Gå til innhold

Juballongen


Aldrisur

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Frøkensina skrev:

De var fine sammen sant? Den første er den du fortalte meg om Lauren’s Grape, den andre heter Single Lilac.

Kjempefine! :jepp: Ja, tenkte det var den :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk en som heter 'Pandora' også, den er helt nydelig

26191z.jpg

Du må google den, fordi den kommer i så mange vakre sjatteringer :ninuskapus:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst til å så honningurt, det skal være så bra for bier og humler som trenger hjelp. Dessuten så gjødsler den jorda ! 

standard_bluebell-2425269.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rumle skrev:

Jaaa ikke sant? :jepp:

Vet ikke hvorfor, men jeg tenkte flamske malerier :ler: :vetikke: Mange morsomme sjatteringer, men synes de på bildet du postet ser finest ut :ninuskapus:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Frøkensina skrev:

Jeg har veldig lyst til å så honningurt, det skal være så bra for bier og humler som trenger hjelp. Dessuten så gjødsler den jorda ! 

standard_bluebell-2425269.jpg

Den har jeg aldri prøvd. Kan den sås direkte?

I fjor var kaprifolen min helt vill. Tror den blomstret omtrent non stop fra mai til frost! Humlene var helt ville etter den. Inn og ut på terrassen i skytteltrafikk, dagen lang! :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Frøkensina skrev:

Vet ikke hvorfor, men jeg tenkte flamske malerier :ler: :vetikke: Mange morsomme sjatteringer, men synes de på bildet du postet ser finest ut :ninuskapus:

Ja, mye fint  Jeg liker så godt å ta bilder av blomster med vakre sjatteringer, så jeg er alltid på jakt etter det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rumle skrev:

Den har jeg aldri prøvd. Kan den sås direkte?

I fjor var kaprifolen min helt vill. Tror den blomstret omtrent non stop fra mai til frost! Humlene var helt ville etter den. Inn og ut på terrassen i skytteltrafikk, dagen lang! :laugh:

Ja den skal såes direkte :hoppe: 

Åh, det hørtes herlig ut :rodmer: Vet ikke hva jeg skal gjøre for den gamle viltvoksende kaprifolen på hytta for at den skal blomstre mer.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Frøkensina skrev:

Ja den skal såes direkte :hoppe: 

Åh, det hørtes herlig ut :rodmer: Vet ikke hva jeg skal gjøre for den gamle viltvoksende kaprifolen på hytta for at den skal blomstre mer.  

Jeg gjorde ikke noe spesielt, tror den bare hadde et veeeeldig godt år :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rumle skrev:

Jeg gjorde ikke noe spesielt, tror den bare hadde et veeeeldig godt år :)

 

Den likte sikkert sol og varme :jepp:  Selv om det ikke er mange blomster på den gamle som har vokst høyt oppe i et tre så har den skapt et kratt av barn rundt om kring. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Frøkensina skrev:

Den likte sikkert sol og varme :jepp:  Selv om det ikke er mange blomster på den gamle som har vokst høyt oppe i et tre så har den skapt et kratt av barn rundt om kring. 

:ninuskapus:

Ja, det var nok det :Nikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rumle skrev:

:ninuskapus:

Ja, det var nok det :Nikke:

Det er nesten for mange av dem, det blir som snubletråder :ler: Har masse å ta av, men trenger fortsatt å vite hvordan man får de frodige og til å blomstre mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, FruN skrev:

Så mase fine blomster :rodmer:

Ja ikke sant :rodmer: Noen av de dufter fantastisk også! Tok visst litt av i går når jeg måtte ha studiepause :ler: 

Ha en fin dag :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

...men står det blomstermiks på pakken eller er det kurven/kassen/hyllen de ligger i hvor det står blomstermiks, @Frøkensina ?

Om det er det siste kan det jo være kun en type i en pakke og en annen i en annen. Altså miks av blomster i den bunken av pakker.

Men de blå var fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

...men står det blomstermiks på pakken eller er det kurven/kassen/hyllen de ligger i hvor det står blomstermiks, @Frøkensina ?

Om det er det siste kan det jo være kun en type i en pakke og en annen i en annen. Altså miks av blomster i den bunken av pakker.

Men de blå var fine.

Jeg tror nok du blander tråd her nå, uansett så har jeg ingen blomstermikspakker. :fnise: De blå hos Sola er perleblomster (muscari). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frøkensina skrev:

Jeg tror nok du blander tråd her nå, uansett så har jeg ingen blomstermikspakker. :fnise: De blå hos Sola er perleblomster (muscari). 

:rodme: :sjenert:

..men det stod noe om blomstermiks...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...