Gå til innhold

Jeg vil ta silikon!

Fremhevede innlegg

Gjest Absolutt
Skrevet

Alltid skal den komme. Hva skjedde med aksept for at folk er ulike og velger ulikt?

Anonymous poster hash: ec450...d67

Jeg har ikke noe problem med å forstå at folk ønsker å utføre ulike kirurgiske inngrep for å bli penere, for å føle seg bedre med kroppen sin. Og jeg aksepterer det i den forstand at jeg vet at x antall kvinner og menn gjør dette hele tiden. Kirurgi for skjønnhet eksisterer. Det jeg synes er synd er at man ender opp med at alle vil se like ut, at alle ser mer eller mindre like ut til slutt. Forøvrig har jeg venninner som etter silikon i puppene ikke ble mer fornøyd, tvert i mot angret de og ønsket at de skulle vært større / annerledes osv. Selvtillit er noe som bygges over tid, noe som ligger i hodet og ikke nødvendigvis i å forandre drastisk på kroppen sin. Selvtillit som varer er noe man gjerne får gjennom ulike prestasjoner, ulike former for mestring og deretter tar litt tid å bygge opp.

Jeg sier ikke at ansvaret utelukkende ligger hos alle de som tar operasjoner for å se annerledes ut, samfunnet vårt presser på fra alle kanter. Men jeg har ikke særlig tro på snarveier til ett bedre liv og det gjelder kroppen også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke noe problem med å forstå at folk ønsker å utføre ulike kirurgiske inngrep for å bli penere, for å føle seg bedre med kroppen sin. Og jeg aksepterer det i den forstand at jeg vet at x antall kvinner og menn gjør dette hele tiden. Kirurgi for skjønnhet eksisterer. Det jeg synes er synd er at man ender opp med at alle vil se like ut, at alle ser mer eller mindre like ut til slutt. Forøvrig har jeg venninner som etter silikon i puppene ikke ble mer fornøyd, tvert i mot angret de og ønsket at de skulle vært større / annerledes osv. Selvtillit er noe som bygges over tid, noe som ligger i hodet og ikke nødvendigvis i å forandre drastisk på kroppen sin. Selvtillit som varer er noe man gjerne får gjennom ulike prestasjoner, ulike former for mestring og deretter tar litt tid å bygge opp.

Jeg sier ikke at ansvaret utelukkende ligger hos alle de som tar operasjoner for å se annerledes ut, samfunnet vårt presser på fra alle kanter. Men jeg har ikke særlig tro på snarveier til ett bedre liv og det gjelder kroppen også.

Har man ikke pupper i det hele tatt så ser jeg ikke problemete med de som velger det. Har man pupper derimot så er det noe annet.

• Liker 2
Skrevet

Har selv sinnsykt lyst til å ta silikon! Hadde pupper før, men etter jeg begynte å trene så forsvant de helt :( Ikke morsomt å gå fra å synes puppene er det fineste på kroppen, til å bli det man vil skjule for alle... Til og med samboer. Så TS; Go for it!! Selv må jeg nok drømme lenge etter fine pupper igjen, kontoen gråter bare jeg nevner silikon :P

Skrevet

Har selv sinnsykt lyst til å ta silikon! Hadde pupper før, men etter jeg begynte å trene så forsvant de helt :( Ikke morsomt å gå fra å synes puppene er det fineste på kroppen, til å bli det man vil skjule for alle... Til og med samboer. Så TS; Go for it!! Selv må jeg nok drømme lenge etter fine pupper igjen, kontoen gråter bare jeg nevner silikon :P

Ser godt hva du mener. :P Jeg har akkurat overført penger. Kontoen min gråt!

Skrevet

Du som skal ta på fana medisinske, skal du ha under eller over muskel, og hvor mye gram?
Eg hadde store fine bryster før, men nå er det på grensen til heng, og tomme poser etter amming. Så nå måtte eg gjøre noe. hehe! Fikk konsultasjon hos bugge, og han mente anatomiske 425 gram i hver over muskel, viss ikke kunne det hende henge var der enda om eg tok under. Men er livredd nå om eg tar anatomiske at brystene ikke blir struttende og faste. Er det like fint med anatomiske? vil de fortsatt bli struttende og faste, eller burde eg ta runde? kom jo på 49.500 til sammen for eg måtte ha de dyreste anatomsike protesene. Fordi han var redd det kom riplinger viss ikke eg tok de dyreste.

Altså forstå meg rett, prisen er ikke så nøye. Vil jo ha kvaliteten når eg først skal ha. men redd for at anatomiske ikke vil bli like fint som runde. Er snart 22 år, og vil ha de fine brystene mine tilbakeeee :P

Skrevet

Jeg sier "kjør på" såfremt du har satt deg godt inn i alt rundt et inngrep. Det er rimelig rutinemessig så sjansen for at noe skal skje er ganske liten. Du gjør mye annet som statistisk er farligere ;)

Skrevet

Du som skal ta på fana medisinske, skal du ha under eller over muskel, og hvor mye gram?

Eg hadde store fine bryster før, men nå er det på grensen til heng, og tomme poser etter amming. Så nå måtte eg gjøre noe. hehe! Fikk konsultasjon hos bugge, og han mente anatomiske 425 gram i hver over muskel, viss ikke kunne det hende henge var der enda om eg tok under. Men er livredd nå om eg tar anatomiske at brystene ikke blir struttende og faste. Er det like fint med anatomiske? vil de fortsatt bli struttende og faste, eller burde eg ta runde? kom jo på 49.500 til sammen for eg måtte ha de dyreste anatomsike protesene. Fordi han var redd det kom riplinger viss ikke eg tok de dyreste.

Altså forstå meg rett, prisen er ikke så nøye. Vil jo ha kvaliteten når eg først skal ha. men redd for at anatomiske ikke vil bli like fint som runde. Er snart 22 år, og vil ha de fine brystene mine tilbakeeee :P

Ikke for å skuffe deg, men henget du har nå vil du fortsatt ha etter operasjon, det eneste som forandrer seg er størrelsen og fyldigheten.

• Liker 1
Skrevet

Litt grovt sagt så vil silikon kun forstørre det du allerede har...

Skrevet

Fikk konsultasjon hos bugge, og han mente anatomiske 425 gram i hver over muskel, viss ikke kunne det hende henge var der enda om eg tok under.

Fikk du helt seriøst beskjed om at det bli mer heng om protesene ble lagt UNDER muskelen? :O

Anonymous poster hash: 1f50c...d0e

Skrevet

Skjønner det. Men nå er jeg født like flat som en mann, så for min del så ser jeg bare positive deler med silikon. Skal så klart ikke ta Pamela Anderson pupper, men noe som passer kroppen min. og det tror jeg kirurgen min har fått til. :)

Anonymous poster hash: fe51d...c3e

Er en veldig tynn venninne av meg med nærmest ikke eksisterende pupper som tok silikon. Selv om hun holdt det veldig moderat (har bare b-cup etter operasjonen) ser puppene veldig falske og kantete ut. Silikon blir sjelden bra om man har null pupper.

• Liker 1
Skrevet

Fikk du helt seriøst beskjed om at det bli mer heng om protesene ble lagt UNDER muskelen? :O

Nei ikke at det ble enda mer heng, men at det fylte bedre ut henge om eg tok utenpå muskelen enn under, for da forsvinner jo noen prosenter av fylden på implantate :P Eg har på grensen til heng, så tror ikke de vil se hengende ut med silikon liksom. Trenger bare å få fylt de ut, nå er spørsmålet om eg skal ta anatomiske eller runde :P

Skrevet

Skal ta 255 gram under muskel. Anatomisk. :)

Skrevet

Skal ta 255 gram under muskel. Anatomisk. :)

Okei, blir sikkert kjempe fint :) Gleder du deg? Blir en helt an verden for meg når eg får stell på dette her. Noen mener utseende fra brystene ikke betyr noe. Men eg blir virkelig deprimert når eg ser meg selv i speilet. Er noe som mangler liksom :(

Skrevet

Nei ikke at det ble enda mer heng, men at det fylte bedre ut henge om eg tok utenpå muskelen enn under, for da forsvinner jo noen prosenter av fylden på implantate :P Eg har på grensen til heng, så tror ikke de vil se hengende ut med silikon liksom. Trenger bare å få fylt de ut, nå er spørsmålet om eg skal ta anatomiske eller runde :P

Men håper du har forstått at de ikke vil henge mindre av at du får silikon? De vil se helt like ut, bare større

Skrevet

Okei, blir sikkert kjempe fint :) Gleder du deg? Blir en helt an verden for meg når eg får stell på dette her. Noen mener utseende fra brystene ikke betyr noe. Men eg blir virkelig deprimert når eg ser meg selv i speilet. Er noe som mangler liksom :(

Ja, gleder meg. Bare 9 dager igjen. :D Jaa, samme her. Har lyst å kunne gå i trekantbikinier uten at jeg føler jeg som en gutt. Håper det blir bra! Koster jo såpass mye penger at jeg måå bli fornøyd. Håper bare ikke at jeg synes det blir for lite.

Skrevet

Men håper du har forstått at de ikke vil henge mindre av at du får silikon? De vil se helt like ut, bare større

Henget kan bli "mindre" om implantatene er veeeeldig store, runde, samt har en høy profil. Men etterhvert vil som regel implantatene bli tunge, og henget vil komme tilbake (og da muligens i større grad).

Gjest Lady.In.Heels
Skrevet (endret)

Har dere sett serien ¨Dr 90210¨? Handler om stjernenes platikkirurger i Beverly Hills. Her får man innblikk i hvordan operasjonene utføres, før og etter bilder osv. Veldig spennede :) Etter jeg begynte å se den serien så har jeg faktisk tenkt på silikon selv. Men jeg tror jeg vil vente til etter barn.

Stjernekirugene bruker forresten ofte en metode hvor de går inn med silikonet igjennom navlen, slik at man ikke får arr overhodet. Det er jo helt genialt!! Gjør de dette i Norge også montro? Hvis ikke burde de virkelig begynt med det.

Endret av Lady.In.Heels
Skrevet

Henget kan bli "mindre" om implantatene er veeeeldig store, runde, samt har en høy profil. Men etterhvert vil som regel implantatene bli tunge, og henget vil komme tilbake (og da muligens i større grad). Anonymous poster hash: 1f50c...d0e

Nope.

Jeg har 350cc runde over muskel og brystene mine er prikk like som før operasjon. Eneste forskjellen er at de nå er større og har fylde.

Det du skriver var hva jeg trodde også, fyller man noe opp så blir det strammere, men dessverre ikke med brystoperasjon. Det brystet mitt som henger kjennes fortsatt rart ut også fordi huden sitter løst rundt protesen og det ville det gjort selvom jeg hadde fylt på mer og slik jeg har forstått. (Jeg kunne ikke hatt mer enn det jeg har heller, det ville ikke vært plass)

Nå syns jeg litt heng er finere enn når de står rett ut, problemet mitt er at det er like asymetrisk nå som før jeg opererte

Skrevet

Altså forstå meg rett her nå. Eg har ikke heng, men de var på grensen. Så hadde eg ammet litt til hadde eg nok hatt heng. Men nå er det tomme poser, så de ser jo automatisk mer "hengete" ut da. Sikkert derfor han vil fylle i de en del også:)

Skrevet

Har dere sett serien ¨Dr 90210¨? Handler om stjernenes platikkirurger i Beverly Hills. Her får man innblikk i hvordan operasjonene utføres, før og etter bilder osv. Veldig spennede :) Etter jeg begynte å se den serien så har jeg faktisk tenkt på silikon selv. Men jeg tror jeg vil vente til etter barn.

Stjernekirugene bruker forresten en metode ofte hvor den går inn med silikonet igjennom navlen, slik at man ikke har arr overhodet. Det er jo helt genialt!! Gjør de dette i Norge også montro? Hvis ikke burde de virkelig begynt med det.

Er lurt å vente til etter du har fått barn, brystene kan forandre seg noe enormt etter svangerskap og amming.

Har hørt om dette med å ta silikon gjennom navel så det er mulig noen gjør det i norge, men de fleste kirurger snitter vel under brystet. Man kan også ta snittet rundt areola eller under armen.

Selv syns jeg ikke under brystet var noe ille ift arrdannelse. Arret har grodd fint og syns ikke uansett fordi det skjules under folden.

Det er vel også større sjangse for komplikasjoner når man har snittet andre steder. Hvis de f.eks snitter rundt areola kan det bli kjempe fint og ikke noe synlig arr, men det kan også gå andre veien og bli forferdelig stygt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...