Gå til innhold

Juballongen


Aldrisur

Anbefalte innlegg

1 time siden, Aldrisur skrev:

Åu mai gadd, det skriver så mye klokt.:hallo:

Jeg burde sitere både det ene og det andre, men det blir bare for mye for meg. Stroganoffen ble god den, selvom jeg hverken hadde sennep eller creme fraiche i den. :ler:

Noen banker på døra mi. Det må være Hoppe som kommer med kost og klut og såpevann! Men nei, det var en liten søt gutt som lurte på om jeg hadde "noe søppel som skulle kastes, eller tomflasker - eller noen andre småjobber han kunne tjene penger på".  ;) Dessverre hadde jeg ingen av delene og ikke hadde jeg noe cash heller. 

Han skulle på leirskole og hadde fått beskjed om at han måtte skaffe pengene selv. :kose:

Jaja, jeg har laget vaffelrøre og nå venter jeg besøk. :)

(Uff, hvis jeg ser leirskolegutten igjen så får han i hvert fall få en vaffelplate)

:roser:Håper dere har det bra og en fin lørdag alle sammen!  Skal gå inn å laike dere så dere skjønner at jeg har lest det dere har skrevet. :opplyser: Og, ja, jeg er enig i alt! :fnise:

Awww stakkars liten gutt da :ler:  Men, er det ikke litt rart at han hadde fått beskjed om det hjemmefra? :klo: 

Vafler er alltid godt! :jepp:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opplevde noe kjipt og nedbrytende i dag, må bare ta vare på meg selv og prøve å komme meg til hektene.  Håper jeg blir latt være i fred for flere vanskelige ting nå. Vafler hender det jeg savner, minner meg om kos.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rumle skrev:

Awww stakkars liten gutt da :ler:  Men, er det ikke litt rart at han hadde fått beskjed om det hjemmefra? :klo: 

Vafler er alltid godt! :jepp:

 

Det er vel ikke rart om han trenger å samle penger til leirskole? Ikke alle foreldre har råd til det, og det hender vel barna blir oppfordret til å samle inn på ulike måter fra skolen. 

Endret av Frøkensina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Frøkensina skrev:

Det er vel ikke rart om han trenger å samle penger til leirskole? Ikke alle foreldre har råd til det, og det hender vel barna blir oppfordret til å samle inn på ulike måter fra skolen. 

Synes du ikke? Jeg synes det er litt rart å si til en liten gutt, men det spørs vel kanskje hvor liten han er :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Frøkensina skrev:

Det er vel ikke rart om han trenger å samle penger til leirskole? Ikke alle foreldre har råd til det, og det hender vel barna blir oppfordret til å samle inn på ulike måter fra skolen. 

Joda, man da er det vel vanligvis gjennom loddsalg og slikt som skolen står bak? 

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: 

Stopper innom før natta for å si hei :)

Har ikke funnet ut av soveproblemet enda, @Aldrisur, men har dialog gående med legen. Skal tilbake om en uke. Da må/føler jeg dessverre at jeg må si at kjøring begynner å skremme meg litt. Ikke selve kjøringen, men hva som kan skje når jeg kjører.. Hadde et par opplevelser de siste ukene som ikke er bra når det kommer til å være trygg i trafikken. Og sånn kan jeg ikke ha det, hverken for min eller andres del. Så får jeg håpe at kjøreforbudet HerrN har gitt meg holder, og at jeg ikke mister sertifikatet. Om så bare for å ha gyldig ID :ler: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Rumle skrev:

Synes du ikke? Jeg synes det er litt rart å si til en liten gutt, men det spørs vel kanskje hvor liten han er :vetikke:

Jeg husker vi samlet inn penger til leirskole, for skolen hadde ikke mulighet til å dekke alt. Det var siste året på barneskolen. Husker ikke hva vi gjorde, men vi måtte bidra på et vis :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, FruN skrev:

:vinke: 

Stopper innom før natta for å si hei :)

Har ikke funnet ut av soveproblemet enda, @Aldrisur, men har dialog gående med legen. Skal tilbake om en uke. Da må/føler jeg dessverre at jeg må si at kjøring begynner å skremme meg litt. Ikke selve kjøringen, men hva som kan skje når jeg kjører.. Hadde et par opplevelser de siste ukene som ikke er bra når det kommer til å være trygg i trafikken. Og sånn kan jeg ikke ha det, hverken for min eller andres del. Så får jeg håpe at kjøreforbudet HerrN har gitt meg holder, og at jeg ikke mister sertifikatet. Om så bare for å ha gyldig ID :ler: 

Hei fruen i natten. :klemmer:

Jeg synes kjøreforbud høres riktig ut for tiden, men håper de finner ut hva som er "i veien med deg" raskt. Det er ikke noe ok å gå og ikke vite.

Jeg er enig med deg og @Frøkensina i at det er helt normalt å måtte gjøre småjobber for å tjene inn penger til leirskole, men det som rørte meg med denne gutten, var at han var sånn ca. 10-11 år og gikk alene. Jeg ville ikke tillatt mine unger å gå alene rundt å ringe på hos folk.

Det er så mange gærninger der ut (eller der inne i husene/leilighetene sine. :ninja:

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Aldrisur skrev:

Hei fruen i natten. :klemmer:

Jeg synes kjøreforbud høres riktig ut for tiden, men håper de finner ut hva som er "i veien med deg" raskt. Det er ikke noe ok å gå og ikke vite.

Jeg er enig med deg og @Frøkensina i at det er helt normalt å måtte gjøre småjobber for å tjene inn penger til leirskole, men det som rørte meg med denne gutten, var at han var sånn ca. 10-11 år og gikk alene. Jeg ville ikke tillatt mine unger å gå alene rundt å ringe på hos folk.

Det er så mange gærninger der ut (eller der inne i husene/leilighetene sine. :ninja:

 

 

Det var akkurat det jeg tenkte også, man vet jo aldri hvem de treffer på

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, FruN skrev:

:vinke: 

Stopper innom før natta for å si hei :)

Har ikke funnet ut av soveproblemet enda, @Aldrisur, men har dialog gående med legen. Skal tilbake om en uke. Da må/føler jeg dessverre at jeg må si at kjøring begynner å skremme meg litt. Ikke selve kjøringen, men hva som kan skje når jeg kjører.. Hadde et par opplevelser de siste ukene som ikke er bra når det kommer til å være trygg i trafikken. Og sånn kan jeg ikke ha det, hverken for min eller andres del. Så får jeg håpe at kjøreforbudet HerrN har gitt meg holder, og at jeg ikke mister sertifikatet. Om så bare for å ha gyldig ID :ler: 

Uff forstår at det er skummelt, men det er nok absolutt best at du ikke kjører til dette er nøstet opp i. Håper de finner ut av det snart :klemmer:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg lei meg :(  Jeg misforstår nok mye, til og med kgvenner og feilbedømmer hva som er hva. Men det føles ikke som det egentlig er plass for meg her. Det var mye bedre å være sinna og rasende på annet i livet mitt i dag enn denne evinnelige tristheten. 

2 timer siden, FruN skrev:

:vinke: 

Stopper innom før natta for å si hei :)

Har ikke funnet ut av soveproblemet enda, @Aldrisur, men har dialog gående med legen. Skal tilbake om en uke. Da må/føler jeg dessverre at jeg må si at kjøring begynner å skremme meg litt. Ikke selve kjøringen, men hva som kan skje når jeg kjører.. Hadde et par opplevelser de siste ukene som ikke er bra når det kommer til å være trygg i trafikken. Og sånn kan jeg ikke ha det, hverken for min eller andres del. Så får jeg håpe at kjøreforbudet HerrN har gitt meg holder, og at jeg ikke mister sertifikatet. Om så bare for å ha gyldig ID :ler: 

Vær nå endelig kjempeforsiktig med kjøring nå, håper du finner ut av det. Takk for melding i fjor :klemmer: 

 

 

 

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Aldrisur skrev:

Hei fruen i natten. :klemmer:

Jeg synes kjøreforbud høres riktig ut for tiden, men håper de finner ut hva som er "i veien med deg" raskt. Det er ikke noe ok å gå og ikke vite.

Jeg er enig med deg og @Frøkensina i at det er helt normalt å måtte gjøre småjobber for å tjene inn penger til leirskole, men det som rørte meg med denne gutten, var at han var sånn ca. 10-11 år og gikk alene. Jeg ville ikke tillatt mine unger å gå alene rundt å ringe på hos folk.

Det er så mange gærninger der ut (eller der inne i husene/leilighetene sine. :ninja:

 

 

Jo, der kan jeg være enig. Det kan være mye skummelt rundt omkring. For min del hadde det nok blitt en helhetsvurdering av nærområdet og ungen på hvorvidt jeg hadde gjort det. Jeg gikk rundt og solgte lodd alene når jeg var en 10-12 år gammel selv, men i trygge rammer av boligområdet jeg vokste opp i, hvor omtrent alle kjente alle og jeg lekte/var rundt i hver dag. 

Kjøreforbudet er absolutt riktig, og har ingen problemer med det. Den eneste grunnen for at jeg håper jeg ikke blir fratatt sertifikatet, er at det kan være knotete å få igjen. Regler må absolutt følges, er bare lov å håpe at legen ikke føler behovet for å melde inn at jeg har hatt episoder når jeg har kjørt, at han er fornøyd med - og stoler på - at jeg ikke setter meg bak rattet før dette er avklart. 

Men må jeg bli fotgjenger, så blir det sånn :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Frøkensina skrev:

Nå ble jeg lei meg :(  Jeg misforstår nok mye, til og med kgvenner og feilbedømmer hva som er hva. Men det føles ikke som det egentlig er plass for meg her. Det var mye bedre å være sinna og rasende på annet i livet mitt i dag enn denne evinnelige tristheten. 

---

 

 

 

 

Hvaaa? Selvfølgelig er det plass til deg her! :hug:Jeg forstår ikke hvorfor du er lei deg? :(

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Severus skrev:

Hva gjør dere på da?

Jeg sov. 

Koselig å se deg Severus. Og megabra at du ikke har blåst bort. ;)

10 timer siden, Frøkensina skrev:

Nå ble jeg lei meg :(  Jeg misforstår nok mye, til og med kgvenner og feilbedømmer hva som er hva. Men det føles ikke som det egentlig er plass for meg her. Det var mye bedre å være sinna og rasende på annet i livet mitt i dag enn denne evinnelige tristheten. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uff og nei nå ble jeg lei meg. Dersom jeg har uttrykt meg på en måte som får deg til å føle det sånn, så må du svare. :klem:

Hvis ikke kommer jeg til å tenke på dette resten av livet.  :sad:

2 timer siden, Rumle skrev:

Hvaaa? Selvfølgelig er det plass til deg her! :hug:Jeg forstår ikke hvorfor du er lei deg? :(

 

Ja ikke sant? Selvfølgelig er det det. :hjerte:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.2.2019 den 20.35, Rumle skrev:

Og hos meg etter Aldriiiiien?! Pleeeease?! 

Tar meg ei vaskerunde hos dem som trenger det og kommer til å dukke opp forkledd som ei lita ti-års jente
som søker en liten småjobb. Vaffelplate går helt fint. Med syltetøy, takk. :nigo: 

På 15.2.2019 den 20.42, Frøkensina skrev:

Men jeg trenger det alleraller mest! Turte ikke spørre en gang jeg

                              :tommelopp: 

2 timer siden, Rumle skrev:

Hvaaa? Selvfølgelig er det plass til deg her! Jeg forstår ikke hvorfor du er lei deg?

Det er veldig plass til deg tenk. :klem: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Tar meg ei vaskerunde hos dem som trenger det og kommer til å dukke opp forkledd som ei lita ti-års jente
som søker en liten småjobb. Vaffelplate går helt fint. Med syltetøy, takk. :nigo: 

                      

:velkommen: Hopp ned fra treet ditt. Sving mot høyre, så rett opp en del mil og så litt på kryss og tvers, så er du her. Du skal få middag og valgfri iskrem som dessert :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Aldrisur skrev:

Jeg sov. 

Koselig å se deg Severus. Og megabra at du ikke har blåst bort. ;)

Jeg så på Frihetens Regn hehe, vel vi blåste bare nesten bort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker dere en fin mandag og ny uke. Her er det grått, grått og atter grått så langt øye kan se. :huh:

Drømme seg bort i nydelige sommerbilder fra Pinterest. :rodmer:

image.png.371d97719bd1a16fd1e83e972921eb49.png

Har satt en bolledeig og en diger kjele med Kyllingsuppe m. nudler. Her er det nemlig vinterferie og besøk av en ung mann som er i tannfellinga. Og tenk at tannfeen hadde hørt at han trengte tyrkiske lira denne gangen! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...