Wolfmoon Skrevet 24. mai 2016 Forfatter #441 Del Skrevet 24. mai 2016 Jeg har løpt intervaller i dag. Har jeg nevnt at jeg hater å løpe intervaller Ca. 100 m ganger 10 endte det med. Ikke spesielt bra, og pulsen er vel omtrent høyere hos meg på langkjøring, men det er jo for å få fart på beina jeg løper intervaller, ikke så mye for pulsen sin del. Var deilig i skogen, i det minste, etter et par dager med altfor mye regn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. mai 2016 #442 Del Skrevet 24. mai 2016 4 timer siden, Wolfmoon skrev: Jeg har løpt intervaller i dag. Har jeg nevnt at jeg hater å løpe intervaller Du har nevnt det en gang eller to, tror jeg. Får mer og mer lyst på pulsklokke, selv om pulsen er nokså i hvilemodus om dagen grunnet påtvunget sofasitting/-ligging. Polar M400 eller "din" Garmin Vivoactive - det er det store spørsmålet. Polar prøvde jeg i sportsbutikken, men synes den er forbaska tykk. Garmin'en er anstendig tynn, men ser ut til å ha stort areal... ææææææh..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 24. mai 2016 Forfatter #443 Del Skrevet 24. mai 2016 Jeg liker at Garmin er så tynn, og tenker i liten grad over at den har stort areal. Fordelen med arealet er jo at skjermen også er relativt stor. Men jeg er inhabil, aldri vært fan av Polar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 24. mai 2016 #444 Del Skrevet 24. mai 2016 (endret) 16 minutter siden, Wolfmoon skrev: Jeg liker at Garmin er så tynn, og tenker i liten grad over at den har stort areal. Fordelen med arealet er jo at skjermen også er relativt stor. Men jeg er inhabil, aldri vært fan av Polar Mens jeg har aldri vært fan av Garmin - for mange rabiate GPS'er i det systemet... Men, ja, siste sikleobjekt er Vivoactive HR , selv om den også er for tykk. Endret 24. mai 2016 av Cata Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 25. mai 2016 Forfatter #445 Del Skrevet 25. mai 2016 Rabiat GPS har jeg aldri hatt noe problem med Ja, jeg vet den har kommet, men sier til meg selv at jeg ikke tror pulsmåling på håndleddet har kommet så langt at det er så nøyaktig enda, iallfall var det ikke det på det båndet jeg prøvde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. mai 2016 #446 Del Skrevet 25. mai 2016 9 timer siden, Wolfmoon skrev: Rabiat GPS har jeg aldri hatt noe problem med Ja, jeg vet den har kommet, men sier til meg selv at jeg ikke tror pulsmåling på håndleddet har kommet så langt at det er så nøyaktig enda, iallfall var det ikke det på det båndet jeg prøvde Dessuten så er det sikkert veldig oppskrytt for man må nok ha remmen veldig stram og da stopper pulsen og så er det ikke noe vits i hele målingen. *rasjonaliserer* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 25. mai 2016 Forfatter #447 Del Skrevet 25. mai 2016 Det er jo sånn du får testet at det er nøyaktig, når du dør, så bør pulsen helst stoppe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. mai 2016 #448 Del Skrevet 25. mai 2016 Det ble uansett en Polar M400. Tabben som jeg oppdaget etter kjøpet er at den ikke er så veldig synkroniserbar med Endomondo . Men jeg falt for at man kunne legge inn egne treningstyper i den. For meg som har planer om å rampe opp styrketrening når bare denne $#$%!$# hosten roer seg og jeg er ferdig med lørdagens mil så er det et poeng, faktisk. Gleder meg til å begynne å bruke den, og jeg tror at pulsbeltet vil kople seg opp mot Endomondo også så jeg får i grunnen inn data på treningsøkter der likevel. Og så er jeg spent på restitusjonsanbefalingene. Bør ikke være noe stort problem i denne skrotten her, men litt spennende lell. (Nevnte jeg at jeg er datadingsefreak??? ) Kommer kanskje til å føle meg litt IRobot med treningsklokke til venstre og Fitbit til høyre??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 26. mai 2016 Forfatter #449 Del Skrevet 26. mai 2016 Jeg har mistet påvirkningskraften min Nevnte jeg at Garmin synkroniserer helt uproblematisk med Endomondo!? Du er ikke den eneste som er sånn freak Jeg kjøpte jo ny klokke nå for å slippe å ha aktivitetsbånd på den ene hånda og pulsklokke på den andre. Det er å anbefale (prøver hardt å påvirke deg til å levere tilbake polar og kjøpe garmin ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 26. mai 2016 #450 Del Skrevet 26. mai 2016 7 timer siden, Wolfmoon skrev: Jeg har mistet påvirkningskraften min Nevnte jeg at Garmin synkroniserer helt uproblematisk med Endomondo!? Du er ikke den eneste som er sånn freak Jeg kjøpte jo ny klokke nå for å slippe å ha aktivitetsbånd på den ene hånda og pulsklokke på den andre. Det er å anbefale (prøver hardt å påvirke deg til å levere tilbake polar og kjøpe garmin ) Jammen da får jeg ikke styrketreningen min! *standhaftig* 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 26. mai 2016 Forfatter #451 Del Skrevet 26. mai 2016 Jo da, styrketrening skal funke det. Jeg bare driver ikke med sånt Jeg har løpt i dag. Siste økt før løp på lørdag. Det gikk fint, men jeg skjønner ikke hvorfor kroppen alltid føles mye bedre de par siste kilomtrene Det er jo liksom da jeg skal være sliten Oh well, klarte å holde jevn fart og relativt lav puls til å være meg, og det var i grunn hele målet i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 26. mai 2016 #452 Del Skrevet 26. mai 2016 Æææh, vil også løpe og se om jeg har puls - eller snarere hvilken pulssone jeg er i. Polar er riktignok litt merkelig i soneinnstillingene sine så jeg må vel finne meg en bakke og løpe til jeg stuper en dag - når jeg har et snev av pust igjen. Den greia skal ha meg til å ha en makspuls som jeg sikkert fint fyker over. Det var i allfall det min gamle klokke gjorde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 27. mai 2016 #453 Del Skrevet 27. mai 2016 14 timer siden, Wolfmoon skrev: Jo da, styrketrening skal funke det. Jeg bare driver ikke med sånt Jeg har løpt i dag. Siste økt før løp på lørdag. Det gikk fint, men jeg skjønner ikke hvorfor kroppen alltid føles mye bedre de par siste kilomtrene Det er jo liksom da jeg skal være sliten Oh well, klarte å holde jevn fart og relativt lav puls til å være meg, og det var i grunn hele målet i dag. Jeg er også sånn, trenger 3 km før kroppen kommer skikkelig igang tror jeg (og så er jeg gjerne døsliten etter 6-7 km, men det snakker vi ikke så høyt om) . Må sørge for god oppvarming før løpet i morgen tydeligvis. Ønsker deg masse lykke til i morgen! Har du noe spesielt tidsmål? (Og jeg er forøvrig Garmin-fan , selv om pulsbeltet mitt kødder litt for tida... Og nå kom jeg på at jeg må huske å lade klokka før morgendagen! Krise om jeg glemmer det!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 27. mai 2016 Forfatter #454 Del Skrevet 27. mai 2016 De første tre kilometrene er gjerne ille, så går det bra en stund før jeg får en nedtur på 8-9-ish. Kommer jeg meg gjennom den, og finner riktig tempo, kan jeg i grunn holde på ganske lenge. Sært hvordan kroppen fungerer! Oppvarming må nok til, bare synd jeg er skikkelig dårlig på det Jeg har vel ikke noe helt konkret mål, jeg tviler sterkt på at jeg kommer under timen (da skal jeg virkelig ha dagen), men kanskje rundt 1 time og 5 min Jeg skal iallfall ikke over 1 time og 10 min, da skal jeg heller bryte for da er formen vesentlig dårligere enn i fjor Garmin FTW! Har vært ute på en rolig gåtur i finværet, ble nesten en mil. Nå tror jeg at jeg skal legge meg ut i sola, faktisk. Sørge for å få opp de her D-vitaminlagrene som sikkert er mer eller mindre tomme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 27. mai 2016 #455 Del Skrevet 27. mai 2016 6 timer siden, Wolfmoon skrev: Oppvarming må nok til, bare synd jeg er skikkelig dårlig på det Jeg har vel ikke noe helt konkret mål, jeg tviler sterkt på at jeg kommer under timen (da skal jeg virkelig ha dagen), men kanskje rundt 1 time og 5 min Jeg skal iallfall ikke over 1 time og 10 min, da skal jeg heller bryte for da er formen vesentlig dårligere enn i fjor Bryte er juks, rett og slett juks! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 27. mai 2016 #456 Del Skrevet 27. mai 2016 PS: Lykke til i morgen! (Til oss alle.) Kos dere langs landeveien i morgen . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 28. mai 2016 Forfatter #457 Del Skrevet 28. mai 2016 Skikkelig god start på dagen, våkner med bittelitt vondt i halsen, så ringer naboen på og går inn (flaks at jeg ikke sover naken) fordi jeg tydeligvis ikke har klart å lukke døra når jeg kom hjem i går, så de var litt bekymret Godt jeg bor på et trygt sted i Oslo og har naboer som bryr seg, beste østkant er stedet å bo Nå kan dagen bare bli bedre, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 28. mai 2016 #458 Del Skrevet 28. mai 2016 17 minutter siden, Wolfmoon skrev: Skikkelig god start på dagen, våkner med bittelitt vondt i halsen, så ringer naboen på og går inn (flaks at jeg ikke sover naken) fordi jeg tydeligvis ikke har klart å lukke døra når jeg kom hjem i går, så de var litt bekymret Godt jeg bor på et trygt sted i Oslo og har naboer som bryr seg, beste østkant er stedet å bo Nå kan dagen bare bli bedre, tror jeg. Vondt i halsen = ubra. Åpen dør ditto, men nattøy er bra siden det nå ble som det ble . God fornøyelse i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 28. mai 2016 Forfatter #459 Del Skrevet 28. mai 2016 Halsen er overflatebehandlet med havregrøt og kaffe, så nå kjennes den iallfall ikke vond ut lenger Åpen dør er nå låst, før jeg gikk i dusjen. Kan jo ikke få rykte på meg om at jeg prøver å få naboen inn i leiligheten min (Noe jeg ikke gjør, ikke min type og samboer ) Takk for det.. Godt jeg ikke satser på noen ny rekord i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 29. mai 2016 Forfatter #460 Del Skrevet 29. mai 2016 Godt jeg ikke satser på ny rekord sa jeg i går før løpet, det jeg glemte var at rekorden min på 10 km ikke var så veldig mye å skryte av, og at målet mitt om å komme under 1t 5 min faktisk var bedre enn rekorden min Så da ble det faktisk ny rekord i går da, selv om heiagjengen min (de som løp 5 km) som så meg ved rundt 8 km, hadde lurt på om jeg i det hele tatt kom til å komme i mål. Det var fryktelig tungt å løpe i går, som vanlig var de første kilometrene verst, og jeg åpnet altfor hardt. Når jeg etterhvert klarte å legge meg i mitt eget tempo med en noenlunde normal puls, gikk det plutselig mye greiere. Og da jeg kom til andre vannstasjon, og fikk litt vann der, så hadde jeg faktisk litt krefter igjen på slutten også. På GPS-en min endte løpet med å være under 10 km, så jeg måtte småjogge litt bort til de andre uten å slå av klokka for å komme over mila der. Men selv med det, endte jeg på rett under 1 t og 5 min. Den offisielle tiden min ble derimot rett under 1 t 3 min, så jeg vet ikke helt hva jeg skal stole på der De andre hadde også endt opp noe under distansen de skulle ha, så jeg mistenker at løypa var litt for kort. Uansett er beina og alt fine i dag, i motsetning til resten av kroppen. For det ble jo selvfølgelig middag og vin hos en av venninnene mine etterpå, og plutselig var klokka 3. Formen er litt shabby i dag, kan man si, men nå har jeg fått meg en cola, og snart skal jeg spise litt indisk, så er nok restitusjonen på topp etter det. Jeg er iallfall godt fornøyd med første løpet denne sesongen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå