Gå til innhold

Wolfie trener, kanskje ...


Wolfmoon

Anbefalte innlegg

Jeg er i live! Jeg har bare vært mer eller mindre offline de siste to ukene, og jeg må innrømme at det har vært deilig. Jeg kjenner at jeg nok må prøve å begrense sosiale medier (inkludert forum) i større grad enn jeg har gjort. Jeg blir ofte sittende ved datamskinen lenge for å se om det kan være noe interessant et eller annet sted, i stedet for å gjøre noe annet.

De to ukene offline skyldtes sommerjobben min i ferie, det var fantastisk. Verken mer eller mindre. Jeg har jo hele tiden sagt at jeg elsker min kontorjobb til vanlig, men hver gang jeg kommer meg ut i naturen og gjør noe annet, så kjenner jeg at jeg godt kunne gjort det hele tiden. Muligens ikke om vinteren, da.. Jeg er ikke så glad i vinter :P Men sommer og regn går bra, jeg har regnbukse :laugh:

Det har blitt lite løpetrening, da. Jeg har skadet tåa, og selv om det er over en uke siden, er den fortsatt hoven og vond. Har jo fortsatt å bruke den aktivt, noe som neppe var særlig heldig, så nå må jeg nok gi den helt ro. Det kommer til å bli hardt, men heller helt ro og bedre nå, enn å slite med plager i den frem mot halvmaraton. Det jeg skal gjøre i stedet, er å prøve meg på 30 Days of Yoga. Jeg liker å ha kroppen min myk, sånn som den var på fjellet der jeg var langt unna nærmeste datamaskin, og jeg håper at litt yoga og tøying hver dag, i kombinasjon med begrensning av skjermtiden, kan være bra. Og nå er det bare et par uker igjen til neste ferie. Skal bare jobbe mer eller mindre hver dag frem til det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I live er bra! Vond tå litt mindre bra. Yoga er forferdelig! Man blir jo invalid i dagesvis av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo delvis invalid fra all PC-glaninga uansett, så jeg tviler på at det kan bli verre :laugh:

Dessuten likte jeg hun instruktøren på videoen jeg har pøvd etter tips fra noen her inne. Hun var passe selvironisk ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er veldig glad jeg kalte denne dagboka Wolfie trener, kanskje ... :P

Joggingen er jo uten tvil min foretrukne treningsform, og når jeg ikke har den, er det vanskelig å motivere seg.

Men jeg har tross alt fulgt yogaen min i en uke, da. Ble avbrudd i helga pga. for mye alkohol :P Økten for to dager siden var fantastisk bra, det gjør fortsatt vondt å le, så jeg må ha fått aktivert noen kjernemuskler som ikke får så mye trening ellers.

Og vekta går fortsatt nedover, noe jeg synes er fryktelig merkelig. Vanligvis skjønner jeg meg på vekta mi, men ikke akkurat nå. Uansett er det positive at jeg har vært i normalområdet til BMI siden begynnelsen av mars! Siden jeg startet å registerere vekt har jeg faktisk aldri holdt meg såpass lavt så lenge. *stolt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Dumpet innom treningsdagboken din og fant ut at jeg skulle legge igjen noen ord. Vil gjerne følge deg videre for tips og inspirasjon angående trening. Jeg er ei "gammel" dame som har passert 40, er sikkert en av de eldre her inne:laugh: (er ung til sinns da).

Jobber som deg på kontor, så trenger å røre på meg i fritiden. Jogging er jeg dessverre (ennå) ikke noe god på, klarer max 3 min sammenhengende jogging på tredemølla før jeg omtrent besvimer. Har et mål om å klare 5 min. sammenhengende jogging innen 1. september.

Det er nok styrketrening som er min greie:trene: Der har jeg stor fremgang fra uke til uke. Vekta har dessverre ikke rørt så mye på seg, sliter litt der. Men, ser at magen har blitt litt mindre, så det er håp, må bare smøre meg med tålmodighet.

Heldige deg som klarer å holde vekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! Velkommen innom :)

Føler ikke det er altfor lenge siden jeg holdt på å dø på tredemølla heller, men det er utrolig hva man får til med litt trening :P Hos meg er styrketreningen problemet, jeg synes nemlig det er ulidelig kjedelig :unsure:

Jeg har slitt relativt lenge med vekten, og har gått ned og opp de siste to årene. Så jeg er overrasket over at jeg har klart å holde meg såpass lavt så lenge. Nå gjelder det bare å ikke la det skli fullstendig ut fordi jeg har vært flink, da. Det har ofte vært problemet tidligere :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yoga er heftig for kjernemuskulaturen da! Det ser så lett ut når du ser erfarne yogis som bare svever fra en posisjon til en annen, men det er IKKE lett...! :ler: S ler seg nesten i hjel de gangene jeg gjør yoga hjemme, hiver etter pusten, skjelver så mye i beina at jeg nesten faller overende, og driver og småbanner til instruktøren i vidoen :ler:

Kjempebra jobb med vekta! :tommelopp: Åssen går det med tåa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg føler meg vel ikke akkurat grasiøs. Tror det er derfor jeg trives best med yoga hjemme :laugh: Har begynt å følge 30 days of yoga with Adriene, og den er veldig greit bygd opp da. Blir ikke en altfor høy terskel for å få gjennomført en økt, men akkurat den kjernemuskulaturøkta på 16 min, var langt hardere enn forventet! :opplyser:  

 

Takk for det. Tåa kjennes sånn innimellom, spesielt når jeg tråkker ned i ulendt terreng, men i vanlig gange kjenner jeg ikke noe til den lenger. Så jeg satser på at den er på bedringens vei. Skal ut på bygda (AKA besøke foreldrene mine i helga), så tenkte jeg skulle prøve meg på en liten løpetur på litt mykere underlag der, for å se om jeg kan sette igang igjen med treningen. Må komme i gang snart, for plutselig føler jeg at det er veldig kort tid til september :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det først KK-mila, og så er det Oslo maraton (eller halvmaraton i midt tilfelle) et par uker etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au, bare ca. AU! Styrketrening i går, men pga. bytte av treningsstudio for anledningen måtte jeg ta pushups i slynge - med trinse øverst. Armer og skuldre er most. 

Lurer forresten på når jeg skal ta meg på tak og sikte mot 18 km????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Cata skrev:

Au, bare ca. AU! Styrketrening i går, men pga. bytte av treningsstudio for anledningen måtte jeg ta pushups i slynge - med trinse øverst. Armer og skuldre er most. 

Lurer forresten på når jeg skal ta meg på tak og sikte mot 18 km????

Kjør på med 18 km med en gang du har en dag med tid og overskudd, er mitt råd. Men jeg aner jo ikke, jeg bare liker å kjenne på at jeg har distansen inne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det med at tid og overskudd og vær skal passe sammen. Gidder ikke løpe i stekende sol eller øsepøse hvis jeg ikke MÅ. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 km er unnagjort. Dvs Endomondo insisterer på 18,4, Polar er mer beskjeden og påstår 18,24. Dette kommer til å bli en vond natt. Jeg bare VET det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobba! Da er du i rute ;)

Selv har jeg humpet meg 4 km i dag... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17. september rykker stadig nærmere, men hvis ikke noe dramatisk skjer med skrotten så føler jeg at jeg er bra i rute ja. Kunne nok skviset ut 3 km til om det hadde vært løp, selv om beina ikke akkurat var spretne de siste km. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forresten litt artig det med overskuddet som du nevnte her for et par innlegg siden @Wolfmoon . Jeg tror jeg skapte det. Det var aldeles ikke der i går da jeg begynte å tenke på at jeg skulle prøvd å strekke meg litt, men det kom utover kvelden i går og formiddagen i dag. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overskudd er bra ;)

Her testet jeg tåa i litt i dag, ble bare 4 km. Delvis fordi tåa var vond, og delvis fordi jeg hadde med meg bikkja, han var varm og sliten :P Hadde gjennomsnittsfart på nesten 9 km/t, men det var litt for vondt til at jeg ville risikere noe mer enn 4 km. Jeg tror imidlertid deg kan gå litt bedre med hardt underlag, det er ulendt underlag som skaper problemer, og muligens å teipe den vonde tåa sammen med tåa ved siden. Får teste ut litt på kortere turer fremover. Mulig jeg tar en tur til i morgen, bare sånn for å teste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.7.2016 at 12.30, Wolfmoon skrev:

Da er det først KK-mila, og så er det Oslo maraton (eller halvmaraton i midt tilfelle) et par uker etterpå :)

Oi,oi du er jammen med sprek...tøft gjort synes jeg. Men så holder jo jeg på å daue etter 3-4 minutter sammenhengende løping da :laugh: Men, jeg synes faktisk det går bedre og bedre, så du skal se at jeg snart kommer til å like å løpe:) Er for tiden "barnepike" for en hund (Pointer) så det blir en del gåturer med litt løping. Kommer seg iallefall ut når man har hund.

God bedring med tåa, håper den er bedre i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, kospia skrev:

Oi,oi du er jammen med sprek...tøft gjort synes jeg. Men så holder jo jeg på å daue etter 3-4 minutter sammenhengende løping da :laugh: Men, jeg synes faktisk det går bedre og bedre, så du skal se at jeg snart kommer til å like å løpe:) Er for tiden "barnepike" for en hund (Pointer) så det blir en del gåturer med litt løping. Kommer seg iallefall ut når man har hund.

God bedring med tåa, håper den er bedre i dag.

Nei da, jeg er ikke så veldig sprek, spesielt ikke nå som jeg knapt har løpt på en måned, det er bare ren og skjær dumskap :laugh: 

Jeg holdt også på å dø etter 3-4 min sammenhengende løping for et par år siden, så det er håp! Og jeg begynte på et eller annet tidspunkt å like det også ;)  Og hund er absolutt bra for å komme seg ut, men er litt usikker på løpsutbyttet jeg hadde på den her 4 km min med hunden til foreldrene mine. Jeg følte det ble litt mye snusing. Men den innlagte spurten vekk fra jordvepsen han stakk snuten sin oppi, var bra da :fnise: 

Tåa er nå der, men jeg må nok innse at den nok er brukket, og at det vil ta tid før den er helt god igjen. Men med september skremmende nære, så må jeg uansett løpe. Vurderer om jeg skal ta meg en tur igjen i morgen, eller om jeg rett og slett skal vente til etter ferien. Kanskje litt over en uke til med hvile (og skal satse på at jeg ikke klarer å bli tråkket på av en hest til på ferie), kan gjøre den godt :vetikke: Får jo uansett ikke utnyttet en økt nå, så en pause på over en uke til stort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...