Gå til innhold

En Smitt til Smule

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i det optimistiske hjørnet og tipper 28.08 :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Takk for alle tippeforslag, skal sette opp en liste!

Klart sniklesere og alle som vil kan tippe- det skulle da bare mangle :) Kjempehyggelig at så mange stakk innom og tippet.

Men, jeg vet ikke helt hvor fornøyd jeg er med at september går av med seieren... selv om jeg frykter at dere har rett. Vel vel, det går som det går uansett hva jeg mener om den saken :ler:

Ellers: stress, stress, stress... :bond:

Kaos på jobb, og oppstart hjemme. Nå også med innlagt SFO-busstur før jobben. Skjønner plutselig hvorfor det virket som sommerferie selv med 100% jobb, det var nemlig bare meg selv å ta hensyn til. Å organisere meg selv tar tross alt ikke all verdens tid, og jeg kunne surfe inn på jobben et kvarter før oppstart og være superfornøyd med meg selv som var først ute. Nå har Gubben sin første jobbdag, Smule er i barnehagen "på ordentlig" og HK-jenta er på SFO, så nå er vi tilbake til å løpe hodeløst rundt med matpakker og skiftetøy, og i beste fall komme klissvåt (glemte paraply, selvsagt) løpende til jobb ti minutter for sent. Herlige hverdag :ler:

Men, det dukket på magisk vis opp et par glemte feriedager, så da løser vi kabalen med planleggingsdag i barnehagen på fredag, og jeg kan slutte allerede onsdag. Sofa og KG, her kommer jeg! :sjarmor:

Og i morgen er det kontroll igjen. På tide, har jo ikke vært der siden juni :fnise: Spent på om Smitten har lagt seg med hodet ned. Det føles ikke sånn, jeg er stygt redd for at han turner rundt i alle retninger og koser seg med det.

Guttungen er minus 3-4 uker gammel, og allerede en rampunge :sjokk:

Beklager til alle jeg skulle vært innom og hilst på. Kommer plutselig tilbake! :jepp:

Endret av Mafalda
Skrevet

:vinke:

:goodbye:

:klem:

Aaaargh.

Noen dager frister det bare så innmari å snu i døra. Snu ryggen til yngstesønnen som sitter i trusa (!) foran TV (!!) og sikkert ikke har gjort annet i hele dag, snu ryggen til frokostservise med smuler som står på bordet fordi ingen gidder å løfte på ræva og sette inn i maskinen. Snu ryggen Smules klær i sofaen og leker på gulvet, og tretti par sko i gangen og hundehår under bordet, og møkkete kjøkkenbenker og TV med fingermerker og skittentøy i trappa og la hele haugen med latsabber seile sin egen sjø i dette jævla møkkahuset, så kan jeg flytte i en egen liten leilighet og ha det fint og støvfritt. Med duftlys. Og tellekanter. For helsike!

:kjempesinna:

Jada, joda, jeg er hormonell.

Men ikke bare! *oppgitt*

• Liker 3
Skrevet

....det hender forresten at jeg drømmer om det samme selv. Og jeg har bare to barn. Mindre hus. Og 0 hunder.

Skrevet

Hender jeg også drømmer om det samme, og jeg har bare et barn. Og en middels stor treroms leilighet :ler:

Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

Har hatt fem dager må, uten mann og barn.

Ingen å rydde etter, kun meg selv å ordne før jobb på morgenen, se på hva jeg vil på tv.

Hatt det ganske deilig i grunn!

MEN blir veldig godt å få de hjem i morgen, og høre hvor gøy de har hatt det 😊

Endret av Magdalene
Skrevet

Har 0 barn, liten leilighet og et marsvin :opplyser: Støvfritt vil jeg ikke påstå at jeg har det, men duftlys (selv om det vanligvis går i duftolje eller røkelse) og en og annen tellekant skal jeg nok klare å hoste opp. Møkkete kjøkkenbenk og 30 par sko i gangen klarer jeg også helt selv :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Som singel og barnløs i liten leilighet så er det alltid prikkfritt her. :opplyser:

:ironi:

• Liker 2
Skrevet

Det trenger ikke være en hel haug med folk for at det kan bli fullt av sko og klær. Og full oppvaskbenk. :opplyser: Så nuh skal kjøkkenet ryddes.

Hyggelig å se deg her inne, Mafalda. Synes det høres fortreffelig ut at du hoster opp et par ekstra fridager.

Gjest AllisHagtorn
Skrevet

Jeg drømmer ikke, jeg gjør :ler:

Jeg liker ikke rot, men jeg liker enda dårligere å gjøre noe med det - ergo; vi tar kun det verste. Hos Mafalda blir nok det og alt man rekker - men da har jeg ett tips til deg(dette kan vi kanskje gi deg i barselgave?):

post-84844-0-71783000-1407869606_thumb.j

Alt går i den der. Og så lager du tre sluser; en for "kast" en annen for "skittent og trenger vask" og en siste for "her kan folk som leter etter noe gå".

Problem nesten solved.

• Liker 1
Skrevet

Noen som fulgte med på den "Mamma streiker"-tråden? :ler:

• Liker 3
Skrevet

I feel you... Man blir utrolig lei av å rydde opp etter andre hele tida.

Regner med at du satte dem i gang med å fikse opp?

Kleeem :klem:

Skrevet

Mamma streiker?

Det ringer en bjelle laaangt baki hjernen, kanskje jeg må søke den frem. Det høres absolutt ut som lesning til nytte!

Og fantastisk å høre at det ikke bare er jeg som føler at jeg bor i et katastrofeområde til tider... det gjorde virkelig godt, selv om jeg er usikker på hvor mye som kan skyldes på en stakkars hamster :fnise: Humøret var ganske elendig akkurat da, og det hjalp vel ikke stort at moren min hadde vært innom mens jeg var på jobb (hun skulle liksom bare kjøre Susain, men jeg kan se for meg hvordan hun vandret igjennom huset med et stadig mer sjokkert uttrykk i ansiktet, og deretter brukte den neste timen på å sitte på fingrene for å unngå en telefonsamtale full av "gode råd"). Det er en grunn til at jeg rydder før mamma kommer, for å si det sånn :ler:

Men La Traviata, jeg var tydeligvis irritert nok til at både mann og (enkelte) barn tok seg sammen neste dag. Ikke at jeg har trua på at det varer spesielt lenge, men... ja, nå er det jo tilbake til skole og jobb og rutine, så vi får se. Kanskje jeg skal stramme dem opp litt, alle sammen. Eventuelt bare gå til innkjøp av en stor skuffe a la Allis Hagtorn og skuffe alt av rot, sko, skolebøker, klær og dinosaurbeinsamlinger opp i sengene deres! :evil:

Kontroll i går unnagjort (4 og et halvt minutt inne hos jordmor, 35 minutter t-banetur hver vei :roll:), alt er fint og flott. Smitt lå med hodet ned, men høyt oppe og bevegelig. Jeg begynner å ta igjen slanke-mannen min på vekta :tristbla:

Våknet med skikkelig skallebank i dag... :ler: Det er ille nok når det er fortjent, men i og med at inntaket mitt av drikkevarer er særdeles begrenset for tiden føltes det en smule urettferdig! Og når vi snakker om Smule: hun har begynt å stikke av fra senga vår og begi seg oppover trappa. Superpraktisk, særlig når hun våkner sånn i firetiden ;) Og er det ikke ungen, så er det bikkja. Jammen godt det er tredje siste dagen på jobb, for skal det bli noe søvn her før Smitt kommer så MÅ jeg få noen timer i et tomt hus på dagtid. Hvis ikke er det visst bare å glemme, det er non stop 24-hours action :roll:

Den gode nyheten er at det går stadig bedre og bedre med Smule i barnehagen. Nå er det litt gråt når hun leveres, og når hun hentes, og innimellom når hun skal sove- men ellers leker hun fint og er blid og fornøyd. Det er visstnok koppestellet og kjøkkenkroken som er den absolutte favoritten, i tillegg til utelek. HK-jenta har hatt sine første dager på SFO og har (selvsagt) fått sånn ca 340 nye venner. Ikke mye sjenanse og bekymring der i gården. Nå går hun bare rundt og tripper og venter på skolestart.

Og ja, Gubben har klart seg de første dagene på jobben også- selv om han innrømmet at det var hardt å begynne og tenke igjen :lol: Dessverre hadde sjefen glemt å informere hans nye partner Trond om at Gubben bare rekker å jobbe en uke eller to før han forsvinner på pappa-toukers'en igjen, så årets ikke-akkurat-pokerfjes-pris går til Trond IT-mann for et evig langt hakeslepp og deretter forsøk på klossete gratulasjon. Ikke for det, jeg skjønner stakkaren godt, jeg :fnise:

... og apropos Gubben og jobb, så har vi meldt oss på Monaco-turen. Og jeg innser med skrekk at den store utfordringen her verken kommer til å bli tre uker gammel baby eller vill halvannetåring på flyet, men derimot det totale fraværet av noe å ha på seg for mor. Jeg eier to lefsete hverdagskjoler fra Desigual og en kremhvit/lilla/gullspekket kjole jeg kjøpte til min venninnes bryllup for snart åtte år siden, that's it. Med sånne lyse, luftige stofflag over puppene og null støtte- ikke akkurat en god kombinasjon med melkepupper. Som en som hater shopping intenst står jeg ovenfor mitt livs verste utfordring: kjoleshopping med mammakropp. Blæh. :sjokk:

Men ellers lover turen godt, altså. Selv om min kjære mann måtte innse at både ATV-kjøring eller veteranbiltreff med vinsmaking måtte vike til fordel for museer og andre barnevognvennlige aktiviteter. Sånn er livet!

Men aller først: skolestart på mandag. Tjohei! Håper alle koser seg i... regnet?

Skrevet (endret)

Tippeliste for Smitt:

28. august: Daria, HR-damen på jobben (ren egeninteresse, hahah!)

30. august: La Traviata, Mus-Katt, Magdalene, Stjernesol

31. august: Optimist-Mafalda, SmallTalk (kl, 23:58. Går den inn, så er du god!)

3. september: Tia Maria

5. september: Sullå, Doh

6. september: Ciara

7. september: Missdior

8. september: Yesterday

9. september: Kvakk, LilleBallerina

10. september: Serafina, Tekola

11.september: Pessimist-Mafalda, HopsiDeisi, AllisH (med instruksjoner på rom)

12. september: Termin

14. september: Nesevisa (nei, vi er ikke venner lenger! :fnise:)

Hehe. Når jeg prøver å sitere, forsvinner ofte sitatet, og når jeg vil ha vekk sitatet, blir det selvsagt værende. Men men, oversikten er jo der. Håper alle har kommet med! :)

Endret av Mafalda
Skrevet

Har jeg ikke tippet ennå? :klo: Da sier jeg 30. august!

Lykke til med skolestart og jobbslutt og unger som plutselig blir veldig store! Hentet selv mine tantebarn på SFO i går, de begynner i første og tredje klasse. De er jammen ikke små lenger....

Skrevet

Unnskyld, Stjernesol, nå er du med! :sjenert:

Og et festlig lite funfact: Her har jeg gått rundt og trodd at jeg ikke har vann i kroppen.

Vel, i dag var første gang jeg dro fram støvler (og dermed tilhørende sokker), og da fikk jeg meg en overraskelse gitt! Fy søren, det var ikke mye pent! :skratte:

Gjest AllisHagtorn
Skrevet

Shopping assistenten kommer til unnsetning:

http://mamalicious.no/amme-kjoler/mm-nursing-dresses,no_NO,sc.html?forcecountry=NO

Og, når du leverer HKjenta på dansing så går du bare rett rundthjørnet fra Posten på Majorstua, rett før KID, så har de jammen en gravidbutikk der som har et greit, men bittelitt dyrt utvalg. Eller; det er ikke superdyrt - men jeg gadd aldri betale 1000 kr for en ammekjole som jeg ikke digget utseende på. Men de har faktisk endel fint fra tid til annen altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...