Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har en ullbody fra Hust & Claire og syns den er trang i omkresten, den er størrelse 68 og trang å få på. Han er ennå ikke 4 mnd og er 62 cm lang, og han er slank (ikke for tynn) sa helsesøster sist. Han er lang i overkroppen så må bruke str 68. Men den er kjempe fin å se på og god å kjenne på :)

Endret av Yesterday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TuttaV, Favole og Yesterday: :klem:

Veldig mye fint fra Hust & Claire, ja! Kjøpte en H & C heldrakt i ull på 70 % salg for noen uker siden, den var i str. 74 men jeg får passe på så den ikke blir for liten før jeg får brukt den, hvis de er små i størrelsene.

Det skar seg i bekkenet mitt istad, ble plutselig så vondt på høyre side og jeg kunne nesten ikke gå. :(

Trenger virkelig fysioterapi eller bassengtrening snart. Skal til fysio på mandag, og MÅ komme meg i bassenget i løpet av helga. Det er jo ikke noe sånt tilbud her jeg bor, så jeg må dra i basseng selv og gjøre de øvelsene fysioterapeuten har anbefalt meg. Bassenget er bare åpent for alle på lørdager..

Nå er det Game of Thrones, og så pakking av gymtøy til poden og finne senga :Gjesp:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Håper de bekkensmertene gir seg, det hørtes absolutt ikke godt ut! Du kan ikke få ha bassengtid gjennom fysioterapien, da, sånn at du kan dra dit utenom helgene også?

Ah, Game of Thrones :hjerte: Gleder meg vilt til 7. april og ny sesong!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leopanter: Jaaaa - sesong 4 kommer til å bli så bra! Har lest bok 1-4 og holder på med bok 5 nå, mye bra som kommer :)

Er nok ikke noe mulighet for å få bassengtrening gjennom fysio, jeg spurte han om det og det med å dra i basseng selv er beste løsning. Jeg fikk jo egentlig henvisning til fysio fra fastlegen, men da jeg ringte fikk jeg høre at ventetiden for fysioterapi med henvisning var 1 år! 1 ÅR!!!

Det er jo helt latterlig. Om 1 år har jeg jo født forlengst! Så jeg går til en fysioterapeut som står utenfor den ordningen, og betaler dermed litt mer. Men det er det verdt.

Bekkenet er like forbanna vondt i dag, og jeg våkna i 4-tida i natt og måtte på do, fikk ikke sove igjen fordi lillebror var våken i magen og jeg klarte ikke slappe av. Så jeg var en zombie i dag morges. Fikk sove litt igjen etter at mann og barn hadde dratt, ellers hadde jeg vært fullstendig ødelagt.

Begge barna skal til frisøren etter skolen i dag, og så skal vi kose oss med vinter-OL!

I morgen har vi bestemt oss for å dra på Badeland. Da kan jeg trene i mitt tempo i det ene bassenget mens mannen og barna koser seg i bølgebassenget og vannskliene :)

På søndag er det 1 årsbursdag for niesa mi, skal bli koselig!

God helg :klem:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjedelig med vondt bekken, det ødelegger mye! :tristbla:

Håper det blir godt med en tur i bassenget- å sveve litt vektløst rundt i vann gir deg forhåpentligvis en liten pause fra vondtene, i alle fall. Og ettårsbursdag blir nok moro, ettåringer er jo så herlige! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keljo: Takk! Vet ikke om jeg har noen stil, det er i så fall det enkle og stilrene uten så mye dill-dall på. Får se hva jeg ender opp med.

Mafalda: gleder meg veldig til både basseng og bursdag! Hun er en superskjønn 1-åring som stabber avgårde og smiler konstant! :hjerte:

Ja, da er jeg våken igjen. Tett nese og dobesøk, brøytebil som bråkte utenfor ca. halv 7, baby som våkna idet jeg gikk på badet for å tisse. Og nå har jeg jaggu meg fått halsbrann også - trodde jeg skulle slippe unna det jeg. Men neida! Håper bare jeg får litt mer søvn før vi skal opp og i bassenget.

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdag Fru Traviata :blomst:

Kranglete bekken er skikkelig ugreit! Jeg var helt satt ut av spill gjennom hele graviditeten med Lille Trille, og denne gangen hadde jeg såvidt fått tippa uke 5 før det satte igang igjen :sur: Så det blir herlige 31 uker fremover kjenner jeg. Håper at det roer seg litt med vondtene dine! Og gratulere med 22 uker :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk snikande_ullteppe!

Her er magebilde i dag 22+0:

2hxrmus.jpg

Vekt: 71,4 kg (+4,4)

Babyen veier nå 450 gram og er 27 cm lang (CRL 19 cm).

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 20 uker gammelt. Hjernen begynner en vekstperiode som vil vare til barnet er fem år gammelt! Øyebryn og hår blir mer synlig og fosteret beveger øynene oftere. Slike øyebevegelser kan ses ved ultralyd.

Nå dekker lanugohårene hele kroppen, men det er mest rundt hodet, halsen og ansiktet. Beina begynner å nærme seg endelig lengde og proporsjon i forhold til kroppen, og musklene i både armer og bein blir sterkere slik at bevegelsene også blir kraftigere. Samtidig fortsetter skjelettets brusk å omdannes til bein.

Immunsystemet er ikke fullt utviklet ennå, men vil kunne hjelpe til å beskytte den lille kroppen mot infeksjon.

Hos gutter begynner testiklene nå å trekkes ned mot inngangen til pungen.

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine magen :rodmer: I et lite øyeblikk savnet jeg babykulen.. Gratulerer med 22 uker!

Håper du har fått sove litt, kos deg i bassenget! God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favole: :klem: Takk, det ble ikke noe mer søvn, men nå har vi spist frokost sammen, sola skinner ute og vi skal snart i Badeland!

God lørdag folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fint bilde ;) 22 uker :hoppe:

Håper ikke bekkenet ble så ille, slet fra uke 8 jeg, anbefales ikke :P Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hot mama? :ler: Oh my! Føler meg ikke mye lekker der jeg vralter avgårde som en gås!

Det var veldig deilig å være i velværebasseng og gjøre bekkenøvelser! Ungene kosa seg i de andre bassengene, skled på skliene og svømte litt crawl i det store bassenget. Eldstemann er god nå, han svømte 200 m crawl!

Nå er vi tilbake, fikk med oss skiskytinga i bilen på vei hjem og nå skal mannen ut og handle mens eldstemann støvsuger stua og kjøkken. Flinke gutten min! :hjerte:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei!

Koselig at du tittet innom dagboka mi. Har tenkt på å finne deg, men har ikke fått tid.

Så flink stor gutt du har som støvsuger. ;) Gleder meg til sånt!

Ser fram til å følge med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 22 uker! Badeland var nok herlig :) Håper du ikke må slite med altfor kranglete bekken resten av svangerskapet da, men det kommer jo noe godt ut av det til slutt. Så koselig med ettårsdag til niesa di i morgen, håper hun får en flott bursdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk og takk Favole, iingvild og Millimani! :klem:

Eldstemann er kjempeflink, han måker snø, bærer inn ved og støvsuger, mens snuppa dekker bord og går ut med søpla. Begge to rydder etter seg ved middagen og andre måltider og rydder rommet sitt. De får ukepenger for det, så kan de spare opp til noe de ønsker seg.

Nå ser jeg på Goldeneye med et halvt øye mens jeg venter på en sein middag som mannen holder på å lage! Han er så flink til å lage mat, det eneste jeg er redd for er at jeg ikke klarer å spise alt det gode, for jeg blir så fort mett og stinn i magen - mindre plass der nå! Lillebror er aktiv i kveld og magen strammer seg i kynnere. Har vært en lang dag som starta litt for tidlig. Hører du det kropp - i morgen vil jeg sove lenge!

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...