Gå til innhold

Juballongen


Aldrisur

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Frøkensina skrev:

Den største (som jaget meisen rundt klematisen) var en hunn, ca 30 cm eller litt mer? Den i høst/vinter ser ut som en ung hann og er mindre og mer oransjespraglete. Utrolig intense øyne på de! Jeg lover jeg blir mye mer skremt av rådyrene :ler: 

Også har jeg hatt stilitser for første gang i høst! De er kjempefine. 

Slulle gjerne sett en sånn! Mente besvime av glede altså :ler:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Rumle skrev:

Slulle gjerne sett en sånn! Mente besvime av glede altså :ler:

 

:laugh: Jeg er visst ikke helt med i dag :fnise: Tror nok ikke jeg ville likt å se en av «mine» fugler tatt, men det er jo et sunnhetstegn for fuglepopulasjonene å ha rovfugl. Og spennende å se de en gang i blant :jepp: 

Endret av Frøkensina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Frøkensina skrev:

:laugh: Jeg er visst ikke helt med i dag :fnise: Tror nok ikke jeg ville likt å se en av «mine» fugler tatt, men det er jo et sunnhetstegn for fuglepopulasjonene å ha rovfugl. Og spennende å se de en gang i blant :jepp: 

Nei, det hadde vært forferdelig :sjokkert: Men, hadde vært flott å se en også. Helst uten at den tok en fugl så klart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rumle skrev:

Hører ugler her om natten innimellom, men ser de absolutt aldri! 

Åh lurer på hva slags du hører? Jeg er ikke sikker på om jeg har hørt ugler, men har hørt noen rare fuglelyder om natta på hytta. De fleste ugler jakter vel bare om natten så det er sjeldent å se de, tror jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Frøkensina skrev:

Åh lurer på hva slags du hører? Jeg er ikke sikker på om jeg har hørt ugler, men har hørt noen rare fuglelyder om natta på hytta. De fleste ugler jakter vel bare om natten så det er sjeldent å se de, tror jeg. 

Ja, de høres store ut, og nærme. Har non gigantiske fururær rett ved huset, så regner med at det er der de/den sitter.

Men lyden kan nok lure litt, hadde vært spennende å se en!

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg møtte forsåvidt en skogsmus nesten ansikt til ansikt i høst noen meter fra hytta. Den kravlet opp fra under en rot ved en rhododendron jeg stod og så på så jeg skvatt litt og tittet på den, etter et par sekunder så den meg også og stirret litt før den også skvatt og pilte tilbake :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rumle skrev:

Ja, de høres store ut, og nærme. Har non gigantiske fururær rett ved huset, så regner med at det er der de/den sitter.

Men lyden kan nok lure litt, hadde vært spennende å se en!

Oj spennende! Skulle hatt noe slags nattkamera :ninja: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Frøkensina skrev:

Jeg møtte forsåvidt en skogsmus nesten ansikt til ansikt i høst noen meter fra hytta. Den kravlet opp fra under en rot ved en rhododendron jeg stod og så på så jeg skvatt litt og tittet på den, etter et par sekunder så den meg også og stirret litt før den også skvatt og pilte tilbake :ler: 

:ler:

Jeg har hatt et skikkelig skogsmus-problem i hagen i år. Så selv om jeg synes de er skikkelig søte, er de ikke på favorittlisten her for tiden :fnise:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Frøkensina skrev:

Oj spennende! Skulle hatt noe slags nattkamera :ninja: 

Ja! Meeeeen, tenk alt det andre skumle man kunne fanget opp?! :redd:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rumle skrev:

:ler:

Jeg har hatt et skikkelig skogsmus-problem i hagen i år. Så selv om jeg synes de er skikkelig søte, er de ikke på favorittlisten her for tiden :fnise:

 

Ups, hva er de gjør for ugagn?? Bra at du har ugler der da, kanskje det er drfor de holder til i trærne dine :Nikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rumle skrev:

Ja! Meeeeen, tenk alt det andre skumle man kunne fanget opp?! :redd:

 

:klo: Hva da for noe? Hattifnatter mener du? :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Frøkensina skrev:

:klo: Hva da for noe? Hattifnatter mener du? :laugh:

Flytende hvitkledde spøkelser, dansende dverger som snakker baklengs :redd: og ja, hattifnatter! For å nevne noe .. Nei takk, tar ikke sjansen! 

8 minutter siden, Frøkensina skrev:

Ups, hva er de gjør for ugagn?? Bra at du har ugler der da, kanskje det er drfor de holder til i trærne dine :Nikke:

De stjeler all fuglematen, gnager på plantene, graver opp alle løk jeg har plantet og roter overalt. Må innrømme at jeg er ikke spesielt imponert over musefangeegenskapene til den/de uglene :laugh:

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dansende dverger :daane: :laugh: Nei det forstår jeg jo :fnise:  :klemmer:

:unsure: Hmmm, et sted jeg hadde plantet allium (tre ulike sorter) ble helt endevent av et eller annet dyr! Men jeg så ikke musespor akkurat, og det var mye jord som var slengt omkring så vet ikke om musene har sånne superkrefter? Har aldri sett noen på fuglematerne heller. Men regner med de spiser det som har falt på bakken. Nei du får be uglene dine om å ta seg sammen! :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

Trodde den funksjonen lastet opp bilde og deretter deretter satte det inn i innlegg, men jeg tar visst feil.

:daane: juleferie i 4 uker! kan jeg bare drømme om...

Det er bare fordi jeg er i permisjon at det går. Aldri vært på så lang ferie før! 

 

Apropos fugler, vi så en stor havørn i Thailand! Tror den bodde i trærne nær stranda for den var der ofte. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Mynona skrev:

Det er bare fordi jeg er i permisjon at det går. Aldri vært på så lang ferie før! 

 

Apropos fugler, vi så en stor havørn i Thailand! Tror den bodde i trærne nær stranda for den var der ofte. 

Så flott! Har aldri tenkt på at de kan finnes på så varme breddegrader. Så en for lenge siden fly opp noen meter fra oss på tur i Lofoten en gang, fantastisk øyeblikk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...