Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ååå :( God bedring til lillebror! Håper han er i fin form igjen til helga.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, stakkars, det er ikke lett med det første barnehageåret alltid! Frøkna var i overkant frisk sitt første år, har jeg funnet ut, så minstemann her har tatt det igjen med god margin og litt til :daane: God bedring til lillemann! :kose:

Høres helt herlig ut med skitur og pulk! Krysser fingrene for godt vær!

Skrevet

Takk, dere! :klem:

Lillebror hadde høy feber i to dager, men i dag har det bare vært litt over 37. Humøret og matlysten har kommet seg, så vi satser på tur i helga!

Herlig følelse å ha levert bok i dag, nå er det vinterferie! :hoppe: Feirer litt med noe godt i glasset og litt avslapning :) 

Skrevet

Vi har kost oss masse på fjellet, været var helt topp! Vannet på hytta hadde frosset, da, så alt ble litt mer tungvint, men det gikk greit. Gikk fine skiturer med minsten i pulk, men i går kveld begynte han å hoste en del, og i natt fikk han feber igjen, så jeg har litt dårlig samvittighet for at vi dro ham med oss på tur. Sikkert teit, for han var jo frisk, etter alt å dømme, og han hadde det godt og varmt i pulken. Han er hjemme med meg i dag, sitter fortsatt i pysjpukse og T-skjorte og koser oss med film :hjerte:

Skrevet

Kjedelig med syk lillebror :\ Men tror ofte de bare har godt av litt frisk luft selv om formen ikke er helt på topp. Så ut som dere hadde en veldig fin tur da :Nikke: God bedring til lillebror!

Skrevet

Takk, Favole! :klem:

Han har hatt skyhøy feber og bare ligget på fanget siden i går :( Hoster masse, så hvis det ikke går over snart tar vi nok en tur til legen. Vi spurte ham om han ville legge seg i går kveld, en time før normal tid, etter at han prøvde å klatre oppi fanget mitt, men ikke orka mer enn å legge seg halvveis oppå beina mine. Han sa bare "Jaaaaa ..." med verdens mest sørgmodige stemme. Fint oppi det hele at han greier å gjøre seg mer forstått!

Skrevet

Lenge siden jeg har skrevet noe her, tror jeg.. Lusker bare rundt i kulissene ;)

Mye syke barn på alle kanter for tida.. Håper formen til lillebror snart blir bedre! 

Skrevet

Takk, Mazilla! Vi var hos legen med ham i dag, formen hans har vært temmelig dårlig og feberen veldig høy. Legen nevnte både halsbetennelse og evt. lungebetennelse, men endte på en konklusjon om streptokokkinfeksjon. CRP var på 95. Har fått antibiotika nå, håper virkelig at det snur snart!

I tillegg har vaskemaskinen tatt kvelden, og mannen reiser bort med jobben i morgen. Kommer hjem på lørdag, så det kan bli noen lange dager.

Skrevet

Da har mannen dratt på tur. Han måkte foran huset før han dro, for det har lavet ned i store mengder hittil i dag. Ingen tegn til at det gir seg med det første, så jeg må nok også ut og måke etter hvert. 

Kombinasjonen syk-gutt-som-hoster-så-han-kaster-opp-hvert-femte-minutt og ødelagt vaskemaskin er gull :bond:

Skrevet

Oh crap. Jeg drømmer om tre vaskemaskiner og to tørketromler akkurat nå. Med ødelagt vaskemaskin hadde jeg lagt meg ned for å grine i stil med en fintfølende toåring :overrasket: 

Gjest Tekola
Skrevet

Jaiks! Misunner deg det ikke! Masse lykke til i helgen! Noen sjans for å få låne det hos andre? Familie i nærheten, noe?

God bedring til sjuklingen, måtte det gå fort over og ikke smitte! 

Skrevet

Ja, heldigvis bor foreldrene mine i nærheten, de tok med seg en ladning skittentøy i stad (skulle tro jeg var en nyutflytta student som sender klesvasken hjem til mor) :fnise: Faren min prøvde å fikse vaskemaskinen i stad, men han fant ikke ut av det. Reparatøren kommer ikke før på tirsdag ...

Lillebror har vært innmari slapp og sliten i dag, men kvikna til utpå kvelden, da begynte han å løpe rundt og tulle! Spise litt gjorde han også. Bleiene hans er et grufyselig kapittel, da, sikkert på grunn av antibiotikaen. Yikes!

Gjest Tekola
Skrevet

Om du har sjansen, ville jeg stukket innom apoteket og hørt om det er noen form for probiotika han kan få, for å få balanse i magen igjen :) Voksne må drikke en liter Biola for å få den effekten, men det finnes kapsler til litt eldre barn i hvert fall, så det kan jo være verdt et forsøk? Vi fikk tips om det da frøkna fikk antibiotika sist, og det funket fjell! Men usikker på om de yngre også kan få det :) 

God bedring, håper formen blir bedre snart :kose:

Typisk at reparatører aldri kan møte på dagen når sånt skjer :ler:

Skrevet

Takk, Tekola! Flott tips, vi fikk tak i sånne probiotika-dråper på apoteket, håper det funker!

Gaah, sliten! Teller så å si timene til mannen kommer hjem. Men lillebror er i mye bedre form, da! :)

Skrevet

Stakkars!! E hadde også streptokokker for litt siden.. Ikke gøy! God bedring til lillebror.

Skrevet (endret)

Tusen takk, MissStiles! Han er heldigvis bedre nå, ikke noe feber siden fredag, mye bedre matlyst og vil til og med ha medisinene sin. Fortsatt litt trøtt og slapp til tider, og sovna på sofaen i går kveld, men i dag tidlig var han helt seg selv igjen, full av energi, rampestreker og høy lyd :ler: Veldig godt å se!

Mannen kom hjem i går ettermiddag, det var utrolig godt. Han tok over unger og stell så jeg fikk slappet av. Og så lagde han kjempegod middag til oss etter at ungene var i seng. Nam nam!

I dag er det vinterdag i skogen for klassen til eldstemann, så mannen tok ham med seg dit. De skulle gå på ski, ake og grille pølser på bål. Kjempekos! Jeg har sittet og jobba litt mens lillebror sover, nå skal jeg snart bake brød. :)

Endret av La Traviata
Skrevet

Ny uke, frisk lillebror, lysere tider og plussgrader :) Sånt kan man like!

I dag var reparatøren her, og vaskemaskinen funker igjen! Og hva var det som hadde skjedd? Jo da, en siklesmekke hadde kommet ned i pumpa og sto der og blokkerte alt. :daane: Jeg skjønner ikke helt hvordan det har skjedd, men heretter skal alle små plagg i vaskepose ... 

Skrevet

I dag hadde vi et nytt møte med skolen og PPT, i forbindelse med at de har gjort en ny vurdering av storebror. Og hun fra PPT har både gjennom observasjon og testing funnet ut at han i tillegg til diagnosen sin også har lese-og skrivevansker (dog ikke dysleksi). Så nå anbefaler de intensivt lesekurs og økning i assistenttimer. Det er allerede et problem med få assistenter på skolen, så det blir spennende å se hvordan de løser det. Men han skal ha det han har krav på, det kommer vi til å stå hardt på! I tillegg skal kontaktlæreren snart ut i permisjon, og en ny lærer kommer inn neste måned. Mye som skjer, med andre ord, og dessuten skal han henvises til logoped pga at han har begynt å stamme (helt ut av det blå, for en måneds tid siden).

Er ganske kjørt i hodet nå. Lillebror gråter en del på ettermiddagene for tida, og sover litt urolig. Han har dessuten vært så lenge borte fra barnehagen pga sykdom at han nesten måtte ha en ny tilvenning til ståket og bråket der!

Skrevet

Håper det løser seg bra for eldstemann på skolen, særlig med så mange forandringer på en gang. :klem: 

Skrevet

Det håper vi også, liker ikke at det skjer såpass mye på en gang, da forandringer kan være vanskelig for ham.

Iiiik, om en drøy uke sitter vi på flyet til San Diego! :daane:Jeg får litt panikk, samtidig som jeg gleder meg veldig!

Har hatt en rolig og fin helg. Litt jobbing, litt baking, utelek og kos. Og lillebror lærte et nytt ord av pappaen sin i går: 'Skiskyting'! :ler: Ikke helt rent, men ikke til å ta feil av heller!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...