Gå til innhold

Norske er det rasiste folket i Europa , bare det viser ikke det direkte


biba84

Anbefalte innlegg

Gjest BettyBoop

Ganske ironisk egentlig. Nordmenn har lov til å kritisere andre folkegrupper, men hvis innvandrere kritiserer oss så tar de feil med en gang ;) Definisjonsmakten lenge leve.

Anonymous poster hash: 45452...b2c

må da være lov å kritisere en person som skjeller tilfeldige mennesker ut uten grunn
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skyldes gjerne oppførselen ja, oppførselen til TS.

Nå har hun startet en tråd som ikke akkurat beskriver nordmenn i positive ordelag. Hun minner meg om personen jeg nevnte tidligere, han var nordafrikaner med nederlandsk pass, og han slet med å få seg jobb her i Norge.

Han lot raseriet gå ut over en helt tilfeldig ungdom, (meg), skjelte og smelte og kalte alle nordmenn rasister og det som verre var.

Min teori er at denne fyrens råtne personlighet og åpenbart ustabile psyke er grunnen til at han ikke får jobb, og jeg er som sagt glad for at verken han eller TS jobber på min arbeidsplass. Jeg gidder ikke høre på en selvmedlidende "Alle nordmenn er rasister!"-monolog hver gang livet går dem imot.

Anonymous poster hash: 2c324...25f

Og det er slik TS opplever nordmenn etter tre år i landet vårt.

Etter fem år med en utenlandsk mann, ser også jeg på nordmenn på ett annet vis enn før, desverre.

Det er ufattelig mye uprovosert hverdagsrasisme ute og går. Du kan gjerne innbille deg at det ikke eksisterer, men det gjør det, og det skjer uavhengig av oppførsel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er slik TS opplever nordmenn etter tre år i landet vårt.

Etter fem år med en utenlandsk mann, ser også jeg på nordmenn på ett annet vis enn før, desverre.

Det er ufattelig mye uprovosert hverdagsrasisme ute og går. Du kan gjerne innbille deg at det ikke eksisterer, men det gjør det, og det skjer uavhengig av oppførsel.

Nordmenn er et kaldt folkeslag, det er (dessverre) bare sånn det er.

Det TS klager på her er at nordmenn ikke prater med henne og at hun føler seg isolert. Hun er ikke den første utlendingen som opplever nordmenn som kalde, og hun blir neppe den siste. Men det hun beskriver er ikke rasisme.

Det din datter opplevde er selvsagt noe helt annet, det er uprovosert rasisme.

Anonymous poster hash: 2c324...25f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser det at kvinner har en større tendens til å svare med respekt og høflighet

Jeg har da aldri opplevd rasistiske spøker eller rasisme mot meg. Men det er kanskje fordi jeg er adoptert og har et Norsk etternavn. Kanskje det ville vært annerledes om ikke. Isåfall så skal ingen få frarøve meg det å være Norsk, fordi det er det jeg er! Det er det eneste jeg vet om å være. Det var her jeg vokste opp og denne kulturen er den eneste jeg vet om og som jeg lever etter.

Og frykt ikke, jeg er ikke Muslim men Kristen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn er et kaldt folkeslag, det er (dessverre) bare sånn det er.

Det TS klager på her er at nordmenn ikke prater med henne og at hun føler seg isolert. Hun er ikke den første utlendingen som opplever nordmenn som kalde, og hun blir neppe den siste. Men det hun beskriver er ikke rasisme.

Det din datter opplevde er selvsagt noe helt annet, det er uprovosert rasisme.

Anonymous poster hash: 2c324...25f

Å beskrive nordmenn som kalde synes jeg blir feil, da "kaldheten" er hvordan vi kan oppfattes av andre, ikke hvordan vi er.

Tilbakeholdne og reserverte er etter min mening bedre beskrivelser.

Og det er trist at noen opplever rasisme, slik som datteren til Binta Ba, ingen burde oppleve noe slikt, og i alle fall ikke et uskyldig barn!

Rasister finnes i alle land, også i Norge, men er nordmenn mer rasistiske enn folk fra andre land?

Det tror jeg faktisk ikke, men at det kan oppfattes slik på grunn av at vi er reserverte av natur, det tror jeg.

Når det er sagt, trådstarter minner meg veldig om min nabo.

Hun kom til Norge, og klaget på at ingen ville bli kjent med henne.

Og hvem klaget hun til? Jo, en nabogjeng som hadde gått sammen og bedt henne på kaffe for å bli kjent med henne. Vi prøvde flere ganger, men alt hun gjorde var å klage på kalde nordmenn.

Da jeg konfronterte henne med dette, var hennes unnskylding at de som ville bli kjent med henne (altså oss), var mennesker hun ikke ville bli kjent med, fordi de var under hennes nivå.

Nå har hun bodd her i 10 år, og hun klager fremdeles på at hun ikke har noen venner.

Anonymous poster hash: b0431...cc4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn er et kaldt folkeslag, det er (dessverre) bare sånn det er.

Det TS klager på her er at nordmenn ikke prater med henne og at hun føler seg isolert. Hun er ikke den første utlendingen som opplever nordmenn som kalde, og hun blir neppe den siste. Men det hun beskriver er ikke rasisme.

Det din datter opplevde er selvsagt noe helt annet, det er uprovosert rasisme.

Anonymous poster hash: 2c324...25f

At mennesker f.eks snurog går når man forteller hvor man er fra, kjenner jeg andre som også har opplevd. En vanlig reaksjon er heving av øyebryn og "...åh. Okey..." og avslutte samtalen.

ser det at kvinner har en større tendens til å svare med respekt og høflighet

Jeg har da aldri opplevd rasistiske spøker eller rasisme mot meg. Men det er kanskje fordi jeg er adoptert og har et Norsk etternavn. Kanskje det ville vært annerledes om ikke. Isåfall så skal ingen få frarøve meg det å være Norsk, fordi det er det jeg er! Det er det eneste jeg vet om å være. Det var her jeg vokste opp og denne kulturen er den eneste jeg vet om og som jeg lever etter.

Og frykt ikke, jeg er ikke Muslim men Kristen :P

Og alikevel føler du at du må forsvare deg og fargen din, og hvor du er fra.

"JEG ER IKKE SOM DE"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og alikevel føler du at du må forsvare deg og fargen din, og hvor du er fra.

Nei det gjør jeg ikke, jeg har jo aldri støtt på noen å forsvare meg mot :) Jeg er bare bekymret for at

adopterte vil gå under samme kategori og behandling som immigranter.

Anyway, var det du skrev negativt eller fornærmende ment?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må da være lov å kritisere en person som skjeller tilfeldige mennesker ut uten grunn

Da forsto du ikke hensikten med innlegget mitt, jeg snakket på generelt grunnlag. Mange nordmenn er veldig hårsåre for kritikk mot oss som folkeslag eller vår "kultur", mens når andre gjør det samme tar de feil så det synger etter ;)

Anonymous poster hash: 45452...b2c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det gjør jeg ikke, jeg har jo aldri støtt på noen å forsvare meg mot :) Jeg er bare bekymret for at

adopterte vil gå under samme kategori og behandling som immigranter.

Anyway, var det du skrev negativt eller fornærmende ment?

Det gjør de allerede, basert på hudfarge og intet annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør de allerede, basert på hudfarge og intet annet.

Har bare opplevd gode ting så langt av lærere og elever på skolen. Noen elever har vært bitchy men de har aldri hintet til opphavet mitt. Tolker det mer som hormonell frekkhet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har lys eller mørk hud er forsåvidt ikke poenget her. Poenget er at det er ikke særlig lurt å kalle nordmenn stygge ting om du faktisk ønsker å komme i kontakt med nordmenn. Du ville ikke ønsket å tilbringe tid med en person som klager og kaller folk fra Algerie negative ting heller. Anonymous poster hash: 2c324...25f

Jeg ønsker å komme i kontant med alle som har god hjerte inne enten fra Algerie eller en annen land. Det som kjer at mange nordmann det ser etter din bakgrunn hvor kommer du fra og det er min personlig syn nå .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Da forsto du ikke hensikten med innlegget mitt, jeg snakket på generelt grunnlag. Mange nordmenn er veldig hårsåre for kritikk mot oss som folkeslag eller vår "kultur", mens når andre gjør det samme tar de feil så det synger etter ;)

Anonymous poster hash: 45452...b2c

jeg har opplevd motsatt jeg da. Jeg var sammen med en afrikaner i kort tid og der var det han som var hårsår.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har opplevd motsatt jeg da. Jeg var sammen med en afrikaner i kort tid og der var det han som var hårsår.

Håhå. Om du lirte av deg bare halvparten til han av fordommer du har som du lirer av deg her inne, er han virkelig ikke hårsår...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Generelt sett så har jeg nada mot utlendinger(er jo halvt spansk selv)og de aller fleste vennene mine er utlendinger,MEN så er det visse grupperinger som trekker ned som feks sofa jihadistene som ønsker død over "kuffar",somaliske guttegjenger som raner folk og Irakere som spør om man vil være med dem hjem og som følger etter deg.

Ja,alle har sine negative sider,både utlendinger og nordmenn,men jeg synes norske menn er ti tusen ganger bedre enn menn fra kulturer der de er blitt skjemt bort av morra si og ikke engang kan bruke vaskemaskina,...

Man kan si det sånn: noen pakkiser stinker løk,men det betyr ikke at alle pakkiser stinker løk....eller noe i den duren.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør de allerede, basert på hudfarge og intet annet.

Bullshit

Jeg er en av de som er skeptisk til innvandrere og sikkert litt fordomsfull, men oppfører de seg som en vanlig nordmann legger jeg ikke merke til hudfargen deres engang.

Anonymous poster hash: 1bd5f...27b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bullshit

Jeg er en av de som er skeptisk til innvandrere og sikkert litt fordomsfull, men oppfører de seg som en vanlig nordmann legger jeg ikke merke til hudfargen deres engang.

Anonymous poster hash: 1bd5f...27b

CZf19jL.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg holder meg unna Binta Ba, jeg er rasist uansett hva jeg skulle finne på å si. Hva er vitsen med å diskutere noe med henne.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bullshit

Jeg er en av de som er skeptisk til innvandrere og sikkert litt fordomsfull, men oppfører de seg som en vanlig nordmann legger jeg ikke merke til hudfargen deres engang.

Anonymous poster hash: 1bd5f...27b

Samme her. Men du er fremdeles rasist i følge Binta Ba. :fnise:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CZf19jL.png

Elsker Stephen Colbert men ser ikke relevansen her.

Jeg ser ikke på de som hvite, men norske

Anonymous poster hash: 1bd5f...27b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Assholes are international. Vi har også rasister i norge, men de er i et stort mindretall og de fleste av dem er noen feiginger som poster sine tilbakestående meninger fra anonymt ståsted.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...