Yesterday Skrevet 6. mars 2014 #321 Skrevet 6. mars 2014 Og her skravler jeg i vei og glemmer ukas viktigste nyhet: Smule har nemlig fått en ny interesse. Å stå, helt alene. Stå, stå og stå, og glise bredt, helt til hun blir litt usikker og setter seg ned. Rekorden er på 13 sekunder, som en stolt storebror kunne opplyse meg om her om dagen. Nå venter jeg spent på det første skrittet, altså! Å så flink Hvor gammel er hun nå? Syns du skal få deg en ticker for alle barna dine Neida det skal du slippe
Gjest Tekola Skrevet 6. mars 2014 #322 Skrevet 6. mars 2014 Hurra! Vesla ligger noen sekunder bak, rekorden er foreløpig fem tror jeg Vi kjøpte bilsete på Biltema som vi stappet ned i en bag og polstret med bleier, funket fett Jeg har fortsatt hundeforbud, men man kan jo planlegge og drømme! Skjønner ikke hva som skulle være så ille med komboen valp og to små under to år, altså. Hverken for min del eller å finne bosted.
Mafalda Skrevet 7. mars 2014 Forfatter #323 Skrevet 7. mars 2014 Kort innpå for å klage litt Men det er noe med de dagene når du våkner og tenker "Nei...!" Dagen i dag blir bare stress og mas. Mye å gjøre i utgangspunktet, med en skoleforestilling jeg må stille opp på, diverse telefoner og mailer angående tet tilbud HK-jenta fikk på søndagen som jeg ikke aner hvordan jeg skal organisere (det er i Asker klokka ett, mens Nani spiller kamp på Lillestrøm klokka tolv... burde ha ordnet det for lenge siden men det har druknet i alle andre praktikaliteter), innkjøp til SnillVimsens speidertur i helga, Susains cellotime (guri, vi må få se til å få ordnet den cellokassa så hun kan gå selv), Nani som skal trene. Og ett eller annet sted innimellom her må Smule og jeg få Dyret til dyrlegen. Hun har ikke blitt bedre, tvert imot har jeg sovet dårlig i hele natt med ørene på stilk i tilfelle det skjer noe. Skrekken hadde vært å finne bikkja død når jeg sto opp, hva søren gjør man da? Heldigvis er det liv i henne, men det er jammen bare så vidt. Nå må vi til dyrlegen, ikke snakk om at jeg tør ha en kjempedårlig hund hjemme hele helgen. Så altså: en sånn dag du bare vil bli ferdig med, fortest mulig. Og Tekola, et godt argument for ikke å ha hund: veterinærutgifter. Skal se jeg får valget mellom å avlive dyret eller sette i gang med en eller annen langvarig, svinedyr behandling. Riktignok har vi forsikring, men likevel... Jaja. Jeg håper det er en varm og solfylt dag i Singapore, og at fredagsdrinkene flyter fritt utover kvelden. Hmpf.
Gjest Tekola Skrevet 7. mars 2014 #325 Skrevet 7. mars 2014 Veterinærutgifter er et veldig godt argument. Håper det går bra med Dyret! Lykke til med dagen! Og i ditt tilfelle hjelper det vel dessverre ikke med et "godt det er fredag"?
Ciara Skrevet 7. mars 2014 #326 Skrevet 7. mars 2014 All mulig medfølelse! Håper det går bra med dyret! Men du? Dette hørtes ut som en helg hvor det faktisk kunne vært greit med litt hjelp. Kan ingen frakte HK-jenta til Asker, for eksempel?
Serafina. Skrevet 7. mars 2014 #327 Skrevet 7. mars 2014 Støtter Ciara her - har du mulighet til å be noen om litt hjelp, gjør det. Stakkar Dyret. Ser også for meg Mafalda som skal bakste denne syke ponnien inn i bilen, store, slappe hunder er tunge. Håper dagen blir bedre enn fryktet.
dreia Skrevet 7. mars 2014 #328 Skrevet 7. mars 2014 Eg misunner deg ikkje dei neste dagane! Men kan du be om hjelp? HK-jenta har sikkert lyst til å visa kunstene sine for andre òg. Eller kva med taxi for dei eldste, enten berre ein eller begge vegar?
Gjest Neferet Skrevet 7. mars 2014 #329 Skrevet 7. mars 2014 Huff, sender deg masse medfølelse herfra også!!! Håper det går bra med både deg, kalenderen og Dyret, håper det ikke er noe alvorlig og veldig dyrt som skal til for å få henne på beina igjen!!
Wolfmoon Skrevet 7. mars 2014 #330 Skrevet 7. mars 2014 Huff, håper det går bra med Dyret! Og at resten av logistikken går opp.
SmallTalk Skrevet 7. mars 2014 #331 Skrevet 7. mars 2014 Ellers startet dagen bedre enn i går, med en Smule som bare har tatt seg et par runder nattmat og så sovnet igjen. Kjenner at det gjør en stor forskjell på både kropp og humør. Hadde jeg fått sovet en hel natt i strekk nå, så ville jeg vel blitt rene overflødighetshornet av tiltakslyst og energi (kanskje)! Jeg har til og med sluttet å være sur på mannen min, som valgte i går ettermiddag (da jeg svimet rundt, kvalm og utkjørt, og prøvde å ikke sovne bak rattet- med hylende Smule og trøtt ballerina i baksetet) til å poste et lekkert bilde av et skyskrapersvømmebasseng på Facebook, og fortelle at det var ganske deilig å befinne seg under de vaiende palmene og plaske rundt 400 meter over bakken. Takkskarrujaggumegha. Snakker vi Marina Bay Sands her, eller? Isåfall så kunne et par av mine kolleger rapportere om at det er et "heeeelt greit" hotell å bo å i et par ukers tid. Og med "heeeeelt greit" så mente de da at hotellet var mildt sagt toppers og at de glatt kunne tatt et par uker til i samme slengen. Jeg kommer ikke akkurat til å bli lei meg dersom det skulle bli en Singapore-tur på meg etter hvert, heller, for jeg kunne godt tenkt meg et bad og en øl i det bassenger der... *** Jeg hadde også fått det for meg at dere hadde en Bernard Senner eller St. Bernards, men dere har jo jaggu meg noe som er enda større enn dette! Vi har faktisk et par slike i nærheten, og de er virkelig noen flotte hunder, men for en størrelse det er på dem! Det er godt de er late, for man skal ha god plass for å kunne ha en slik en. Disse stiller i en litt annen kategori enn den Dansk-svenske gårdhunden som samboeren har lyst på og den Golden Retriever og Labrador-blandingen jeg kunne tenkt meg... Håper virkelig at det går bra med dyret, og at det ikke er noe alvorlig galt med henne! *** Og så flink Smule har blitt! Det høres ut som om mannen din kan få en slitsom pappa-perm dersom hun fortsetter i dette tempoet. Da er det kanskje ikke så ille at du skal begynne på jobb igjen snart?
Susa Skrevet 7. mars 2014 #332 Skrevet 7. mars 2014 Hurra for Smule som står alene! Selv om hun er 5. barnet er det vel like stas? Håper alt er bra med dyret. Det var en stor hund da! Søstra mi har Berner sennen, hun er jo helt nydelig, men det ligger pels overalt når hun har vært her jo!
Mafalda Skrevet 7. mars 2014 Forfatter #333 Skrevet 7. mars 2014 Tusen takk til hver og en av dere for gode ønsker til Dyret, gratulasjoner til lille, stående Smule (jeg synes det er dønn fascinerende at hun klarer å balansere på de bitte små føttene ), og generelt gode ønsker for helgen som sikkert blir akkurat like ille som forrige Uff, det er ikke ofte jeg føler at tilværelsen henger i en tynn tråd, men denne uka har vært litt sånn. Og så blir jeg litt irritert på meg selv, det bør egentlig ikke være noe problem at Gubben er borte nå og da. Kanskje det er den stakkars lille og veldig oversette Smitt som gjør at jeg er litt skjørere enn vanlig, både i forhold til trøtthet og tålegrenser. Smitt, stakkars liten, som ikke fikk ordentlig mat i dag før akkurat nå, tidligere i dag var det bare trøstespising av skolebrød og cola light... *skamme seg* Men sånn blir det, når dagen starter med veterinærbesøk og en typisk SnillVimskrangel av episke dimensjoner. MAMMA, JEG SKAL FLYTTE FOR DU ER SÅ DUM OG JEG HATER DEG!, kombinert med kasting av støvler nedover trappa og slåing av trappegrinda mot veggen. Han har virkelig null kontroll på temperamentet sitt når det først drar i gang, og jeg er alvorlig bekymret med tanke på framtiden. Han finnes riktignok ikke langsint, og som tidligere var alt fryd og gammen da han ringte en time senere for å høre hvordan det gikk med Dyret, men han er helt sjanseløs når følelsene raser. Jeg er virkelig glad for at vi har dratt i gang en prosess på skolen for å se litt nærmere på det, det er nok til hans eget beste (her har jeg en god del fremtidige skrekk-scenarier i hodet som jeg ikke har tid til å utbrodere nå, det får bli senere en gang). Dyret har fått antibiotika, IV og smertestillende, og ligger nå nede hos veterinæren og venter på UL av buken, for å se hva som er årsaken til all viraken. Stakkars, hun satt altså på et venterom fullt av små og store hunder, og til og med noen katter, og gadd knapt reagere... Da er det ille! Jeg krysser alt jeg har for at telefonen jeg får i kveld ikke dreier seg om tarmslyng, kreft eller andre uhumskheter, for å så fall er vi up shit creek. Se for dere fire hulkende, utrøstelige unger... Men altså, det var veterinær man skulle blitt Moroa kommer på omtrent 10 000, og det er bare for opphold og diagnose. Hva behandlingen kanskje kommer på tør jeg ikke tenke på, jammen godt vi er gjennomforsikret! Jeg kjente også en dyp og inderlig takknemlighet for å bo i Norge, der slike regninger tross alt er begrenset til dyr og ikke mennesker. Min skepsis til Ullevål til tross! Og jo, jeg måtte bite i gresset og spørre mamma om hun kunne ta med HK-jenta på søndag. Nå er det mulig det ikke kommer til å funke allikevel. Har svart samvittighet overfor den søte fløyte-mammaen son tilbød oss rabatterte billetter, og først bruker vi hundre år på å svare, og så kanskje vi ikke får det til allikevel... Dritt altså. Men sånn er det: jeg klarer 95%. En feilrate på 5% får jeg bare leve med, dessverre, selv om det verker i samvittigheten. Og selv om dere har rett, det er ikke noe nederlag å be om hjelp, så blir det dessverre reservert til de virkelige krisetilfellene. Min side av slekta er veldig glad i å være med barna, men å be om barnepass, eller om praktisk hjelp, pleier å komme med relativt høye følgekostnader. Mulig jeg er litt urettferdig mot mamma nå, men de... tre gangene hun har kommet hit for å hjelpe til, har skravla gått i et kjør om hvor viktig det er å ha rutiner på ting, og hun føler at hun rydder hele tiden hun, og hvorfor velger vi oss ikke bare den første lørdagen i måneden til å vaske bak kjøleskapet? (at det til tider så ganske så forsoffent ut hjemme hos oss da jeg var liten, hopper hun elegant over, og fortsetter å sammenligne oss med seg selv- som deler hus med en voksen mann, jobber 80% OG har vaskehjelp. Jeg bare orker ikke den tiraden der, da lever jeg heller med støv i krokene og vasker før hun kommer, så kan vi heller ha det hyggelig) Gubbens foreldre er søte og velvillige de også, men også litt gamle og sære. Det holder at vi kommer på søndagsmiddag- ellers tilbringer vi aldri tid sammen. Da Susain skulle holde sin første konsert, og Nani skulle spille sin første fotballkamp, gjorde jeg den tabben å foreslå for Gubben at vi kunne invitere med farfar og farmor. Han så på meg som jeg hadde ramlet ned fra månen, hva slags utenkeligheter var det jeg innbilte meg, liksom? Så vi er relativt alene her. Men nå begynner jo de store å bli såpass store at det ikke er noe problem til vanlig, det er bare innimellom at alt kjelker seg til. Heldigvis ikke så ofte. Og SmallTalk: det er Marina Bay Sands, ja. Hvordan visste du det, er det liksom selve in-hotellet i nerdebransjen? Skjønt, akkurat i dag fikk jeg et fint bilde av en Singapore Sling på selveste Raffles hotel. Jepp, der Hemingway bodde og tigeren ble skutt og alt det der. Men selv om det virker som han lever herrens glade dager og har latt meg i stikken, så må han bare forte seg å slappe av. Søndag er det tilbake til Norge, og han leker faktisk med tanken om å ta Flytoget direkte til Lillestrøm for å heie på Nani som spiller bortekamp. Jetlag eller ikke jetlag- a dad's gotta do what a dad's gotta do. Og han er herlig, mannen min. Herlig, og ærlig Fikk nettopp følgende sms: "Hadde tenkt å ta meg en massasje i morgen, siden jeg har god tid og det er billig her. Googlet litt rundt, og ser at så og si alle tilbyr ekstraservice. Så da blir det ikke massasje på meg." Skulle gjerne svart alle en og en, men nå kaller HK-jenta, Smule og SnillVimsen fra flere kanter samtidig, speiderbagen må pakkes og Nani pluss kompiser skal snart hentes på trening. Så det får bli en annen dag, men håper alle har det bra og at dere nyter fredagskvelden litt mer enn hva jeg gjør!
SmallTalk Skrevet 7. mars 2014 #334 Skrevet 7. mars 2014 (endret) Tusen takk til hver og en av dere for gode ønsker til Dyret, gratulasjoner til lille, stående Smule (jeg synes det er dønn fascinerende at hun klarer å balansere på de bitte små føttene ), og generelt gode ønsker for helgen som sikkert blir akkurat like ille som forrige Dyret har fått antibiotika, IV og smertestillende, og ligger nå nede hos veterinæren og venter på UL av buken, for å se hva som er årsaken til all viraken. Stakkars, hun satt altså på et venterom fullt av små og store hunder, og til og med noen katter, og gadd knapt reagere... Da er det ille! Jeg krysser alt jeg har for at telefonen jeg får i kveld ikke dreier seg om tarmslyng, kreft eller andre uhumskheter, for å så fall er vi up shit creek. Se for dere fire hulkende, utrøstelige unger... Men altså, det var veterinær man skulle blitt Moroa kommer på omtrent 10 000, og det er bare for opphold og diagnose. Hva behandlingen kanskje kommer på tør jeg ikke tenke på, jammen godt vi er gjennomforsikret! Jeg kjente også en dyp og inderlig takknemlighet for å bo i Norge, der slike regninger tross alt er begrenset til dyr og ikke mennesker. Min skepsis til Ullevål til tross! Huff! Stakkars Dyret! Jeg krysser fingre og tær for at det ikke er noe verre enn en kraftig forstoppelse eller noe som kan kureres med antibiotika. Og SmallTalk: det er Marina Bay Sands, ja. Hvordan visste du det, er det liksom selve in-hotellet i nerdebransjen? Skjønt, akkurat i dag fikk jeg et fint bilde av en Singapore Sling på selveste Raffles hotel. Jepp, der Hemingway bodde og tigeren ble skutt og alt det der. Men selv om det virker som han lever herrens glade dager og har latt meg i stikken, så må han bare forte seg å slappe av. Søndag er det tilbake til Norge, og han leker faktisk med tanken om å ta Flytoget direkte til Lillestrøm for å heie på Nani som spiller bortekamp. Jetlag eller ikke jetlag- a dad's gotta do what a dad's gotta do. Og han er herlig, mannen min. Herlig, og ærlig Fikk nettopp følgende sms: "Hadde tenkt å ta meg en massasje i morgen, siden jeg har god tid og det er billig her. Googlet litt rundt, og ser at så og si alle tilbyr ekstraservice. Så da blir det ikke massasje på meg." Tja... Om det er det største in-hotellet i nerdebransjen aner jeg ikke, men det er ihvertfall det eneste hotellet jeg har hørt om i Singapore som har badebasseng 400 meter over bakken og folk virkelig dokumenterer at de bader i. Og bare badebassenget er, ifølge kollegaene mine, god nok grunn til å bo på Marina Bay Sands når man er på jobbreise og ikke tar regningen selv. At resten av hotellet er toppers og frokosten visst nok er til å dø for, det er visst en annen ting... Og massasje med "noko attåt", ja... Etter reisetips fra han ene jeg jobber samme med, så gjeldet det ihvertfall å unngå enkelte etasjer i Orchard Towers der borte. Der er det visst ikke damer man ender opp med dersom man kjøper seg "massasje", selv om de ser sånn ut, og det er visst ikke få vestlige menn som har endt opp med å gå på en skikkelig smell der... Og miniskjørt får visst en helt annen betydning der enn hva det har her hjemme... Endret 7. mars 2014 av SmallTalk
Serafina. Skrevet 7. mars 2014 #335 Skrevet 7. mars 2014 Forsikring er gull verdt i slike situasjoner. Håper det ikke er noe alvorlig med Dyret, men noe som er relativt enkelt å kurere. Tunge stunder og føle at det er litt mye er fullt forståelig i ny og ne. Du er jo positiv som få og tar ting på strak arm til vanlig. Fredag kveld og helg er godt her i huset. jeg tror, eller vet jeg har litt lavere terskel enn deg for å trenge sofaen.
Fibonacci Skrevet 7. mars 2014 #336 Skrevet 7. mars 2014 Håper det går bra med Dyret! Høres ut som du trenger en ferie du også Mafalda, når mannen din kommer hjem og ting har roet seg! Og Smitt får nok det h*n trenger, uansett om du lever på skolebrød og Cola Light.
Ciara Skrevet 7. mars 2014 #337 Skrevet 7. mars 2014 Du er nå herlig og ærlig selv også! Her var det mye på en gang. Jeg tror jeg hadde lagt meg på senga og grått en liten skvett over dyr, Snillvims, mødre, hotellbassenger og bilkjøring. Så kos deg med skolebrød og cola med verdens beste samvittighet
Mus-Katt Skrevet 8. mars 2014 #338 Skrevet 8. mars 2014 Huff, stakkars Dyret. Krysser fingrene for at det kan behandles raskt.
Gjest Neferet Skrevet 10. mars 2014 #339 Skrevet 10. mars 2014 Håper du har fått hjem mannen nå og at du om ikke annet får tid til å trekke pusten bittelitt!! Det er virkelig en maratoninnsats du har lagt ned i uka som gikk! Hvordan gikk det forresten med Dyret?
Ciara Skrevet 10. mars 2014 #340 Skrevet 10. mars 2014 Hvordan går det her? Håper du overlevde helgen og at mannen har brettet opp ermene! Hver gang det er stille her tenker jeg: "Nå håper jeg Mafalda sover..."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå