Gjest Lady.In.Heels Skrevet 12. januar 2014 #61 Skrevet 12. januar 2014 Og "det beste" er å utsette deg selv for et unødvendig kirurgisk inngrep, med potensiell fare for liv og helse? Det er ikke samfunnet, men din usikkerhet og dine verdier. Liv og helse? Hvor ofte dør pasienter på operasjonsbordet her i Norge for relativt små inngrep? Sjeldent. Og du sier unødvendig? Skal man leve med ræva selvtilitt da og bare godta at man ser slik ut?
Gjest miaw Skrevet 12. januar 2014 #62 Skrevet 12. januar 2014 Ikke alltid. Kirurger er psykologer med kniver. Det er faktisk bevist at kirurgi kan bedre ens selvfølse, selv mye kanskje sitter i hodet. Hva om man har en nese som ikke ser ut i månekinn. Det er helt klart at selvfølelsen vil bli bedre dersom man fikser den pen Jeg er bare veldig sikker på at et par silikonpupper ikke hadde endret min selvfølelse det grann. Men vi er forskjellige Synes vel bare det er så trist at silikon er blitt så vanlig. At jenter gjør så inngripende og dyre operasjoner på seg selv kun for skjønnhetens sin del, når jeg personlig synes naturlige pupper (i alle varianter) er finest, fordi det er det som er ekte og naturlig.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #63 Skrevet 12. januar 2014 Jeg er bare veldig sikker på at et par silikonpupper ikke hadde endret min selvfølelse det grann. Men vi er forskjellige Synes vel bare det er så trist at silikon er blitt så vanlig. At jenter gjør så inngripende og dyre operasjoner på seg selv kun for skjønnhetens sin del, når jeg personlig synes naturlige pupper (i alle varianter) er finest, fordi det er det som er ekte og naturlig. Greit at du synes naturlige pupper er best. Men hva med de som ikke HAR pupper? Anonymous poster hash: ec450...d67 1
Gjest Katten. Skrevet 12. januar 2014 #64 Skrevet 12. januar 2014 Ikke alltid. Kirurger er psykologer med kniver. Det er faktisk bevist at kirurgi kan bedre ens selvfølse, selv mye kanskje sitter i hodet. Hva om man har en nese som ikke ser ut i månekinn. Det er helt klart at selvfølelsen vil bli bedre dersom man fikser den pen http://www.nrk.no/trondelag/hjelper-ikke-pa-selvfolelsen-1.10872831
Gjest miaw Skrevet 12. januar 2014 #65 Skrevet 12. januar 2014 Greit at du synes naturlige pupper er best. Men hva med de som ikke HAR pupper? Anonymous poster hash: ec450...d67 Push up bh? Fokusere på noe de er fornøyd med? Langt billigere og mindre ingripende enn silikon
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #66 Skrevet 12. januar 2014 Nope. Jeg har 350cc runde over muskel og brystene mine er prikk like som før operasjon. Eneste forskjellen er at de nå er større og har fylde. Det du skriver var hva jeg trodde også, fyller man noe opp så blir det strammere, men dessverre ikke med brystoperasjon. Det brystet mitt som henger kjennes fortsatt rart ut også fordi huden sitter løst rundt protesen og det ville det gjort selvom jeg hadde fylt på mer og slik jeg har forstått. (Jeg kunne ikke hatt mer enn det jeg har heller, det ville ikke vært plass) Nå syns jeg litt heng er finere enn når de står rett ut, problemet mitt er at det er like asymetrisk nå som før jeg opererte Det er nok uansett veldig individuelt. For jeg hadde ganske mye heng fra før. Så jeg la inn implantatene under muskelen, og det er først nå jeg begynner å få heng. Så jeg har altså gått i over ett år uten heng (selvfølgelig litt heng, men langt ifra like mye som FØR operasjonen). Anonymous poster hash: 1f50c...d0e
Gjest Vampen Skrevet 12. januar 2014 #67 Skrevet 12. januar 2014 Liv og helse? Hvor ofte dør pasienter på operasjonsbordet her i Norge for relativt små inngrep? Sjeldent. Og du sier unødvendig? Skal man leve med ræva selvtilitt da og bare godta at man ser slik ut? At risikoen ikke er stor, endrer ikke på det faktum at den er der, og at den er totalt unødvendig. Og ja, med mindre det er snakk om større "avvik" eller problemer (fjernet bryst, stor forskjell i størrelse, traktbryst ect), så vil jeg påstå at det er langt bedre å jobbe med selvtilliten og å akseptere seg selv. 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #68 Skrevet 12. januar 2014 Push up bh? Fokusere på noe de er fornøyd med? Langt billigere og mindre ingripende enn silikon Tror ikke akkurat push up vil hjelpe på selvtilliten den gangen man skal bruke bikini eller kle seg av foran en fyr. Anonymous poster hash: ec450...d67 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #69 Skrevet 12. januar 2014 Push up bh? Fokusere på noe de er fornøyd med? Langt billigere og mindre ingripende enn silikon Push-up UTEN at det er noe å pushe på? Og hvor kult er det å bruke en BH som er flere cm tykk, samtidig som man for eksempel må bruke "kyllingfilét" inn BH-en for at det i det hele tatt skal se ut som man har pupper? Tro meg, det er ikke mye kult. Anonymous poster hash: 1f50c...d0e 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #70 Skrevet 12. januar 2014 Push up bh? Fokusere på noe de er fornøyd med? Langt billigere og mindre ingripende enn silikon Man kan ikke bruke push up uten at det er noe å pushe på. Nå snakker jeg om å være totalt flat. Anonymous poster hash: fe51d...c3e 1
Gjest Lady.In.Heels Skrevet 12. januar 2014 #71 Skrevet 12. januar 2014 http://www.nrk.no/trondelag/hjelper-ikke-pa-selvfolelsen-1.10872831 En studie fra Norge ja. Hva med på verdensbasis? Mye om det de skriver om der tror jeg egentlig har noe med at flere av dem har problemer til å begynne med. Noen har kanskje gått i så lang tid med dårlig selvfølelse, og kanskje hatt alt for høye forventninger til operasjonen?
Gjest Lady.In.Heels Skrevet 12. januar 2014 #72 Skrevet 12. januar 2014 At risikoen ikke er stor, endrer ikke på det faktum at den er der, og at den er totalt unødvendig. Og ja, med mindre det er snakk om større "avvik" eller problemer (fjernet bryst, stor forskjell i størrelse, traktbryst ect), så vil jeg påstå at det er langt bedre å jobbe med selvtilliten og å akseptere seg selv. Den sjangsen er det tydeligvis mange som tar. Jeg synes også at det er kjedelig slikt samfunnet har blitt med at ¨alle skal fikse på noe¨. Men jeg mener at dersom man er så plaget av noe at det hindrer en i å levet livet sitt til det fulle, så synes jeg det er helt ok å fikse på noe. Det finnes kvinner der ute som ikke vil gå på stranden på sommeren, fordi de skjemmes.
Gjest Katten. Skrevet 12. januar 2014 #73 Skrevet 12. januar 2014 En studie fra Norge ja. Hva med på verdensbasis? Mye om det de skriver om der tror jeg egentlig har noe med at flere av dem har problemer til å begynne med. Noen har kanskje gått i så lang tid med dårlig selvfølelse, og kanskje hatt alt for høye forventninger til operasjonen? Hvorfor i allverden vil du ha en studie på verdensbasis kontra norsk, når det er norske personer dette gjelder? Her er litt mer informasjon om undersøkelsen: http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article6952303.ece Konklusjonen er at kosmisk kirurgi ikke hjelper på psyken, samt at mennesker som tar silikon i høvelig ung alder >30 har større sannsynlighet for psykiske lidelser. 1
Gjest Vampen Skrevet 12. januar 2014 #74 Skrevet 12. januar 2014 Den sjangsen er det tydeligvis mange som tar. Jeg synes også at det er kjedelig slikt samfunnet har blitt med at ¨alle skal fikse på noe¨. Men jeg mener at dersom man er så plaget av noe at det hindrer en i å levet livet sitt til det fulle, så synes jeg det er helt ok å fikse på noe. Det finnes kvinner der ute som ikke vil gå på stranden på sommeren, fordi de skjemmes. Du synes det er kjedelig, men bidrar til at det blir slik? Det er ganske mye man kan gjøre for å bedre selvfølelse og livskvalitet, uten å ty til kirurgi. 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #75 Skrevet 12. januar 2014 Til dere som er negative om silikon. Det er greit! Det er greit at dere ikke liker det, men nå er det ikke dere som skal opereres. Jeg har valgt dette og står for det jeg gjør. Mitt liv, mine valg. Det er trossalt jeg som skal leve med kroppen min for resten av livet. Anonymous poster hash: fe51d...c3e 2
Gjest Lady.In.Heels Skrevet 12. januar 2014 #76 Skrevet 12. januar 2014 Hvorfor i allverden vil du ha en studie på verdensbasis kontra norsk, når det er norske personer dette gjelder? Her er litt mer informasjon om undersøkelsen: http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article6952303.ece Konklusjonen er at kosmisk kirurgi ikke hjelper på psyken, samt at mennesker som tar silikon i høvelig ung alder >30 har større sannsynlighet for psykiske lidelser. ¨Undersøkelsen, som omfatter flere tusen unge kvinner, tyder på at de som legger seg under kniven er psykisk sårbare i utgangspunktet.¨ Det var det jeg tenkte. De som er deprimerte fra før, vil jo ikke bli friske igjen bare fordi de får implantater. Jeg fant en annen studie: http://www.beautymd.com/health/study-shows-boost-in-confidence-after-cosmetic-surgery_00052What are these studies finding? Good question. According to Dermatology Online Journal, studies are discovering that there is, indeed, a definite correlation between plastic surgery and a boost in confidence levels, as well as a rise in the quality of life in patients after their surgeries.
Missy1 Skrevet 12. januar 2014 #77 Skrevet 12. januar 2014 Jeg opererte pga fysiske plager. Dessverre ingen psykologer som kunne bedre de plagene. God natt
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2014 #78 Skrevet 12. januar 2014 Du synes det er kjedelig, men bidrar til at det blir slik? Det er ganske mye man kan gjøre for å bedre selvfølelse og livskvalitet, uten å ty til kirurgi. Hvorfor ikke ty til operasjon om det faktisk får noen til å føle seg bedre? Jeg ser ikke problemet. Anonymous poster hash: ec450...d67
Gjest Lady.In.Heels Skrevet 12. januar 2014 #79 Skrevet 12. januar 2014 (endret) Du synes det er kjedelig, men bidrar til at det blir slik? Det er ganske mye man kan gjøre for å bedre selvfølelse og livskvalitet, uten å ty til kirurgi. Jeg mente ikke at en hver og alle skal begynne å fikse på noe bare fordi de ønsker at en kroppsdel skal se ¨enda bedre ut¨. Jeg er for å bruke kirurgi der utgangspunktet er svært dårlig. F.eks uvanlig stor og krokete nese, hengepupper uten fyll etter å ha ammet 4 barn osv. Endret 12. januar 2014 av Lady.In.Heels
Gjest Vampen Skrevet 12. januar 2014 #80 Skrevet 12. januar 2014 Hvorfor ikke ty til operasjon om det faktisk får noen til å føle seg bedre? Jeg ser ikke problemet. Anonymous poster hash: ec450...d67 Det er regelrett skremmende å se at enkelte tar så lett på unødvendig kirurgi. Ting kan gå galt. Både under operasjonen, og etter. Resultatet blir heller ikke nødvendigvis slik man hadde sett for seg. I mine øyne bør det være siste alternativ, eller spares til litt mer alvorlige tilfeller. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå