Gå til innhold

Juballongen


Aldrisur

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Aldrisur skrev:

...og ville sitrontrær! 

image.png.d27efca86dd0419cd3879e8635c56503.png

Forstår ikke hvordan det kan være så mange på et så lite tre :klo:

Men fint er det :ninuskapus:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Rumle skrev:

Forstår ikke hvordan det kan være så mange på et så lite tre :klo:

Men fint er det :ninuskapus:

 

Kanskje noen har jukset? :ninja:

Neida. men ser aldri så pene sitroner på trærne i sydlige land. De er mer ruglete og vokser mer rotete liksom. :yvonne:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aldrisur skrev:

Kanskje noen har jukset? :ninja:

Neida. men ser aldri så pene sitroner på trærne i sydlige land. De er mer ruglete og vokser mer rotete liksom. :yvonne:

Jeg tror noen bare er sånn, fascinerende :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Severus skrev:

Aldri sett sitrontrer irl jeg, kun sett sitron på butikken

Men, skal vedde på at du har sett molter! Og det er det ikke mange sydenbeboere som har. :tommelsmil:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Severus skrev:

Ja, men ikke med bær på enda

Nei, det er vel litt tidlig enda. Men du har vel sett det i tidligere år? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt fineste minne om molter har jeg fra jeg bodde *på fjellet*. Eller i hvert fall så nære fjellet at jeg kunne dra dit hver dag om jeg ville.

En sånn varm sensommerkveld dro vi en hel liten gjeng avgårde, med ungene i bæremeiser, fiskestenger, kaffekjeler og nistemat, opp i fjellet. 

Vi fisket og badet i en liten innsjø, kokte kaffe på bål og spiste matpakker med egg og makrell i tomat. :laugh: Etterpå vandret vi videre inn i fjellheimen og plutselig lyste det i gult og orange fra en diger myr. Jeg har aldri sett så mye molter i hele mitt liv. Vi plukket og plukket. Fylte kaffekjelen (som vi hadde skylt  -  seff), :Pplukket i nistebokser, capser og det vi måtte ha som kunne fylles med bær. 

Det er mitt beste molteminne. :ninuskapus:

Og jeg som ikke liker molter en gang. :ler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Severus skrev:

Nei for jeg er aldri i skogen

Er /var ikke du speider??

7 timer siden, Aldrisur skrev:

Mitt fineste minne om molter har jeg fra jeg bodde *på fjellet*. Eller i hvert fall så nære fjellet at jeg kunne dra dit hver dag om jeg ville.

En sånn varm sensommerkveld dro vi en hel liten gjeng avgårde, med ungene i bæremeiser, fiskestenger, kaffekjeler og nistemat, opp i fjellet. 

Vi fisket og badet i en liten innsjø, kokte kaffe på bål og spiste matpakker med egg og makrell i tomat. :laugh: Etterpå vandret vi videre inn i fjellheimen og plutselig lyste det i gult og orange fra en diger myr. Jeg har aldri sett så mye molter i hele mitt liv. Vi plukket og plukket. Fylte kaffekjelen (som vi hadde skylt  -  seff), :Pplukket i nistebokser, capser og det vi måtte ha som kunne fylles med bær. 

Det er mitt beste molteminne. :ninuskapus:

Og jeg som ikke liker molter en gang. :ler:

Idyll!! Jeg hadde tenkt å si at jeg ikke liker multer heller, men har egentlig ikke smakt det siden jeg var barn. På fjellet! På multetur. Hoppe og Rumle elsker multer, gjør de ikke? Mener å huske en iskrem med multesmak. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo for lenge siden, men fikk aldri lov å være med på andre turer enn møter av mor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Aldrisur skrev:

De vet ikke en gang om at det finnes noe som heter molter. 

Jeg var ganske voksen da jeg i en lang og hyggelig telefonsamtale med en kamerat fra sånne dalstrøk, ble gjort 
oppmerksom på at det heter "moltebær". Jeg måtte tenke på det litt, for jeg har aldri sagt noe annet enn molter,
men vi sier jo blåbær, jordbær og bringebær...så det stemmer vel det. :fnise: 

31 minutter siden, Mynona skrev:

Hoppe og Rumle elsker multer, gjør de ikke? Mener å huske en iskrem med multesmak. 

Jo, denne Hoppen er veldig glad i molter. Noe av det beste som finnes er det! :rodmer:  Anbefales i løpet av uka.
rslyeis1teflqvborjos.jpg
Moltekrem...
sntem7iq5yftg6yuvxjb.jpg
...og som yoghurt...
2596.jpg
...eller syltetøy på skiva...
13273.jpg

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Mynona skrev:

---

Hoppe og Rumle elsker multer, gjør de ikke? Mener å huske en iskrem med multesmak. 

Jeg har aldri likt multer :opplyser: Men, har registrert tidligere at Hoppen er veldig glad i det, ja :jepp:

9 timer siden, Aldrisur skrev:

Mitt fineste minne om molter har jeg fra jeg bodde *på fjellet*. Eller i hvert fall så nære fjellet at jeg kunne dra dit hver dag om jeg ville.

En sånn varm sensommerkveld dro vi en hel liten gjeng avgårde, med ungene i bæremeiser, fiskestenger, kaffekjeler og nistemat, opp i fjellet. 

Vi fisket og badet i en liten innsjø, kokte kaffe på bål og spiste matpakker med egg og makrell i tomat. :laugh: Etterpå vandret vi videre inn i fjellheimen og plutselig lyste det i gult og orange fra en diger myr. Jeg har aldri sett så mye molter i hele mitt liv. Vi plukket og plukket. Fylte kaffekjelen (som vi hadde skylt  -  seff), :Pplukket i nistebokser, capser og det vi måtte ha som kunne fylles med bær. 

Det er mitt beste molteminne. :ninuskapus:

Og jeg som ikke liker molter en gang. :ler:

Herlig :ninuskapus:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte google, og både multer og molter er gangbart navn :opplyser:

Sier multer jeg også :jepp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...