Gå til innhold

Juballongen


Aldrisur

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Frøkensina skrev:

Har dere lest denne? https://www.nrk.no/urix/plastflaskehus-hjelper-bade-fattige-og-miljoet-1.14409720

Fikk sansen for Maria på 87 som bygget seg plastflaskehus etter et jordskjelv. 

Hun har jo malt alle flaskene og laget store blomster :ninuskapus:

6_KpDw47qXQnFKktHGTJtwe-2RwScZqdS46aEjFB

WeGo9ZqWA_vFsKq80pVPtQRkg_t5c_CMh1WTwm7V

Jaaa, husker jeg så en reportasje om henne for en stund siden. Utrolig kreativ dame! :ninuskapus:

2 timer siden, Frøkensina skrev:

I’ll be around tenker jeg. :klemmer: Får se om jeg får til en mellomting jeg også... eller noen flere frustrerte innlegg av og til mens jeg snakker med meg selv (ganske sannsynlig).

---

:klemmer:

 

 

God fredag og helg til alle sammen :blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så nydelig det var her :rodmer:  Det var ekstra koselig nå for føler meg (ekstra :ler: ) skjør etter i går.

Jeg har ikke fortalt alt om legen (og husk jeg hadde aldri møtt henne før), hvordan hun begynte å snakke om at andre pasienter ventet mens jeg prøvde å forklare problemene, eller hvor merkelig hun oppførte seg når jeg ble på gråten og stilte seg foran døra da jeg prøvde å gå mens hun gjentok seg selv veldig mange ganger (hun måtte være krass siden jeg snakket for mye, jeg sa jeg snakket mye pga angst, jeg måtte forstå at hun brydde seg (ingen ville følt det i den tonen eller den situasjonen det ble bare ubehagelig og påtatt), jeg sa du snakker nedlatende til meg om sykdommen og som om jeg ikke forstår at fastleger har liten tid, og sånn fortsatte hun i mange lange minutter over tiden foran døra mens jeg for lengst forsøkte å gå!).  Slags bisarr gisselsituasjon hvor tårer tydeligvis var den utløsende faktoren. 

 

4 timer siden, Rumle skrev:

I dag skal jeg ta inn en svær bukett med sånne grener for driving inne. Årets første! :hoppe:

719c130686e6cbcfe73ce49af66a0bcd.jpg

Håper du får det til! :hoppe: Hva slags busk er det? 

 

God fredag folkens :kaffekopp: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med å snakke med banken og ordne registrering  :hoppendeglad: Da er det bare å komme meg på universitetet og ordne resten.

Litt fredagsarbeidsmusikk i ballongen :skya: 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frøkensina skrev:

Ferdig med å snakke med banken og ordne registrering  :hoppendeglad: Da er det bare å komme meg på universitetet og ordne resten.

Litt fredagsarbeidsmusikk i ballongen :skya: 

---

 

Så bra! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Frøkensina skrev:

Så nydelig det var her :rodmer:  Det var ekstra koselig nå for føler meg (ekstra :ler: ) skjør etter i går.

Jeg har ikke fortalt alt om legen (og husk jeg hadde aldri møtt henne før), hvordan hun begynte å snakke om at andre pasienter ventet mens jeg prøvde å forklare problemene, eller hvor merkelig hun oppførte seg når jeg ble på gråten og stilte seg foran døra da jeg prøvde å gå mens hun gjentok seg selv veldig mange ganger (hun måtte være krass siden jeg snakket for mye, jeg sa jeg snakket mye pga angst, jeg måtte forstå at hun brydde seg (ingen ville følt det i den tonen eller den situasjonen det ble bare ubehagelig og påtatt), jeg sa du snakker nedlatende til meg om sykdommen og som om jeg ikke forstår at fastleger har liten tid, og sånn fortsatte hun i mange lange minutter over tiden foran døra mens jeg for lengst forsøkte å gå!).  Slags bisarr gisselsituasjon hvor tårer tydeligvis var den utløsende faktoren. 

 

Håper du får det til! :hoppe: Hva slags busk er det? 

 

God fredag folkens :kaffekopp: 

Herlighet! :sjokkert: Det er jo helt uhørt?! Dette må du klage på - og få deg en ny lege!

 

Det er en Forsythia, de har forvillet seg helt her, men jeg lar de stort sett være som de er selv om de tar mye plass. De er nydelige når de blomstrer i slutten av april, pluss at småfuglene føler seg tryggere der :jepp:

 

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte på @Sola de og stjernestjerten når denne dukket opp i Spotify. :fnise:

Nå er det helg! 

 

Endret av Dr. A. Kula
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

Kan visst trenge en :klem:du også.

Strengt tatt er det vel frøkna som trenger trøst, men det kan du vel overbringe. Jeg holder meg langt unna folk som kaster opp om jeg kan. 

Takk :klem: Det var heldigvis ikke mer enn den ene gangen (+), så det var deilig for alle sammen, tror jeg :ler: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, FruN skrev:

Takk :klem: Det var heldigvis ikke mer enn den ene gangen (+), så det var deilig for alle sammen, tror jeg :ler: 

Godt å høre. 

Og bare så det er sagt, jeg tar selvsagt tak jeg også når ungene kaster opp og er syke. Det er jo slike tilfeller man ikke kan holde seg langt unna. 

Har skiftet et sengetøy og to jeg også av slike grunner. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Rumle skrev:

Herlighet! :sjokkert: Det er jo helt uhørt?! Dette må du klage på - og få deg en ny lege!

 

Det er en Forsythia, de har forvillet seg helt her, men jeg lar de stort sett være som de er selv om de tar mye plass. De er nydelige når de blomstrer i slutten av april, pluss at småfuglene føler seg tryggere der :jepp:

 

Hun er fast vikar for min egentlige fastlege som bare er der en dag i uka, men skal selvsagt aldri tilbake til denne vikaren nei :ler: Jeg tenker på å bytte hele legekontoret, men kan kanskje trenge den opprinnelige legen i en sak.

Ja, jeg tenkte på gullbusk! Veldig fine. Mange som har det i nabolaget til hytta :jepp: Vet du forresten hvor tidlig man kan drive syringreiner? Når som helst? Jeg har litt lyst til å lure inn en kvast fra buskene utenfor her :ninja: 

3 timer siden, Mynona skrev:

Kanskje klage til fylkeslegen? Så det blir Formelt og tatt tak i 

Skal tenke litt på hva jeg skal gjøre, må bli en klage et eller annet sted :jepp: 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Frøkensina skrev:

Hun er fast vikar for min egentlige fastlege som bare er der en dag i uka, men skal selvsagt aldri tilbake til denne vikaren nei :ler: Jeg tenker på å bytte hele legekontoret, men kan kanskje trenge den opprinnelige legen i en sak.

Ja, jeg tenkte på gullbusk! Veldig fine. Mange som har det i nabolaget til hytta :jepp: Vet du forresten hvor tidlig man kan drive syringreiner? Når som helst? Jeg har litt lyst til å lure inn en kvast fra buskene utenfor her :ninja: 

Skal tenke litt på hva jeg skal gjøre, må bli en klage et eller annet sted :jepp: 

 

 

Hmmm tjo, så lenge det har vært en slags kuldeperiode kan man vel? Tror jeg i alle fall! Har aldri prøvd med syrin selv :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for all støtten :blomst: Jeg føler meg hvertfall bedre nå som jeg har fått fikset det jeg trengte for å kunne studere. Det var det rene snøkaoset overalt, men alt løste seg selv på overtid. 15 minutters kaffe med opphavet og så undertøysshopping hvor jeg hadde flaks med salg på Change for en gangs skyld :strix: Det var på høy tid med noe nytt. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rumle skrev:

Hmmm tjo, så lenge det har vært en slags kuldeperiode kan man vel? Tror jeg i alle fall! Har aldri prøvd med syrin selv :)

 

Men det er greit at busken er helt frossen? Tror jeg så det på Moseplassen, om jeg husker riktig :klo: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Frøkensina skrev:

Men det er greit at busken er helt frossen? Tror jeg så det på Moseplassen, om jeg husker riktig :klo: 

Tror det skal gå greit, du kan jo legge grenene i det kaldeste rommet du har først sånn, i ett par timer, så klipper du ett nytt snitt og setter de i vann :jepp:

Om ikke annet, finner du svaret :ler:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...