre ikke ga meg et slikt navn, da hadde det blitt endret den dagen jeg ble 18.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange rare navn ute å går ja. Jeg syns faktisk Nelia er ganske fint, men Melina høres jo bare dumt ut. Ei som kalte gutten sin Neo Lexander nå. Skikkelig fantasi navn.



Anonymous poster hash: 25f4c...ded
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som heter Melina, så for meg er det helt normalt (hun er 25 +). Ellers v<ar det "rare" navn =)



Anonymous poster hash: bd1fc...9fb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg veldig konservativ og vil oppkalle min kommende sønn etter faren min, selv om det er et gammelmodig navn.



Anonymous poster hash: 72a54...e59
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor alle skal henge seg opp i hva andre kaller barna sine? Jeg synes alle de nevnte navn er mye finere enn for eksempel Bjørn, Ole, Kari eller Mari som jeg synes alle er kjedelige navn. Men jeg lager da ikke et innlegg for å klage på navnvalget til andre for det. Så lenge de liker det er vel det det viktigste? Er så glad for at mange navn nå har kommet inn i skolen så slipper man å bli mobbet for å ha et annerledes navn!

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner ei Melia som er godt voksen. Hun er bosnisk, så det er mulig det er et vanlig navn utenfor Norge. Uttales da Me-lia.

Nelia vet jeg også om ei jente som heter, sikkert kult for henne at "alle" skal hete det nå fremover...

Anonymous poster hash: 6290a...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange rare navn ute å går ja. Jeg syns faktisk Nelia er ganske fint, men Melina høres jo bare dumt ut. Ei som kalte gutten sin Neo Lexander nå. Skikkelig fantasi navn.

Anonymous poster hash: 25f4c...ded

Noen som har sett litt for mye på The Matrix i hvertfall!

keanureevesmatrixneo.jpg

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte namn på små ungar, men eg må innrømme at eg finn mange av desse namna merkelege på vaksne folk... Men for all del, når desse ungane blir vaksne er det vel vanleg å heite det.

Endret av attegløyma
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner ei Melia som er godt voksen. Hun er bosnisk, så det er mulig det er et vanlig navn utenfor Norge. Uttales da Me-lia.

Nelia vet jeg også om ei jente som heter, sikkert kult for henne at "alle" skal hete det nå fremover...

Anonymous poster hash: 6290a...d12

Jeg vet om flere som heter noe ala Mila, Milna, Melina som alle har øst-europeisk opphav. Kanskje hipsterforeldrene henter inspirasjon derfra :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror alle pro-vaniljenavn i disse trådene at bare fordi man ikke synes Leandréa Isadora er et bra navn til en faktisk person, så er man enten helt oppslukt i Kari og Ola eller så mener man at alle skal hete Bergljot og Alflaug og Børghildru?



Anonymous poster hash: b3cf1...e60
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan til nød og neppe godta Nelia, men de andre ville jeg ikke valgt. Jeg foretrekker navn fra min oldeforeldre-generasjon hvis jeg skal kalle opp noen, dvs. fra slutten av 1800-tallet. Ikke mine foreldres generasjon eller mine besteforeldres generasjon.

Smaken er som baken, den er delt i to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg blir litt matt av alle menneskene i omgangskretsen min som skal være så innmari "originale" når de velger navn på barna. Alle navnene i overskriften er navn som har blitt gitt nyfødte i omgangskretsen min (bortsett fra Fotballfrues Nelia, da). Hvorfor "finne på" navn som ikke betyr noenting? Problemet for meg blir jo at ingen blir originale i det hele tatt, så alle bare går rundt med intetsigende, sukkersøte navn som er nesten like...

Anonymous poster hash: fe0d1...a55

Hvis du faktisk har problemer med dette så er det synd på deg. Det et oss revnende likegyldig hva andre kaller barna sine.

Du spør hvorfor noen gir navn til barna som ikke betyr noen ting, for forelderen så antar jeg faktisk at disse navnene er viktige. Og så lenge det det er viktig for foreldrene så er vel det nok?

Hvilke navn oppfyller dine krav til "å bety noe" da?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...