AnonymBruker Skrevet 17. januar 2014 #141 Skrevet 17. januar 2014 Det der synes jeg er så rart. Menn vil ha med seg berusede (eller i ditt tilfelle, edrue) jenter hjem, men når de får avslag kaller de vedkommende "jævle hore". Det er jo nettopp det man ikke er, man er jo det motsatte enn hore/løs/tøs når man sier nei. Dersom man derimot blir med hjem, er man jo hore da også... We can't win! Anonymous poster hash: 6ca06...5c5 Jeg vet, det er jo ofte muslimske menn som kommer med sånne utsagn. Men har møtt noen sånne eksemplarer her i Norge også, som ikke tåler å få et nei. Den kvelden jeg var på stranden var jeg faktisk edru. Jeg ble ganske redd for han klikka så inni helvete, sa at han skulle drepe meg etc for "ingen jenter avviste han". Generelt vil jeg ikke anbefale å henge på strender midt på natta. Eller dette var forsåvidt i 7-tiden på morgenen men likevel. Anonymous poster hash: a4d3b...1ac 5
Pearl2.0 Skrevet 17. januar 2014 #142 Skrevet 17. januar 2014 (endret) Jeg var på ferie i Egypt med kjæresten min. Vi skulle se en fotballkamp og spurte i resepsjonen om de hadde en idè om hvor vi kunne fått sett denne. De sa at det var en fotballbar rett i nærheten som het Stella-Bar, om vi bare gikk langs hovedgaten så skulle vi få øye på den ganske med en gang. Etter å ha gått i et par minutter uten å finne den, kommer det en taxi og spør om han kan ta oss en plass. (Veldig mange innpåslitne taxier i Egypt! Tuter etter deg hele tiden!). Godtroende som vi er så spør vi om han vet hvor Stella-Bar er og om han kunne vist oss den. "Stella-Bar!! Sure, sure, come with me! I will take you" sier han og vi hopper inn i taxien. Men etter 5 min så sier jeg til kjæresten min at NÅ har vi kjørt alt for langt for de i resepsjonen sa den var rett rundt hjørnet.. Så vi gjentar spørsmålet, hver gang svarer han "yeahyeah, Stella-Bar. I take you. Relax"... Så går minuttene, og etter 25minutters råkjøring stopper han taxien utenfor Nama Bay! En relativt stor by mange, mange kilometer fra hotellet! Og dette var første kvelden vår i Egypt, klokken var 21 om kvelden (mørkt og vi hadde aldri vært der før, ante jo ikke hvor vi var med det første) og kampen var begynt.. Gatene var fulle av egyptere, masse bråk og festing. Når han stopper så sier han " Stella-Bar is right in that street, but first why don't you say hello to my friend. He has a shop right there, and he will take you to Stella-Bar!" Før vi får åpnet dørene så rekker en annen egypter hånden sin inn bilen og håndhilser med det største gliset. FY så naive vi var. Vi var jo i godt humør, ferien var nettopp begynt så vi presenterer oss selv. De preiket i ett banka skjør, så vi kom ikke til ordet - og bare nikket og hørte etter. Og før vi vet ordet av det sitter vi i en sofa i butikken til Egypter nr2 Han forteller at han jobber i star-tour, og eier denne butikken som selger egyptiske oljer.. De spør om vi vil ha drikke (er visst tradisjon å servere drikke til gjester og uhøflig å takke nei) Så vi sier cola, og en medhjelper løper og kjøper to halvlitere til oss. Vi åpnet de selv så jeg tok sjansen på at det ikke var puttet noe greier oppi dem.. Greit nok vi er godtroende nordmenn, men jeg hadde ørneblikket med meg og var veldig på vakt mens kjæresten min jatter med egypteren om fotball, star-tour, hvilket hotell vi bor på, hvor vi var fra, hva vi het. De var så JÆVLIG hyggelig at det er ekkelt å tenke tilbake på. Vi ble lurt trill rundt og skjønte det ikke !! Så sier kjæresten min til meg, "nå er det uansett straks pause i kampen så nå kan vi like gjerne sitte her litt". For det var jo hyggelig.. Han spør oss hva vi liker av lukter, av blomster, og hvor fantastisk disse ekte råvarene fra egypt er. Jeg spør" How much will this cost us?" Og han svar "cheap cheap, very low price! dont worry!" Og vi lukter, og han blander, og vi sitter der driitlenge. Og tilslutt vil vi gå. Vi blir ordentlig utålmodige for vi satt der i over 45minutter. Når vi hinter til at vi vil gå så merker vi FORT at det ikke kom på tale Det var lett å lese hvor hissige de ble, og de forsøkte å overtale oss med vennlige ord i starten. Men VIPS så hadde de pakket en jævla BÆREPOSE med masse oljer til oss. Jeg sa rett ut " I dont want to spend any money, i dont want all that" Og da begynner de to å råtte seg sammen, "Nå har vi pakket ned alt dere sa dere likte, nå kan vi ikke pakke de ut igjen for da kan vi ikke selge de til andre. Nå er jo de ødelagte hvis vi må pakke dem ut igjen -så dere SKAL betale for dette". Jeg svarer " hvor mye skal dere ha for det da?" "2500 ept. pund". (Nesten det samme som NOK). Vi bare : .."No we dont have that much. That is all our week's budgett" Og vi krangler og krangler, de blir røde i fjesene og begynner å slenge egyptiske ord til hverandre, mens vi mer rakrygget prøver å si klart nei, samtidig som vi blir mer og mer redde, vi gir de mange grunner til at 2500kr for noen oljer er langt over hva vi vil si oss enig i. Vi prøver å FORHANDLE oss ut av situasjonen, ved å foreslå at vi kjøper 2 hver, til 500kr.. osv.. Men det kom faen ikke på tale. Etter sikkert 15minutter med hissig forhandling, sier vi at vi faktisk ikke har kontanter - noe som var sant. Da skubber medhjelperen oss ut døren "This is not popular. You will take out 2500egp. to us now. There's an ATM over here and I will take you there so you dont run off" Og han fører oss gjennom trange, mørke smug, og vi blir jo dritredd. Kjæresten min manner seg opp, tar hånden min og prøver å kjefte på egypteren at han bør la oss gå når vi ikke vil kjøpe noe fra de. Men han svarer ikke. Geleider oss rett inn i en egyptisk matbutikk uten NOEN turister i nærheten, og ber oss ta ut. Så vi ser oppgitt på hverandre og tar kortet inn i maskinen OG TAKK GUD den registrerer ikke kortet. Så vi sier det, at det faktisk ikke går. Da blir han STEIK FORBANNA og drar oss med inn igjen til olje-butikken. Vi hadde jo null sjangs til å løpe. ikke visste vi hvor vi var, eller hvor farlige disse mennene var. De hadde ordentlig tak på oss. Vi var 20 og de var 35 /40år gamle hissige egyptere. Første ferieturen vår uten mor og far. Der begynner han good-cop egypter nr2, hyggelige star-tourfyren (men som KLART var sjefen i den duoen) å gi noen beskjeder til han vi ikke forstår. De krangler i sånn 3min mens vi bare står innesperret i butikken deres uten å si et ord annet enn at vi ble enig om å ikke gi de et øre, og at vi måtte rolig få oss ut av denne situasjonen (de står ved døråpningen). Det er litt rart å gjenfortelle, for det kan jo virke lett for oss å bare gå fra situasjonen. Men med det samme vi viste at vi hadde ryggrad så hevet de stemmen, slengte oss egyptiske gloser og tok tak i armene / ryggen vår. De kuet oss rett og slett Mens vi står der og de kranglet, kommer han fyren som først drog oss med ut av butikken, å drar oss ut enda en gang. Bare kom bort til oss og tok armen til kjæresten min og drog han med seg "Come here, you will take out that money. Or he will get really angry". Han star-tour-egypteren (MY ASS at han jobbet i star-tour. bare løgn alt han sa) bare står og ser på at vi blir dradd ut mens han glor skikkelig olmt på oss.....Han var plutselig ikke hyggelig lenger....... Nå tar han oss en annen vei, til en annen automat og gjentar at det vil være skikkelig upopulært om vi ikke betaler for disse varene de pakket ned, for de er visst verdt 2500kr og de kan nå visstnok ikke selge dem videre.. Vi stiller oss med ATM'en og sier vi får bare ta ut noen hundringser å så få oss som faen vekk. Maskinen tar kortet vårt, han egypteren ser det. Men da klikket det for kjæresten min og han trykket avbryt. Tok kortet i lommen - og sa til meg "Nå går vi bare faens fort vekk fra han". Men egypteren KLIKKET! Han skrek til oss "Don't you dare walk away from this!! I SAW that it worked, it took your card! I will do something really bad to you! " mens han sparket til posen med oljene..... Så svarer kjæresten min "We will not pay you for those oils, now that you've kicked the bag! They are NOT worth 2500egpt. now!!" De var sekunder fra å gå i tottene på hverandre, og folk hadde begynt å stoppe opp for å se hva som foregikk. Så jeg tenkte mitt at NÅ kan vi få oss unna. så jeg bare :" UUUæææææh why don't you leave us alone?? HE WON'T LEAVE US ALONE!!!! GO AWAY!!! HELP " Jeg skriker og bræler og hylgriner (fikk sikkert sjokk, men jeg gjorde det halvveis med vilje for jeg så mitt snitt til at det var eneste utvei nå når det var masse folk som stirret) Jeg stod å HYLgrein mitt i gaten, han egypteren ble heelt forfjamset. Og jeg fortsatte. Jeg SKREIK og spillte på redd-pike i nød-kortet.... Og det funket! Folk kom løpende bort, og kjæresten grep rundt meg og ba om hjelp til å få tak i taxi, og vi ble geleidet av et titals med personer rett til taxi-køen. Mest egyptere faktisk Så ikke alle er som de vårt første møte ble med. Men jeg klarte ikke slutte å grine når jeg først hadde begynt. Det hadde gått langt over halvannen time siden vi kom dit, kampen var over for leenge siden.. Stakkers, det var veldig mange egyptere der som ble veldig redd for hva som hadde skjedd meg siden jeg grein sånn, men vi hadde ikke tid til å forklare og vi stolte heller ikke på noen akkurat da. Så kjæresten satt meg inn i en taxi, så begynner folk å krangle ute på gaten og skubbe på hverandre, og klatret nærmest inn i taxien jeg nå satt i. Og jeg griiiner...Så kjæresten min dro meg ut og vi måtte finne en annen taxi. Aner ikke hva som skjedde, men de er ordentlig temperamentsfulle de egypterne. Men de fant en ny taxi til oss, og sa masse fine ord til oss. Men jeg husker ingenting fra den turen hjem, for jeg satt og skalv, hulket og kneip med selv i magen som en slags reaksjon på sjokket. Har fortsatt ett arr på magen der jeg knep. Begynte å silblø men fortsatte å knipeknipe hele taxituren hjem. Jeg var i den sjokktilstanden. De ranet oss jo?! Ga dem heldigvis ingenting. Og resten av ferien var bare positive møter med egypterne. Dette var faktisk uken etter hun norske kvinnen ble kidnappet nå i mars, og alle de opptøyerne i Kairo.. Så jeg fikk ordentlig panikk og lurte på hva faen vi tenkte på som reiste ned dit.. Denne ble lang. men kunne liksom ikke forkorte den Fikk oss mange egyptiske venner fra resepsjonen og gaten hotellet lå i, så jeg angrer ikke på turen. Jeg lærte av den. Been there, done that! Dere er ikke alene om å ha gått i den fella Kjempeekkelt!! Og det verste var at vi hadde blitt advart mot dette før vi dro. De er utrolig slue! Endret 17. januar 2014 av Perle 3
sol87 Skrevet 18. januar 2014 #143 Skrevet 18. januar 2014 Når en væpna sikerhetsvakt trakk pistol mot en mistenkelig passasjer i en buss jeg var ombord på i Israel, DA kan du tro hjertet dundra... Jeg var sikker på at mannen kom til å detonere seg selv, og drepe alle oss andre, men det gikk heldigvis greit. Jeg misunner virkelig ikke Israelske innbyggere som må leve med en sånn reell frykt på daglig basis. Anonymous poster hash: 18443...116 Det er ikke bare israelerne som lever i frykt da, Palestinerne har det ikke lett de heller. Terrorisme er terrorisme og galt uansett. Må være forferdelig å ha det slik. 9
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #144 Skrevet 18. januar 2014 Herregud, for noen fæle opplevelser! Har du vokst opp på østkanten i Oslo eller? Anonymous poster hash: a4d3b...1ac Det var ikke meg du spurte, men jeg kjeder meg og tar agnet: Ja, det er akkurat sånn det er å bo på østkanten i Oslo... Er du fra Bærum, du eller, siden absolutt alle fra Bærum har stygg frisyre og fordommer mot Oslo Øst? Jeg er fra Indre Gokk, og bor nå på østkanten i Oslo. Troooor det er færre våpen her enn der ute i jeger- og redneck-land jeg er fra Anonymous poster hash: cadc7...f49 9
stinatina Skrevet 18. januar 2014 #145 Skrevet 18. januar 2014 Skummelt å lese i denne tråden! For en del år siden (når jeg fortsatt bodde hjemme hos foreldrene mine, var sånn 16 år) hadde jeg en balkong fra soverommet mitt. Du kunne fint komme deg opp på balkongen fra hagen ved hjelp av litt klatring. En natt fikk jeg en melding på mobilen fra et skjult nummer der det stod: "Du er så søt når du sover". Jeg leste meldingen i halvsøvne, men registrerte ikke så mye annet enn at det var litt spesielt. Når jeg våknet neste dag hadde det snødd og balkongen som i går lå helt bar hadde noen centimeter med snø. I tillegg til den nye snøen var det også fotspor på balkongen. creepy 15
The Kitten Skrevet 18. januar 2014 #146 Skrevet 18. januar 2014 Skulle på nattevakt, og klokken var ikke mer enn kvart på ti eller så. Skulle rekke en buss, og gikk i sentrum. Går forbi en gjeng ungdommer (utlendinger). Tipper de var sånn atten-nitten... han ene roper sånn: hva glor du på?? Jeg hadde ikke lagt merke til de engang, så glodde ikke på de i hvert fall. Så begynner de å skubbe i meg, og danner en ring rundt meg. Helt utrolig ekkelt! Og merkelig. Var jo tidlig på kvelden, og andre folk rundt. Jeg klarer å komme meg bort og løper til bussen. Var helt skjelven, men begynte ikke å grine før jeg var fremme på jobb og innenfor fire vegger. ....man kan faktisk bli fordomsfull og rasistisk av mindre. That's a fact. Ellers ble jeg veldig skjelven da bestevenninnen min fikk hjertestans og regelrett falt om i armene mine. ...mm... det jeg kom på. Siden det var så viktig for deg å poengtere, skal jeg komme med en egen historie. Jeg var alene i Brussel, og hadde hørt jeg burde se byen på kveldstid. Det endte med at jeg gikk meg bort, og måtte spørre noen om veien. Jeg endte opp med å spørre en fyr som skulle vise meg veien. Vi gikk en liten stund og plutselig stanset han utenfor en bygning. Han prøvde å overtale meg til å bli med inn, så han kunne sjekke kartet. Da jeg ikke ville ble han sint og etter hvert voldelig. Han begynte å slo meg på overkroppen, i hodet, i armen og lugget meg. Hele tiden mens han forsøkte å overtale meg til å bli med inn, og jeg ble mer og mer frustrert. Så sa han noe ufattelig dumt, han sa: Du kan ikke være her ute alene det er farlig! (Jo, takk det merker jeg). Videre sa han "Araberne kommer til å rane deg." Jeg svarte at de har jo latt meg være i fred hele kvelden, de har ikke gjort meg noenting. Det er jo du som er stygg med meg. Du slår meg og nekter meg å gå. Så du er faktisk veldig stygg mot meg. Det dret han i, og sa at de kom til å slå med knyttneven, og han slo med flat hånd, så da talte det ikke. Så forsøkte han å ta tak i armen min og dra meg med inn. Jeg slo ham til han slapp taket, og svarte med å skamslå meg i overarmen. Jeg kunne jo ikke slå ham! Det var helt uhørt. Jeg svarte at han slo jo meg, og det jeg drev med var selvforsvar. På dette tidspunktet begynte jeg å bli utrolig sliten, og kjempet hardt for at han ikke skulle merke det. Jeg var også veldig frustrert siden han sa slike dumme ting. Heldigvis endte det godt. Jeg så noen komme gående lenger nedi gaten, og da jeg var sikker på at de kunne høre meg skrek jeg til ham at han skulle slippe meg, og at jeg ikke aktet å bli med ham noe sted. Da han snudde seg rundt og så folkene dyttet jeg ham hardt, og løp så raskt jeg kunne vekk derfra. Jeg hev meg i en drosje, og begynte å strigråte da jeg hadde satt meg inn. Det var ikke så skummelt mens det pågikk, for jeg var full av adrenalin, men det kunne gått jævlig gale! 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #147 Skrevet 18. januar 2014 Skummelt å lese i denne tråden! For en del år siden (når jeg fortsatt bodde hjemme hos foreldrene mine, var sånn 16 år) hadde jeg en balkong fra soverommet mitt. Du kunne fint komme deg opp på balkongen fra hagen ved hjelp av litt klatring. En natt fikk jeg en melding på mobilen fra et skjult nummer der det stod: "Du er så søt når du sover". Jeg leste meldingen i halvsøvne, men registrerte ikke så mye annet enn at det var litt spesielt. Når jeg våknet neste dag hadde det snødd og balkongen som i går lå helt bar hadde noen centimeter med snø. I tillegg til den nye snøen var det også fotspor på balkongen. creepy Ukjent nummer som i anonym, eller ukjent som i 403 67 673-ish? Kunne du google nummeret etterpå? Anonymous poster hash: 6ca06...5c5 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2014 #148 Skrevet 18. januar 2014 Det var ikke meg du spurte, men jeg kjeder meg og tar agnet: Ja, det er akkurat sånn det er å bo på østkanten i Oslo... Er du fra Bærum, du eller, siden absolutt alle fra Bærum har stygg frisyre og fordommer mot Oslo Øst? Jeg er fra Indre Gokk, og bor nå på østkanten i Oslo. Troooor det er færre våpen her enn der ute i jeger- og redneck-land jeg er fra Anonymous poster hash: cadc7...f49 Eh, hææ? Det er jo en kjent sak at det er mye dritt på østkanten da. Jeg er vokst opp i Irland faktisk, midt i verste IRA-ghettoen Noe mer du lurte på? Anonymous poster hash: a4d3b...1ac 4
pinar Skrevet 19. januar 2014 #149 Skrevet 19. januar 2014 ..og det er grunnen til at jeg aldri skal reise til Jugoslavia. Kriminelle voldtektsmenn hele gjengen. Jeg ble overfalt med kniv av en jugoslav i Oslo og har fått fullstendig angst etter det. Hvis jeg ser menn som ser jugoslaviske ut begynner jeg å grine og får panikkanfall. Anonymous poster hash: a4d3b...1ac Nei. 10
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #150 Skrevet 19. januar 2014 Denne er litt spøkelsesaktig, så sikkert få som tror på det, men uansett.. Jeg var rundt 15 år og vi i familien hadde begynt å merke litt uforklarlige ting i huset den siste tiden. Som for eksempel baderomsdøra ble låst fra innsiden hver dag, men ingen var der inne, hundeleker som plutselig fløy gjennom rommet, skikkelser i trappa ned til kjellerstua osv. + at hunden vår bjeffet og knurret ut i løse lufta hele tia. En kveld jeg lå å sov husker jeg godt drømmen jeg hadde. Jeg gikk bare langs en gate med masse hus. Etterhvert som jeg gikk ropte noen "Det brenner!", men det hørtes ut som det var fra nabogata. Jeg gikk videre. Like etter på ropte noen "Det brenner!" igjen. Denne gangen litt nærmere. Etterhvert som jeg gikk kom ropinga nærmere og nærmere, og høyere og høyere det ropte kontinuerlig "Det brenner, det brenner, det brenner, det brenner, det brenner". Til slutt var det som om noen ropte inn i øret mitt. "DET BRENNER!". Det var egentlig ikke roping, det var mer som hyling, skikkelig panikk i stemmen. Jeg våknet opp. Titta rundt i rommet og var litt skjelven etter å ha hørt panikken i ropinga. Jeg lukket øynene igjen, etter to minutter og i halvsøvne hørte jeg "Du våkner opp NÅÅÅ!". Panikk-hyling igjen. Jeg spratt opp av senga og løp inn til mamma og pappa. "Hører dere ropinga?". De rista på hodet, spurte litt om hvem som ropte osv før de ba meg legge meg igjen. Ut av det blå skrudde radion på kjøkkenet seg på, på full guffe. Jeg og mamma gikk ut på kjøkkenet for å skru den av, da vi hørte banking og dunking fra kjelleren. Som om noen banka i veggen. Da vi lukket opp kjellerdøra lukta det svidd, løp ned for å sjekke. Dunkinga førte oss inn i et fyr-rom vi hadde (stor gammel fyr med store rør over alt, som ble drevet av bensin, dette var rommet vi hang opp tøy osv). Det røyk fra det store maskinen, mamma tok meg i hånda og dro meg med opp. Vaslet resten av familien og ringte brannvesnet. Før vi visste ord av det stod hele kjelleren i flammer, pga bensinen i tanken var flammene spredt på en to tre. Innen brannvesenet kom var ikke huset til å redde. Aldri sett at en brann har spredt seg så fort før. Jeg takker drømmen min og den som eventuelt vasla meg for at hele familien overlevde den dagen. Anonymous poster hash: 9861d...820 43
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #151 Skrevet 19. januar 2014 Til AB over; det er nok litt vanskelig for folk å tro at hundeleker flyr tvers over rommet og at baderomsdøren låser seg selv. Høres for all del skremmende ut med slike opplevelser, men må si at jeg ikke helt tror det selv. Dessuten er det vanlig at brann sprer seg svært fort. Anonymous poster hash: 6ca06...5c5 4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #152 Skrevet 19. januar 2014 Jeg har og en sånn spøkelseshistorie. Jeg var på besøk hos min venninne og gikk på do i 3 etasje i huset deres fordi tolaettet nede var opptatt. Da jeg skulle gå ut så hører jeg noe knising på gangen. Jeg ropte "Haha, veldig morsomt, jeg kommer nå" til venninnen min, for jeg trodde det var henne. Når jeg åpner døren så er det noen på andre siden og dytter den igjen slik at jeg ikke kommer ut, de lener hele vekten sin på døra og jeg står der og dytter imot. Jeg roper og tuller til venninnen min, men så er det ikke morsomt lenger, for jeg kommer ikke ut. Hører en merkelig latter i gangen og begynner å bli småstressa. Til slutt dytter jeg i døra av full kraft og den gir etter. På gangen er det ingen, jeg løp nedover trappene og det knirket som bare faen. Om noen hadde gått opp og ned den trappa mens jeg var på do, hadde jeg hørt det. Venninnen min sitter i sofaen i stua med sine foreldre og der hadde de sittet lenge. Jeg fortalte om det som skjedde, og de sa at joda, det hendte at de hørte lyder og sånn der, men de hadde ikke opplevd det så klart som jeg nettopp hadde... Lekent spøkelse? Jeg ble i allefall dritredd når jeg forstod hva som hadde skjedd. Anonymous poster hash: 8e6d6...505 7
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #153 Skrevet 19. januar 2014 Opplevd litt... blitt forfulgt av diverse biler ute, men har klart å liste meg unna de. Heldigvis. Også blitt lagt i bakken og fått kniv på strupen av en fyr - helt uten grunn. Men det værste var da en mann drev å stalket meg en stund. Han var helt urasjonell og umulig å snakke med. Han hadde en skrudd virkelighetsoppfatning. Fortalte mine venner at vi var kjærester, selv om han aldri så mye som hadde fått lov å ta på meg. Han var del av en større vennegjeng. En gang dro vi en hel gjeng på hyttetur, og han kom han også. Da ble det fult kaos med tilløp til slosskamp og jeg ble kasta vegg-i-mellom. Han dro meg ut i skogen og lurte på om han skulle slå meg ihjel med en sten, eller kvele meg. Han brukte litt tid på å lete etter stener. I mellom tiden måtte jeg bare jatte med han. Hele situasjonen var så surealistisk. Heldigvis var det folk, som fulgte etter oss inn i skogen. Phuu. Han ble "satt i arrest" av de større mannfolka der før vi fikk sendt han vekk. Han fortsatte å forfølge meg en stund etterpå, så jeg kunne ikke gå ut av døra uten følge en stund. Men brått forsvant han. Heldigvis. Jeg fikk i ettertid kontakt med andre, som også hadde opplevd å bli forfulgt av han. Syke syke jævel. Han ga meg enorme plager med sosial angst etterpå, og det har tatt meg flere år å komme over dette og å overvinne denne angsten min. Anonymous poster hash: 2a0e0...cfe 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2014 #154 Skrevet 19. januar 2014 Til AB over; det er nok litt vanskelig for folk å tro at hundeleker flyr tvers over rommet og at baderomsdøren låser seg selv. Høres for all del skremmende ut med slike opplevelser, men må si at jeg ikke helt tror det selv. Dessuten er det vanlig at brann sprer seg svært fort. Anonymous poster hash: 6ca06...5c5 Ja, vet det et vanskelig å tro på, hvorfor tror du jeg innleda med det? Og at brannen spredde seg svært fort var IKKE ment som at det var noe overnaturlig, hvis det var det du trodde jeg mente. Var bare ekkelt å se at hus kan bli overtent iløpet av så kort tid..Anonymous poster hash: 9861d...820 11
Gjest Bringebær55 Skrevet 20. januar 2014 #155 Skrevet 20. januar 2014 Har en annen opplevelse, som var skremmende på en annen måte. Jeg og samboeren min var på vei til mine foreldre, vi var litt utpå landet. Kjører langs en lang rett slette med bare jorder og skog rundt. I enden av slette er det en smal bru, sånn som er buet. Det er 80 på slette og midt på brua endres den til 70 og etter brua kommer man inn på en ganske tettbebygd boligfelt og fartsgrensa blir 50. Det er sent på ettermiddagen og det er vinter, så det er ganske mørkt og det er glatt så vi holdt fartsgrensa (lå mest sannsynelig litt under) Det var og brøytekanter som gjorde brua ekstra smal. Når vi kommer midt på brua møter vi en bil med fultlysene på så vi blir blenda. Og når bilen har passert ser jeg at bare noen få meter foran oss går det to mennesker hånd i hånd. Helt svartkledde begge to. Midt i veibanen vår. Jeg skriker ut og samboeen min gjør alt han kan for å ikke treffe disse to. Vi snurrer flere ganger og havner med ræva inn i en hekk. Kjørte heldigvis arbeidsbilen til samboeren min med 4 hjulstrekk så vi kom oss opp på veien igjen. Samboeren tenner jo på alle plugga og kjørte opp på siden av dem, og kjefter de ut etter noter. Og de fortrekker ikke en mine, bare forteller oss at vi burde ha holdt fartsgrensa og at det ikke er påbudt med refleks. Jeg blei så redd og så skremt at jeg begynte å gråte sånn ordentlig når vi kom til mamma og pappa. Tanken på at vi kunne ha drept den ene eller begge to bare fordi de ikke gadd å ta på refleks og absolutt måtte gå ved siden av hverandre på den smale brua, gjør meg sint den dag i dag. Jeg vet at det ikke var dems feil at vi ble blenda av bilen som kom mot oss, men jeg mener nå at vi alle har et ansvar når man beveger seg i trafikken. Skal du ut å gå når det er mørkt så ta på refleks!!! 6
Gjest Belle Gunnes Skrevet 20. januar 2014 #156 Skrevet 20. januar 2014 Har en annen opplevelse, som var skremmende på en annen måte. Jeg og samboeren min var på vei til mine foreldre, vi var litt utpå landet. Kjører langs en lang rett slette med bare jorder og skog rundt. I enden av slette er det en smal bru, sånn som er buet. Det er 80 på slette og midt på brua endres den til 70 og etter brua kommer man inn på en ganske tettbebygd boligfelt og fartsgrensa blir 50. Det er sent på ettermiddagen og det er vinter, så det er ganske mørkt og det er glatt så vi holdt fartsgrensa (lå mest sannsynelig litt under) Det var og brøytekanter som gjorde brua ekstra smal. Når vi kommer midt på brua møter vi en bil med fultlysene på så vi blir blenda. Og når bilen har passert ser jeg at bare noen få meter foran oss går det to mennesker hånd i hånd. Helt svartkledde begge to. Midt i veibanen vår. Jeg skriker ut og samboeen min gjør alt han kan for å ikke treffe disse to. Vi snurrer flere ganger og havner med ræva inn i en hekk. Kjørte heldigvis arbeidsbilen til samboeren min med 4 hjulstrekk så vi kom oss opp på veien igjen. Samboeren tenner jo på alle plugga og kjørte opp på siden av dem, og kjefter de ut etter noter. Og de fortrekker ikke en mine, bare forteller oss at vi burde ha holdt fartsgrensa og at det ikke er påbudt med refleks. Jeg blei så redd og så skremt at jeg begynte å gråte sånn ordentlig når vi kom til mamma og pappa. Tanken på at vi kunne ha drept den ene eller begge to bare fordi de ikke gadd å ta på refleks og absolutt måtte gå ved siden av hverandre på den smale brua, gjør meg sint den dag i dag. Jeg vet at det ikke var dems feil at vi ble blenda av bilen som kom mot oss, men jeg mener nå at vi alle har et ansvar når man beveger seg i trafikken. Skal du ut å gå når det er mørkt så ta på refleks!!! Pokkers idioter!! Klart man bruker refleks. Folk er stokk dumme om de tror de lyser opp som lysfontener og dermed ikke trenger reflekser. Har selv opplevd lignende tilfeller flere ganger, Man blir jo livredd. Ingen vil jo kjøre på noen med vilje. Og det irriterer meg at tråden ble flyttet hit til Snikk-Snakk. Det var døden for hele tråden 5
Snowblind Skrevet 22. januar 2014 #157 Skrevet 22. januar 2014 Jeg var i tyrkia alene. Jeg er normalt en person som ikke er veldig redd av meg, og ble igrunnen ikke redd i denne situasjonen heller, men har jo tenkt litt på det i ettertid. Jeg hadde drukket en del, og ble kjent med et par gutter fra tyrkia. Jeg ble med dem opp på hotellrommet og husker egentlig ikke hva som skjedde, men våkna ihvertfall der, påkledd heldigvis. De var veldig dårlige i engelsk, så han ene dreiv hele tiden på med sånn oversettelseprogram på telefonen. Uansett, så skulle han andre ned til bassenget, også skulle han ringe oss eller komme tilbake, jeg skjønte ikke helt. Vi ble sittende der en stund, og jeg ble ganske lei etterhvert. Han dreiv å skulle prøve å ta på meg og kysse meg hele tiden, men jeg skubba han vekk. Han holdt meg fast, og han hadde vel egentlig klart å gjøre akkurat det han ville der og da. Dette gjentok seg flere ganger. Jeg ble etterhvert dritlei av å sitte der, så jeg sa til han at nå går jeg, og gikk imot døra, men da tok han tak i meg, og smelte igjen døra, og sa at jeg måtte være stille. Dette gjentok seg også flere ganger, og jeg skjønte virkelig ikke hvorfor vi ikke kunne gå derifra. Etter TRE timer, så sa han plutselig at vi kunne gå, etter å ha fått noen meldinger på telefonen. Vi gikk ned til bassenget og møtte kompisen hans og noen andre turister de kjente. Alt var liksom greit, så det var bare en skikkelig merkelig situasjon. Det var jo helt sikkert fordi han trodde han kunne få seg noe, men det virket bare som om det var helt krise at jeg åpnet døren og prøvde å gå. Han var jo veldig hyggelig mot meg (bortsett fra det med å holde meg fast osv) og jeg følte ikke situasjonen som veldig farlig der og da, men det kunne jo fort ha endret seg...
Sophie-Ann Skrevet 22. januar 2014 #158 Skrevet 22. januar 2014 Tråden er ryddet for avsporinger Sophie-Ann, mod
Amy2014 Skrevet 22. januar 2014 #159 Skrevet 22. januar 2014 Jeg har et par skremmende opplevelser også. Jeg var vel rundt 18/19, hadde nettopp kjørt opp og kjøpt meg bil. Skulle kjøre til ei venninne på kvelden. Det var en strekning som var uten gatelys og mot meg kom en bil uten lys kjørende. Jeg blinket med lysene mine for å få han til å slå på sine lys og tenkte ikke mer over det. Plutselig bråbremser han, snur og kommer kjørende etter meg i full fart. Jeg stopper (teit teit teit) og han kommer bort til bilen min og begynner å skrike til meg. Så begynner han å gå løs på bilen min, sparker og slår på førersiden. Jeg blir jo livredd, og vet ikke hva jeg skal gjøre. Dette var også ganske sent og lite folk ute. Plutselig drar han bare uten videre. Jeg blir sittende igjen ganske sjokkert og usikker på hva jeg gjør nå. Så kommer plutselig politiet kjørende forbi, men jeg var altfor sjokkert til å gjøre noe. Ble så jeg bare kjørte videre til venninnen min etter å ha roet meg en stund. En annen gang var jeg og eksen på interrail og stoppet noen netter i Berlin. Vi ville ha den ordentlige opplevelsen og fant et hostel med 16 manns rom. Det var veldig varmt og det gikk ikke an å åpne vinduene på rommet. Alle som bodde der for natten mente at vi måtte ha døra åpen for å få inn litt luft. Kunne ikke akkurat si i mot, så ok, døra ble stående på gløtt. Jeg lå nederst i en køyeseng. I løpet av natten våkner jeg og merker at en mann står og kikker på meg og han har en kniv i hånda. Det var helt grusomt og jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre. Prøvde å late som jeg sov, og han gikk etterhvert. Tror han tok med seg noens eiendeler, men mine ble ikke rørt, heldigvis. Har aldri bodd på hostel eller dodgy hoteller etter dette... :( 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå