Aldrisur Skrevet 4. februar 2015 Forfatter #11021 Del Skrevet 4. februar 2015 Jeg hadde tenkt å si det - var ikke dere der på kinesisk nyttår i fjor og.. men så skrev du det nederst der jeg har vært i Kina, og ja, kan bekrefte at det er en del snålinger der. Eller.. de er jo ikke snåle egentlig, de har jo bare en annen kultur enn oss. Som er uvant for oss. De synes sikkert vi er like rare. Nettopp - kulturforskjeller ja. Jeg betrakter de ved frokostbordet og tenker What? Er det mulig å ta gaffelen nedi et helt speilegg for så å slurpe hele greia i seg? Men så kom jeg på at de antakeligvis ikke er så gode med kniv og gaffel. Dette er jo typisk en spisepinnemåte og få i seg maten på. Bare som et eksempel på spisemåte. I tillegg er det noen titalls andre saker der de er helt forskjellige fra oss. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 4. februar 2015 Forfatter #11022 Del Skrevet 4. februar 2015 Det var den dagen. Nå skal jeg gå og legge meg igjen jeg, og lese verdens mest irriterende bok. "Det som ventet meg" av Parinoush Saniee, en roman fra Iran og alle vederstyggelighetene kvinnene blir utsatt for i et ekstremt muslimsk samfunn. Makan! Noen som har lest den? Den fikk Boccaccio-prisen i 2012 (har aldri hørt om den prisen før jeg) , men boken er godt skrevet. Natta til de som stikker innom... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 4. februar 2015 #11023 Del Skrevet 4. februar 2015 Av og til ønsker jeg meg en 500 lapp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 4. februar 2015 #11024 Del Skrevet 4. februar 2015 (endret) Gubbeskinnet har nå renset kameraet med en sånn blåsedings han fikk av Aldrisurine til jul. Så nå er det bare å krysse fingre.Du må hilse Aldrisurine når du kommer hjem og takke henne for den forutseende blåsedingsgaven....ja, for hun er vel ikke noe særlig her inne og leser for tiden vel? *speide i skjul* Endret 4. februar 2015 av Hoppetaujenta 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inggolf Skrevet 4. februar 2015 #11025 Del Skrevet 4. februar 2015 Hva er The Big Buddha og Fishermans Village som du skrev at dere besøkte? Kan helt sikkert google det, men det er mye hyggeligere at du forteller Så morsomt-merkelig å høre om disse kineserne! Egentlig ganske søtt Vi nordmenn er nok ikke helt uskyldige der vi trasker rundt i bar overkropp/i bikinioverdel andre steder enn på stranda, har en tendens til å drikke en god del for mye i blant og jeg kan tenke meg at mange av oss er svææært kravstore til mye forskjellig der ute i utlandet. Sove god med seg Aldri! Boka har jeg ikke lest, gleder meg sååå til å bli ferdigstudert så jeg kan lese litteratur igjen!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 4. februar 2015 #11026 Del Skrevet 4. februar 2015 Nordmenn på kanariholmene, gjør meg flaue over å være norsk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 4. februar 2015 #11027 Del Skrevet 4. februar 2015 Mye underholdning i asiatiske turister på tur... Glemmer ikke et turfølge på hotellet vi besøkte i Thailand - mor og to voksne døtre. Mor kom til frokost i tøfler og Mikke Mus-nattkjole. Hakeslepp og fnis ved bordet - må innrømme det 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 4. februar 2015 #11028 Del Skrevet 4. februar 2015 hun følte seg vel hjemme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anje Skrevet 4. februar 2015 #11029 Del Skrevet 4. februar 2015 De artigste synes jeg er amerikanere. Altså: de snakker jo engelsk, ikke sant? Alle og enhver forstår akkurat hva de sier. Og likevel så er det stadig vekk jeg overhører samtaler om både det ene og det andre som de åpenbart tror "de innfødte" ikke forstår et ord av. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 5. februar 2015 Forfatter #11030 Del Skrevet 5. februar 2015 (endret) Av og til ønsker jeg meg en 500 lapp Du må hilse Aldrisurine når du kommer hjem og takke henne for den forutseende blåsedingsgaven. ...ja, for hun er vel ikke noe særlig her inne og leser for tiden vel? *speide i skjul* Jeg kan hilse henne nå jeg Hoppe, vi har daglig kontakt og joda, hun leser her også. Hva er The Big Buddha og Fishermans Village som du skrev at dere besøkte? Kan helt sikkert google det, men det er mye hyggeligere at du forteller Så morsomt-merkelig å høre om disse kineserne! Egentlig ganske søtt Vi nordmenn er nok ikke helt uskyldige der vi trasker rundt i bar overkropp/i bikinioverdel andre steder enn på stranda, har en tendens til å drikke en god del for mye i blant og jeg kan tenke meg at mange av oss er svææært kravstore til mye forskjellig der ute i utlandet. Sove god med seg Aldri! Boka har jeg ikke lest, gleder meg sååå til å bli ferdigstudert så jeg kan lese litteratur igjen!! The Big Buddha er det største buddhistiske tempelet her på øya, og Firshermans Village, er akkurat det navnet sier, en fiskelandsby. I denne landsbyen er det også masse herlige restauranter og steder man kan gå og hygge seg. Apropos nordmenns oppførsel ( i hvert fall på de stedene jeg har vært de siste 10 årene) er eksemplarisk. Jeg har sett en full nordmann nå og da, men det er ytterst sjeldent. Derimot blir nordmenn tatt i mot med vennlighet og varme. thaiene kan ikke få sagt nok hvor mye de setter pris på nordmenn (og andre skandinavere). Ooog ALLE spør: Hvor kommer du i fra? I går når vi gikk forbi et sånt massasjested (helt uskyldig Thai-massasje ) ropte damene etter oss og spurte: Wee du ju kam fråm? (<--------lydskrift). Herr A ropte: Ooo I dont remember anymore! Da knakk de sammen av latter - det var såååå morsomt atte gubbannoa! De ler av alt mulig tull. Nordmennene er kjent for å ikke klage så mye, vi husker å takke for det som blir gjort for oss og vi viser respekt for andre mennesker. Vi er ikke høyrøstede og brautende ei heller storforlangende. Det blir satt stor pris på av de som bor her. Det er lett å bli kjent med dem, selv de som ikke snakker så veldig godt engelsk, kroppsspråk og humor kan man komme ganske langt med. Jaja, nok om det. Dagene går jammen fort. Nå er det bare fire dager igjen her på Koh Samoi, så går turen videre til Bangkok. Èn ting er i allfall sikkert. Jeg har fått sol, vann og sand så det holder fram til sommeren! Mye underholdning i asiatiske turister på tur... Glemmer ikke et turfølge på hotellet vi besøkte i Thailand - mor og to voksne døtre. Mor kom til frokost i tøfler og Mikke Mus-nattkjole. Hakeslepp og fnis ved bordet - må innrømme det Åååå, det er en morsom historie. Ser henne for meg. De artigste synes jeg er amerikanere. Altså: de snakker jo engelsk, ikke sant? Alle og enhver forstår akkurat hva de sier. Og likevel så er det stadig vekk jeg overhører samtaler om både det ene og det andre som de åpenbart tror "de innfødte" ikke forstår et ord av. Ja, det har jeg også tenkt på. Og i tillegg snakker de jo sååå høyt! Endret 5. februar 2015 av Aldrisur 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 5. februar 2015 #11031 Del Skrevet 5. februar 2015 Måtte bare bidra med litt latter her etterhvert som bildene begynte å leve i min indre kino. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 5. februar 2015 Forfatter #11032 Del Skrevet 5. februar 2015 God morgen og ha en knallfin dag Hoppetussa! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 5. februar 2015 #11033 Del Skrevet 5. februar 2015 Det lover jeg på tro og ære! *glede seg til de neste bildene og historiene som kommer* 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 5. februar 2015 #11034 Del Skrevet 5. februar 2015 Så fiiiin blomst og sommerbrune føtter 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 5. februar 2015 #11035 Del Skrevet 5. februar 2015 Kos dere med de siste dagene i paradis før dere skal inn til storbyen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 5. februar 2015 Forfatter #11036 Del Skrevet 5. februar 2015 Taaaaaakk Rumle! Å ja, det skal vi. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 5. februar 2015 #11037 Del Skrevet 5. februar 2015 Hvordan gikk det med klærne? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Inggolf Skrevet 5. februar 2015 #11038 Del Skrevet 5. februar 2015 Ha en finfiiiin dag der nede i paradiset Jeg er ikke så hoppende glad i dag...Siste praksisdag og greier.. Synes det er skikkelig trist, har blitt så glade i ansatte og beboere atte fysjjj! Pårørende har til og med spurt tjenesteleder om han kan ansette meg Og nå driver de å steller i stand store kaker og greier her... Kom å spis dem opp så jeg slipper a! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 5. februar 2015 #11039 Del Skrevet 5. februar 2015 Awww så koselig at de lager i stand avskjedsfest til deg da, noz Jeg melder meg frivillig til tjeneste til å spise! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 5. februar 2015 #11040 Del Skrevet 5. februar 2015 Kake? Kos dere videre, Aldrisur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå