Gå til innhold

Jeg vil ta silikon!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg mente ikke at en hver og alle skal begynne å fikse på noe bare fordi de ønsker at en kroppsdel skal se ¨enda bedre ut¨. Jeg er for å bruke kirurgi der utgangspunktet er svært dårlig. F.eks uvanlig stor og krokete nese, hengepupper uten fyll etter å ha ammet 4 barn osv.

Ja, Gud forby særpreg og naturlig variasjon.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Lady.In.Heels
Skrevet (endret)

Ja, Gud forby særpreg og naturlig variasjon.

Hæ? Jeg har hele tiden nevnt dem som plages av sine ¨særpreg¨. Jeg mener ikke at alle som ikke har en perfekt nese må operere seg for å få en. De som trives slik dem ser ut er jo selvfølgelig best. Men man skal ikke dømme noen som ønsker å fikse på noe som de er tydelig plaget med.

Endret av Lady.In.Heels
Skrevet

At risikoen ikke er stor, endrer ikke på det faktum at den er der, og at den er totalt unødvendig.

Og ja, med mindre det er snakk om større "avvik" eller problemer (fjernet bryst, stor forskjell i størrelse, traktbryst ect), så vil jeg påstå at det er langt bedre å jobbe med selvtilliten og å akseptere seg selv.

Takk for innleggene i denne tråden. Jeg har selv relativt små pupper og er ikke alltid fornøyd med dem, men jeg vet at dette er noe jeg må jobbe med. Vurderte plastisk operasjon da jeg var i tenårene, heldigvis utførte jeg aldri det og har lært at en må jobbe med seg selv og selvbildet sitt, å lære å akseptere seg selv for den man er. Jeg har ikke store avvik, men jeg er ganske slank, så jeg antar at de små puppene mine passer til kroppen min.

Jeg merker at jeg blir usikker når jeg leser tråder som denne, og da er det fint å lese gode innlegg som ikke støtter plastisk kirurgi.

Takk.

Anonymous poster hash: 8e46b...0c1

• Liker 2
Gjest Katten.
Skrevet

¨Undersøkelsen, som omfatter flere tusen unge kvinner, tyder på at de som legger seg under kniven er psykisk sårbare i utgangspunktet.¨ Det var det jeg tenkte. De som er deprimerte fra før, vil jo ikke bli friske igjen bare fordi de får implantater.

Jeg fant en annen studie: http://www.beautymd.com/health/study-shows-boost-in-confidence-after-cosmetic-surgery_00052

What are these studies finding? Good question. According to Dermatology Online Journal, studies are discovering that there is, indeed, a definite correlation between plastic surgery and a boost in confidence levels, as well as a rise in the quality of life in patients after their surgeries.

Igjen, hvorfor ta en amerikansk undersøkelse når man har en veldig grundig gjennomført norsk, som også er nyere?

"- Vi fant ikke at selvfølelsen hadde økt etter inngrepet. Men hadde vi spurt direkte om de følte seg bedre etter inngrepet, ville vi nok fått andre svar, sier von Soest."

For min del bunner det ut i det jeg skrev i begynnelsen:

Det er et 'faretegn' når jenter tar kosmisk kirurgi.

Siden det er påvist at kirurgien ikke fikser ens dårlige selvbilde, anser jeg det som idioti å bruke masse penger på å fysisk endre kroppen gjennom kirurgi, kontra å faktisk jobbe med seg selv.

Det er en forskjell på å behandle sykdommen kontra å behandle symptomene.

Gjest Katten.
Skrevet

Og til alle jenter som er usikre på puppene sine:

Jeg tror jeg har opplevd dem alle: naturlige store og faste, bittesmåe, skeive, innoverbrystvorter, lange brystvorter, gigantiske areola (eller hvordan det enn skrives), bittesmå pupper, fullstendig flatbrystet, fullsprøytet av silikon til bristepunktet, naturlig silikon osv.

Elsket dem alle. Det er ikke puppene som gjør jenta attraktiv. Det er jenta som gjør jenta attraktiv.

Gjest Lady.In.Heels
Skrevet

Jeg ser at de har startet opp med en ny type implantat. ¨Gummi bear¨ i stedet for silikon eller saline. Har vel neppe kommet til Norge enda tenker jeg?

Skrevet

Og til alle jenter som er usikre på puppene sine:

Jeg tror jeg har opplevd dem alle: naturlige store og faste, bittesmåe, skeive, innoverbrystvorter, lange brystvorter, gigantiske areola (eller hvordan det enn skrives), bittesmå pupper, fullstendig flatbrystet, fullsprøytet av silikon til bristepunktet, naturlig silikon osv.

Elsket dem alle. Det er ikke puppene som gjør jenta attraktiv. Det er jenta som gjør jenta attraktiv.

Da har du ikke opplevd slike som mine. Stygge som fy er de, med strekkmerker, gigantiske areola og de henger også. Rett og slett ekkelt å se på de, hjelper ikke hvor attraktiv resten av meg er.

Anonymous poster hash: 0ccdb...9ad

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Oi! Kan du si fra om du er fornøyd etterpå ? :D

ts

Anonymous poster hash: 399a3...e8c

Jeg vet ikke om du er her enda, men jeg er fornøyd!! :) Kirurgen er skikkelig flink, og resultatet ble bra!

Anonymous poster hash: ec450...d67

Skrevet

Jeg ser at de har startet opp med en ny type implantat. ¨Gummi bear¨ i stedet for silikon eller saline. Har vel neppe kommet til Norge enda tenker jeg?

Har nok vært på markedet en stund. Jeg har denne typen implantat, altså "Shaped Gel Implants" (gummi bear).

Anonymous poster hash: 1f50c...d0e

Skrevet

Igjen, hvorfor ta en amerikansk undersøkelse når man har en veldig grundig gjennomført norsk, som også er nyere?

"- Vi fant ikke at selvfølelsen hadde økt etter inngrepet. Men hadde vi spurt direkte om de følte seg bedre etter inngrepet, ville vi nok fått andre svar, sier von Soest."

For min del bunner det ut i det jeg skrev i begynnelsen:

Det er et 'faretegn' når jenter tar kosmisk kirurgi.

Siden det er påvist at kirurgien ikke fikser ens dårlige selvbilde, anser jeg det som idioti å bruke masse penger på å fysisk endre kroppen gjennom kirurgi, kontra å faktisk jobbe med seg selv.

Det er en forskjell på å behandle sykdommen kontra å behandle symptomene.

Kunne ikke sagt det bedre! En utvendig løsning på et innvendig problem!

Anonymous poster hash: 2a44e...b81

• Liker 1
Skrevet

Bruk tråden "CeeCee's hemmelige verden" i stedet. Da slipper man alle disse moralprekerene som ikke takler at andre utfører plastisk kirurgi.

Jeg er i alle fall 100% fornøyd med mine etter operasjon, angrer ikke et eneste sekund ;) Jeg liker pupper, men jeg liker ikke pupper som blir skeive og bittesmå og i tillegg kjempeforskjellig i størrelse pga trening.

Nå har jeg fått de puppene jeg alltid har ønska meg, ikke for stort og ikke for lite :) Og jeg kan huske at jeg gleda meg til å få pupper når jeg var 5 år... Men vakke så jævlig heldig med genene kan du si.

Gjest Blanchefleur
Skrevet

Takk for innleggene i denne tråden. Jeg har selv relativt små pupper og er ikke alltid fornøyd med dem, men jeg vet at dette er noe jeg må jobbe med. Vurderte plastisk operasjon da jeg var i tenårene, heldigvis utførte jeg aldri det og har lært at en må jobbe med seg selv og selvbildet sitt, å lære å akseptere seg selv for den man er. Jeg har ikke store avvik, men jeg er ganske slank, så jeg antar at de små puppene mine passer til kroppen min.

Jeg merker at jeg blir usikker når jeg leser tråder som denne, og da er det fint å lese gode innlegg som ikke støtter plastisk kirurgi.

Takk.

Anonymous poster hash: 8e46b...0c1

Jeg vil anbefale deg å lese slutten på Cee-Cees dagbok og henviser til mine egne innlegg i tråden.

Svært mange menn hater silikonpupper, bare så du vet det.

Gjest Blanchefleur
Skrevet

Da har du ikke opplevd slike som mine. Stygge som fy er de, med strekkmerker, gigantiske areola og de henger også. Rett og slett ekkelt å se på de, hjelper ikke hvor attraktiv resten av meg er.

Anonymous poster hash: 0ccdb...9ad

Pupper som HENGER? Hva sier du? Organer som sitter UTENPÅ kroppen som påvirkes av den fysjameg-hvorfor-finnes-du-gravitasjonskraften?

Nei, her skal alt som er naturlig vendes om til noe stygt.

Silikonpupper er i mine øyne bælstygt. Vortene ser sprengte ut, puppene er unaturlig fyldige, spesielt på sidene og som regel passer det ikke til kroppen uansett. For ikke å snakke om hvordan de ser ut den dagen du fjerner innleggene, og ikke minst problemene i forhold til minsket følsomhet i en viktig erogen sone.

Silikonpupper er og blir ut, det eneste det statuerer er et rævva selvbilde.

Skrevet

Pupper som HENGER? Hva sier du? Organer som sitter UTENPÅ kroppen som påvirkes av den fysjameg-hvorfor-finnes-du-gravitasjonskraften?

Nei, her skal alt som er naturlig vendes om til noe stygt.

Silikonpupper er i mine øyne bælstygt. Vortene ser sprengte ut, puppene er unaturlig fyldige, spesielt på sidene og som regel passer det ikke til kroppen uansett. For ikke å snakke om hvordan de ser ut den dagen du fjerner innleggene, og ikke minst problemene i forhold til minsket følsomhet i en viktig erogen sone.

Silikonpupper er og blir ut, det eneste det statuerer er et rævva selvbilde.

Seriøst, du gir deg ikke?

Du har umulig sett mange silikonpupper i ditt liv. Frister nesten å poste et bilde av mine så skal du få se hvor naturlige de kan se ut. Ikke alle får seg Pamela-pupper som du påstår.

Og forresten, mine er like følsomme enda, så det tar du også feil.

Gjest Blanchefleur
Skrevet

Hvorfor i allverden vil du ha en studie på verdensbasis kontra norsk, når det er norske personer dette gjelder?

Her er litt mer informasjon om undersøkelsen:

http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article6952303.ece

Konklusjonen er at kosmisk kirurgi ikke hjelper på psyken, samt at mennesker som tar silikon i høvelig ung alder >30 har større sannsynlighet for psykiske lidelser.

Prevalensen for psykiske lidelser ved nosejobs er på over 90 %.

Boobjob over 80 %.

Gjest Blanchefleur
Skrevet

Seriøst, du gir deg ikke?

Du har umulig sett mange silikonpupper i ditt liv. Frister nesten å poste et bilde av mine så skal du få se hvor naturlige de kan se ut. Ikke alle får seg Pamela-pupper som du påstår.

Og forresten, mine er like følsomme enda, så det tar du også feil.

Jo, jeg har sett svært mange.

Den bildeserien som ble lastet opp i silikonbibeltråden var jo rent tragisk.

Du har betalt en stor sum for å få dem, det er naturlig å forfekte at det gikk til noe fornuftig og at du elsker resultatet, det kalles kognitiv dissonans og påfølgende rasjonalisering. Betyr det at vi andre trenger å gjøre det?

Skrevet

Jo, jeg har sett svært mange.

Den bildeserien som ble lastet opp i silikonbibeltråden var jo rent tragisk.

Du har betalt en stor sum for å få dem, det er naturlig å forfekte at det gikk til noe fornuftig og at du elsker resultatet, det kalles kognitiv dissonans og påfølgende rasjonalisering. Betyr det at vi andre trenger å gjøre det?

Er nå ganske enig i at det var mye som ikke så spesielt bra ut i den bildeserien.

Men så er ikke alle naturlige pupper fine heller, sorry der. Ingen som klager når noen opererer hengemagen sin eller rumpa.

Point is, jeg følte meg bedre etter jeg tok silikon, hadde aldri i livet gått i bikini før operasjonen. Følte meg som en gutt med langt hår og svær ræv.

Jeg har aldri bedt noen om å ta silikon heller, ikke om jeg kommer til å gjøre det. Jeg sier at jeg hadde en positiv opplevelse med det, lite smerter, fint resultat og igrunn ikke tapt en dritt på den operasjonen. Hva folk vil gjøre med den informasjonen får de selv bestemme, om de er SÅ lettpåvirkelige burde de ikke vært på internett engang.

• Liker 1
Gjest Blanchefleur
Skrevet

Er nå ganske enig i at det var mye som ikke så spesielt bra ut i den bildeserien.

Men så er ikke alle naturlige pupper fine heller, sorry der. Ingen som klager når noen opererer hengemagen sin eller rumpa.

Point is, jeg følte meg bedre etter jeg tok silikon, hadde aldri i livet gått i bikini før operasjonen. Følte meg som en gutt med langt hår og svær ræv.

Jeg har aldri bedt noen om å ta silikon heller, ikke om jeg kommer til å gjøre det. Jeg sier at jeg hadde en positiv opplevelse med det, lite smerter, fint resultat og igrunn ikke tapt en dritt på den operasjonen. Hva folk vil gjøre med den informasjonen får de selv bestemme, om de er SÅ lettpåvirkelige burde de ikke vært på internett engang.

Hvilken planet lever du på egentlig?

Har man problemer med mage eller rumpa er det bare å tre på seg joggeskoene, det normale er ikke å løpe til dr. dyregod.

Det er ikke mitt eller andres problem at du ikke klarte å være tilfreds med deg selv, det sitter i hodet, ikke i kroppen.

Skrevet

Hvilken planet lever du på egentlig?

Har man problemer med mage eller rumpa er det bare å tre på seg joggeskoene, det normale er ikke å løpe til dr. dyregod.

Det er ikke mitt eller andres problem at du ikke klarte å være tilfreds med deg selv, det sitter i hodet, ikke i kroppen.

Så hvis en person sliter med løshud f eks? Det kan du ikke trene bort. Du kan ikke trene deg til større pupper eller bli kvitt hengepupper ;)

Jeg er forsåvidt ganske imot slankeoperasjoner osv, for det KAN man faktisk gjøre noe med uten operasjon.

Skal du henge ut kvinner som tar brystreduksjon, strammer dem opp og evt tar silikon etter å f eks ha fått flere barn?

Gjest Blanchefleur
Skrevet

Så hvis en person sliter med løshud f eks? Det kan du ikke trene bort. Du kan ikke trene deg til større pupper eller bli kvitt hengepupper ;)

Jeg er forsåvidt ganske imot slankeoperasjoner osv, for det KAN man faktisk gjøre noe med uten operasjon.

Skal du henge ut kvinner som tar brystreduksjon, strammer dem opp og evt tar silikon etter å f eks ha fått flere barn?

Jeg henger ikke ut mennesker, jeg uttrykker meningene mine.

Brystreduksjon; de fleste som foretar det trenger det slettes ikke. Ofte handler det om å gå ned i vekt, samt trene opp styrke i rygg og overkropp. Trening er veien til mye godt.

"Oppstramming"; tull og vissvass. Det er naturlig at de blir slappere etter amming og flere år på "heng", betyr det at de er mindre vakre? De har tross alt ammet barn.

Jeg får bare konstantere at vi lever i to vidt forskjellige verdener.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...