Gjest Magdalene Skrevet 7. september 2014 #1543 Skrevet 7. september 2014 Innom og heier litt på deg!
Gjest AllisHagtorn Skrevet 7. september 2014 #1544 Skrevet 7. september 2014 A: Mafalda er i fødemodus sånn ca B: Mafalda tenker "faen i h***#%&/¤%&....jæv*%¤¤ gidder ikke svare noen om dustefødespørsmål " Jeg håper jo på A altså, men har sjøl vært godt borti B og har all sympati for alle som holder på å klikke/klikker/har klikket(og alle andre mulig bøyninger av den setninga). 1
Serafina. Skrevet 7. september 2014 #1545 Skrevet 7. september 2014 Håper også på alternativ A, men ikke føl at du lurer noen uansett, Mafalda. Kroppen din gjør seg klar på sin måte.
dreia Skrevet 7. september 2014 #1548 Skrevet 7. september 2014 Smitt rakk kanskje ikkje barnehagefristen, men eg håper han rekk/rakk "barnevaktfristen". 1
Ciara Skrevet 8. september 2014 #1549 Skrevet 8. september 2014 Nå lurer jeg veldig på hvordan det går!
SmallTalk Skrevet 8. september 2014 #1550 Skrevet 8. september 2014 Mafalda er ihvertfall inne og leser i tråden,så kanskje det kommer en oppdatering?
Mafalda Skrevet 8. september 2014 Forfatter #1551 Skrevet 8. september 2014 Fru Aldri Gode Nyheter er absolutt pålogget, nå som alle er ute av huset. Ja, alle bortsett fra Smitt, da. Det går... av og på, og på og av Men Allis, jeg har faktisk gitt opp B også. Det nytter ikke gå rundt å være sur heller, jeg bare ler oppgitt og svarer "Neeeeida, ingen action nå heller" på sms når den trippende barnevakten spør hver 3. time om det skjer noe. Skjønt, nå har jeg nettopp fått en sms der hun ber Smitt om å i alle fall holde seg inne til etter klokka fem i morgen når hun lander på Gardermoen igjen Og jeg håper hun har rett. En ting er mangelen på barnevakt, men i dag er det den forferdelige mandagen igjen, hvor det rett og slett ikke er tid til Smitt. Ikke tid til middag heller, faktisk, det er bare Kjør & Hent A/S som står på planen fram til sent i kveld. Så nå har han å holde seg inne. De siste dagene har det vært ganske stille også, bortsett fra på natta. Natt til søndag våknet jeg hvert kvarter (*pust* *pes* *stønn*) og tenkte at kanskje det er i gang nå... men klokka tre sovnet jeg og sov til åtte, så det var visst bare en testkjøring det også. Samme natt til i dag- kraftigere maserier, men bare hver halvtime, og sånt blir det jo ingen baby av. Selv om det føltes som han gjorde sitt beste for å grave seg ut (ja, DEN følelsen... av alle herligheter sånn på slutten av graviditeten, den følelsen av at det omtrent henger en arm ut av livmorhalsen som forsøker å bokse seg nedover) Og nå er det helt rolig igjen. Så: det er bare tull. Tull og fjas, og ikke noe ordentlig på gang. Så det er bare å ta det med et smil (så godt det lar seg gjøre) og tenke at han kommer når han kommer. Gjerne i morgen, eller torsdag/fredag. Onsdag er også litt dum, da er det bortekamp for Nani og foreldremøte på speideren samtidig, men jeg antar at for foreldremøtets del så er fødsel gyldig fravær (litt mer usikker på Nanis kvartfinale i Adidas-cupen, der er det vel bare brukne bein hos spilleren selv etc som kan karakteriseres som "gyldig fravær", men forhåpentligvis får vi dyttet ham inn i en eller annen annen bil dersom noe skulle skje). Det er speidertur i helgen også. Og husker dere den gangen vi fikk trøkket inn at Gubben skulle kjøre speidertaxi midt i en ellers travel helg rett før sommeren? Nå kan vi innkassere den, og si høflig i fra at vi ikke kan kjøre denne gangen- med verdens beste samvittighet. I morgen har vi Susain og Nani som backups dersom noe skulle skje i løpet av dagen, da kan de hente HK-jenta og få henne ned til prøvedansingen. Men jeg håper jo at jeg kan være med selv. Hun er veldig spent og gleder seg på en måte, men hun har aldri gjort noe lignende før så det kan være greit med mamma eller pappa til stede. Men skulle det være sånn at Gubben og jeg er opptatt med andre ting, så er det utrolig kjekt med storesøsken som kan trå til! Så sånn er det her... bare hverdagstrivialiteter og en ertekrok av en lillebror som tar seg god tid. Og selv babygale jeg må innrømme at det er kjekt å tenke på at dette er siste gangen Riktignok deiset vi innom Hellstrøm rydder opp hjemme i går, og Gubben ertet meg med at vi ikke kunne la oss slå av noen folk som hadde elleve barn og ikke kunne lage mat, men som jeg sa: vi kan gjerne få elleve barn, vi, så lenge du tar de resterende graviditetene. Og da ble det tyst. Jeg tror mannen min har gjentatt ordene "Stakkars mor" sånn ca 3500 ganger den siste uka, der jeg sleper meg rundt med kramper i lysken (noen som har vært borti det? Samme som leggkramper, bare enda mindre elegant plassert. Når jeg knekker sammen på midten roper alle "Skjer det noe? Kommer babyen?!" og jeg må bare innrømme at nei, med mindre Smitt har tenkt å bli født gjennom beina mine er det lite trolig at det er starten på noe som helst... ). Men. Livet kunne absolutt vært verre. En som faktisk skal inn på sykehuset i dag, er den lille filippinske jenta med kreft som jeg donerte en slant til her i forrige uke, for å se om det overhodet er mulig å gjøre noe med den digre svulsten hennes eller ikke. Godt mulig det faktisk er for sent. Og sett i det perspektivet skal jeg klare å holde ut det lille faktum at vår tur til sykehuset lar vente på seg... .... selv om det er innihampen kjedelig. Så ærlig skal jeg være! Håper alle små og store har en flott start på uka!
¤flicka¤ Skrevet 8. september 2014 #1553 Skrevet 8. september 2014 Hei hopp! Uansett hva som skjer så er det ikke lenge til dere har den lille luringen hos dere Tenk på det som julaften, det blir enda morsommere hvis man bare kjeeeeder seg først
Mafalda Skrevet 8. september 2014 Forfatter #1554 Skrevet 8. september 2014 Takk for klemmen, Susa! Håper alt står bra til med deg også! Hei hopp! Uansett hva som skjer så er det ikke lenge til dere har den lille luringen hos dere Tenk på det som julaften, det blir enda morsommere hvis man bare kjeeeeder seg først Haha, ja- nå får jeg igjen for den lettere overbærende tonen jeg tar når barna maser om "bare eeen liten pakke, vær så snill!" Og du har jo rett. Før eller siden kommer han, og å kjede seg litt og vente i forkant gjør kanskje det hele bare enda mer velkomment når det plutselig skjer? Ja, for nå er vi jo så på tuppa etter å få ham ut, alle sammen, at jeg nesten har glemt at jeg egentlig gruer meg som en hund Kommer sikkert fort på det, da, når jeg ligger der og spreller på Ullevål, men da er det som kjent for sent å angre seg... Det eneste jeg skal tillate meg å sutre litt over, er at kroppen begynner å bli ekkelt sliten. Slapp og svimmel og ikke noe tess. De sier jo at man skal få et adrenalin-kick når fødselen starter, så jeg får bare satse på at mitt kick blir av det veldig store slaget!
Ciara Skrevet 8. september 2014 #1555 Skrevet 8. september 2014 Du Mafalda! Jeg skal ikke si noe, for jeg presterte å bekymre meg for barnepass til Eldstemann da jeg fødte Softie, enda Eldstemann bare var ett barn, vi har to sett besteforeldre i samme by som oss, og Softie ble født på 5,5 time fra første ri (og ingen falske alarmer). Så jeg skjønner godt at du bekymrer deg for pass. Men jeg kjenner INGEN som ikke hjelper til hvis det behøves i sånne situasjoner. Det er helt sikkert noen andre foreldre som vil ta med seg en ekstra unge fra ballett/fotball/speider! Eller en venninne av dere som vil overnatte med ungene om det behøves! Smitt, smitt, smitt. Der har du en som tar livet med knusende ro, hehe. Vi kan satse på at dette er et lite frampek til tilværelsen utenfor magen?
SmallTalk Skrevet 8. september 2014 #1556 Skrevet 8. september 2014 Huff! Jeg kjenner at jeg begynner å synes veldig synd på deg, Mafalda! Det er slitsomt nok å være høygravid, om man ikke skal gå med ubrukelige rier i flere dager, som holder deg våken om natten og uansett ikke fører til at Smitt ser dagens lys...
Susa Skrevet 8. september 2014 #1557 Skrevet 8. september 2014 Kroppen din skal jo lade opp til fødsel, ikke slite deg ut før alt har begynt! Håper du får slappet av litt, før hele bøtteballetten setter igang igjen. Og, som du sier, nå har du jo nesten glemt at du engster deg. Tusler og går her. Fremdeles sykemeldt, begynner vel så smått å jobbe littegrann neste mnd. Men jeg nyter ikke akkurat det å være gravid. Er liksom en rullgardin ned over øya med sløvhet Så vidt jeg orker å konsentrere meg om å kjøre bil. Må si jeg tenker på deg støtt og stadig, hvordan orker Mafalda 6 barn? Jeg gruer meg nesten til nr 2 kommer i hus! Og dine to siste, smitt og smule, kommer jo så tett!
Teriyaki Skrevet 8. september 2014 #1558 Skrevet 8. september 2014 Håper det setter i gang snart slik at du ikke blir så alt for sliten! Termin om en uke ser jeg, men får da håpe han er ute før den tid!
Gjest Neferet Skrevet 8. september 2014 #1559 Skrevet 8. september 2014 Huff, så kjedelig at det ikke har tatt seg opp ordentlig! Du skal se kaffespøken blir realitet likevel!!
Fibonacci Skrevet 8. september 2014 #1560 Skrevet 8. september 2014 Huff, så innmari slitsomt og kjedelig å gå sånn Mafalda! Har du noen jordmor/legetime snart? Hva med å ta det opp med dem, høre om du kan få noe hjelp? Evt. akupunktur? Sender over mange gode tanker, varme klemmer og fødevibber
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå