FruN Skrevet 18. april 2019 #42321 Del Skrevet 18. april 2019 Sy, sy, sy Dette har jeg gledet meg til Syr på bånd på ondestakken Elsker dette altså Sjekk forresten påskesokkene mamma har strikket til meg Håper folk har fine dager I dag har vi kost oss «hjemme» på formiddagen, besøkt min far, spist middag og besøkt venninna mi og dattera hennes. Der gikk vi til lekeplassen, og ungene STORkoste seg! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 18. april 2019 #42322 Del Skrevet 18. april 2019 3 timer siden, Mynona skrev: Jeg fant ut at plantagen er åpent i påsken så jeg har kjøpt litt pynt til balkongen! Så nå har jeg pottet om tomatene, plantet stemorsblomstet og margeritter og satt frem en eucalyptus! Agurkspirene vokser kjempefort og. For 2 dager siden var det ingen spire, i dag er de 4cm høye! Så herlig! Men du, fortell meg, hvordan får du eucalyptus til å overleve inne? Jeg får de ikke til inne! 35 minutter siden, FruN skrev: Sy, sy, sy Dette har jeg gledet meg til Syr på bånd på ondestakken Elsker dette altså Sjekk forresten påskesokkene mamma har strikket til meg Håper folk har fine dager I dag har vi kost oss «hjemme» på formiddagen, besøkt min far, spist middag og besøkt venninna mi og dattera hennes. Der gikk vi til lekeplassen, og ungene STORkoste seg! 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 18. april 2019 #42323 Del Skrevet 18. april 2019 27 minutter siden, Rumle skrev: Så herlig! Men du, fortell meg, hvordan får du eucalyptus til å overleve inne? Jeg får de ikke til inne! 😍 Altså.. jeg har hatt eucalyptusplante i ca 5 timer nå... og den har overlevd hittil Men damen i butikken sa MASSE LYS. Helst rett i sola. Og mye vann, må vannes hvertfall 2 ganger i uka. Og den trives i mange temperaturer, og helt ned til -10. Men min hadde en del nye skudd, så hun sa jeg burde ha den inne om natta til den har blitt litt mer robust. Eller til det ikke er minus ute. Så jeg skal ha den på terrassen hadde jeg tenkt. Også må jeg flytte plantene inn og ut på morgen og kveld foreløpig da. Stemor kunne vel være ute allerede tror jeg hun sa? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 18. april 2019 #42324 Del Skrevet 18. april 2019 (endret) 30 minutter siden, Mynona skrev: Altså.. jeg har hatt eucalyptusplante i ca 5 timer nå... og den har overlevd hittil Men damen i butikken sa MASSE LYS. Helst rett i sola. Og mye vann, må vannes hvertfall 2 ganger i uka. Og den trives i mange temperaturer, og helt ned til -10. Men min hadde en del nye skudd, så hun sa jeg burde ha den inne om natta til den har blitt litt mer robust. Eller til det ikke er minus ute. Så jeg skal ha den på terrassen hadde jeg tenkt. Også må jeg flytte plantene inn og ut på morgen og kveld foreløpig da. Stemor kunne vel være ute allerede tror jeg hun sa? Ja, stemor klarer flere minusgrader Knip masse blomster de første ukene, så får du ett hav av blomster til 17.mai Jeg har hatt Eucalyptus mange somre, og de vokser helt vanvittig ute på terrassen her, du kan bare potte den om i større krukke med en gang Ikke uvanlig at de jeg har hatt har blitt mye høyere enn meg på en sesong, og da begynte de som ca. 30-40 cm. MEN, de må inn før frosten og det tåler de aldri, ikke her i alle fall Håper du får det til! Du må følge med på røttene/jorden for de har en voldsom rotdannelse og er kjent for å "kvele" seg selv hvis det blir for mye røtter i en potte. Endret 18. april 2019 av Rumle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 18. april 2019 #42325 Del Skrevet 18. april 2019 21 minutter siden, Rumle skrev: Ja, stemor klarer flere minusgrader Knip masse blomster de første ukene, så får du ett hav av blomster til 17.mai Jeg har hatt Eucalyptus mange somre, og de vokser helt vanvittig ute på terrassen her, du kan bare potte den om i større krukke med en gang Ikke uvanlig at de jeg har hatt har blitt mye høyere enn meg på en sesong, og da begynte de som ca. 30-40 cm. MEN, de må inn før frosten og det tåler de aldri, ikke her i alle fall Håper du får det til! Du må følge med på røttene/jorden for de har en voldsom rotdannelse og er kjent for å "kvele" seg selv hvis det blir for mye røtter i en potte. Åh. Takk for tips!! dama i butikken hadde hatt sin ute hele vinteren her.... så rart... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 18. april 2019 #42326 Del Skrevet 18. april 2019 Akkurat nå, Mynona skrev: Åh. Takk for tips!! dama i butikken hadde hatt sin ute hele vinteren her.... så rart... Virkelig? Da må du ha funnet en veldig hardfør sort? Vet du navnet på den? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 18. april 2019 #42327 Del Skrevet 18. april 2019 Jeg kastet merkelappen i stad 😖 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 18. april 2019 #42328 Del Skrevet 18. april 2019 Åhh. Flaks. Tok ikke med all søpla da jeg var ute i stad. Den heter eucalyptus gunnii azura 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 18. april 2019 #42329 Del Skrevet 18. april 2019 1 time siden, Mynona skrev: Åhh. Flaks. Tok ikke med all søpla da jeg var ute i stad. Den heter eucalyptus gunnii azura Oi, den ser både spennende og hardfør ut, en sånn skal jeg prøve å få tak i også - takk for navnet! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 18. april 2019 #42330 Del Skrevet 18. april 2019 6 minutter siden, Rumle skrev: Oi, den ser både spennende og hardfør ut, en sånn skal jeg prøve å få tak i også - takk for navnet! Bare hyggelig Rumlis! De hadde den på plantagen her hvertfall! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 18. april 2019 #42331 Del Skrevet 18. april 2019 3 minutter siden, Mynona skrev: Bare hyggelig Rumlis! De hadde den på plantagen her hvertfall! Da sjekker jeg der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 20. april 2019 #42332 Del Skrevet 20. april 2019 Da byr jeg på hjemmelagde halve påskeegg med kokos og pynt....og noen overraskelser også inni. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 20. april 2019 #42333 Del Skrevet 20. april 2019 Åh .. hallaien! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 20. april 2019 #42334 Del Skrevet 20. april 2019 DER var Rumlen ja! Høgg innpå! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 20. april 2019 #42335 Del Skrevet 20. april 2019 😅 Tænk juuu! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 20. april 2019 #42336 Del Skrevet 20. april 2019 Synd at du er mett og forsynt, for her kommer en til fra forumkjøkkenet: sjokoladepai med italiensk marengs. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 20. april 2019 #42337 Del Skrevet 20. april 2019 Det er alltid litt ekstra plass i snopemagen! Sånn e det bare! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 20. april 2019 #42338 Del Skrevet 20. april 2019 God påske i ballongen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 20. april 2019 #42339 Del Skrevet 20. april 2019 Glad påsk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 20. april 2019 #42340 Del Skrevet 20. april 2019 Severus jo!!! Kjempeglad påske tilbake til DEG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå