Gå til innhold

Wolfie trener, kanskje ...


Wolfmoon

Anbefalte innlegg

Takk i lige måde, jeg er ikke klar, våknet med mareritt om løpet i natt, og om hunden som angrep meg på vei til t-banen i går (ikke angrep som i bite, men å hoppe på) :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lever og er godt fornøyd med mitt første halvmaraton :nigo: Beina er også overraskende bra i dag, de er selvfølgelig litt stive, men vesentlig bedre enn da jeg var på do kl. 2 i natt :laugh:

Jeg kom meg under tidsmålet jeg hadde satt meg. Løp nok litt hardt i begynnelsen, men følte jeg måtte utnytte det lette terrenget på begynnelsen. Kom meg overraskende langt opp i Tøyenbakken før jeg måtte gå, men fikk det skikkelig de siste 3 km. KJenner det hadde gjort seg veldig med halvannen måned til med trening i sommer. Får satse på det til neste år, så kanskje jeg klarer å henge på 2.15-fartsholderen som jeg så lenge, men som glapp mot slutten :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 18. september 2016 at 10.06, Wolfmoon skrev:

Jeg kom meg under tidsmålet jeg hadde satt meg. Løp nok litt hardt i begynnelsen, men følte jeg måtte utnytte det lette terrenget på begynnelsen. Kom meg overraskende langt opp i Tøyenbakken før jeg måtte gå, men fikk det skikkelig de siste 3 km.

Jeg løp Tøyenbakken!!! Sort of. Dvs. jeg holdt løpetakten med en fot i bakken ad gangen, selv om det gikk treeeeegt. Hadde nok spart krefter på å gå, men siden bakken var så mye snillere enn dem jeg har hjemme så måtte jeg liksom bare prøve. Dermed var det ikke mye piff igjen da jeg kom opp på flata, men da var det jo uaktuelt å gå ettersom jeg alt hadde løpt opp bakken. :ler: 

Klarte ikke helt tiden jeg hadde sett for meg, men er sabla fornøyd med å ha fullført og at jeg tenkte "dette kan jeg fint gjøre igjen" da målstreken var passert. 

I dag så begynner knærne å vende tilbake til normalen. Jeg trenger ikke lenge fundere på om jeg virkelig gidder reise meg fra stolen. Stadig støl i lår og legger, men det er bare vanlig gangsperre så det går fint over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Cata skrev:

Jeg løp Tøyenbakken!!! Sort of. Dvs. jeg holdt løpetakten med en fot i bakken ad gangen, selv om det gikk treeeeegt. Hadde nok spart krefter på å gå, men siden bakken var så mye snillere enn dem jeg har hjemme så måtte jeg liksom bare prøve. Dermed var det ikke mye piff igjen da jeg kom opp på flata, men da var det jo uaktuelt å gå ettersom jeg alt hadde løpt opp bakken. :ler: 

Klarte ikke helt tiden jeg hadde sett for meg, men er sabla fornøyd med å ha fullført og at jeg tenkte "dette kan jeg fint gjøre igjen" da målstreken var passert. 

I dag så begynner knærne å vende tilbake til normalen. Jeg trenger ikke lenge fundere på om jeg virkelig gidder reise meg fra stolen. Stadig støl i lår og legger, men det er bare vanlig gangsperre så det går fint over. 

Jeg skulle nok klart å komme meg opp hvis jeg virkelig ville, den var ikke så ille som fryktet, men hadde jeg stivnet skikkelig der, så er jeg ikke sikker på om jeg hadde kommet i mål :laugh: Siste 3-4 km var ille nok uten den bakken i beina. Det var der jeg skulle hatt en halvannen måned til med trening :P

Beina mine har faktisk vært helt greie. Hadde bange anelser natt til søndag, da var jeg skikkelig stiv, men etter det har det gått veldig fint. I går var de helt tilbake til normale, og jeg "løp" opp trappene til 5. etasje på jobb :fnise: Måtte jo teste om de faktisk var så gode som de kjentes ut på flatt underlag :P

Den 18.9.2016 at 12.54, Auri skrev:

Knallbra jobba! :tommelopp:

Takk for det, Auri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ferie :nigo:

Reiser til varmere strøk i en uke, bor på luksushotell og skal ta livet med ro. Jeg gleder meg.

Har med meg klær til å ta en joggeøkt i, men vi får se om jeg gidder. Hun jeg reiser med kan uansett ikke trene, så da må jeg i såfall legge ut på tur alene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

  • 2 måneder senere...

Wolfie trener kanskje ikke så mye for tida, men jammen meg skjer det nok annet i livet, kjenner jeg! :daane: 

Jeg endte opp med en betennelse under hælen etter halvmaraton, så etter det har det egentlig ikke blitt noe særlig løping. Og Wolfie driver jo ikke med sånn derre alternativ trening ... :P Eller jo, det kunne jeg sikkert gjort, om det ikke var for at jeg har jobbet så mye at jeg har slått alle rekorder når det gjelder lønn i november, har fått fast jobb fra 1. desember, fullført en bachelorgrad og kjøpt ny leilighet :laugh:

Nå mangler det bare å få solgt den gamle leiligheten og flyttet, så skal man se at det blir tid og overskudd til trening og slikt igjen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woooo! Gratulerer med fast jobb, bachelorgrad og leilighet! Og håper betennelsen er bedre :) 

Synes alle dagbøkene jeg følger (inkludert min egen XD) har vært stille den siste måneden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Wolfmoon skrev:

Wolfie trener kanskje ikke så mye for tida, men jammen meg skjer det nok annet i livet, kjenner jeg! :daane: 

Jeg endte opp med en betennelse under hælen etter halvmaraton, så etter det har det egentlig ikke blitt noe særlig løping. Og Wolfie driver jo ikke med sånn derre alternativ trening ... :P Eller jo, det kunne jeg sikkert gjort, om det ikke var for at jeg har jobbet så mye at jeg har slått alle rekorder når det gjelder lønn i november, har fått fast jobb fra 1. desember, fullført en bachelorgrad og kjøpt ny leilighet :laugh:

Nå mangler det bare å få solgt den gamle leiligheten og flyttet, så skal man se at det blir tid og overskudd til trening og slikt igjen også!

Wow, gratulerer. Ja ikke med betennelsen, men med resten - jobb, bachelor og leilighet. 

Og god bedring med betennelsen. Er sikkert samme greia som jeg løp på meg i fjor på 10 km. Det er no' dritt å bli kvitt, det vil liksom ikke gi seg helt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2016 den 12.56, Auri skrev:

Woooo! Gratulerer med fast jobb, bachelorgrad og leilighet! Og håper betennelsen er bedre :) 

Synes alle dagbøkene jeg følger (inkludert min egen XD) har vært stille den siste måneden!

Betennelsen er nok bedre, men nå er det desember, så jeg avventer til januar med å starte et nytt og bede liv :P

Det er definitivt rolig i dagbøkene for tida!

På 11.12.2016 den 13.55, Cata skrev:

Wow, gratulerer. Ja ikke med betennelsen, men med resten - jobb, bachelor og leilighet. 

Og god bedring med betennelsen. Er sikkert samme greia som jeg løp på meg i fjor på 10 km. Det er no' dritt å bli kvitt, det vil liksom ikke gi seg helt. 

Den er nok bedre, men for at den skal bli helt bra, så må jeg nok tøye :P

Jeg har min første frihelg i mitt nye, organiserte turnusliv. Og jeg vet selvfølgelig ikke hva jeg skal gjøre med tida mi :fnise:

Men jeg hadde besøk av megler i går, det blir visning første uka i januar, så jeg kan sikkert rydde og pakke ned litt greier, selv om han mente leiligheten var så godt som visningsklar. Gleden av å ha en minimalistisk stil :laugh:  Han satte også opp prisantydning med200 000 siden mai :sjokkert: Markedet i Oslo er altså bare helt vilt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Wolfmoon skrev:

Jeg har min første frihelg i mitt nye, organiserte turnusliv. Og jeg vet selvfølgelig ikke hva jeg skal gjøre med tida mi :fnise:

 

Trene så klart, du MÅ jo ikke løpe :fnise: . 

Jeg har løse planer om at mitt nye og bedre liv i januar skal inneholde PT time med instruksjon i "trening med stang". Kommer vel knapt nok til å klare å løfte stanga i starten, men har lyst til å prøve. Jeg mener - jeg har jo dårlig rygg,dårlig kne og er ikke helt bra sjøl heller, så  markløft og knebøy med stang må jo være midt i blinken for meg?  :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du terper teknikk med lette vekter er ikke markløft og knebøy noe problem Cata :) mannen har leddgikt som sitter godt i knærne, og revmatalogen hans oppfordret til den type trening. Ta det sakte, så all støttemuskulaturen får god tid til å utvikle seg, så er det bare bra for knea!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...