Gå til innhold

Wolfie trener, kanskje ...


Wolfmoon

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Auri skrev:

Så lenge du terper teknikk med lette vekter er ikke markløft og knebøy noe problem Cata :) mannen har leddgikt som sitter godt i knærne, og revmatalogen hans oppfordret til den type trening. Ta det sakte, så all støttemuskulaturen får god tid til å utvikle seg, så er det bare bra for knea!

Ja, jeg har håp om at det skal virke, for som sagt har jeg trent såpass mye styrke siden sist jeg prøvde knebøy at jeg er blitt generelt sterkere i kroppen. Markløft og benkpress må jeg nok ha noe instruksjon på, men selvsagt må jeg starte med lite/ingen vekt der også og bygge meg gradvis opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 timer siden, Cata skrev:

Trene så klart, du MÅ jo ikke løpe :fnise: . 

Jeg har løse planer om at mitt nye og bedre liv i januar skal inneholde PT time med instruksjon i "trening med stang". Kommer vel knapt nok til å klare å løfte stanga i starten, men har lyst til å prøve. Jeg mener - jeg har jo dårlig rygg,dårlig kne og er ikke helt bra sjøl heller, så  markløft og knebøy med stang må jo være midt i blinken for meg?  :jolie:

Man trener da ikke noe annet enn løping :sjokkert:  Det ble ikke trening, det ble derimot løfting av ferdigpakkede flytteesker, og bæring av disse ned i kjellerbod i påvente av flytting! Har fjernet masse bøker fra bokhyllene mine, så de ikke ser så uorganiserte og overfylte ut. Med tanke på hvor støl jeg er i ryggen i dag, må det kunne regnes som trening!

Dessuten fikk jeg sett et par filmer i går. Morgan Freeman FTW! Må se om jeg kan finne noen flere med ham.

I kveld er det jo håndballfinale, så kvelden er opptatt, men vurderer om jeg skal gå meg en tur. Bare mistenker at det er fryktelig glatt ute :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen annen trening enn løping, sa Wolfie og løp seg en tur :laugh:

Eller løp og løp, jeg vet ikke helt om det kan defineres som løping, men bevegelse over gangfart var det iallfall. Om enn ikke så mye. Men når man har litt astma og det er kaldt, er det best å i det minste forsøke å holde pulsen og pusten relativt rolige. Ble 4,6 km "løping", og det må være innafor. Kroppen kjennes stor og tung og stiv, men det er jo ikke så rart slik jeg har holdt på de siste 2-3 månedene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har så smått begynt å løpe igjen, det vil si at jeg har fullført fire økter i C210K-programmet. Skulle egentlig ha hatt en økt til denne uka, men med -12 og ikke lett tilgang til tredemølle, har jeg måttet stå over :P Må passe på at det ikke blir en vane fremover, men på den andre siden, det er forhåpentligvis ikke hver uke jeg skal selge leilighet :laugh:

Jeg har også tatt tak i kostholdet, rett og slett fordi jeg har gått opp i overkant av 7 kg siden september, og det er jo absolutt ikke greit. Så her blir det nyttårsforsett og vektnedgang for alle penga :skratte:

Jeg deltar i "Vi som skal ned i vekt før påske" her inne, men for å legge enda mer press på meg selv, skal jeg prøve å poste det her også. Mer personlig og vanskeligere å lure seg unna her :P

----------------------------------------------------------------------
Startvekt for denne tråden: 74,2 (29.12.2016)
Mål før påsken: 65 kg

Januar 2017
6. januar (0):  72,9 kg (-1,3 kg)

Endret av Wolfmoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

C210K program? Løpe 210 km? :hakeslepp:

Eller er det noe feil med tallene der? Kan trøste deg med at vi er flere som må stramme opp kostholdet en anelse etter høst og jul. Jeg nekter å kalle det nyttårsforsett, men noe må gjøres før kiloene klistrer seg for godt på. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, absolutt ikke 250 km :laugh: Coach to 5 k - C25K var utgangspunktet, dette er bare til 10 km istedet ;)

Løpemålet er forresten mer enn hårete nok, jeg har ambisjoner om å mer enn doble antall løpte kilometer fra 2016 og havne over 1000 km. Så får vi se om jeg er enig i at et er lurt når jeg er sånn ca halvveis i året :P

Men nå er iallfall leiligheten solgt, til en sinssvakt høy sum, så nå har jeg ingen flere unnskyldninger før jeg skal overta den nye og flytte i begynnelsen av februar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har jeg trent uke 2 - økt 1 og 2 av C210K. Mandag på tredemølle inne og andre økt ute i dag. Inne er det kjedelig,  men kjørte på med 10 km/t på intervalldelene. Det er jo målet nå, å holde intervallene på 10 km/t. Ute i dag var det litt glatt, men jeg klarte faktisk nesten å holde farta på intervallene der også, iallfall veldig nærme. Så godt fornøyd med uka. 

I helga skal jeg hjem til foreldrene mine, det er meldt dritkaldt og snø, så mulig jeg dropper siste økt av denne uka i programmet og prioritrer rolige gåturer med hunden istedet :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wolfmoon skrev:

Kan jo ikke bare fortsette å være treig, det er jo ikke noe moro :P  

Joho :sur: . *selvoppholdelsesdriften slår inn*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Cata skrev:

Joho :sur: . *selvoppholdelsesdriften slår inn*

Nei, det er ikke noe moro, jeg har alt for mange sånne utholdenhetstyper i min omkrets, de som kan løpe 10 km/t og mer uten problemer og med knapt noe trening. Så her må det sterkere lut til, les: intervaller i mer enn krabbefart :laugh: 

Men jeg må nesten innrømme at jeg liker intervallene mine, da. To uker med 60 og 90 sek nå, og det holder til og med jeg, liksom. Blir spennende å se hva slags fart jeg klarer å holde når jeg skal løpe lenger, da :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://itunes.apple.com/us/app/10k-trainer-free-couch-to/id511600311?mt=8 Følger denne appen, eller dvs., jeg følger Google Play-versjonen av denne appen :P

Første uka var det 60 sek løp, 90 sek gåing, gjenta åtte ganger. Denne uka er det 90 sek løp, 2 min gå, gjenta seks ganger. Uke tre er det to repetisjoner av 90 sek løp, 90 sek gå, 3 min løp, 3 min gå. Og slik fortsetter det til du er oppe på et visst nivå. Passer jo for alle, rett og slett fordi man selv bestemmer farta på intervallene. Og jeg vil forsøke å ha en myk opptrening pga. betennelsen jeg hadde under hælen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

30 minutter siden, Cata skrev:

Hm, det der ser ut som noe jeg også kunne klare - iallfall uke 1.... :Knegg:

Uke 1 skal jo gjøre deg klar for uke 2 :lur:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider


 
 En helt grei start på året. Men jeg kjenner jo bitte litt på hvor irriterende det er at jeg lot det gå så langt oppover igjen. Jeg var jo 1-2 kg unna ønskevekt liksom, og kunne hatt fokus på helt andre ting enn å gå ned disse kiloene på nytt :P Men heldigvis er jeg en person som trives best med å leve i nuet, så det går nok kjapt over :laugh: 

 

Januar 2017
6. januar (0):  72,9 kg (-1,3 kg)
13. januar (1): 72,5 kg (- 0,4 kg)

Total vektnedgang: -1,7 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2017 den 21.34, Wolfmoon skrev:

https://itunes.apple.com/us/app/10k-trainer-free-couch-to/id511600311?mt=8 Følger denne appen, eller dvs., jeg følger Google Play-versjonen av denne appen :P

Første uka var det 60 sek løp, 90 sek gåing, gjenta åtte ganger. Denne uka er det 90 sek løp, 2 min gå, gjenta seks ganger. Uke tre er det to repetisjoner av 90 sek løp, 90 sek gå, 3 min løp, 3 min gå. Og slik fortsetter det til du er oppe på et visst nivå. Passer jo for alle, rett og slett fordi man selv bestemmer farta på intervallene. Og jeg vil forsøke å ha en myk opptrening pga. betennelsen jeg hadde under hælen. 

Klarte ikke dy meg, men måtte prøve. Fant ikke appen din, men fant en som het C10K som sikkert gjør det samme. Der var det 40 sek løpe, 95 sek (rart tall) gå. Fæle greier men jeg har jo litt dårlig samvittighet for å aldri løpe intervaller så jeg tror jeg skal prøve den som "tilleggstrening" på de korte øktene mine . Fant dessuten at dette mønsteret passet utmerket med den ene løypa mi. Det ble gå i oppoverbakkene og løpe nedover ganske så eksakt. :ler: (Jeg er stygt redd for at det går over i uke 2)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo den dårlige samvittigheten for manglende intervaller jeg har slitt med også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...