Gå til innhold

En Smitt til Smule

Anbefalte innlegg

Skrevet

En måte å unngå bursdagsfeiring på er jo å være på føden..... to fluer i en smekk lizm...

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest AllisHagtorn
Skrevet

Jeg har en annen ting å adde til den "hæ, hvem i alle dager,gjør sånt", og det er; HÆ? Hvem i alle dager spør ei gravid nærtermindame med flere unger, mann, hus, hund om å "treffe den nye kjæresten for å gå rundt Sognsvann????"

Hæ? Hvilke høygravide mennesker som ikke vanker i skauen til vanlig(ei heller som gravid) har lyst til å utfordre bekken og slitenhet på Sognsvann?

Hæ?

Ingen. Ja, hvertfall lengtet ikke jeg etter det, og jeg hadde null barn og hund fra før.

Si ifra når dere blir tvunget til å feire bryllupsdag eller noe, da skal vi igjen ha en sånn kronerulling hvor du&gubben drar til Seychellene og vi møter opp i det de tror er selskap.

Så deler jeg ut kort, hvor det står oppført ting Mafalda og gubben faktisk kunne tenke seg.

"Rigmor; nedvask av bad, luft Dyret"

"Trude; legg platting over alt gress og legg ut gressklipper på Finn"

"Onkel reisende Mac; lag 100 frysebare langpanner og nedvask av kjøkkenskap, rydd alle tørrvarer"

"Tante Solfrid; ring søppeltaxien i Oslo og betal sjøl for å få frakta alt bioavfall og annet avfall".

"nabo Fridtjof: mal huset og skift alle gamle trebord".

:nigo:

• Liker 5
Skrevet

Jeg tenkte faktisk på dere to, da en venninne ba seg selv og sin splitter nye kjæreste (les: aldri møtt før, hjelp!) hjem til oss i dag. Nei, det tror jeg ikke, men vi kan godt møtes ute?

(der skal jeg bruke nei-lista, Daria, det lover jeg dyrt og hellig. Jeg skal IKKE være verken klassekontakt eller julemesseansvarlig eller noe som helst).

Men jo, det var en gang til jeg brukte nei-lista med stort hell i løpet av helgen... :sjarmor:

Jeg er i hodet ditt - det er en god start :fnise:

Og, siden jeg er så heldig å ha en førsteklassing i år, venter jeg bare på en henvendelse a la dette:

"Hipp hopp og tommel opp! Jeg er den veldig sprudlende mammaen til Lotte-Loretta-Viktualia i 1 A, og det er jo kjempespennende å få en førsteklassing for første gang! Jeg er full av gode ideer for hva VI kan gjøre for å få et GODT klassemiljø! Foreslår at vi starter med en mammakveld på Kafe Fyret den 2. september, og så en pappafest- kanskje utendørs med fiskestang? Ja!- neste helg. Og så har jeg satt opp et forslag til vennegrupper, alle barna er med i tre grupper hver, og møtes en gang i uka hjemme hos hverandre. Bare for å leke litt sammen, da, men ting som Build-A-Bear eller Tusenfryd er jo moro det også. Men da må vi koordinere slik at ikke noen føler seg utenfor. Altså, alt er helt frivillig, men alle må jo. Kan ikke alle bare maile inn noen gode forslag, så skal jeg sette opp en liste som alle må forholde seg til, og så tar alle guttene med seg engangsgrill og grillmat og alle jentene fancy salater, så koser vi oss på det første foreldremøtet! Ja, og så må vi lage en bursdags-telefonliste sånn at alle kan kontakte alle i forkant av alle bursdager."

:skratte:

Det er i sånne tilfeller du kan bruke de nederste alternativene på nei-lista - som Glem det! og Ikke f**n! :opplyser: Det vil ikke engang kvalifisere til å være slem - det store flertallet av foreldrene vil elske deg for det...

• Liker 1
Skrevet

Jeg må også si at jeg er litt overrasket over alt folk får seg til å spørre høygravide 5-barnsmødre om, som ikke innebærer å dra hjem til dem for å vaske hus, passe unger og massere hovne gravid-føtter.

• Liker 2
Skrevet

Nå fikk jeg meg en god latter! :skratte:

Du tok de ferske og entusiastiske 1. klasseforeldrene så veldig på kornet! Herlighet, jeg er glad vi er over det verste der altså!

Krysser ellers fingre og tær for at kroppen skjønner hva den skal gjøre og forbereder seg til en fryktelig grei og uproblematisk fødsel - FØR 1. september! :duskedame:

Grei og uproblematisk fødsel før 1. september er jeg helt med på! :jepp:

Har mine tvil om kroppen er det, men det er absolutt lov å håpe!

Og hmm, du har jo en runde til med 1.klassemailer kommende. Riktignok er det en stund til, men du slipper ikke unna noen runder overentusiastsk foreldrekaffe til. Eller hadde du fortrengt det? :fnise:

Uæh, finnes det sånne 1. Klasseforeldre?!?

Jeg lo nesten så jeg grein altså...

Håper all mase-modningen viser seg å gjøre stor nytte, slik at smitt kommer ut til helgen. (For du må jo få hele uka til å samle krefter!)

Det verste er, Susa, at det er nesten ikke en parodi en gang. Det ER sånn! :hoho:

Jeg vedder på at det sitter noen turboforeldre som har sett fram til skolestarten i årevis og bare ruuuuget på smarte og mindre smarte ideer. Nesten så man får lyst til å be dem få seg en annen hobby, hehe.

Helgen passer fint!

Nå denne uka er det jo massevis av ting som må gjøres først. Både for ungenes del, og ikke minst litt seriøs soving på dagtid for mor. Men hvis Smitt timer ankomsten inn mot helgen, har han allerede fått en stor stjerne i boka hos mor og far :)

En måte å unngå bursdagsfeiring på er jo å være på føden..... to fluer i en smekk lizm...

Yess! Done deal!

Det gjør meg ingenting å dele bursdag med Smitt, det hadde bare vært hyggelig (og tatt fokuset vekk fra meg i evig tid- TRE fluer i ett smekk! ;) )

Men da spørs det vel om dagen glir forbi like lydløst som en musefjert, hehe. Blir nok noen flere desibel da, muligens.

Jeg har en annen ting å adde til den "hæ, hvem i alle dager,gjør sånt", og det er; HÆ? Hvem i alle dager spør ei gravid nærtermindame med flere unger, mann, hus, hund om å "treffe den nye kjæresten for å gå rundt Sognsvann????"

Hæ? Hvilke høygravide mennesker som ikke vanker i skauen til vanlig(ei heller som gravid) har lyst til å utfordre bekken og slitenhet på Sognsvann?

Hæ?

Ingen. Ja, hvertfall lengtet ikke jeg etter det, og jeg hadde null barn og hund fra før.

Hehe, akkurat det slo faktisk meg også. Vi skulle ikke finne på noe litt mindre anstrengende, liksom?

Men som sagt hadde jeg allerede brukt opp nei-kvota på å unngå besøk, så da kvekket jeg bare fram at det kunne bli fint, det... og det gjorde det faktisk- de andre hadde kost seg masse, så det slo ikke helt feil.

Og slik du legger det frem blir det nesten forlokkende å feire bryllupsdagen! :nigo:

Det er jo til vanlig en av de mer forsømte feiringer i familien. Det blir som regel sånn: Neimen huppsan, er det bryllupsdag nå igjen?! Jaja, far, vil du feire med en ekstra skive skinke på frokostskiva?

Romantikken, og det å "pleie forholdet", har vel strengt tatt gått ut på dato i for flere år siden i Casa Mafalda. Vi får ta det igjen når ungene flytter ut. På den positive siden har vi jo fremdeles sex innimellom, og med småbarn og store spionbarn i skjønn forening, er det ikke dårlig bare det! ;)

Det er i sånne tilfeller du kan bruke de nederste alternativene på nei-lista - som Glem det! og Ikke f**n! :opplyser: Det vil ikke engang kvalifisere til å være slem - det store flertallet av foreldrene vil elske deg for det...

Du er definitivt inne på noe!

Minst 70% av foreldrene sitter i stillhet og tenker bare "Stønn!" (med stor S og utropstegn), men så er det jo ingen som vil være den kjipe heller, når et lite hyper-entusiastisk mindretall durer i vei...

Men erfaringen tilsier at det er ille i starten, men entusiasmen daler likevel raskt, selv hos de mest ihuga foreldrene. Jeg regner med at vi er i faresonen fram til jul, og deretter litt utover i neste år- men når ungene begynner i andre klasse har peppen gått ut av de fleste. Takk og pris. For det er jo alltids mer enn nok å henge fingrene i allikevel.

Har tatt min første, lille permisjons-lur! :strix:

Det var deilig, det. Ikke minst fordi natta har vært forferdelig. Det murret sånn i korsryggen at det var umulig å sovne før langt på natt, og hver eneste gang jeg våget å bevege meg bare bittelitt strammet magen seg i heftige kynnere. Behagelige greier :roll: Så da var det herlig å kunne legge seg nedpå litt etter morgenmaset.

Jeg vralter rundt og føler meg egentlig klar til å verpe når som helst, men den følelsen kan man jo bli lurt av lenge... Dessuten er det et par-tre ting som burde vært unnagjort først, særlig i morgen. Smule skal på 1,5-års-kontroll, og dessuten på første sangkurs på ettermiddagen. SnillVimsen skal av gårde og få tatt noen prøver. Resten av uke er bare "vanlig" oppstartskaos, og på torsdag skal Gubben på Kick-off med jobben. Heldigvis ikke overnatting langt utpå vidda, som i fjor.

Da gjenstår egentlig bare den store mail-haugen, som jeg skal begynne på... nåh!

Skrevet (endret)

Jeg må også si at jeg er litt overrasket over alt folk får seg til å spørre høygravide 5-barnsmødre om, som ikke innebærer å dra hjem til dem for å vaske hus, passe unger og massere hovne gravid-føtter.

Hehe, du kan så si... Jeg trøster meg med at det i hvert fall må bety at jeg tilsynelatende ser ut til å være i god form, og tar det meste på strak arm.

Noe som selvsagt er en gedigen overdrivelse :ler: Men for å se det positive: tiden rundt en fødsel er kanskje de eneste gangene i livet at jeg faktisk ser bedre ut enn jeg føler meg. Vanligvis er det nemlig omvendt! :roll::ler:

Endret av Mafalda
Gjest Nesevisa
Skrevet

Men du, Mafalda. Det fine med deg er jo at du har født nok unger til at det kan bli statistikk av det.

Så: Hvor mange er født før, på og etter termindato? Har de blitt født stadig tidligere?

Gi oss tall og grafer!

Skrevet

Tall og grafer skal bli!

Eller i alle fall tall. Jeg falt litt ut av dataundervisningen da PowerPoint hadde sin glansperiode (det skal kanskje kollegene mine være glade for)... :sjenert:

Susain: En uke etter termindato

Nani: En uke etter termindato

SnillVimsen: En uke etter termindato (eller muligens seks dager, husker ikke helt)

HK-jenta: En dag etter termindato (men fødselen startet på selve dagen!)

Smule: Tre dager før termindato (og vannet gikk tre dager før det igjen)

Så joda, her er det absolutt en tendens! ;)

Spørsmålet er om tendensen er sterk nok til å redde barnehageplassen til neste år. Hadde terminen vært litt nærmere august, så hadde jeg vært optimistisk. Men jeg håper jeg tar feil og at han kommer fykende i løpet av denne uka. En ting er den hersens barnehageplassen (ikke at jeg stresser med det, liksom :sjenert:), en annen ting er at jeg kommer til å bli seriøst gal av murringer og kynnere hvis jeg skal gå sånn i mange uker til... :sukk:

Skrevet

Grrrr! :sur:

"Takk for bestillingen! Du har nå bestilt fire abonnementer for til sammen kr 2 148,00. Kvittering vil bli sendt på e-post!"

Er det en trille?

Er det en billig sydentur?

Er det et veldig fancy klesplagg?

Hah, gid det var så vel. Dette, mine venner, er hva det koster at fire elever skal få en banan eller et eple hver skoledag. Takk til Oslo-byrådet for effektiv barbering av skolefrukten! :sinnatagg:

Skrevet

To uker siden fødsel, og jeg har allerede fortrengt de siste dagene av graviditeten. Hurra for selektiv hukommelse!

Og hurra for å se bedre ut enn man føler seg? Her i huset er det definitivt omvendt, innså i morges at jeg ikke husker når jeg dusjet sist.. Men det bør jeg vel ikke si høyt her på KG? :ler: (har stelt meg, da, så totalt uhygienisk er jeg ikke, og jeg skal dusje før henting i barnehagen, skal bare henge opp tøy og klippe siste rest av plenen!)

Smitt skal ha dårlig tid for å nå barnehagefristen, ja. Men med deres barnehage er det kanskje håp allikevel med søskenprioritering og slikt? *håpefull*

Skrevet

Oi, her er det jo føding snart! Hva skjer?!? Jeg var jo nettopp i sjokk over at dere skulle ha barn nr seks, og her er det straks termin! :)

Litt dårlig planlegging av kroppen din å ikke ha EL to uker før slik at termin ble før 1 september da, men det får briste eller bære! Satser på føding før mandag ja! ;)

Gjest AllisHagtorn
Skrevet (endret)

Jeg ser den med barnehageplassgaranti når man faktisk føder i august og ungen dermed skal begynne når alle andre unger har sluttet.

Jeg var så teit at jeg trodde garanti var garanti, alle maste jo så om det når jeg forbannet overtermingåing til januar - men det er jo bare tull! Noen må jo slutte for at bolla skal få plass, og....hvem slutter i januar? Ingen. Ihvertfall ikke i Oslo ser jeg for meg. Mitt eneste håp er at disse som flytter hit og dit fra Oslo plutselig slutter da i en småbarnsavdeling og så vips så er jeg fus i køen.

Barnehagetull altså..............jeg vil ikke ha kontantstøtte(med mindre den tilsvarer lønna mi, da blir jeg gledelig hjemme altså, ikke meg imot).

Eller altså; blir det kontantstøttetvang må pent mannen maile jobben og varsle hjemmegåing med unge siden mor faktisk er den som tjener mest.

Endret av AllisHagtorn
Skrevet

Tja, kanskje dere kan sende bort de større barna på helgevisitt så dere kan få kjørt et maraton av hanky-panky og håpe på at det kan gjøre susen før mandag ;)

Gjest Magdalene
Skrevet

Jeg har jo tippet at smitt kommer før september har startet, så nå er det ikke lenge igjen, og jeg har en skikkelig-skikkelig følelse av det altså! Jeg tenker; Når du har fått så mange barn, så bør jo hvertfall en til komme før termindato.. Sånn for statistikkens skyld altså.

Håper du rekker å få ladet batterene noen prosent før han kommer da. Den uken her bør jo gå til permisjonshviler på dagtid hvertfall :)

Skrevet (endret)

Jeg tenker; Når du har fått så mange barn, så bør jo hvertfall en til komme før termindato.. Sånn for statistikkens skyld altså.

Synes iallefall det burde nærme seg normalfordeling rundt termindato, men mulig jeg har et snev av OCD nå :klo::fnise: Endret av ¤flicka¤
Gjest Nesevisa
Skrevet

Synes iallefall det burde nærme seg normalfordeling rundt termindato, men mulig jeg har et snev av OCD nå :klo::fnise:

Åh, jeg er så enig med deg! Og i så fall må jo Smitt raska på.

Skrevet

Jeg merker jeg får sterkere og sterkere tro på at Smitt kommer ut før termin. Han må jo det med den statistikken du viser til. Så noen relativt rolige dager for mor før han spretter ut. Sender over gode vibber. :)

Skrevet

Jeg tror som sagt Smitt kommer 6. september. Når det er sagt tror jeg også barnehagen deres klarer å belønne dere for tusen år med barn i deres barnehage (og dere har jo søskenprioritet ellers også), så barnehage blikkeno problem.

Gjest AllisHagtorn
Skrevet

post-84844-0-61860100-1408997929_thumb.j

Kom an, Smitt! Smulis venter på deg................................ :Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...