Gå til innhold

Juballongen


Aldrisur

Anbefalte innlegg

Da jeg var liten gikk jeg i en gigantisk snopebutikk i byen, som var stappfull av alt mulig, akkurat som en butikken i Pippi Langstrømpe filmen? Gudene må vite hvorfor den butikken ble lagt ned :(

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rumlen fikk #38500 bare fordi hun snakket om spesialbutikk med snopp i.  :fnise:  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hoppetaujenta skrev:

Rumlen fikk #38500 bare fordi hun snakket om spesialbutikk med snopp i.  :fnise:  

Haha sorry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deg vel unt!  :)  ...men du blir vel kanskje ikke så glad for sånne tall som jeg gjør? Jeg er litt rar sånn. :nigo: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner egentlig alle slike spesialbutikker jeg. Husker en som min mor pleide å gå inn i, der spesialiserte de seg på nymalt kaffe og gode oster. Husker jeg elsket lukten i den butikken helt fra jeg var bitteliten :ninuskapus: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hoppetaujenta skrev:

Det er deg vel unt!  :)  ...men du blir vel kanskje ikke så glad for sånne tall som jeg gjør? Jeg er litt rar sånn. :nigo: 

Jeg legger sjelden merke til det en gang. Gjorde ikke det nå :ler: Bare maser i vei ..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rumlen maser aldri. Hun sprer visdom på sin vei, tenk. :jepp: 
Jeg har også minner om ostebutikk fra tidlig barndom. En tobakksbutikk også...og en fiskebutikk som luktet død
og fordervelse, men jeg forsto nok ikke helt konseptet på den tiden. Det var alltid fullt av eldre damer som skulle
handle middag der. Biggus Stinkus-butikk i en liten barnenese. :sukk: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskebutikken var aldri noe høydare for meg heller :fnise: Bakeren derimot .. :nigo:

 

Endret av Rumle
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi høres ut som to oldinger som sitter på gamlehjemmet og mimrer :fnise:

 

Endret av Rumle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig egenartet stemning i gamle spesialbutikker. :jepp: Pfft! Vi er historiefortellere!

Vi hadde også en middelaldrende, pertentlig og høflig mann som eide stedets klesbutikk for eldre damer. :ninja: 
Han demonstrerte alt av undertøyets kvaliteter, hofteholdere og bh`er med spiler, hemper og pomponger.
Det var en veldig mystisk verden for lille Hoppe. 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hoppetaujenta skrev:

Veldig egenartet stemning i gamle spesialbutikker. :jepp: 

Vi hadde også en middelaldrende, pertentlig og høflig mann som eide stedets klesbutikk for eldre damer. :ninja: 
Han demonstrerte alt av undertøyets kvaliteter, hofteholdere og bh`er med spiler, hemper og pomponger.
Det var en veldig mystisk verden for lille Hoppe. 

Haha fantastisk! :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å trekke meg tilbake inni stativene med kjoleforklær når det ble for mange damer med målrettet blikk i den butikken. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Hoppetaujenta skrev:

Jeg pleide å trekke meg tilbake inni stativene med kjoleforklær når det ble for mange damer med målrettet blikk i den butikken. 

Ser det for meg :fnise:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig det der, jeg husker vi hadde bøker, seilaser (som også kunne fikse telt), jernvare (hvor man kunne ha kjøpt "doble fustasjeopphengsforkoblinger"), sykkelreparatørverksted (joda, de finnes i dag også, men ikke de samme gamle), lekebutikk som solgte "Fisher-Technik".

Dog husker jeg tobakksspesialbutikker, og "Godtebutikken" der man kjøpte enkeltgodterier i kremmerhusposer (samme som man fikk spiker i hos jernvaren), og ikke i løsvekt. 10 øre for en salt padde om jeg ikke husker feil.

Og tippelappen måtte leveres innen onsdag klokken 12:00 (eller 16:00)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Berlevåg har de en fantastisk butikk som selger ALT. Absolutt alt. De har et lite butikklokale, men det er fullstappet med alskens rariteter og de har massevis på lager. Noe av lagervarene er så gamle at de en gang trillet en dukkevogn fra lageret til museet! De har også autentiske Adidassko fra syttitallet, til syttitallspriser. Det er helt ufattelig! Beste butikken i verden. ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har vært på det gamle handelsstedet Tinden, i Øksnes kommune. Morsom butikk, de hadde også mye rart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

Merkelig det der, jeg husker vi hadde bøker, seilaser (som også kunne fikse telt), jernvare (hvor man kunne ha kjøpt "doble fustasjeopphengsforkoblinger"), sykkelreparatørverksted (joda, de finnes i dag også, men ikke de samme gamle), lekebutikk som solgte "Fisher-Technik".

Dog husker jeg tobakksspesialbutikker, og "Godtebutikken" der man kjøpte enkeltgodterier i kremmerhusposer (samme som man fikk spiker i hos jernvaren), og ikke i løsvekt. 10 øre for en salt padde om jeg ikke husker feil.

Og tippelappen måtte leveres innen onsdag klokken 12:00 (eller 16:00)

:ninuskapus:

8 timer siden, Fantastica skrev:

I Berlevåg har de en fantastisk butikk som selger ALT. Absolutt alt. De har et lite butikklokale, men det er fullstappet med alskens rariteter og de har massevis på lager. Noe av lagervarene er så gamle at de en gang trillet en dukkevogn fra lageret til museet! De har også autentiske Adidassko fra syttitallet, til syttitallspriser. Det er helt ufattelig! Beste butikken i verden. ❤️

:ninuskapus:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...