Gå til innhold

Norske er det rasiste folket i Europa , bare det viser ikke det direkte


biba84

Anbefalte innlegg

"all white people are rasist" hu der gamle kjerringen er jo like mye rasist som de hun prøver å omvende......

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop

Håhå. Om du lirte av deg bare halvparten til han av fordommer du har som du lirer av deg her inne, er han virkelig ikke hårsår...

om jeg hadde liret av meg det så hadde han ikke giddet å bli sammen med meg. Om du tror jeg snakker negativt om muslimer så lirte han utav seg verre ting om muslimer. Han presterte til og med å si at han hatet de.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er slik TS opplever nordmenn etter tre år i landet vårt.

Etter fem år med en utenlandsk mann, ser også jeg på nordmenn på ett annet vis enn før, desverre.

Det er ufattelig mye uprovosert hverdagsrasisme ute og går. Du kan gjerne innbille deg at det ikke eksisterer, men det gjør det, og det skjer uavhengig av oppførsel.

Generelt sett så har jeg nada mot utlendinger(er jo halvt spansk selv)og de aller fleste vennene mine er utlendinger,MEN så er det visse grupperinger som trekker ned som feks sofa jihadistene som ønsker død over "kuffar",somaliske guttegjenger som raner folk og Irakere som spør om man vil være med dem hjem og som følger etter deg.

Ja,alle har sine negative sider,både utlendinger og nordmenn,men jeg synes norske menn er ti tusen ganger bedre enn menn fra kulturer der de er blitt skjemt bort av morra si og ikke engang kan bruke vaskemaskina,...

Man kan si det sånn: noen pakkiser stinker løk,men det betyr ikke at alle pakkiser stinker løk....eller noe i den duren.

Hva da med Alina sine erfaringer med utlendinger ? Har de ikke relevans ? Har noen menneskers opplevelser mer relevans enn andres ?

Mange opplever at ingen vil være sammen med dem, de ferreste av disse er sprudlende , interessante og positive mennesker, dessverre.

Endret av sebastianen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Den-norske-rasismen-7376120.html

Problemet er at innvandring og etniske forskjeller skaper gnisninger. Det har alltid gjort det og vil alltid gjøre det. De gnisningene kan du ikke ønske bort, og du kan ikke alltid bekjempe dem med holdningskampanjer. Behandler du dem feil kan de vokse seg til noe større: Langvarige etniske skillelinjer som er preget av gjensidig frykt og mistenksomhet.

Innvandringspolitikken må lytte til lokaldemokratiet. Når ingen kommuner vil bosette flere flyktninger må man spørre hva det betyr. Kanskje betyr det at Norge, et av Europas mest åpne asylland, gir opphold til flere enn befolkningen er villig til å ta i mot. Kan man tvinge befolkningen til å ta i mot flere? Ja, det kan man. Sverige gjør det. Men det er udemokratisk, og kan skape større problemer på sikt.

Anonymous poster hash: 1b617...d1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt tragisk hvordan såkalt omvendt rasisme er så stuerent. Slik det er blitt nå er man rasist dersom man sier man er stolt av å være hvit. Sånn er det blitt faktisk. Vi skal hylle andre folkeslag oppi skyene samtidig som at vi skal skamme oss over å være hvite. Jeg syns alle skal få lov å være stolte av hvem de er og sin hudfarge uansett hvor de er fra.

Og jeg syntes at hudfarge ikke burde være en del av ligningen.

Vær stolt av hvem du er, hva du har oppnådd, men ikke av noe så naturgitt og ubetydelig som hudfargen din.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Og jeg syntes at hudfarge ikke burde være en del av ligningen.

Vær stolt av hvem du er, hva du har oppnådd, men ikke av noe så naturgitt og ubetydelig som hudfargen din.

jo du sier noe der
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags dårlig norsk er det her?

Dama er fra Algerie og har vært her bare i 3 år, så akkurat dårlig språk gidder jeg ikke irritere meg over. Det er heller holdningene hennes som irriterer meg.

Anonymous poster hash: 2c324...25f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags dårlig norsk er det her?

I hvert fall jeg prøver med språket. Prøv å lære mitt språk arabisk , fransk eller berbisk i 3 år og vi skal se hva skal du gjøre da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dama er fra Algerie og har vært her bare i 3 år, så akkurat dårlig språk gidder jeg ikke irritere meg over. Det er heller holdningene hennes som irriterer meg. Anonymous poster hash: 2c324...25f

Takk Gud det er ikke bare meg som tenker som. Problemet ikke i meg. Problemet er i folket som tenker eller gjøre noe rasistisk. Jeg har bare satt hva tenker jeg om det. Har dere ytringsfrihet her i Norge ikke sant?

Norske liker å hjelpe men det meste er rasiste . Dette er mitt erfaring her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

Drøy påstand. Nordmenn er stort sett godtroende, tror det beste om alle til det motsatte er bevist. Vi lar stort sett alle folkegrupper/religiøse grupper bygge egne gudshus, feire sine høytider, bruke sine egne klesdrakter - til tross for at burka ikke passer inn i alle yrker, vi legger til rette på alle vis. Problemene oppstår ikke på grunn av hudfarge, men på grunn av religiøse, kulturelle og språklige forskjeller.

Mennesker fra Balkan og det tidligere Øst-Europa er ekstremt rasistiske. På et asylmottak i mitt fylke, kunne ikke disse bo og leve sammen med folk fra f.eks Somalia, Eritrea eller andre afrikanske land. De behandlet dem som dyr, og nektet å spise sammen med dem osv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet ikke om dette innlegget passer helt inn under her, men jeg er ikke-vestlig, og jeg syns faktisk det er vanskelig å få etnisk norske venner, selv om jeg går på en skole med et flertall av norske elever. De ser annerledes på meg og oppfører seg annerledes mot meg. Snakker vi sammen blir det ofte kleint og det har mange ganger endt opp med at jeg ikke har blitt med på overnattinger osv. fordi det er ikke alltid tilrettelagt for at muslimer skal bli med. Dessuten har de lett for å gjøre narr av Gud og slikt foran meg når de vet jeg hører på. Ytfringsfrihet! Jeg syns det er litt dumt å bruke det, for jeg gjør jo ikke narr av andres religioner, jeg aksepterer dem, og syns det er helt greit at folk ikke tror på Gud (hat) men er det nødvendig å skyve det oppi ansiktet på meg? Generelt føler jeg ofte at nordmenn er kalde mot meg, egentlig.



Anonymous poster hash: a486f...192
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporinger, samt brudd på følgende regel:

* Innlegg som postes på Kvinneguiden skal være skrevet på bokmål eller nynorsk så lenge dette er mulig. Hvis norsk ikke er morsmålet kan man skrive på svensk, dansk eller engelsk. Det er ikke tillatt å skrive på dialekt eller bruke sms-språk i forumet. Denne regelen gjelder ikke i dagbøkene.

Yvonne (mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikkert, men det er pga innvandringen. :tongue:



Anonymous poster hash: ac79e...587
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske er det rasiste folket i Europa , bare det viser ikke det direkte

Nei. Jeg har bodd i Østerrike. Der er de langt mer rasistiske enn i Norge. Ingen tvil. Jeg har erfaring både fra Wien, Oslo, Bergen, Tyskland og bygde-Norge.

Anonymous poster hash: 17af9...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...