Gå til innhold

Del dine mest skremmende opplevelser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Stemmer, han sto og ventet i veien rett ved huset imens jeg snakket med faren, han gikk vel lei av å vente når han så at jeg ikke hadde tenkt meg noe sted med det første.

Anonymous poster hash: 6f16d...7f1

Ops, skrivefeil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange ekle og skremmende opplevelser her!

Selv var jeg fjorten år da en bil staoppet brått på skogsveien vi gikk,min søster,en venninne og meg.

Mannen i bilen kom ut,og vi løp instingtivt ned en ganske lang helling med trær og buskas.

Han løp etter! Så skjedde det fatale at jeg vrikket beinet,ble liggende å se at mannen kom nærmere og nærmere. Det var som i et mareritt. Min søster og venninne hadde løpt gjennom hellingen og ut på jorde. Vi bodde på andre siden av det,og min pappa hørte deres skrik,og kom løpende. De minuttene dette tok,virket som lange timer! Det ble litt oppstyr med politi osv,men de fikk aldri tatt ham!

Jeg hadde faktisk fortrengt denne hendelsen,helt til min søster reagerte på at jeg hatet hvite biler,og lurte på om det kom av den hendelsen.

Så en annen da vi var på vei hjem fra skolen. Fremdeles bodde vi langt utpå landet,og samme skogsvei. Jeg oppdaget en oppslått paraply,gikk bort for å se. Meg og tre skolevenner.

Under paraplyen lå et hvitt ansikt med blå lepper,-altså det lå en død mann der.

Hjelp,som vi løp nedover skogsveien! Det viste seg at mannen hadde vært på hytta,og fått hjertetrøbbel.

Så ikke noe kriminelt,men,skremmende for oss å finne en død person sånn da vi var barn.

Anonymous poster hash: 007f7...fa5
  • Liker 3
Skrevet

For et par år siden hadde jeg vært ute på byen med noen venner. Uten at jeg skjønte stort så var plutselig alle borte og jeg var alene. Jeg bestemte meg for å traske hjemover, noe som ikke er lange veien (ca. 20 min). Imens jeg går litt full, bestemmer jeg meg for å ringe ei edru venninne for og ha noen å snakke med som visste hvor jeg var osv. Etter jeg var kommet et lite stykke på vei merker jeg en gjeng med mannfolk sikkert 7-10 stk. på rundt 50/60 år som begynner å nærme seg ganske mye, roper ting og har en ekkel energi. Jeg later som ingenting, overser de og fortsetter å prate med venninna mi da en taxi kjører forbi og lurer på om jeg vil sitte på. Jeg tenkte da, at det kunne være lik så greit så jeg hoppet inn, la på telefonen og tenkte det var greit å bli kjørt trygt hjem.... Jeg bor midt inne i et industriområde hvor det er et bygg med 13 leiligheter, altså veldig ekkelt nabolag. Når vi var ca. 50 meter fra leiligheten min sa jeg at han kunne stoppe så han skulle slippe og snu bilen. Jeg tok fram kortet mitt og var klar til å betale og spurte hvor dyrt det ble, han nektet og ta imot betaling og det var da jeg synes situasjonen ble ekkel. Jeg prøvde å insistere, men han ville absolutt ikke ha penger. Jeg sa tusen takk, åpnet døren for å gå ut og han tok tak i ansiktet mitt, så meg i øynene og sa: Det koster en klem da, og lo en meget ubehagelig latter.. Jeg lo forsiktig tilbake (tenkte han tullet) og gikk bestemt ut av bilen og mot leiligheten min. Da hører jeg plutselig at døren på taxien smeller igjen og før jeg vet ordet av det har han dyttet meg i grøfta og hvisker med tidenes dårligste ånde at han skal spise mus til kveldsmat! Hadde telefonen i handa og den detter ut av handa og bortover grusveien i det jeg stivner av skrekk! Plutselig hører jeg en bil komme et stykke i fra med høy musikk og skjønner ikke noen ting før han har smatt seg inn i taxien og kjørte bort. Jeg tar tak i telefonen, røsker fram nøklene fra lomma og kommer meg inn fort som aldri før. Jeg låste meg inne på badet av skrekk før jeg klarte å ringe taxibyrået for å fortelle hva som hadde hendt.... Ingenting ble gjort, ettersom jeg ikke hadde nr. på taxien og jeg heller ikke hadde betalt, så de kunne ikke finne ut hvem som hadde vært på den adressen.

Veldig ubehagelig opplevelse! I hvert fall når jeg tenkte taxien ville bringe meg trygt hjem, men nå går jeg mye heller hjem fra byen, eller hvor enn jeg skal! Som regel med venner da, heldigvis :)

• Liker 5
Skrevet

Kjørte bil i dag, og det var glatt på veien. Skremmende!

Gjest Kongsdatteren
Skrevet

han dyttet meg i grøfta og hvisker med tidenes dårligste ånde at han skal spise mus til kveldsmat!

Å, fy fader! Jeg fikk gysninger på ryggen og skvatt unna skjermen! For en guffen type!!!

Gjest Kongsdatteren
Skrevet

Jeg bodde i Oslo når jeg var mindre. Hujsker ikke hvor gammel jeg var når dette skjedde men jeg flyttet rett etter at jeg hadde begynt i 2. klasse, så var ikke gamle jenta. Like ved blokka jeg bodde i var det en fotballbane, dette må ha vært seint på høsten, for jeg husker at det var mørkt og mamma hadde aldri latt meg være ute seint. Uansett, jeg og en vennine var ute å lekte på lekeplassen da vi hører at det er noen som driver på fotballbanen. En gjeng med gutter har trening, for oss var disse veldig store, men de var vel runt 17-19.

Disse gutta roper til hverandre og kaller hverandre mindre hyggelige ting, ganske sikkert bare på kødd. Men vi begynte å rope det de ropte til hverandre, tilbake til dem. Dette falt ikke i god jord, så de ropte at hvis vi ikke ga oss så skulle de komme og ta oss. Kjempe morsomt for oss mens vi fortsatt var på god avstand. Plutselig begynner de å storme opp bakken mot oss og vi snur på hælen og løper det vi orker mot blokka mi.

De tar oss igjen 40-50 før oppgangen min, men på en eller annen måte så ender vi opp inntil døra ved oppgangen min. En av guttene har en lommekniv som har tar opp og truer oss med den. Spør de andre gutta om han skal drepe oss eller om det holder med å kutte av oss fingrene. I panikk begynner jeg febrilsk å trykke på ringeknappen min. Det føltes som en evighet, men når mamma buzzet oss inn, så gikk de.

Vi løper inn og jeg husker at jeg strigråt og at jeg hadde tisset på meg. Når vi fikk fortalt hva som hadde skjedd. Så stormer pappa og faren til vennina mi (vi var naboer og de bodde tvers over gangen, var ofte på besøk hos oss) ut etter guttegjengen. De fikk tak i dem, men hva som ble sagt og/eller gjort fikk jeg aldri vite.

Jeg husker enda følelsen da han med kniven tok hånda mi og la knivbladet over fingrene mine.

Hadde en lignende situasjon. Jeg og venninnen min var en 8 år og lekte i hagen hennes. Så gikk det en guttegjeng forbi på rundt 15-16 tenker jeg. Vi begynte å rope ting til dem fordi de var så langt unna at vi ble litt tøffe i kjeften. Plutselig kommer de løpende opp i hagen og vi løper som gærne for å komme unna.

De fikk ikke tak i oss og bestemte seg for å gå. Så finner venninnen min ut at det hadde vært morro å sykle etter dem og fortsette å rope fornærmelser. Etter litt tviling går jeg med på det. Så vi sykler og plutselig ser vi dem da de hadde satt seg i en hage og begynt å røyke. Vi rekker å bråsnu sykklene og skal til å trå på pedalene i full fart. Men så roper han ene: "vent!".

Deretter steller de seg foran oss på veien og begynner å prate med oss. Vi er jo så opptatt med å svare at vi ikke merker at et par av dem forsvinner.

Plutselig kommer en av dem bak med og tar kveler tak på meg med en lang pinne. Deretter tvinger han meg av sykkelen og får meg til å unnskylde meg for alle vennene hans, mens han trykker pinnen hardt over halsen min flere ganger.

Skrevet

Hadde en lignende situasjon. Jeg og venninnen min var en 8 år og lekte i hagen hennes. Så gikk det en guttegjeng forbi på rundt 15-16 tenker jeg. Vi begynte å rope ting til dem fordi de var så langt unna at vi ble litt tøffe i kjeften. Plutselig kommer de løpende opp i hagen og vi løper som gærne for å komme unna.

De fikk ikke tak i oss og bestemte seg for å gå. Så finner venninnen min ut at det hadde vært morro å sykle etter dem og fortsette å rope fornærmelser. Etter litt tviling går jeg med på det. Så vi sykler og plutselig ser vi dem da de hadde satt seg i en hage og begynt å røyke. Vi rekker å bråsnu sykklene og skal til å trå på pedalene i full fart. Men så roper han ene: "vent!".

Deretter steller de seg foran oss på veien og begynner å prate med oss. Vi er jo så opptatt med å svare at vi ikke merker at et par av dem forsvinner.

Plutselig kommer en av dem bak med og tar kveler tak på meg med en lang pinne. Deretter tvinger han meg av sykkelen og får meg til å unnskylde meg for alle vennene hans, mens han trykker pinnen hardt over halsen min flere ganger.

Fysøren, jeg forstår det ikke?? Hvordan kan en gjeng med ungdommer være så stygg med små barn?? Jeg forstår det ikke!! Aldri hørt om noe sånt før faktisk, jeg er helt sjokkert. Hva har skjedd med ordet oppdragelse, og viktigst av alt ''følelser''? :(

• Liker 3
Skrevet

En stor trailer kjørte rett inn i siden på bilen vår da jeg var liten. Bilen ble slengt ut av veien, roterte og havnet ca. 50 cm unna en lyktestolpe. Det var jo ganske skremmende. Men den første bilulykken var egentlig verre, da satt jeg i en såkalt kassebil, med tre seter foran og stort bagasjerom. Faren min hadde valget mellom å kjøre på en elg (noe som virkelig er fatalt, både for elgen og oss) eller kjøre inn i bergveggen. Jeg lå og sov og våknet av et enormt smell med glass og is over hele meg. Jeg så rett inn i noe svart og skjønte ingenting. Pappa sa bare "vi har krasja". Utrolig at vi begge ganger slapp unna alvorlige personskader. Bare noen meter unna var det et digert stup, og jeg slet mye med å tenke på hva som hadde skjedd om bilen hadde havnet der i stedet.

Jeg er nok blitt mer forsiktig av dette, og blir regelrett sinna av folk som råkjører, fyllekjører eller tar unødvendige sjanser i trafikken. Grunnen til at det gikk bra var en kombinasjon av flaks, og at pappa klarer å reagere raskt i pressede situasjoner. Samt at han ikke behandler bilen som et leketøy. Det kunne gått mye verre.

Anonymous poster hash: c18d1...e8f
  • Liker 1
Skrevet

Når en væpna sikerhetsvakt trakk pistol mot en mistenkelig passasjer i en buss jeg var ombord på i Israel, DA kan du tro hjertet dundra...

Jeg var sikker på at mannen kom til å detonere seg selv, og drepe alle oss andre, men det gikk heldigvis greit. Jeg misunner virkelig ikke Israelske innbyggere som må leve med en sånn reell frykt på daglig basis.

Anonymous poster hash: 18443...116
  • Liker 5
Skrevet (endret)

En annen ting er at jeg fant lillesøsteren min livløs på gulvet med blå lepper, da jeg var 17 år gammel og hun var 7, gjorde HRL på henne og ringte 113, men dessverre døde hun noen timer senere under operasjonen;(! og året etter døde farmor da jeg var på besøk og satt med henne!! så ja jeg har hatt noen traumer!

Nå er jeg 30 og det hjemsøker meg fortsatt særlig nattestid!

Endret av Anciol
  • Liker 2
Gjest Lady.In.Heels
Skrevet

En annen ting er at jeg fant lillesøsteren min livløs på gulvet med blå lepper, da jeg var 17 år gammel og hun var 7, gjorde HRL på henne og ringte 113, men dessverre døde hun noen timer senere under operasjonen;(! og året etter døde farmor da jeg var på besøk og satt med henne!! så ja jeg har hatt noen traumer!

Oi, så trist :( hva døde søsteren din av?

• Liker 1
Skrevet

Jeg og en venninne skulle på en ukes seiletur med en venninnegjeng i Kroatia. To lyse jenter på 22 år. Vi to dro ned et par dager i forveien hvor vi to skulle bo på et hotell i en av byene. Fra flyplassen tok vi en buss inn til nærmeste by, tuslet litt rundt til vi fant en taxi-holdeplass. Setter oss inn i den første ledige taxien og spør om han vet hvor hotellet ligger å kan kjøre oss dit. Litt nølende sa han ja og begynte å kjøre.

Etter 20-30 min begynner venninne min å reagere på hvor langt det var, og spør taxisjoføren om vi snart er fremme. Han bare nikker og setter på musikk. Etter en liten stund til sier han: i dont look like a taxidriver, do i?. Venninne min ser rart på meg, og jeg svarer bare: i guess not!

Videre begynner han å spørre hvor gamle vi var, hvor vi var fra osv. Og godtroende som jeg er så svarer jeg på alle spm. Venninne min banker meg i siden og sier at hun synes vi har kjørt for lenge. Jeg bare ler det bort og sier at vi sikkert snart er ved hotellet. Plutselig bestemmer taxisjoføren seg for å plukke opp en gammel ekkel dame, hvor hun sitter å tviholder på noe i en pose. Hun snakker litt med taxisjoføren, hvorpå hun snur seg bak til oss å sier : dont be scared! I know him, we are gong to take you to the hotell. Dont worry!

Jeg kjenner panikken sprer seg og vi begynner å tenke på om vi skal hoppe av i fart! (Haha)

Etterhvert stopper vi utenfor et igjengrodd hus. Den gamle damen går inn og sier at vi skal følge etter henne. Det vil vi ikke! Venninnen min prøver å betale taxisjoføren, men han vil ikke ta imot pengene. Han sier at vi først skal gå inn i huset å gi han pengene der inne. Det kommer ikke på tale. Vi går bak i taxien, lukker opp bagasjerommet, røsker tak i koffertene, kaster pengene på han og begynner å småløpe bortover veien. Han setter seg i taxien og begynner å kjøre etter oss. Vi kommer oss inn i en bakgatene og ble heldigvis kvitt han. Vi knakk sammen og gråt og hulket mens vi løp med hver vår koffert i Olabuksa og genser i 40+ varmegrader. Må ha sett rimelig komisk ut!

Alt dette skjedde klokken 14 på dagen, og vi brukte utallige timer på å komme oss vekk fra hvor enn vi var. Ingen ville hjelpe oss, eller snakke engelsk. Vi kom oss tilslutt frem til en beskjent vi skulle seile med klokken 01 på natten, og ble der til venninnene våre kom.

Anonymous poster hash: f7eee...dd8

..og det er grunnen til at jeg aldri skal reise til Jugoslavia. Kriminelle voldtektsmenn hele gjengen. Jeg ble overfalt med kniv av en jugoslav i Oslo og har fått fullstendig angst etter det. Hvis jeg ser menn som ser jugoslaviske ut begynner jeg å grine og får panikkanfall.

Anonymous poster hash: a4d3b...1ac

• Liker 2
Skrevet

Vært borti så alt for mye rart av både innbrudd, knivtrusler og dritt, men det gjorde meg jaggu beinhard som unge/tenåring. Hadde det vært nå hadde jeg faen meg gjort i buksa!

Jeg husker fra da jeg og min mor bodde i byen, så var hun ofte ute på byen og jeg var kanskje 12 år. Hun kom hjem midt på natta etter jeg hadde lagt meg, og hørte hun hadde med seg en inn. De begynte å styre på kjøkkenet og så hører jeg henne begynne å skrike høyt. Først trodde jeg de bare herja, men så begynte jeg å høre panikken i stemmen og hoppet ut av overkøya og løp på kjøkkenet. Joda, der står mamma med oppreven bluse og en mann med kjøkkenkniven i hånda.

Grep krakken til lenestolen og hev den på ham, og mamma og jeg stormet ut av leiligheta og løp til huset der venninna mi bodde(samme kvartal) og banket hysterisk på døra. De ringer både politi og ambulanse, var blålys og totalt kaos i den lille rolige gata. Men mannen var fordufta og ble aldri funnet.

(og gud så morsom da min mor noe senere satte i nok et vræl midt på svarte natta fordi hun trodde det var noen som stod over henne, så var det dressjakka på skapet hun så uten briller :klaske: )

Jeg fikk min første jobb da jeg var 14, og skulle vaske på legekontoret til fastlegen min. Jeg hadde fått nøkkel og kode for å slå av alarmen. Jeg låser meg inn, og har akkurat åpna døra da jeg får en kniv stukket i ryggen. Mannen griper meg i håret, slår hodet mitt mot radiatoren til jeg svimer av. Trodde helt sikkert at nå kom jeg til å bli voldtatt og drept i gangen til fastlegen min!

Alarmen gikk jo av etter 30 sek siden den ikke ble slått av og jeg husker ikke noe som helst før jeg er på sykehuset. Mannen hadde visstnok raida skuffer og skap etter piller og stukket ut bakdøra etterpå. Han ble aldri tatt, og det er en liten by så er godt mulig jeg har gått forbi han på gata mange ganger.

Så har jeg blitt forsøkt voldtatt fordi "jeg var så stygg at jeg fortjente det," og jeg har blitt holdt under vann til jeg fikk full hjerte og respirasjonsstans, og en tysk campingvogn turist tilfeldigvis berget livet mitt. Og dette er bare før jeg fylte 16! Så da noen brøt seg inn i huset til pappa mens jeg var hjemme alene året etterpå gikk jeg sponstreks å henta hagla på soverommet hans og venta på at de skulle komme opp trappa :lur:

(Så vidt meg bekjent har den hagla aldri vært ladd)

Gud jeg er glad jeg er voksen.

Anonymous poster hash: 0fbe2...df3

Herregud, for noen fæle opplevelser! Har du vokst opp på østkanten i Oslo eller?

Skrevet (endret)

Oi, så trist :( hva døde søsteren din av?

Hjertefeil

Endret av Anciol
Gjest Lady.In.Heels
Skrevet (endret)

Sist når jeg og kjæresten min ute å reiste hadde vi en fryktelig fly opplevelse. På vei hjem over ¨Bermuda triangelen¨ kom det fryktelig turbulens. Kapteinen ga beskjed at alle måtte sette seg ned, ink. flyvertinnene. Flyet ristet så innmari at flere bagasjehyller åpnet seg og poser falt ut. Kjæresten min som aldri er redd for noen, fikk latteranfall og fortalte flere ganger at han elsker meg. Vi svettet i hendene som bare det!! Folk skrek og flyet falt flere titallsmeter ned flere ganger.

Dette varte i ca. 45 min, før det så roet seg igjen. Vi hadde akkurat lettet og visste vi hadde minst 9 timer igjen ombord. Veldig dårlig start på turen! Jeg så selvsagt for meg det verste. Har nesten ikke lyst å reise så langt igjen..

Endret av Lady.In.Heels
Skrevet

Da jeg var 16 bodde jeg på Gran Canaria. Jeg og en venninne skulle ut på "byen" i Puerto Rico.

Vi hadde vært på stranda på vorspiel og skulle gå til shoppingsenteret der alle barene/discotekene ligger.

Vi gikk i en mørk bakgate (ikke særlig smart, men er man ung, litt full og dum så), og så oppdaget vi plutselig at det var en mann som fulgte etter oss.

Heldigvis, helt tilfeldig, så kom politiet, og de kjørte ved oss helt til vi kom til en mer opplyst og folksom gate.

Hvem vet hva som kunne ha skjedd om ikke politiet hadde kommet der og da.

Det verste er at jeg flere år senere fikk vite at akkurat i den tiden da vi bodde der, så var det to menn som brukte å være der på leting etter ofre (Puerto Rico, og da spesiellt barene/discotekene på Puerto Rico senteret). De hadde visst drept en del mennesker.

Ikke like skremmende og ekkelt som det mange andre har opplevd da. Jeg har vært heldig.

Anonymous poster hash: 02a4c...f6a

Nesten samme skjedde med meg i Puerto Rico! Jeg var 17 år og dum i hodet. Kranglet meg til å dra på byen alene (ikke lurt) og satt meg på en bar og drakk. Tydeligvis noen som putta dop i drinken, for resten husker jeg ikke. 2 menn dro meg ut av baren og inn i en park. De holdt på å kle av meg og seg selv da det kom en engelskmann og sa "what the fuck are you doing." Da løp mennene bort. Engelskmannen hjalp meg tilbake til hotellet, og dagen etter anmeldte jeg saken til politiet. Saken ble henlagt. Gjett om jeg har lært!

Har skjedd mer dritt i Spania. 18 år gammel dro jeg og en venninne til Torrevieja på ferie, første gang vi dro uten familie. Naive som vi var så skulle vi på stranda på morgenen og ta bilder av soloppgangen. Det var mange folk der på nach, som både røyka og tok drugs. En marokkaner spurte om jeg ville sitte på fanget hans, jeg takket høflig nei. Da klikka han, kalte meg jævla hore etc og jeg ba han pelle seg vekk. Dette tålte han ikke, åpnet jakka og viste fram en svær pistol.. Jeg fikk så noia og jeg og venninna mi løp som et helvete tilbake til leiligheten. Ble også rana på samme turen, men det var nesten bedre det... Tyvene stjal penger, solkrem og en kjole. Så jeg måtte gå gjennom byen i bikini. Ikke kult.

• Liker 2
Skrevet

Blir ikke dette brukt i en artikkel så vet ikke jeg.

Anonymous poster hash: dcbda...ffc

• Liker 4
Skrevet

Huff da, høres utrolig trist ut. Livet er ikke alltid rettferdig, noen får mange tunge laster, mens andre glir gjennom lettere. Vil sende deg en luftklem! :klem::hjerte::hjerte:

Anonymous poster hash: 6ca06...5c5

• Liker 4
Skrevet

Nesten samme skjedde med meg i Puerto Rico! Jeg var 17 år og dum i hodet. Kranglet meg til å dra på byen alene (ikke lurt) og satt meg på en bar og drakk. Tydeligvis noen som putta dop i drinken, for resten husker jeg ikke. 2 menn dro meg ut av baren og inn i en park. De holdt på å kle av meg og seg selv da det kom en engelskmann og sa "what the fuck are you doing." Da løp mennene bort. Engelskmannen hjalp meg tilbake til hotellet, og dagen etter anmeldte jeg saken til politiet. Saken ble henlagt. Gjett om jeg har lært!

Har skjedd mer dritt i Spania. 18 år gammel dro jeg og en venninne til Torrevieja på ferie, første gang vi dro uten familie. Naive som vi var så skulle vi på stranda på morgenen og ta bilder av soloppgangen. Det var mange folk der på nach, som både røyka og tok drugs. En marokkaner spurte om jeg ville sitte på fanget hans, jeg takket høflig nei. Da klikka han, kalte meg jævla hore etc og jeg ba han pelle seg vekk. Dette tålte han ikke, åpnet jakka og viste fram en svær pistol.. Jeg fikk så noia og jeg og venninna mi løp som et helvete tilbake til leiligheten. Ble også rana på samme turen, men det var nesten bedre det... Tyvene stjal penger, solkrem og en kjole. Så jeg måtte gå gjennom byen i bikini. Ikke kult.

Det der synes jeg er så rart. Menn vil ha med seg berusede (eller i ditt tilfelle, edrue) jenter hjem, men når de får avslag kaller de vedkommende "jævle hore". Det er jo nettopp det man ikke er, man er jo det motsatte enn hore/løs/tøs når man sier nei. Dersom man derimot blir med hjem, er man jo hore da også... :klo: We can't win!

• Liker 13
Skrevet

Det der synes jeg er så rart. Menn vil ha med seg berusede (eller i ditt tilfelle, edrue) jenter hjem, men når de får avslag kaller de vedkommende "jævle hore". Det er jo nettopp det man ikke er, man er jo det motsatte enn hore/løs/tøs når man sier nei. Dersom man derimot blir med hjem, er man jo hore da også... :klo: We can't win!

Og menn kaller oss kvinner kompliserte? XD

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...