Gå til innhold

Juballongen


Aldrisur

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Rumle skrev:

Tror det har en del med jord og forhold man kanskje ikke tenker så mye på også. Eller jeg gjør ikke i alle fall.

Jeg hadde overflod av blomkarse i fjor, de var overalt! :ninuskapus:

Ja det er mye som spiller inn. Når det gjelder et sted man ikke får vært og passet på å vanne så blir det litt vanskeligere. 

Åh det hørtes fint ut! :rodmer: Jeg kan f.eks. så blomkarser og solsikker i potter på balkongen igjen og plante ut senere. Tenkte jeg skulle prøve det med de tusenfrydene også, men kornvalmuer lar seg visstnok ikke så lett transplanteres. 

Endret av Frøkensina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi flytter endelig til vår leilighet om et par mnd, og da har jeg store ambisjoner om en balkong full av planter! Har en plan i hodet mitt om hvordan det skal se ut, men spørs om jeg får det til da. Også vil jeg ha urtehage og tomat og paprika selvfølgelig. I fjor dukka mini opp og ødela planene mine... håper hun er snillere i år. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mynona skrev:

Vi flytter endelig til vår leilighet om et par mnd, og da har jeg store ambisjoner om en balkong full av planter! Har en plan i hodet mitt om hvordan det skal se ut, men spørs om jeg får det til da. Også vil jeg ha urtehage og tomat og paprika selvfølgelig. I fjor dukka mini opp og ødela planene mine... håper hun er snillere i år. 

Flytter til ny leilighet? Flyttet dere ikke nettopp til ny flr mini kom? Eller er jeg helt forvirret nå? :ler:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rumle skrev:

Flytter til ny leilighet? Flyttet dere ikke nettopp til ny flr mini kom? Eller er jeg helt forvirret nå? :ler:

 

Jo. :ler: vi bor midlertidig her mens vi venter på at leiiigheten skal bli bygget ferdig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Rumle skrev:

Nei, de valmuene er noe egne og vanskelige

Har du de i hagen? Ja, det er liksom ikke måte på for de vil jo mer enn gjerne vokse i togskinneganger og grøfter nedover i Europa. Har skrinn jord, har lite vanning, skulle liksom ikke være noe problem da :rolleyes: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Frøkensina skrev:

Har du de i hagen? Ja, det er liksom ikke måte på for de vil jo mer enn gjerne vokse i togskinneganger og grøfter nedover i Europa. Har skrinn jord, har lite vanning, skulle liksom ikke være noe problem da :rolleyes: 

Har en del av de guloransje som vokser vilt overalt, men kanbare glemme å flytte på deeller tar frø, det vil de ikke ha noe av :ler:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mynona skrev:

Jo. :ler: vi bor midlertidig her mens vi venter på at leiiigheten skal bli bygget ferdig. 

Åhh! I mitt hode hadde dere flyttet inn noen uker før mini ble født! :bond:

:ler:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rumle skrev:

Har en del av de guloransje som vokser vilt overalt, men kanbare glemme å flytte på deeller tar frø, det vil de ikke ha noe av :ler:

 

:overrasket: Vokser de guloransje vilt overalt der du bor? Har jeg aldri sett!  Ikke helt sikker på om de du mener er sibirvalmuer eller Californiavalmuer, men det høres ut som det samme problemet jeg har lest om de røde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mynona skrev:

Jo. :ler: vi bor midlertidig her mens vi venter på at leiiigheten skal bli bygget ferdig. 

Blir bra å «lande» da tenker jeg!  Får dere mye sol på balkongen? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sibirvalmuer heter de ja :jepp: Dukker opp på steder jeg er lite, har noen mellom heller, en svær koloni under den store, gamle klematisen, og mange små/store kolonier i bakhagen og på forskj grusveier :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Rumle skrev:

Åhh! I mitt hode hadde dere flyttet inn noen uker før mini ble født! :bond:

:ler:

 

3 mnd før hun kom. Så du huska ikke så alt for gæærnt!

5 minutter siden, Frøkensina skrev:

Blir bra å «lande» da tenker jeg!  Får dere mye sol på balkongen? 

Ja, gleder oss til det. Jaa etter mine beregninger skal vi få formiddagssola på ene delen og ettermiddag og kveldssola på andre delen. Så får vi se om jeg har tenkt rett 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Rumle skrev:

Sibirvalmuer heter de ja :jepp: Dukker opp på steder jeg er lite, har noen mellom heller, en svær koloni under den store, gamle klematisen, og mange små/store kolonier i bakhagen og på forskj grusveier :jepp:

Åååååhhhh :daane: Så herlig! :ninuskapus: De trives nok  godt da :jepp: Plantet en liten klump sånne året før tørka, men de ble borte.

Stor gammel klematis :rodmer: Jeg har noen pingler jeg plantet i fjor, og så alpinaen i verandakassen da. Minst én av de tre jeg plantet var feilmerket og ble lilla istedet for den rosa Comtessen jeg hadde kjøpt, den står i krukke på balkongen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Frøkensina skrev:

Åååååhhhh :daane: Så herlig! :ninuskapus: De trives nok  godt da :jepp: Plantet en liten klump sånne året før tørka, men de ble borte.

Stor gammel klematis :rodmer: Jeg har noen pingler jeg plantet i fjor, og så alpinaen i verandakassen da. Minst én av de tre jeg plantet var feilmerket og ble lilla istedet for den rosa Comtessen jeg hadde kjøpt, den står i krukke på balkongen.

Håper de klarer seg godt :jepp: Plantet du de skikkelig dypt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Rumle skrev:

Håper de klarer seg godt :jepp: Plantet du de skikkelig dypt?

Ja, jeg plantet en klematis midt i det store (første) rosebedet som allerede har god dyp jord med mye kukompost, og så dypt jeg klarte i det grunnere bedet sammen med roser der også. Og den som ble lilla i en ca 45- 50cm potte :jepp:

I bed 2 (som er utenfor soverommet mitt på hytta :ninuskapus: ) så har de tre rosene fra året før klart fint :jepp: (Rosa, blå og oransjegul)

Endret av Frøkensina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres nydelig ut :ninuskapus:

Jeg har mistet rn del roser det siste 1-2 årene :sukk:

Blant annet min kjære Augusta. Må ha ny til våren :Nikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rumle skrev:

Høres nydelig ut :ninuskapus:

Jeg har mistet rn del roser det siste 1-2 årene :sukk:

Blant annet min kjære Augusta. Må ha ny til våren :Nikke:

Ja, så glad de klarte seg! Åhh :troest: det var leit. Jeg har mistet roser før også. Klart du må ha ny Augusta! :hoppe: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Frøkensina skrev:

Ja, så glad de klarte seg! Åhh :troest: det var leit. Jeg har mistet roser før også. Klart du må ha ny Augusta! :hoppe: 

Jaaaa! :ninuskapus:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...