Engel Skrevet 13. april 2016 #361 Del Skrevet 13. april 2016 Løper du mye på asfalt så MÅ du passe på at du har gode sko! Det er vel verdt pengene! Dårlige sko kan fort slå ut på bl.a. korsryggen. Kom deg i en sportsbutikk og få sko med god demping. Få dem til å sjekke om du pronerer også, hvis du ikke har sjekket det før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 13. april 2016 #362 Del Skrevet 13. april 2016 ...og jeg klarte å smæsje ene leggen i går. Kjentes ut som krampa tok meg, men en normal krampe varer ikke i et døgn Formoder det er noen muskelfibre som har røket. Satser på det går seg til i løpet av noen dager så jeg kan gjenforenes (eller helst ikke...? ) med zombiene på søndag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 14. april 2016 Forfatter #363 Del Skrevet 14. april 2016 23 timer siden, Engel skrev: Løper du mye på asfalt så MÅ du passe på at du har gode sko! Det er vel verdt pengene! Dårlige sko kan fort slå ut på bl.a. korsryggen. Kom deg i en sportsbutikk og få sko med god demping. Få dem til å sjekke om du pronerer også, hvis du ikke har sjekket det før. Jeg har gode sko, men jeg glemte dem hos foreldrene mine Har et par til, men litt usikker på hvor de er akkurat nå. Har vurdert å ta meg en tur til en sportbutikk, men som en av de få med dårlig erfaring fra forrige gang jeg prøvde det hos Løplabbet, så sitter jeg litt på gjerdet. 15 timer siden, Cata skrev: ...og jeg klarte å smæsje ene leggen i går. Kjentes ut som krampa tok meg, men en normal krampe varer ikke i et døgn Formoder det er noen muskelfibre som har røket. Satser på det går seg til i løpet av noen dager så jeg kan gjenforenes (eller helst ikke...? ) med zombiene på søndag. Isj da. Jeg tror forøvrig ikke poenget med appen er å gjenforenes med zombier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 14. april 2016 #364 Del Skrevet 14. april 2016 Jepps, bakfot begynner å kjennes ut som fot igjen,- ikke trestokk. Den har fått seg et nytt lag med ice gel og jeg satser på den er fit for fight (med zombiene) til søndag. For øvrig er nå hotell bestilt i Oslo . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 15. april 2016 Forfatter #365 Del Skrevet 15. april 2016 13 timer siden, Cata skrev: Jepps, bakfot begynner å kjennes ut som fot igjen,- ikke trestokk. Den har fått seg et nytt lag med ice gel og jeg satser på den er fit for fight (med zombiene) til søndag. For øvrig er nå hotell bestilt i Oslo . Du må ikke snakke om hotell og sånt, da kan det jo tenkes at det faktisk begynner å nærme seg Jeg var forøvrig hos fysio med ryggen i går. Hun var enig i min diagnose, forsto at det var vanskelig å få tak på tøyinga i nederste del av ryggen/hofta selv, så hun tok litt tak i det i går. Fikk noen øvelser jeg skal bruke frem til jeg skal dit igjen neste uke. Den beste er å ligge med beina på en bosuball og gynge sakte fra side til side. Det er en treningsøvelse etter mitt hjerte Med mindre ryggen blir bedre, har jeg imidlertid løpeforbud. Det var ikke med i planen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 15. april 2016 #366 Del Skrevet 15. april 2016 8 timer siden, Wolfmoon skrev: Med mindre ryggen blir bedre, har jeg imidlertid løpeforbud. Det var ikke med i planen Det er seriøst trøblete i forhold til plan . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 16. april 2016 Forfatter #367 Del Skrevet 16. april 2016 Man kan si mye stygt om løpeforbud, men en ting er sikkert - det er lenge siden det har vært så rent og pent hjemme hos meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 18. april 2016 Forfatter #368 Del Skrevet 18. april 2016 I dag "trosset" jeg løpeforbudet Ryggen er mye bedre, og egentlig tror jeg ikke ryggen og løpingen har noen sammenheng, for jeg har aldri opplevd at ryggen har blitt verre av løping før, og det ble den heller ikke i dag. Ble 30 min på mølla, hvorav 4 sammenhengende minutter på 10 km/t. Ifølge min kjære, relativt nye Vivoactive med innendørsfunksjon, endte jeg på 4,1 km, mølla sa 4,3. Så jeg må si jeg er imponert over Vivoactive nok en gang, for det er jo ikke godt å si om det er mølla eller klokka som tar feil I tillegg ble det 1 time yoga før løping, kjenner jo at kroppen har godt av det, men jeg er ikke så glad i den "visualiserende" delen av timen. Jeg lurer på om det har sammenheng med at jeg er relativt lite kreativ, rett og slett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 18. april 2016 #369 Del Skrevet 18. april 2016 Vivoactive??? *går for å google* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 18. april 2016 Forfatter #370 Del Skrevet 18. april 2016 Den 9.4.2016 at 20.20, Wolfmoon skrev: Dømme siteringsfunksjon! Mitt nye aktivitetsarmbånd/pulsklokke. Har jo hatt aktivitetsarmbånd fra Garmin lenge, men savnet å ha pulsklokke på samme så jeg slapp å bytte klokke for trening. Er veldig fornøyd med den. Har gps, funker tydeligvis til løping inne og teller lengder ved svømming. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 18. april 2016 Forfatter #371 Del Skrevet 18. april 2016 Og mobilen min vil tydeligvis ikke la meg fordømme siteringsfunksjonen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 19. april 2016 Forfatter #372 Del Skrevet 19. april 2016 Da har jeg vært hos fysioterapeuten nok en gang, og har nå ikke lenger totalt løpeforbud. Men det skal være kortere turer, helst uten asfalt og med gode sko de to neste ukene. Hvordan jeg skal få til uten asfalt, vet jeg foreløpig ikke, men jeg kan iallfall løpe deler av tiden utenfor veien på den runden jeg vanligvis løper. Jeg tok henne også på ordet når det gjaldt gode sko, så nå har jeg kjøpt meg nye sko Har jo tenkt på det en stund, at jeg skulle innom Löplabbet og se hvordan jeg løper, så i dag tok jeg turen innom. Møtte en veldig flink selger, som hadde gjort de samme endringene i løpesteget som meg, fikk ros for løpeteknikken og gikk ut igjen med to par løpesko. Det ene forsvares med at det var 40 prosent på det, og at jeg ikke klarte å bestemme meg Uansett er jeg nå på 0 dropp og bred tåboks over hele linja. Det var liksom ikke noe tvil når jeg fikk sammenligne litt ulike sko. Så jeg får se om jeg får tatt meg en liten tur i morgen før forelesning for å teste ute :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 19. april 2016 #373 Del Skrevet 19. april 2016 18 timer siden, Wolfmoon skrev: Dømme siteringsfunksjon! 18 timer siden, Wolfmoon skrev: Og mobilen min vil tydeligvis ikke la meg fordømme siteringsfunksjonen De er på parti med hverandre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 19. april 2016 #374 Del Skrevet 19. april 2016 2 minutter siden, Wolfmoon skrev: Da har jeg vært hos fysioterapeuten nok en gang, og har nå ikke lenger totalt løpeforbud. Men det skal være kortere turer, helst uten asfalt og med gode sko de to neste ukene. Hvordan jeg skal få til uten asfalt, vet jeg foreløpig ikke, men jeg kan iallfall løpe deler av tiden utenfor veien på den runden jeg vanligvis løper. Jeg tok henne også på ordet når det gjaldt gode sko, så nå har jeg kjøpt meg nye sko Har jo tenkt på det en stund, at jeg skulle innom Löplabbet og se hvordan jeg løper, så i dag tok jeg turen innom. Møtte en veldig flink selger, som hadde gjort de samme endringene i løpesteget som meg, fikk ros for løpeteknikken og gikk ut igjen med to par løpesko. Det ene forsvares med at det var 40 prosent på det, og at jeg ikke klarte å bestemme meg Uansett er jeg nå på 0 dropp og bred tåboks over hele linja. Det var liksom ikke noe tvil når jeg fikk sammenligne litt ulike sko. Så jeg får se om jeg får tatt meg en liten tur i morgen før forelesning for å teste ute :D God ting 1: Ikke totalt løpeforbud God ting 2: Et nytt par joggesko. God ting 3: Enda et par joggesko Her kjennes det som om leggen er begynt å komme på bedre tanker igjen, så det blir nok en litt forsiktig løpetur her også i kveldinga. Må bare la "Godt levert" pytt-i-pannen synke litt, ellers kommer nok andre katastrofer enn plagsom legg til å slå meg ut, er jeg redd. Hmmm, når du får ros for løpeteknikken så tar jeg til meg litt av den jeg også, for jeg har jo i det minste prøvd å gjøre liknende forbedringer . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 19. april 2016 Forfatter #375 Del Skrevet 19. april 2016 Så bra at leggen har begynt å oppføre seg! Jeg skal ikke løpe i kveld, som om jeg ikke har løpt nok på mølla i dag mens jeg har testet sko , men jeg skal på riding. Så her er det masse aktivitet. Jeg venter med middag til etter riding, så jeg følte meg flink da jeg tok meg en smoothie som mellommåltid. Og har planer om laks i kveld. Faktisk litt lenge siden sist jeg spiste laks, nå, på tide å komme igang igjen med det. Ja, det må du nok Jeg lurer jo egentlig på hva jeg egentlig gjør når jeg løper. Nå fikk jeg se det på film, det er oppmuntrende. Det som kjennes rett, er rett, sånn mer eller mindre. Så må jeg nok øke frekvensen litt mer og sånn, men det visste jeg jo og er noe jeg jobber med. Ellers var det bra. Fine rette linjer over hele linja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 19. april 2016 #376 Del Skrevet 19. april 2016 Hva slags frekvens er "rett"? Det der prøver jeg også å finne ut av, nemlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 19. april 2016 Forfatter #377 Del Skrevet 19. april 2016 Det jeg har lest flere steder, og det han i butikken sa i dag, er rundt 180. Jeg ligger, ifølge pulsklokka mi, på rundt 170 i gjennomsnitt. Så jeg er jo ikke altfor langt unna, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 19. april 2016 #378 Del Skrevet 19. april 2016 170... Hm, skal tro om jeg gidder telle såpass. Jeg har enkleste pulsklokke uten sånne fancy ting. Men hvis jeg tar skritt registrert i fitbit og så deler på antall minutter løpt så burde det vel bli rett nok . Får ikke svaret før etter turen da, men pytt - langtidsprosjekt dette her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 19. april 2016 #379 Del Skrevet 19. april 2016 171 faktisk. Basert på Fitbit og Endomondo og ellevill hoderegning. Tenker vi sier ca. 170 på meg også gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 19. april 2016 Forfatter #380 Del Skrevet 19. april 2016 Da er vi ennå mer like Endelig hjemme fra riding, ble litt forsinket. Nå er jeg ute av dusjen og klar for middag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå