Gå til innhold

Spiremors nye hverdag med baby <3

Spiremor

Anbefalte innlegg

Vi har også kjøpt sånn telt. Hvor kjøpte dere utebad?

Hvordan gikk 5månederskontroll?

God sommer!!

Bestilte begge deler fra Jollyroom. Kjøpte et babybasseng som ser ut som et piratskip :P Liker litt kjønnsnøytrale ting, og jeg elsket Kaptein Sabeltann da jeg var liten.

Kontrollen gikk fint :) Hun vokser bra og følger kurvene sine. Hadde med kjæresten for første gang, så han også fikk opplevd det. Han slapp å være med på vaksiner, da, det blir neste gang. Nå veier J 6,5kg! :bolledeig:

------------------

Vi skulle jo dra supertidlig i dag. Så J slo til med å tisse i senga i natt mens jeg skiftet på henne. Det ble en halvtime i ørska hvor vi byttet på henne og byttet på senga og hang opp ting til tørk.

I morges oppdaget plutselig gubben at det luktet smør i leiligheten. Da han kom bort til J, var det bæsj utover henne og babygymmen hennes - så da ble det enda mer som måtte vaskes. Bæsj setter så flekker at jeg satte på babygymmen og to kosedyr som kanskje kan ha vært utsatt for lille frøken poopalot. Hun kom tilogmed inn i dusjen til meg for å bli ordentlig ren.

Og da hun lå på stellebordet i bare håndkle tenkte hun nok at "alle gode ting er tre", så hun tisset igjen :P Det ble, mildt sagt, en hektisk natt og morgen på oss!

Nå er hun snart ferdig med å spise, jeg mangler bare tannpuss og å henge opp vasken når den er ferdig, og så kan vi dra. Tør ikke å ønske dere god ferie på nytt, for jinxing is real!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hjemme igjen fra ferien! Har kost oss maks med bassenget og uv-teltet til bolla når det var sol og besøk til familie og venner når det var dårlig vær. Grillet opptil flere ganger! :wow:

Vi skal i bryllup, og har kjøpt en utrolig fin kjole til lillemor på Monsoon Children! Kvelden har jeg brukt på å bestille diverse hårpynt på ebay så vi har noe som matcher kjolen.

Note to self for neste runde med barn og amming: det er mange fine klær for både gravide og ammende i utlandet og på nett! :nigo: I Norge er det enten dødsdyrt, dødskjedelig eller begge deler. Har bestilt meg amme-BH på nett nå, og gleder meg til jeg får den. Håper jeg husket riktig størrelse! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte BH-er på ebay. Ellers liker jeg utseendet på greier fra Mothercare, og det var en del andre også (har Mamas&papas gravide- og ammeklær? Er plutselig helt blank). Fikk opp en del merker da jeg søkte på nursing bra, og søkte meg videre derifra.

Deilig å være tilbake i byen, ja! Kjempetrivelig hos svigers også, men det er alltid mest komfortabelt hjemme i sin egen bolig ;) J vokser som et uvær, og ble fem mnd søndagen som var - tiden flyr virkelig! Har jo glemt mye fra starten allerede.. Små reflekser hun hadde, hvordan hun hørtes ut osv.. Er egentlig litt trist! Skulle ønske man hadde opptak av alle minnene sine og kunne se dem om igjen..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg møtt igjen fire herlige kg-jenter og fått møte to av barna for første gang! Vi fikk ikke gjort så veldig mye, men vi koste oss, så da gjør ikke det noe :nigo::sol: Sååå søte babyer!! :strix: Jeg rekker jo å bli "lei" av min egen når hun sutrer, men i dag fikk jeg holde noen av de andre, og det var kos! :hjerte: Må låne meg flere babyer når vi triller..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare legge til en ting.. Jeg er så sykt redd for å være gravid! Fikk satt inn spiral på dagen 3 mnd etter keisersnittet, og da foretok hun en innvendig ultralyd samtidig. Arret hadde grodd fint på innsiden, og jeg var ikke gravid.

Siden da har jeg med ujevne mellomrom vært kvalm (noe alle mennesker er iblant), hatt halsbrann (aldri hatt utenom slutten av graviditeten), brekt meg under tannpuss (gjorde det nesten daglig under graviditeten), arret klør på utsiden og det var noen dager hvor det var skikkelig vondt på innsiden der jeg tror de skar i de indre lagene (litt over det ytre snittet). Det var der jeg hadde lengst vondt etter operasjonen også. Dessuten har jeg ikke fått tilbake mensen (noe som visstnok er normalt med spiral), så det er umulig å vite om jeg er gravid eller ei utifra det. Og sist, men ikke minst, jeg kjenner "spark" (garantert fordøyelsen, men sinnet kan lure meg når tvilen først er sådd, hehe).

Har bestilt tester på ebay, gleder meg til de kommer og kan berolige meg! Jeg vil ha to barn, men helst med noen år imellom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er helt normalt å få sånn noia innimellom altså. Det fikk jeg hele tiden på p-piller.. Og det er heeeeelt normalt å ikke ha fått mensen enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke fått tilbake mensen enda. Det er vist normalt at det tar litt tid.

Ikke godt å gå rundt å bekymre seg for å være gravid igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å ikke ha mensen, men hater uvissheten rundt graviditet! :P Tenk så greit om jeg bare kunne hatt en indikator nedenfor trusekanten som lyste hvis jeg var gravid? Sååå mye enklere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg møtt igjen fire herlige kg-jenter og fått møte to av barna for første gang! Vi fikk ikke gjort så veldig mye, men vi koste oss, så da gjør ikke det noe :nigo::sol: Sååå søte babyer!! :strix: Jeg rekker jo å bli "lei" av min egen når hun sutrer, men i dag fikk jeg holde noen av de andre, og det var kos! :hjerte: Må låne meg flere babyer når vi triller..!

Koselig med treff da!! Synd at jeg ikke fikk vært med. Vi får ta en ny trilletur når jeg og E er tilbake i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med treff da!! Synd at jeg ikke fikk vært med. Vi får ta en ny trilletur når jeg og E er tilbake i byen.

Ja, er bare å si ifra! :) Sommeren har jo såvidt rukket å komme og er snart over allerede, så vi får bruke godværet når vi har det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil også være med! :nigo:

Bare å bli med! Koselig å få hilse på babyen din og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi hjemme igjen. Hva med babytreff neste uke?

Det høres bra ut! Skal levere bilen på service på Oppegård i morgen tidlig, og deretter ta toget til sentrum (Oslo). Bare å sende meg melding hvis du vil møtes da :) Jeg sjekker ikke så ofte her inne, så mld på fb e.l. er mye bedre ;) Er ledig torsdag og fredag også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...