Gå til innhold

Juballongen


Aldrisur

Anbefalte innlegg

1 time siden, Mynona skrev:

Hvorfor sier jeg multer og dere molter tro?

 

38 minutter siden, Roadrunner skrev:

Jeg måtte google, og både multer og molter er gangbart navn :opplyser:

Sier multer jeg også :jepp:

Jeg sier det også :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skriver som oftest multer, og sier molter :ler: 

Kommet litt blåbær her. Ganske tørre :sad: Blir ikke akkurat store bærhøsten i år.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som den store norske maleren Edvard Munch  De fleste sier Monk,
i alle fall sånn jeg har hørt det uttalt i hele mitt liv. men det uttales med U:  Munk. 
Så vet vi det. :) 

...og den som har netflix og som virkelig vil ha litt irritasjon utenfra i sommer, bør se svensk irritasjonsserie
i 2 sesonger....: "Tjockare än vatten". Jeg holder på å sprekke i skrivende stund. Ingenting går som det skal der
og det forplanter seg i meg konstant - jeg har så lyst til å rissste enkelte av skuespillerne!!! :angry:

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Det er som den store norske maleren Edvard Munch  De fleste sier Monk,
i alle fall sånn jeg har hørt det uttalt i hele mitt liv. men det uttales med U:  Munk. 
Så vet vi det. :) 

---
 

 

Det blir ikke helt det samme, for multer kan skrives både med u og o :jepp:

 

Endret av Rumle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan da malerens navn også gjøre, se bare her: "Munk" og "Monk".... :laugh:  Det går så fint atte!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Hoppetaujenta skrev:

Det kan da malerens navn også gjøre, se bare her: "Munk" og "Monk".... :laugh:  Det går så fint atte!

Men, da er jo vi alle hjertens enige :fnise:

 

Så alle var enige om å helle Munks multer over Monks molter før de spiste og var glade .. bortsett fra My, aldri og rumlen som satt i hjørnet og både skulte og surmulte

og drømte om .. jordbær med avsindige mengder fløte :opplyser:

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rumle skrev:

Men, da er jo vi alle hjertens enige :fnise:

 

Så alle var enige om å helle Munks multer over Monks molter før de spiste og var glade .. bortsett fra My, aldri og rumlen som satt i hjørnet og både skulte og surmulte

og drømte om .. jordbær med avsindige mengder fløte :opplyser:

 

 

:jepp: Nemlig!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rumle skrev:

 ... bortsett fra My, aldri og rumlen som satt i hjørnet og både skulte og surmulte...

Ehh...de sur-moltet, såvidt jeg kan skjønne. :fnise: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. Jeg har veldig lyst til å henge med dere og skravle, men jeg har nettopp sagt til mannen min at jeg vil skilles og er litt utafor. Er bare på telefonen også, så det blir litt vanskelig. Men jeg kommer sterkere tilbake. 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Fantastica skrev:

Hei dere. Jeg har veldig lyst til å henge med dere og skravle, men jeg har nettopp sagt til mannen min at jeg vil skilles og er litt utafor. Er bare på telefonen også, så det blir litt vanskelig. Men jeg kommer sterkere tilbake. 😊

:hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Kjære deg, Fantastica....ta så mye tid du trenger til viktigere ting i livet ditt akkurat nå.
                  Vi er her. Lykke til i virvelvindfølelser og tanker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
4 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Det er som den store norske maleren Edvard Munch  De fleste sier Monk,
i alle fall sånn jeg har hørt det uttalt i hele mitt liv. men det uttales med U:  Munk. 
Så vet vi det. :) 

...og den som har netflix og som virkelig vil ha litt irritasjon utenfra i sommer, bør se svensk irritasjonsserie
i 2 sesonger....: "Tjockare än vatten". Jeg holder på å sprekke i skrivende stund. Ingenting går som det skal der
og det forplanter seg i meg konstant - jeg har så lyst til å rissste enkelte av skuespillerne!!! :angry:

 

 

Noen sier vel Monk med en R framfor M :fnise:

2 timer siden, Fantastica skrev:

 

Ønsker deg alt bra, du er en fantastisk dame og vi setter alle pris på deg :klemmer:

Jeg fjerner innlegget ditt fra sitatet i tilfelle du synes det ble for privat og vil redigere det vekk senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Severus skrev:

Hahaaha, men lillesøsteren min sin svigermor bruker å plukke multer til oss

Hæ? Har lillesøsteren din fått seg svigermor? :daane:Skal si tiden flyr avgårde! :bond:

8 timer siden, Mynona skrev:

Hvorfor sier jeg multer og dere molter tro?

Vi snakker jo samme dialekt, men kan hende molter er en østkantmåte å si multer på? :laugh:

7 timer siden, Roadrunner skrev:

Jeg måtte google, og både multer og molter er gangbart navn :opplyser:

Sier multer jeg også :jepp:

Er det ikke utrolig hvor avhengige vi har blitt av Google? Jeg googler også alt når jeg lurer på noe. Bare synd av en tredjedel av klikkene mine havner på et eller annet som har med KG å gjøre. :fnise:

6 timer siden, FruN skrev:

Jeg skriver som oftest multer, og sier molter :ler: 

Kommet litt blåbær her. Ganske tørre :sad: Blir ikke akkurat store bærhøsten i år.. 

Fant noen små innskrumpa blåbær her også. Virker ikke lovende denne bærhøsten her nei. :riste:

5 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Det er som den store norske maleren Edvard Munch  De fleste sier Monk,
i alle fall sånn jeg har hørt det uttalt i hele mitt liv. men det uttales med U:  Munk. 
Så vet vi det. :) 

...og den som har netflix og som virkelig vil ha litt irritasjon utenfra i sommer, bør se svensk irritasjonsserie
i 2 sesonger....: "Tjockare än vatten". Jeg holder på å sprekke i skrivende stund. Ingenting går som det skal der
og det forplanter seg i meg konstant - jeg har så lyst til å rissste enkelte av skuespillerne!!! :angry:

 

 

Ååå, jaaa, skjønner hva du mener. :haar:Nå har jeg ikke sett akkurat den serien, men begynte på en annen svensk serie - husker ikke navnet en gang - men den var irriterende på akkurat samme måten. 

2 timer siden, Fantastica skrev:

Hei dere. Jeg har veldig lyst til å henge med dere og skravle, men jeg har nettopp sagt til mannen min at jeg vil skilles og er litt utafor. Er bare på telefonen også, så det blir litt vanskelig. Men jeg kommer sterkere tilbake. 😊

Vi er her og vi venter til du er klar for juballong Fantastica. :klemmer:

 

--------------------------------

Trodde aldri jeg skulle bli hekta på fotball, men siden det allikevel har sust og gått her de siste månedene(føles det ut som), så har jeg fulgt med, og nå synes jeg det er spennende. MEN det jeg ikke liker med fotball er all den stygge taklingen og alt skuespillet fra de som *later som om de blir skadet*. 

Ok, nok om det. Jeg har vært og kjøpt to digre stauder i dag. En sånn her: Achillea Milefolium

image.png.6d062fdd928e59564334de81692e1674.png

og en Rød solhatt.

image.thumb.png.1b5c2fc6c9dd5acf10ddbe16ad773878.png

--ja det ble litt av et bilde.

Jeg har også vært ute å plantet dem. Ble ganske svett ja. :ler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi...tenkte nok litt i de banene selv ja. Det kommer an på om en har vokst opp med vanlige bruksmøbler
eller har hatt klaver i alle rom. :fnise:  Eller no`sånn. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Winza
5 minutter siden, Aldrisur skrev:

Hæ? Har lillesøsteren din fått seg svigermor? :daane:Skal si tiden flyr avgårde! :bond:

Vi snakker jo samme dialekt, men kan hende molter er en østkantmåte å si multer på? :laugh:

Er det ikke utrolig hvor avhengige vi har blitt av Google? Jeg googler også alt når jeg lurer på noe. Bare synd av en tredjedel av klikkene mine havner på et eller annet som har med KG å gjøre. :fnise:

Fant noen små innskrumpa blåbær her også. Virker ikke lovende denne bærhøsten her nei. :riste:

Ååå, jaaa, skjønner hva du mener. :haar:Nå har jeg ikke sett akkurat den serien, men begynte på en annen svensk serie - husker ikke navnet en gang - men den var irriterende på akkurat samme måten. 

Vi er her og vi venter til du er klar for juballong Fantastica. :klemmer:

 

--------------------------------

Trodde aldri jeg skulle bli hekta på fotball, men siden det allikevel har sust og gått her de siste månedene(føles det ut som), så har jeg fulgt med, og nå synes jeg det er spennende. MEN det jeg ikke liker med fotball er all den stygge taklingen og alt skuespillet fra de som *later som om de blir skadet*. 

Ok, nok om det. Jeg har vært og kjøpt to digre stauder i dag. En sånn her: Achillea Milefolium

image.png.6d062fdd928e59564334de81692e1674.png

og en Rød solhatt.

image.thumb.png.1b5c2fc6c9dd5acf10ddbe16ad773878.png

--ja det ble litt av et bilde.

Jeg har også vært ute å plantet dem. Ble ganske svett ja. :ler:

Hvordan vet du at de later som de blir skadet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hoppetaujenta skrev:

Hihi...tenkte nok litt i de banene selv ja. Det kommer an på om en har vokst opp med vanlige bruksmøbler
eller har hatt klaver i alle rom. :fnise:  Eller no`sånn. 

Mor og far sa både pottitter og molter. :hoho:Og ja, sant det, men vi hadde piano  altså. :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Winza skrev:

Hvordan vet du at de later som de blir skadet?

Fordi vi får nærbilde av hendelsene i etterkant, og da kan man se med det blotte øyet (:sjokkbla:) at de ikke blir spent ben på eller sparket eller hva enn de måtte late som at de blir. 

Har du fulgt med på fotball-VM da Winza? :ball:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...