Gå til innhold

Norske er det rasiste folket i Europa , bare det viser ikke det direkte


biba84

Anbefalte innlegg

Det finner rasisme i over alle områder i verden. I mitt land også men det er ikke som det rasisme her i Norge det er usynlig.

Dette er bare en vedeo som belyser emnet. Jeg har en søster der i Uk, hun har aldri opplevd hva jeg har opplevd i Norge .

Det er veldig få som går til aviser eller til politiet. Man holder det for seg selv. Derfor er det vanskelig å «telle» hvor mye rasisme det er i Norge, eller om den øker eller minker. Men at det skjer, er flere og flere klar over. Og det skjer i alle områder i samfunnet.

Tro meg, jeg vet. Mannen min har bodd i både Spania, Italia og Norge, og har venner i Sveits, Finland, Sverige, Danmark og UK. Norge virker til å være verst, men det er utrolig diskrè..

Det er ikke store saker her, men det er utrolig mye hverdagsrasisme.

Anonymous poster hash: 64919...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BettyBoop

Hvorfor dere har ikke sjefer fra utlandske bakgrunn? Kanskje der er ikke flinke nok tenker dere?

Likestilling i Norge er 2 utlandske eller 4 meg 15 eller 20 norske i selskaper eller banker eller kontorer...

Det som er sjefer har det er fordi det er norske eller fra USA eller UK men ikke fra Asia eller Afrika.

Det går vel gjerne på språket det da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som den senegal bakgrunn minister i Frankrike?

Vi hadde jo en minister fra Martinique en stund, og forrige kulturminister var muslim og hadde pakistanske foreldre. Lederen i et av Norges største ungdomspartier (nemlig det lengst til høyre av de større, nemlig FpU) er norsk-indisk, og Rød Ungdom har også en leder med minoritetsbakgrunn.

Hvorfor dere har ikke sjefer fra utlandske bakgrunn? Kanskje der er ikke flinke nok tenker dere?

Likestilling i Norge er 2 utlandske eller 4 meg 15 eller 20 norske i selskaper eller banker eller kontorer...

Det som er sjefer har det er fordi det er norske eller fra USA eller UK men ikke fra Asia eller Afrika.

Jeg har asiatisk bakgrunn, og jeg fikk en sjefsstilling der jeg jobbet deltid etter halvannet år. Rykket ytterligere opp etter et år til. Da var jeg på vei ut av tenårene. Jeg sluttet der for å studere, men det tok virkelig ikke lange tiden å få ansvar for andre ansatte, selv om de var helt norske og hadde jobbet der lenger enn jeg hadde.

Anonymous poster hash: ce378...7ca

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke bare min personlig erfaring med det norske. Det er ikke alle selvfølgelig men det meste, alltid det ser at jeg er noen hyggelig, flink og vakker men når det spør hvor kommer du fra? Så svarer jeg. Så plutselig de vil ikke gå videre på diskusjon. Det skjedde mange ganger

Hvorfor ikke ? Hva svarer du ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For eksempel har dere en utlandskekvinne på stor grad i Stortinget som en ministerposisjøn?

Hva har det med saken å gjøre ? Burde vi da ha en fra hver eneste minoritetsgruppe ? Så mange ministre har vi ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har da (hatt) flere ledere/ministerposter som er av utenlandsk opprinnelse.

Abid Raja

Tommy Sharif

Hadja Tajik

Manuela Ramin Osmundsen

og

De som blir nevnt i et tidligere innlegg

+ mange fler som ikke er i media.



Anonymous poster hash: d4f6b...1d1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager.! Men dette er hva jeg synes. Og jeg kan sier hva jeg tenker på og dele med andre fordi vil jeg vel hva andre tenker på det

Hvor lenge har du bodd her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ikke lenge. Skriver uhyre dårlig norsk. Jeg forstår ikke halvparten.

Var det jeg og tenkte på, men noen har jo bodd her i tiår, men er for late til å lære seg norsk. Gamle sjefen prøvde å lære seg norsk ved hjelp av youtube..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Var det jeg og tenkte på, men noen har jo bodd her i tiår, men er for late til å lære seg norsk. Gamle sjefen prøvde å lære seg norsk ved hjelp av youtube..

Ja det er sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har da (hatt) flere ledere/ministerposter som er av utenlandsk opprinnelse.Abid RajaTommy SharifHadja TajikManuela Ramin OsmundsenogDe som blir nevnt i et tidligere innlegg + mange fler som ikke er i media. Anonymous poster hash: d4f6b...1d1

Jada , men man bør ikke ansette ledere basert på hudfargen deres, dyktighet og lederevner er ofte mye bedre kriterier. Men noen blir ikke fornøyd før alle ledere er minoriteter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Riskjeks

Hvem er det polakker, greker og bosniere er rasistiske mot? Jeg ser på bosniere og serbere osv. som utlendinger på samme linjer som irakere, pakistanere og afrikanere. Altså utlendinger jeg er rasistisk "mot". Men må legge til at jeg oppfører meg alltid bra.

Anonymous poster hash: 9878b...643

:klaske:

Selv om DU ser på alle disse som "samme ulla", gjør jo ikke de det. Alle mennesker har det jo slik at de er borger av én nasjon, og alle andre er utlendinger. Grekere, polakker, bosniere, irakere osv har det akkurat på samme måten som nordmenn - "alle andre" er utlendinger. Det være seg innvandrere til deres land, eller ulike etniske grupper innenfor én nasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klaske:

Selv om DU ser på alle disse som "samme ulla", gjør jo ikke de det. Alle mennesker har det jo slik at de er borger av én nasjon, og alle andre er utlendinger. Grekere, polakker, bosniere, irakere osv har det akkurat på samme måten som nordmenn - "alle andre" er utlendinger. Det være seg innvandrere til deres land, eller ulike etniske grupper innenfor én nasjon.

Jeg skjønner jo det din bolle, men jeg lurer på hvem de er rasistiske mot.

Anonymous poster hash: 9878b...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Jeg skjønner jo det din bolle, men jeg lurer på hvem de er rasistiske mot.

Anonymous poster hash: 9878b...643

Det har jeg prøvd å forklare deg...

Nemlig diverse innvandrere, eller innenlandske minoriteter som sigøynere. Veldig likt som i Norge, med andre ord ;)

På Balkan og i Midtøsten er det også mye konflikter mellom ulike folkeslag/etniske grupper.

Endret av Riskjeks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har da (hatt) flere ledere/ministerposter som er av utenlandsk opprinnelse.Abid RajaTommy SharifHadja TajikManuela Ramin OsmundsenogDe som blir nevnt i et tidligere innlegg + mange fler som ikke er i media. Anonymous poster hash: d4f6b...1d1

Det er lurt å vite. Takk for informasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde jo en minister fra Martinique en stund, og forrige kulturminister var muslim og hadde pakistanske foreldre. Lederen i et av Norges største ungdomspartier (nemlig det lengst til høyre av de større, nemlig FpU) er norsk-indisk, og Rød Ungdom har også en leder med minoritetsbakgrunn. Jeg har asiatisk bakgrunn, og jeg fikk en sjefsstilling der jeg jobbet deltid etter halvannet år. Rykket ytterligere opp etter et år til. Da var jeg på vei ut av tenårene. Jeg sluttet der for å studere, men det tok virkelig ikke lange tiden å få ansvar for andre ansatte, selv om de var helt norske og hadde jobbet der lenger enn jeg hadde. Anonymous poster hash: ce378...7ca

Takk for informasjon. Det er bra å høre det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...