Gå til innhold

En Smitt til Smule


Mafalda

Anbefalte innlegg

Snillvimsen høres ut som en veldig kreativ, søt fyr! Han må bare bli ingeniør, oppfinner eller professor når han blir stor. Kanskje alle tre på én gang ;)

Det er bare å sende snøen nordover, for den har vi ikke sett her oppe, altså! Og jeg har fryktelig lyst til å gå på ski minst en gang i vinter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg beveger meg for første gang inn i en graviditetsdagbok. Jeg er blitt avhengig av små og store hysteriske hverdagssituasjoner, beskrevet med en god dose selvironi, så da tusler jeg etter inn hit :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snillvimsen høres ut som en veldig kreativ, søt fyr! Han må bare bli ingeniør, oppfinner eller professor når han blir stor. Kanskje alle tre på én gang ;)

En ny Petter Smart, mener du? :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også gratulerer med en liten Smitt på gang - og står frem som snikleser i den morsomste dagboka på hele KG :fnise: Snillvimsen høres helt fantastisk ut, og ikke minst løsningsorientert. Og da kan man komme langt, tross alt ;)

Gleder meg til å følge deg og familien videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må melde meg inn her! Følger nok mest med fra sidelinjen, men det er ikke hver dag man har mulighet til å få litt innblikk i hverdagen til en kommende seksbarnsmor. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg ler meg i hjel her Mafalda! Dette må være den beste graviditetsdagboka på hele KG! :ler:

For en fantastisk familie du har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lete:Tror du vi så lyset i tunnellen i går...?

Håper alt står bra til med dere alle sammen! :klemmer:

Da er isåfall van Persie fakkelen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant, Mus-Katt! Helt enig med deg.

Måtte jo flire høyt, da... fem minutter med Robin på banen, og der satt målet om Welbeck, Young, Chicharito osv osv har prøvd å sette over flere kamper i strekk. Den mannen er magisk! Måtte han holde seg skadefri ut sesongen!

Og alt står bra til med alle. Har bare vært utrolig trøtt og daff de siste dagene, og det hjelper ikke at mannen har vært hjemme og vi har drevet med alt mulig praktisk dill, samtidig som Smule i kjent stil sitter stille i maks to minutter av gangen og sover minimalt på dagtid. Blir ikke så mye pc da :ler:

I tillegg- og dette er grusomt irriterende- har en eller annen unge spist mat og brukt min pc samtidig. Med det resultat at space-tasten er uhorvelig treig og alt jeg skriver kommeromtrentsånnsomdette. Grrr! Takk skal dere ha, smuler i tastaturet er litt av en fest! :roll:

Snillvimsen høres ut som en veldig kreativ, søt fyr! Han må bare bli ingeniør, oppfinner eller professor når han blir stor. Kanskje alle tre på én gang ;)

Det er bare å sende snøen nordover, for den har vi ikke sett her oppe, altså! Og jeg har fryktelig lyst til å gå på ski minst en gang i vinter!

Åh, du kan gjerne få de siste 30 centimeterne vi har her, altså... Det har jo snødd hele siste uka, og ikke for første gang sendte jeg varme, sentimentale tanker til leiligheten vi bodde i før mens jeg bakset og slåss med snøskuffa i går. Hus er så innmari stas, altså! Snø hele vinteren og gress hele sommeren, og så er det beising og parafin og en hel masse mas man slipper unna med leilighet.

Men sånn er det når man må ha plass til et halvt fotballag, da får man måke snø og skylde seg sjøl, haha. Det blir litt trim da, om ikke annet!

Og jeg håper du har rett angående SnillVimsen. Det alternativet jeg frykter mest er at han sitter som 23-åring i en møkkete leilighet full av tomme pizzaesker og spiller pc-spill hele natten, og ikke begriper hvorfor han stryker på eksamen... Sukk. Ditt alternativ høres mye bedre ut!

Jeg beveger meg for første gang inn i en graviditetsdagbok. Jeg er blitt avhengig av små og store hysteriske hverdagssituasjoner, beskrevet med en god dose selvironi, så da tusler jeg etter inn hit :laugh:

Tøffe dame!

Og jeg lover på tro og ære at ikke alt skal dreie seg om vogn-, bleie- og bæretøydiskusjoner. Kors på halsen.

Jeg må også gratulerer med en liten Smitt på gang - og står frem som snikleser i den morsomste dagboka på hele KG :fnise: Snillvimsen høres helt fantastisk ut, og ikke minst løsningsorientert. Og da kan man komme langt, tross alt ;)

Gleder meg til å følge deg og familien videre!

Tusen takk!

Han er absolutt fantastisk. Og ganske ofte fantastisk irriterende :ler:

Men men, alle kan ikke være a4 heller, og med tanke på hvor utroooolig pedantisk og firkanta hans storebror er, skulle det vel nesten bare mangle at lillebror heller litt vel mye den andre veien. Jeg har ofte tenkt at hvis vi mikset Nani og SnillVimsen og delte dem i to, sånn jevnt fordelt, ville vi fått to relativt normale personer :fnise:

Vi startet dagen klokken 03.45 idag :daane: Jeg våknet av en liten frøken som hadde fått tak i mobilen min fra nattbordet og satt og pratet i den. "Hajjo pappa. Ja... Ja... Tattaaa(natta)"! Her snakker vi Veldig Viktig Telefonsamtale klokken kvart på fire på natta altså. Oppe i sengen min og et desperat forsøk på soveovertaling (pupp og ryggstryking) senere, og samtalen går sånn her:
Meg: "beklager jenta mi, men du kan ikke være våken nå. Mamma er dessverre stengt mellom klokken 20.00 og 07.00."
Hun: "neinei, se der! Se mamma. Hajjo pappa..."
Så da sitter vi her da. Mamma er selvfølgelig åpen, som alltid. Og vi ser... For n'te gang. Fordi "se der, mamma" er det morsomste som finnes om dagen. Det er ikke så nøye hva vi ser på. Hun peker og jeg ser med stor innlevelse. ...klokken fire på natta! Gleden ved å være mamma på sitt aller beste :ler:

Haha!

Hun høres helt herlig ut, og akkurat passe slitsom, hehe. "Mamma er alltid åpen"- genial kommentar. For det er jo sånn det er, her går det i service 24/7, om man vil det eller ei... Hva er likheten mellom 7/11 og en småbarnsmor, liksom? :fnise:

Må melde meg inn her! Følger nok mest med fra sidelinjen, men det er ikke hver dag man har mulighet til å få litt innblikk i hverdagen til en kommende seksbarnsmor. ;)

Velkommen skal du være, og jeg antar det blir nok å følge med på i tiden som kommer ja... Muligens mest til skrekk og advarsel, men forhåpentligvis med noen festlige øyeblikk innimellom!

Haha, jeg ler meg i hjel her Mafalda! Dette må være den beste graviditetsdagboka på hele KG! :ler:

For en fantastisk familie du har!

Tusen takk!

Og igjen: fantastisk, og fantastisk irriterende. Som i morges, med en notorisk treig guttunge som klager over for lite mat i matboksen sånn ca fem minutter før han skal ut døra. Jada jada, vi bytter om, storesøster får den lille matboksen og jeg lager en ny, svær en, til husets treningsfanatiker i voksealderen.

Det er bare så synd at når Nani endelig, tre minutter for sen, styrter ut døra i en sky av Beckham-parfyme og med håret akkurat sånn håret skal være og den riktige Harry Styles-bretten på buksebeina (det er dette som tar tid, selvfølgelig), så står matpakka igjen på kjøkkenbenken. Igjen.

Joda, så ting trasker av gårde i den vanlige tralten.

Det er travle dager- Smule var på åttemånederskontroll i går, og er nå 72 cm lang og sånn ca 8,8 kilo. Ingen stor baby, men hun følger kurven sin fint og helsesøster var imponert over hvor kjapt hun kommer seg opp i stående og vakler rundt med støtte. Bablingen er også fint på plass, og hun krabber i Formel-1-fart, så at hun ikke er av de største spiller ingen rolle.

Jeg satt også og ventet på kontroll i går... i 25 minutter. Da ga jeg opp og dro hjem. Og i morges fikk jeg en veldig unnskyldende helsesøster på tråden som beklaget voldsomt at hun hadde skrevet 28. januar i innkallingen når det skulle være 28. februar ;) Tanken hadde slått meg, for jeg syntes det var veldig tidlig for første kontroll. Men pytt, jeg er jo hjemme og hadde ikke fri fra jobb eller noe som helst, så da var det i grunnen helt greit.

Formen ellers er... trøtt. Min stakkars mann og mine eldste barn har blitt vant til at mor kapitulerer i nitiden og går og legger seg. I går holdt jeg riktignok ut helt til United hadde en relativt trygg 2-0-ledelse, men så var det nattinatt. Like greit, ettersom Smule var enda mer selskaps- og puppesyk enn normalt og har klenget seg inntil meg for kosepupp omtrent en gang i timen hele natta. Nå skal det sies at hun er snørrete og ikke i slaget, så det er nok derfor. Håper jeg. Tanken på at dette kan bli en vane er nemlig ikke spesielt tiltrekkende.

åfforno (hvis du er innom :klem:): jeg må jo bare oppklare dette med strikker i bleia. Det er altså ikke snakk om sånne ordentlige hår-strikker- da hadde nok jeg også fått litt hetta! Nei, det er sånne små gummistrikker, som i likhet med slim liksom har en spesiell funksjon: du kan nemlig flette strikkene sammen og lage små armbånd og "morsomme" strikke-remser til bruk på... tja, si det. Men det er jo bare i teorien. I realiteten ligger en halvåpnet pose strikker på bordet, jentungen lager kanskje tre cm strikke-remse før det blir kjedelig, og så ligger småstrikker rundt omkring i hele huset og havner til slutt i bleia til Smule. Nok en gang: hurra for meningsløse greier til barn...

Jaja. I dag er det huskonsert for fløytegruppa. I morgen også, faktisk. Sånn er det når man har unger på flere forskjellige nivåer. Gubben er det ikke rare hjelpen i, han skal på foreldremøte for fotballaget i dag, og på julebord i morgen, så da er det undertegnende som får gleden av å gi fraværsmeldinger til speider og ballett, rote rundt etter parkeringsplass på Frogner, og holde Smule i sjakk mens vi hører på fløytemusikk på varierende nivå. Det slo meg plutselig at om to år er SnillVimsen også over i ungdomsgruppa og vi trenger bare gå på den ene konserten....

.... men den gleden varte i akkurat to sekunder, for ved nærmere ettertanke er det jo sånn at når han rykker opp er HK-jenta også inne i dansen, på nybegynnernivå, og sørger for at det blir dobbeltkonserter også i overskuelig fremtid. Oh joy!

Jaja, det er bare å sette i gang her. Det er en haug dilldall som må gjøres før 1. februar, semesterregistrering, søknader til Hudøy (som igjen er avhengig av sommerens Excel-ark, og hvem skal egentlig hvor, og når?), rapportering til UNOF og bestilling av treningsutstyr til gutta. Ja, og hør her: Nani har gått over i de betalte spilleres rekker! Etter ørten år med kalendersalg og loddsalg og kjøp av drakter, er min eldste sønn praktisk talt over på betalt proffkontrakt.

Eller, det var kanskje å overdrive litt :ler:

Men jeg slipper i alle fall å selge kalendere, og gutta på talentlaget får alt utstyr dekket av klubben. Og Gubben får til og med parkeringskort, i egenskap av lagleder. Et stykke igjen til elitespillernes lønnsnivå, det er så, men jeg tar med meg det vi får og synes det er topp at de faktisk får noe gratis, når de har karret seg opp til dette nivået. Nå går vi vel neppe i pluss uansett, med tanke på all den reisevirksomheten som hører til talentseksjonen (vi snakker mange utenlandscuper og treningsleire....), men for den stolte mor er det likevel et vannskille når klubben holder guttungen med treningsutstyr.

Som en siste liten ting- var det ikke du, SmallTalk, som etterlyste bilde av ballkjole?

Vel, her er den:

http://www.jennyjoseph.com/A-Line-Princess-Sweetheart-Knee-Length-Chiffon-Cocktail-Dress-With-Ruffle-Beading-Sequins-016008473-g8473

Synes den var fin, jeg. Akkurat passe "flott og stilig", uten å bli helt sånn wannabe-galla- noe jeg ikke er spesielt begeistret for. De er tross alt skoleelever, jeg synes det blir nesten litt parodisk å kle seg ut som de skal på Oscar-utdeling når de strengt tatt skal danse disco i skolens gymsal.

Kjolen ble for øvrig levert på under en uke, og var like fin som på bildet. Akkurat da fikk jeg litt vondt, og måtte innrømme dette for min datter- at her hadde en eller annen kraftig underbetalt og overarbeidet kinesisk syerske jobbet hele natten for at vi skulle få en rimelig kjole. Hvorpå jenta ser på meg, sier seg enig, men påpeker "Jo, men hvis vi hadde kjøpt den i en butikk, hadde likevel noen underbetalte, kinesiske syersker jobbet hele natten, vi hadde bare betalt et enormt tillegg i prisen for merket og mellomleddene. Jeg liker det heller ikke, men det er jo slik den globale kapitalismen fungerer".

Hils på Susain, kommende idealistisk ungdomspolitiker :fnise:

Men kjolen er i alle fall i boks, og med en tynn, hvit strikkejakke, svarte ballerinasko og rød-oransje veske og hårpynt, så kommer jenta til å se ut som de 1000 dollarene de kinesiske sydamene burde hatt i månedslønn. Det er da noe.

Ha en super dag, alle sammen! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en gjeng fornuftige unger dere har pådratt dere, altså!

Skal bli spennende å se om Smule etter hvert reagerer på smaksforandring i melk jf. Smitt, eller om pupp er pupp og Bryst er Best uansett! :ler: (Måtte teste, fortsatt litt brekningsrefleks ved tanken på den der :fnise: )

Og så en proffspiller i familien da! Ikke mer kalendere! Hva skal naboene da henge opp? :bond::ler:

Jeg husker den høsten i jentekoret samtlige kor og fotballag i området bestemte seg for å selge dopapir... Mamma og pappa spurte om de kunne kjøpe seg unna salget, og det fikk de lov til :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, du kan gjerne få de siste 30 centimeterne vi har her, altså... Det har jo snødd hele siste uka, og ikke for første gang sendte jeg varme, sentimentale tanker til leiligheten vi bodde i før mens jeg bakset og slåss med snøskuffa i går. Hus er så innmari stas, altså! Snø hele vinteren og gress hele sommeren, og så er det beising og parafin og en hel masse mas man slipper unna med leilighet.

Men sånn er det når man må ha plass til et halvt fotballag, da får man måke snø og skylde seg sjøl, haha. Det blir litt trim da, om ikke annet!

Jeg gir bort de siste 70 cm som kom til de som vil komme og hente dem! :opplyser:

Og, jeg tuller ikke... Det ligger pokker meg over 1 meter snø på plenen her, og hele nabolaget synes å være nedsnødd for øyeblikket.

Vi er jo selvfølgelig blant de få som ikke har snøfreser heller, så måking blir det så som så med. Det er ikke akkurat samboeren sin favorittsyssel, og ettersom jeg er fritatt, så får det bli sånn. Det er i grunnen han det går utover når snøen før eller siden må fjernes skikkelig, og svigerfar ikke har fått på snøfresen på traktoren enda. Da kommer han virkelig til å kooose seg med måkingen. :fnise:

Som en siste liten ting- var det ikke du, SmallTalk, som etterlyste bilde av ballkjole?

Vel, her er den:

http://www.jennyjoseph.com/A-Line-Princess-Sweetheart-Knee-Length-Chiffon-Cocktail-Dress-With-Ruffle-Beading-Sequins-016008473-g8473

Synes den var fin, jeg. Akkurat passe "flott og stilig", uten å bli helt sånn wannabe-galla- noe jeg ikke er spesielt begeistret for. De er tross alt skoleelever, jeg synes det blir nesten litt parodisk å kle seg ut som de skal på Oscar-utdeling når de strengt tatt skal danse disco i skolens gymsal.

Kjolen ble for øvrig levert på under en uke, og var like fin som på bildet. Akkurat da fikk jeg litt vondt, og måtte innrømme dette for min datter- at her hadde en eller annen kraftig underbetalt og overarbeidet kinesisk syerske jobbet hele natten for at vi skulle få en rimelig kjole. Hvorpå jenta ser på meg, sier seg enig, men påpeker "Jo, men hvis vi hadde kjøpt den i en butikk, hadde likevel noen underbetalte, kinesiske syersker jobbet hele natten, vi hadde bare betalt et enormt tillegg i prisen for merket og mellomleddene. Jeg liker det heller ikke, men det er jo slik den globale kapitalismen fungerer".

Hils på Susain, kommende idealistisk ungdomspolitiker :fnise:

Men kjolen er i alle fall i boks, og med en tynn, hvit strikkejakke, svarte ballerinasko og rød-oransje veske og hårpynt, så kommer jenta til å se ut som de 1000 dollarene de kinesiske sydamene burde hatt i månedslønn. Det er da noe.

Ha en super dag, alle sammen! :sol:

Kjolen var kjempe fin! :)

Og med tilbehøret som nevnes kommer Susain til å se helt smashing ut! :sminkedokke:

Jeg tror du har en kommende idealistisk ungdomspolitiker i hus, ja... Det høres ihvertfall sånn ut! Hvor mange tenåringer hadde klart å lire av seg den regla? :daane:

Jeg tror derimot ikke at jeg hadde godt av å rote litt rundt på den kjolesiden der. De hadde jo brudekjoler der, og da var det jo vanskelig å la være å drømme seg bort litt... :sjenert:

Jeg og samboeren har snakket sånn smått om muligens å gifte oss sommeren 2015, og da var det jo vanskelig å la være å sondere brudekjole-terrenget litt. Og enda vanskeligere var det å ikke finne noe som falt i smak, så nå vet jeg ihvertfall sånn ca hva slags type kjole jeg har lyst på den dagen jeg og samboeren gifter oss:

http://www.jennyjoseph.com/A-Line-Princess-Sweetheart-Court-Train-Chiffon-Wedding-Dress-With-Ruffle-Beadwork-Sequins-002000105-g105

Endret av SmallTalk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan virkelig barn være så smarte? Nå begynner jo eldstefrøkna di å bli litt større enn et barn, men likevel da? Er sikker på at hun kommer til å se nydelig ut på skoleballet!

Herlig å lese om Snillvimsen og metalldetektoren også!

Men du...lov meg å ikke slite deg helt ut da...En baby på 8 mnd og en til på vei, hadde søren meg hatt nok med det jeg...

Jeg gir bort de siste 70 cm som kom til de som vil komme og hente dem! :opplyser:

Og, jeg tuller ikke... Det ligger pokker meg over 1 meter snø på plenen her, og hele nabolaget synes å være nedsnødd for øyeblikket.

Vi er jo selvfølgelig blant de få som ikke har snøfreser heller, så måking blir det så som så med. Det er ikke akkurat samboeren sin favorittsyssel, og ettersom jeg er fritatt, så får det bli sånn. Det er i grunnen han det går utover når snøen før eller siden må fjernes skikkelig, og svigerfar ikke har fått på snøfresen på traktoren enda. Da kommer han virkelig til å kooose seg med måkingen. :fnise:

Du har da sagt at du bor på bygda, har du ikke? Da er traktor obligatorisk :opplyser: Det var i hvert fall beskjeden jeg fikk av gubben da vi skulle kjøpe barndomshjemmet hans...

Skal innrømme at jeg er sjeleglad for at vi har den nå altså! Er vel snart nok hvitt pudder ute her nå!

Og bedre blei det jo ikke av at værdama på tv2 meldte 40-50 METER snø...(Satser på at ho mente cm jeg altså...)

Gutten her i huset eeeelsker alt som er motorisert, og traktoren til pappa er jo best! Han har fått eget sete på traktoren, og sitter å durer med...Ta-Tot er et ord vi hører ørten ganger om dagen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du har da sagt at du bor på bygda, har du ikke? Da er traktor obligatorisk :opplyser: Det var i hvert fall beskjeden jeg fikk av gubben da vi skulle kjøpe barndomshjemmet hans...

Skal innrømme at jeg er sjeleglad for at vi har den nå altså! Er vel snart nok hvitt pudder ute her nå!

Og bedre blei det jo ikke av at værdama på tv2 meldte 40-50 METER snø...(Satser på at ho mente cm jeg altså...)

Gutten her i huset eeeelsker alt som er motorisert, og traktoren til pappa er jo best! Han har fått eget sete på traktoren, og sitter å durer med...Ta-Tot er et ord vi hører ørten ganger om dagen :fnise:

Det stemmer at jeg bor på bygda, men jeg bor ikke akkurat på gård, da... :fnise:

Vi bor i et forholdsvis stort boligfelt, og det er dårlig med plass til traktor her, selv om vi har stor tomt. Så, da har stort sett alle naboer gjort det vi også burde gjort, nemlig kjøpt seg snøfresere... :sukk: *misunnelig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fiiin kjole! *vil ha*

Det kjedelig med slike kjoler, er at man som oftest ikke har noen anledning å bruke den i. Ikke jeg i alle fall :ler: Annet enn kaaanskje en gang i en eller annen spesiell anledning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...