Gå til innhold

Juballongen


Aldrisur

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Rumle skrev:

Imponerende at du klarer det! :ninuskapus:

Har som sagt såvidt begynt :ler: Men har et par damer her som veileder meg, de er straks ferdige på kurs for å sy denne (som jeg gjerne skulle vært med på selv, men hadde ikke mulighet)

10 minutter siden, Frøkensina skrev:

Så fine! :ninuskapus: Mange variasjoner der å velge mellom :jepp:  Litt av en jobb da :daane: Bare broderingen liksom... (flashback fra forming på skolen)  :ler:  

Men dette blir gøy å følge med på :duskedame: 

Jeg skal ikke ha noe brodering på :ler: Annet enn på skjorta :) Men det er korssting, så det bør jeg klare :ler: 

9 minutter siden, Mynona skrev:

Imponerende FruN! 

Takk :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Frøkensina skrev:

Jeg får ikke til å konsentrere meg i det hele tatt. Håper ikke kurset ryker :sukk: Så mye surr for tiden at jeg ikke har rukket å bekymre meg over operasjonen enda, det er jo bra hvertfall :fnise: 

Savner å lage noe egentlig, det er en annen type konsentrasjon. Kan sammenlignes med hagearbeid på en måte. 

:klemmer:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Rumle skrev:

Operasjonen? :unsure: Har du fått resultatene?

:jepp: Det er ikke noe farlig, men rart at noen skal inn og rote i organene :ler:  Enten blir det en liten (?) operasjon for å fjerne steiner, eller så skal de fjerne hele saken. 

Endret av Frøkensina
Og/å-regelen!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, FruN skrev:

Har som sagt såvidt begynt :ler: Men har et par damer her som veileder meg, de er straks ferdige på kurs for å sy denne (som jeg gjerne skulle vært med på selv, men hadde ikke mulighet)

Jeg skal ikke ha noe brodering på :ler: Annet enn på skjorta :) Men det er korssting, så det bør jeg klare :ler: 

Takk :) 

Jaaa, vet du er nybegynner på akkurat dette. Desto mer beundringsverdig, spør du meg :)

 

2 minutter siden, Frøkensina skrev:

:jepp: Det er ikke noe farlig, men rart at noen skal inn å rote i organene :ler:  Enten blir det en liten (?) operasjon for å fjerne steiner, eller så skal de fjerne hele saken. 

Kjemperart, jeg vet! Men, det går nok bra :jepp:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, FruN skrev:

Har som sagt såvidt begynt :ler: Men har et par damer her som veileder meg, de er straks ferdige på kurs for å sy denne (som jeg gjerne skulle vært med på selv, men hadde ikke mulighet)

Jeg skal ikke ha noe brodering på :ler: Annet enn på skjorta :) Men det er korssting, så det bør jeg klare :ler: 

Takk :) 

Så fint du får veiledning! Har du bestemt deg for hva slags versjon du skal lage? Det blir sikkert kjempefint :hoppe: 

5 minutter siden, FruN skrev:

:klemmer:

:klemmer: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rumle skrev:

Jaaa, vet du er nybegynner på akkurat dette. Desto mer beundringsverdig, spør du meg :)

 

Kjemperart, jeg vet! Men, det går nok bra :jepp:

 

:klemmer::blomst:  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Rumle skrev:

Jaaa, vet du er nybegynner på akkurat dette. Desto mer beundringsverdig, spør du meg :)

 

Kjemperart, jeg vet! Men, det går nok bra :jepp:

 

Det hjelper sikkert at FruN har laget fine ting til lillefrøkna, men enig det er beundringsverdig :jepp: og et ganske stort prosjekt vil jeg tro :ler: 

Har du hatt en sånn operasjon? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Frøkensina skrev:

Det hjelper sikkert at FruN har laget fine ting til lillefrøkna, men enig det er beundringsverdig :jepp: og et ganske stort prosjekt vil jeg tro :ler: 

Har du hatt en sånn operasjon? 

 

Ja, ikke sant? Hun er så flink! :Nikke:

Nei, har ikke det - men har hatt andre operasjoner hvor jeg har tenkt det samme. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Frøkensina skrev:

Så fint du får veiledning! Har du bestemt deg for hva slags versjon du skal lage? Det blir sikkert kjempefint :hoppe: 

:klemmer: 

Jeg har kjøpt litt forskjellige bånd, stoff til livet, og har begynt på kanten som er nederst på den ytterste stakken (uttapåstakken som den kalles). Og litt materialer til bringekluten :) 

Det stoffet jeg har kjøpt til livet er så fint :rodmer: Det har gul bunn, og har masse blomster strødd over seg :rodmer: 

Endret av FruN
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FruN skrev:

---

Det stoffet jeg har kjøpt til livet er så fint :rodmer: Det har gul bunn, og har masse blomster strødd over seg :rodmer: 

:ninuskapus:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Frøkensina skrev:

Det hjelper sikkert at FruN har laget fine ting til lillefrøkna, men enig det er beundringsverdig :jepp: og et ganske stort prosjekt vil jeg tro :ler: 

Har du hatt en sånn operasjon? 

 

Har egentlig sydd veldig lite de siste årene da :ler: Det er et ganske stort prosjekt, ja. Skulle ønske jeg hadde penger til å kjøpe alt jeg trenger, og bare sette i gang :ler: 

1 minutt siden, Rumle skrev:

Ja, ikke sant? Hun er så flink! :Nikke:

Nei, har ikke det - men har hatt andre operasjoner hvor jeg har tenkt det samme. 

:rodme: :sjenert: Takk :blomst:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, FruN skrev:

Jeg har kjøpt litt forskjellige bånd, stoff til livet, og har begynt på kanten som er nederst på den ytterste stakken (uttapåstakken som den kalles). Og litt materialer til bringekluten :) 

Det stoffet jeg har kjøpt til livet er så fint :rodmer: Det har gul bunn, og har masse blomster strødd over seg :rodmer: 

Høres nydelig ut :rodmer: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, FruN skrev:

Har egentlig sydd veldig lite de siste årene da :ler: Det er et ganske stort prosjekt, ja. Skulle ønske jeg hadde penger til å kjøpe alt jeg trenger, og bare sette i gang :ler: 

:rodme: :sjenert: Takk :blomst:

:fnise:Mrn, du er jo det! :klemmer:

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Rumle skrev:

Ja, ikke sant? Hun er så flink! :Nikke:

Nei, har ikke det - men har hatt andre operasjoner hvor jeg har tenkt det samme. 

:jepp: 

Skjønner, takk :blomst: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Frøkensina skrev:

:jepp: Det er ikke noe farlig, men rart at noen skal inn og rote i organene :ler:  Enten blir det en liten (?) operasjon for å fjerne steiner, eller så skal de fjerne hele saken. 

Stein i "maskineriet" tenker jeg kan være 1 av 2 ting, hvorav jeg har hatt den ene selv. Har dog ikke operert, men det gjorde ubeskrivelig vondt da det stod på som verst. Ønsker deg lykke til uansett om det blir stort eller lite inngrep. :klem:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Dr. A. Kula skrev:

Stein i "maskineriet" tenker jeg kan være 1 av 2 ting, hvorav jeg har hatt den ene selv. Har dog ikke operert, men det gjorde ubeskrivelig vondt da det stod på som verst. Ønsker deg lykke til uansett om det blir stort eller lite inngrep. :klem:

Tusen takk :klem: Har hatt skikkelig vondt ja :ler: Virker som det er litt bedre nå heldigvis. Håper du slipper flere sånne greier.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Frøkensina skrev:

Tusen takk :klem: Har hatt skikkelig vondt ja :ler: Virker som det er litt bedre nå heldigvis. Håper du slipper flere sånne greier.

Det håper faktisk jeg også. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

672DAC21-DF45-4FC7-8582-216AEBDE62F3.thumb.jpeg.f94852bbdbaf549d80558ccff1f12be2.jpeg

Må bare dele litt :fnise:

I bunnen ligger stoffet til livet, det er vevet slik at det forandrer utseendet litt etter lyset :rodmer:

Båndene er 

1. Til bringekluten (skal være på rød bunn)

2. Til seler som skal på uttapåstakken (og holder hele den delen oppe)

3. Nedre kant på forkleet (skal være på rød bunn)

4. Til «baksaumane» - dekorativ detalj på baksiden av livet

5. Forklebånd, til å knyte rundt livet 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...