Jolene Skrevet 23. oktober 2014 #261 Skrevet 23. oktober 2014 En gjennomgående element i disse diskusjonene, uten unntak er fraværet av morens ansvar for graviditeten. Slik det fremstilles så er graviditeten farens ansvar - fordi han hadde valget mellom å beskytte seg eller å avstå fra sex. Dette går alltid igjen. Har ikke kvinnen et like stort ansvar for "sikkerheten"? Anonymous poster hash: 344d9...863 Kvinner har et like stort ansvar som menn når det kommer til sex, prevensjon og barn. Å hevde noe annet blir å stakkarsliggjøre en kvinne, altså at hun ikke er i stand til å ta egne valg. Menn derimot blir diskriminert av kvinner på dette området. Menn kan ikke velge om de vil ha barn eller ikke. Derfor burde det komme en mulighet for menn til å utføre en abort, altså juridisk abort. 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2014 #262 Skrevet 23. oktober 2014 Kvinner har et like stort ansvar som menn når det kommer til sex, prevensjon og barn. Å hevde noe annet blir å stakkarsliggjøre en kvinne, altså at hun ikke er i stand til å ta egne valg. Menn derimot blir diskriminert av kvinner på dette området. Menn kan ikke velge om de vil ha barn eller ikke. Derfor burde det komme en mulighet for menn til å utføre en abort, altså juridisk abort. Jeg er enig i hvert ord du sier, tenke bare å rette litt på en "skrivefeil" før feministene lager en stor sak utav det. Jeg antar at du mente at en mann har mulighet til å ikke få barn, men ikke muligheten til å velge å ikke ha barn OG ha sex. Ettersom alle kan velge å ikke få barn, men kun kvinner kan velge å ha sex og samtidig velge å ikke få barn. Sorry for rettelse, er helt enig i deg. Bare OCD'en i meg som krever dette av meg. Anonymous poster hash: a0fd9...825 1
Jolene Skrevet 23. oktober 2014 #263 Skrevet 23. oktober 2014 Jeg er enig i hvert ord du sier, tenke bare å rette litt på en "skrivefeil" før feministene lager en stor sak utav det. Jeg antar at du mente at en mann har mulighet til å ikke få barn, men ikke muligheten til å velge å ikke ha barn OG ha sex. Ettersom alle kan velge å ikke få barn, men kun kvinner kan velge å ha sex og samtidig velge å ikke få barn. Sorry for rettelse, er helt enig i deg. Bare OCD'en i meg som krever dette av meg. Anonymous poster hash: a0fd9...825 Ja, vi er i grunn enige. La meg presisere: Menn kan ikke velge om de skal ha barn eller ikke slik som kvinner kan. En kvinne kan finne ut at hun er gravid og har dermed flere valg enn en mann. En mann finner ut at en kvinne han har hatt sex med er gravid, han må sitte å vente på at hun tar en beslutning som kan påvirke hans liv i mange år fremover, dersom kvinnen velger å fullbyrde et svangerskap uten et optimalt forhold. Når det kommer til barn har ikke menn noen rettigheter eller muligheter til å angre seg slik som kvinner. Juridisk abort kan tilføre dette manglende elementet. Hilsen kvinne OG feminist. 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2014 #264 Skrevet 23. oktober 2014 Kvinner har et like stort ansvar som menn når det kommer til sex, prevensjon og barn. Å hevde noe annet blir å stakkarsliggjøre en kvinne, altså at hun ikke er i stand til å ta egne valg. Menn derimot blir diskriminert av kvinner på dette området. Menn kan ikke velge om de vil ha barn eller ikke. Derfor burde det komme en mulighet for menn til å utføre en abort, altså juridisk abort. Flott at det ikke bare er jeg som har disse synspunktene. Anonymous poster hash: 344d9...863
herzeleid Skrevet 23. oktober 2014 #265 Skrevet 23. oktober 2014 Må bare skyte inn mens det er relativt rolig på bølgene her: Jeg mener på ingen måte at hverken fysisk eller juridisk abort er lette avgjørelser eller selvfølgeligheter. Tvert imot ser jeg store betenkeligheter med begge deler. Det jeg synes er litt betenkelig er at det er helt uaktuelt å la en "ufrivillig" far slippe unna økonomisk da dette fremstilles som ett overgrep mot barnet, samtidig som det å ikke la barnet bli født er en selvfølgelighet, som sponses av staten. Hvis valget for min egen del stod mellom å ikke få bli født, eller å ikke få penger fra min biologiske far så ville valget vært utrolig enkelt, selv om jeg er veldig glad i min far. Jeg tror det er noe av det som gjør denne diskusjonen litt absurd for en del av oss, fordi den friheten menn her ber om fremstår så mye mildere og mindre etisk betenkelig, enn den kvinner tar som en selvfølge. 2
umwar Skrevet 23. oktober 2014 #266 Skrevet 23. oktober 2014 Mange av argumentene dine er akkurat de samme som abortmotstandere bruker. Tenke seg til. Du kunne like gjerne brukt denne innlegget som "vanlig" abort som juridisk abort. Kvinner vet de kan bli gravide når de har sex, men kan gi godt faen fordi de kan fjerne problemet. Herregud. Jeg blir faktisk irritert. Hadde dette vært en diskjusjon om abort hadde jeg ikke deltatt. Ikke tillegg meg meninger jeg ikke ytrer. 1
herzeleid Skrevet 23. oktober 2014 #267 Skrevet 23. oktober 2014 Herregud. Jeg blir faktisk irritert. Hadde dette vært en diskjusjon om abort hadde jeg ikke deltatt. Ikke tillegg meg meninger jeg ikke ytrer. Jeg kan ikke se at Corvo tillegger deg meninger, men påpeker at de i stor grad er de samme argumentene som abortmotstandere bruker. Om svaret ditt egentlig er at du ikke støtter ett slikt forslag fordi du er imot abort og mener barnets beste er det viktigste uansett, så er det ett standpunkt jeg ikke har noen problemer med å forstå eller akseptere. 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2014 #268 Skrevet 23. oktober 2014 det forundrer meg lite at de innavla danske narrene mener dette, jeg har selv iaktatt styggedommen danmark har å by på på nært hold. det eneste positive som kommer ut av danmark er fine klær. 3 merker eller hvor mange de har. de har rett og slett drukket seg igjel der. alkiser overalt. as nasty as it can get. Anonymous poster hash: 0903a...94d
umwar Skrevet 23. oktober 2014 #269 Skrevet 23. oktober 2014 Jeg kan ikke se at Corvo tillegger deg meninger, men påpeker at de i stor grad er de samme argumentene som abortmotstandere bruker. Om svaret ditt egentlig er at du ikke støtter ett slikt forslag fordi du er imot abort og mener barnets beste er det viktigste uansett, så er det ett standpunkt jeg ikke har noen problemer med å forstå eller akseptere. Hvorfor er det interressant hva jeg syns om abort? Det er ikke det diskusjonen handler om. Jeg har aldri sagt om jeg er for eller imot. Jeg er i mot juridisk abort på de premissene som fremlegges her, da barnets beste ikke i varetas med mindre staten går inn som far. Det er ikke en akseptabel løsning. Eneste muligheten er at en må gjennom rettsak, og det blir sannelig dyrt for både mor og far. 1
herzeleid Skrevet 23. oktober 2014 #270 Skrevet 23. oktober 2014 Hvorfor er det interressant hva jeg syns om abort? Det er ikke det diskusjonen handler om. Jeg har aldri sagt om jeg er for eller imot. Jeg er i mot juridisk abort på de premissene som fremlegges her, da barnets beste ikke i varetas med mindre staten går inn som far. Det er ikke en akseptabel løsning. Eneste muligheten er at en må gjennom rettsak, og det blir sannelig dyrt for både mor og far. Jeg vil si det er hele grunnlaget for hvorvidt vi har noe å diskutere eller ikke. Om du er imot abort, og eventuelt støtteordninger til foreldre, er det ikke så mye å diskutere, fordi du da på et prinsipielt grunnlag har konkludert med at slikt ønsker du ikke med bakgrunn i ansvar for egne handlinger og barnets beste. Om det ikke er slik at de samme prinsippene er styrende i begge tilfeller blir det veldig vanskelig å forholde seg til hva du egentlig mener og hvorfor du mener det. 3
Timza Skrevet 23. oktober 2014 #271 Skrevet 23. oktober 2014 Hvorfor er det interressant hva jeg syns om abort? Det er ikke det diskusjonen handler om. Jeg har aldri sagt om jeg er for eller imot. Jeg er i mot juridisk abort på de premissene som fremlegges her, da barnets beste ikke i varetas med mindre staten går inn som far. Det er ikke en akseptabel løsning. Eneste muligheten er at en må gjennom rettsak, og det blir sannelig dyrt for både mor og far. Poenget hans er jo at ditt standpunkt på abort er essensielt for å forstå dine argumenter. Et ja, og et nei her vil utgi store forskjeller samt forståelse for hva du mener her. Er du for abort mens du samtidig argumenterer for barnets beste under juridisk abort og det at du er imot det, så ser du jo at du møter deg selv litt i døra med argumentene dine. 2
solfaktor1 Skrevet 23. oktober 2014 #272 Skrevet 23. oktober 2014 Kvinnen har jo "denne muligheten" så lenge hun vet om det før 12 uke (og det gjør man jo som regel). Så jeg syntes absolutt menn burde ha rett til å slippe å stå juridisk og økonomisk ansvarlig for et barn så lenge mannen ikke ville ha barnet i utgangspunktet. Sett deg selv i en manns situasjon, urimelig at du skal betale flere tusen kr i mnd for noe du ikke ønsket. Det blir litt som om du nå skulle ha betalt barnehageplassen til ungen til noen du kjenner.......... 2
umwar Skrevet 23. oktober 2014 #273 Skrevet 23. oktober 2014 Jeg vil si det er hele grunnlaget for hvorvidt vi har noe å diskutere eller ikke. Om du er imot abort, og eventuelt støtteordninger til foreldre, er det ikke så mye å diskutere, fordi du da på et prinsipielt grunnlag har konkludert med at slikt ønsker du ikke med bakgrunn i ansvar for egne handlinger og barnets beste. Om det ikke er slik at de samme prinsippene er styrende i begge tilfeller blir det veldig vanskelig å forholde seg til hva du egentlig mener og hvorfor du mener det. Det er forskjell på støtteordninger og det at en mann skal fraskrive seg alt økonomisk ansvar for så å lempe dette på staten. Jeg er kjempe for støtteordninger i den forstand at de er til for å hjelpe de som kommer litt skjevt ut. Ikke for at mennesker skal leve på dem fordi de ikke orker ansvar. Jeg har hele tiden påpekt at når en har ubeskyttet sex så kan en ikke ta utgangspunkt i at kvinnen tar abort. Da bør en enten bli bedre kjent med damen, eller avstå. Mange menn her inne mener kvinner er utspekulerte som "puler på seg barn", og da må menn være føre var heller. Dersom kvinnen faktisk er så manipulerende, er det jo logisk at hun aldri vil ta abort. Poenget hans er jo at ditt standpunkt på abort er essensielt for å forstå dine argumenter. Et ja, og et nei her vil utgi store forskjeller samt forståelse for hva du mener her. Er du for abort mens du samtidig argumenterer for barnets beste under juridisk abort og det at du er imot det, så ser du jo at du møter deg selv litt i døra med argumentene dine. Abort er privat, og det er et inngrep i kroppen til personen som gjør det. Da mener jeg at jeg ikke har NOE jeg skal si. Jeg kan ikke bestemme over andres kropp. At jeg personlig ikke ville tatt abort, betyr ikke at jeg ikke syns det er et alternativ som kan være nyttig. Jeg er 100 % i mot abort som en lettvindt utvei fordi "kondom er ubehagelig" eller "damer blir sur om en krever å bruke kondom". Barnets beste under juridisk abort er jo noe helt annet, slik jeg ser det. Det er jo født! Det er et menneske med alle de rettigheter og plikter det innebærer. En mann skal aldri kunne tvinge en dame til å ta abort, der står individets kropp for høyt i mine øyne. Det er nok få kvinner som ønsker å være alenemødre og ha et barn faren ABSOLUTT ikke ønsker. Men for de er alternativet (abort) så mye verre, utfra livvsyn og menneskesyn. Jeg møter meg ikke i døren, men det er fullt mulig at jeg ikke klarer å kommunisere poengene mine godt nok. Det er ganske vanskelig å forklare godt hva jeg mener, og beklager om det ikke kommer godt nok frem. 1
Timza Skrevet 23. oktober 2014 #274 Skrevet 23. oktober 2014 Det er forskjell på støtteordninger og det at en mann skal fraskrive seg alt økonomisk ansvar for så å lempe dette på staten. Jeg er kjempe for støtteordninger i den forstand at de er til for å hjelpe de som kommer litt skjevt ut. Ikke for at mennesker skal leve på dem fordi de ikke orker ansvar. Jeg har hele tiden påpekt at når en har ubeskyttet sex så kan en ikke ta utgangspunkt i at kvinnen tar abort. Da bør en enten bli bedre kjent med damen, eller avstå. Mange menn her inne mener kvinner er utspekulerte som "puler på seg barn", og da må menn være føre var heller. Dersom kvinnen faktisk er så manipulerende, er det jo logisk at hun aldri vil ta abort. Så med andre ord så burde dette bli tatt inn i undervisningen? At gutter må lære at jenter/kvinner kan være egoister til det punktet at de faktisk knuller på seg barn uten fast mann? Og hvordan skal menn kunne være "bedre føre var" med et prevensjonsmåte som av alle prevensjoner er så dårlig at 6 av 100 samleier skaper barn? Da er det jo bedre å si at menn må slutte å ha sex i det hele tatt. Hvis ikke er jo også det ulogisk. Så da må en jo tenke. Kvinner skal ha full rett til å utforske sin seksualitet med alle rettigheter så mye dem vil ettersom de selv styrer og velger om de vil ha barnet eller ikke, mens menn må avstå fra sex 100% helt til de er godt etablerte i jobber og i et parforhold som har vart noen år? Du ser vell at det er å ta det litt langt? Abort er privat, og det er et inngrep i kroppen til personen som gjør det. Da mener jeg at jeg ikke har NOE jeg skal si. Jeg kan ikke bestemme over andres kropp. At jeg personlig ikke ville tatt abort, betyr ikke at jeg ikke syns det er et alternativ som kan være nyttig. Jeg er 100 % i mot abort som en lettvindt utvei fordi "kondom er ubehagelig" eller "damer blir sur om en krever å bruke kondom". Barnets beste under juridisk abort er jo noe helt annet, slik jeg ser det. Det er jo født! Det er et menneske med alle de rettigheter og plikter det innebærer. En mann skal aldri kunne tvinge en dame til å ta abort, der står individets kropp for høyt i mine øyne. Det er nok få kvinner som ønsker å være alenemødre og ha et barn faren ABSOLUTT ikke ønsker. Men for de er alternativet (abort) så mye verre, utfra livvsyn og menneskesyn. Jeg møter meg ikke i døren, men det er fullt mulig at jeg ikke klarer å kommunisere poengene mine godt nok. Det er ganske vanskelig å forklare godt hva jeg mener, og beklager om det ikke kommer godt nok frem. Skal man tenke på "barnets beste", så planlegger man jo en fremtid for barnet der både mor og far bor sammen, samt er glad i det. Hvorfor bruker du kun argumentet om "barnets beste" rundt økonomien som skal hentes fra likegyldig far og ikke det som virkelig teller? Samt når tenker jenta som beholder barnet på barnets beste, eller når hun har sex uten prevensjonsmidler i en ONS? Det er jo ganske åpenbart at hun ikke tenker på barnets beste i de to tilfellene, så hvorfor skal mannen ta det fulle ansvaret her, mens kvinnen ikke må det? 1
Mango Skrevet 23. oktober 2014 #275 Skrevet 23. oktober 2014 Det med at mor mister finansiell støtte: Dette burde hun tenkt på FØR hun tok valget om å beholde eller ikke. For min del burde svindel i slike saker straffes med at mor ikke fikk finansiell støtte av staten. At mor (og da også barn) fikk dårligere levekår burde kvinnen selv ha tenkt på. Selvsagt skulle det vært mulig å få sosialhjelp på lik linje med enhver annen borger, men goder som barnebidrag, barnehage ol skulle blitt fjernet. Hardt og brutalt? Ja, men da hadde kanskje de kvinnene som gjør slike ting lært noe og kvinner som hadde tenkt tanken hadde kanskje ikke utøvd slik svindel. Men så er det vel ikke like lett for alle å ta abort heller. Jeg har gjort det en gang, og ikke faen at jeg gjør det igjen. Skulle jeg (bank i bordet) bli gravid i nærmeste fremtid, så ville jeg tatt på meg det ansvaret, og det vet også kjæresten. Hardt og brutalt går ikke bare utover morra, alt i alt så ville det gått mest utover barnet. Det ekke alltid så enkelt.
Jolene Skrevet 23. oktober 2014 #276 Skrevet 23. oktober 2014 Men så er det vel ikke like lett for alle å ta abort heller. Jeg har gjort det en gang, og ikke faen at jeg gjør det igjen. Skulle jeg (bank i bordet) bli gravid i nærmeste fremtid, så ville jeg tatt på meg det ansvaret, og det vet også kjæresten. Hardt og brutalt går ikke bare utover morra, alt i alt så ville det gått mest utover barnet. Det ekke alltid så enkelt. Igjen, har man som kvinne ikke råd til å få barn burde man ikke ha sex. 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2014 #277 Skrevet 23. oktober 2014 Og igjen for 10000000-de gang betyr ikke et tilbud om abort at det er et alternativ for mange kvinner. Visste du at 1 av 5 kvinner sliter psykisk etter en abort? Tror ikke du at dette tallet vil øke drastisk om man skal true kvinner med at far bare kan velge at han ikke vil være far? Når han faktisk har gjort kvinnen gravid. VI er til info ikke jomfru maria hele gjengen. En alenemor får da kuttet 50% av det barnet skal ha å leve på. Hva har du tenkt løsningen på dette skal være? La barnet sulte ihjel? Hvorfor ønsker du å straffe et uskyldig barn? Nå har veldig mange brukere unngått å svare på dette. Eller ønsker du å betale for umodne fedre via skatt? Dette er faktisk eneste alternativet. Øke skatten. viste du at langt flere enn 1/5 menn sliter psykisk/økonomisk etter en uønsket, påtvungen løsunge? Anonymous poster hash: d25fb...1a5 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2014 #278 Skrevet 23. oktober 2014 Debatten er interressant, for all del. Jeg har den ytterste sympati for menn i forhold som blir lurt av kjærestene sine. De er ikke mange, men de finnes dessverre. Jeg har ikke like mye sympati for menn som ikke liker kondom når de har sex med ukjente, da de ikke har tatt forhåndsreglene som kunne beskyttet de mot uønsket graviditet. Mitt spørsmål er hva er løsningen? Og løsningen MÅ ta hensyn til barnet først, ikke far eller mor. Skal vi ha et senter der alle disse barna samles? Mor fratas barnet ved fødsel og de blir frigitt for adopsjon? Det er for så vidt ingen gode løsninger, slik jeg ser det. Igjen trekkes dette tullet med kondom inn i debatten. igjen og igjen og igjen, til det kjedsommelige. Når skal dere ta inn over dere at kondom er et særs usikkert prevansjonsmiddel sammenlignet med andre tilgjenelige midler? Og hva om han hadde brukt kondom, hva da? Dere mener jo dønn det samme enten mannen bruker kondom eller ikke, så slutt å gjømme dere bak, i hver eneste forbanna innlegg, "at mannen ikke liker kondom", "at mannen ikke bruker kondom", " at mannen glemte kondom", "at mannen ikke tenkte på kondom" og alle de andre skrullete unskyldningene. Dere er rå, kalde og kyniske og prøver å gjømme dere bare "han liker ikke kondom" selv om dere mener NØYAKTIG det samme enten han bruker det eller ikke. Den debatten har jeg hatt med nokk KG-feminister til å kunne. Anonymous poster hash: d25fb...1a5 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2014 #279 Skrevet 23. oktober 2014 Nei, jeg vil ikke ta abort uansett jeg Men var vel ikke den reaksjonen du ønsket deg. Heg synes forøvrig at kvinner skal velge abort selv og ikke bli presset til det noe mulighet for juridisk abort vil føre til. Men du driter vel i hva kvinnfolket føler så lenge du kan pule uten konsekvenser. Her er det vel snarere snakk om at du forøvlig driter i hva mannfolk føler sålenge du og andre kvinner kan få ligge rundt og ha all makt. Anonymous poster hash: d25fb...1a5 2
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2014 #280 Skrevet 23. oktober 2014 Det er ikke sant. Jeg tvinger ingen til noe. Nå tror jeg du gjør deg vrang. Han bestemte over egen kropp da han hadde ubeskyttet sex. Ansvar for egen læring lærer barn på ungdomsskolen, da bør sannelig voksne være i stand til å ta ansvar for egne handlinger. For to som har sr ubeskyttet sex innebærer deg potensielt en graviditet, og et barn. Da må begge ta ansvar. Ikke bare mannen. En føre var holdning bør inntas. ikke anta at damen tar abort. Tre på kondom eller avstå fra sex, hvis et mulig barn oppleves som en kroppslig frarøvelse. Igjen. Hvis han bruker kondom, hva da? regner med du kommer med nøyaktig det samme pisset, så hvorfor engang nevne kondom? Det har jo ingenting å si mtp. rettigheter... Anonymous poster hash: d25fb...1a5 2
Anbefalte innlegg