Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2014

Gjest Oubliette

Anbefalte innlegg

Nå er det en kollega som er 1 mnd. etter meg, ei venninne som er 1 uke etter meg og kona til fetteren til samboeren min er 1 dag etter meg! Snakk om babyboom i byen, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sliter noen av dere andre med smerter/stikking i magen? De siste to dagene har jeg fått ganske sterke smerter når jeg har reist meg eller bøyd meg ned. Jeg blør ikke noe, men det er veldig ubehagelig.

Kan det bare være noe så ufarlig som voksesmerter i livmoren? Føler at det sitter der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter noen av dere andre med smerter/stikking i magen? De siste to dagene har jeg fått ganske sterke smerter når jeg har reist meg eller bøyd meg ned. Jeg blør ikke noe, men det er veldig ubehagelig.

Kan det bare være noe så ufarlig som voksesmerter i livmoren? Føler at det sitter der.

Jepp! Kjenner det every now and then. Jeg har ikke blødd noe jeg heller, så tenker bare at det er ufarlig og at det er disse voksesmertene som jeg har lest om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oubliette

Ja, jeg har det. Var litt oftere før enn nå, men har det fremdeles :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vel melde meg inn her! Termin 26. Oktober :-D

Gratulerer og velkommen i klubben 😃

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får det av og til, men varer bare noen sekunder. Og så har jeg "mensmurringer" av og til. Men er visst helt normalt, er bare voksesmerter 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg hørt hjertelyden! :strix:

Så herlig ❤😃

Hvor langt er du på veg? Var du hos jordmor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hørt hjertelyden! :strix:

Åh, så koselig! Skal til legen på fredag, håper hun kan ta seg tid til det på meg og :):rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så spesielt å høre hjertelyden..!! :D

Bare to små uker til jeg har passert de magiske tolv ukene... Krysser fingrene for at jeg også kommer meg over kneika :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oubliette

Så herlig ❤

Hvor langt er du på veg? Var du hos jordmor?

14 uker i dag :) ja, var hos jordmor, så koselig å få prate og bruke god tid! Legen min er super, men han er alltid så travel, fastlegene har altfor mange pasienter per lege...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oubliette

Det var spesielt! :strix: jordmor sa hun trodde det var jentelyd, men at jeg måtte ta det med en klype salt. Nå er jeg enda mer spent på OUL, blir spennende og se om jordmor, magefølelsen og kinesisk fødselskart har rett :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var spesielt! :strix: jordmor sa hun trodde det var jentelyd, men at jeg måtte ta det med en klype salt. Nå er jeg enda mer spent på OUL, blir spennende og se om jordmor, magefølelsen og kinesisk fødselskart har rett :fnise:

Ifølge magefølelse, ring-test og kinesisk kart blir det jente her! Klør etter å finne det ut selv :fnise: Når skal du på OUL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Oubliette

Ifølge magefølelse, ring-test og kinesisk kart blir det jente her! Klør etter å finne det ut selv :fnise: Når skal du på OUL?

9. April, så 4 uker til :daane: når skal du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld fortalte vi det til barna hans, vi var forferdelig spente på reaksjonen for dehar vært igjennom en uvanlig hard skilsmisse... Men det gikk over all forventning, de virket bare stolte, glade og spente! Så da vi fikk en godnattmelding til "dere tre" gjennom døra etter vi hadde slukket lyset og sagt godnatt for kvelden, med hilsen i fra begge to, da måtte vi inn og gi dem en klem til med latter, smil og rørte tårer i øynene <3

Utrolig lettet!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har jeg ingen planer om å fortelle det til storebroren før om lenge, tidligst etter OUL (Ordinær UltraLyd ;)), eller når det er umulig å skjule. Aner ikke helt når en fireåring legger merke til at mamma har uvanlig stor mage. :fnise: Vi traff på den høygravide naboen på vei til barnehagen i dag, da spurte han "Hva er det som er inni der?", så det så han i hvert fall.

Men jeg tenker at om jeg evt. skulle miste skal det være noe han så langt det er mulig skal slippe å forholde seg til, i tillegg til at noe som skjer om et halvt år er veeeeldig lenge til for en fireåring.

Jeg fortalte det til sjefen forrige uke, da jeg likevel skulle ha en samtale med han. Fortalte også at jeg får behandling for habituell abort, at det derfor er lav terskel for å sykemelde meg, og at dette ikke er offentlig på noen uker ennå. Det så litt ut som han tenkte "Søren og!", det passer veldig dårlig om jeg blir borte nå, og at jeg skal ut i permisjon. Men han er jo hyggeligheten selv da, og sa at jeg ikke måtte ha dårlig samvittighet om jeg ble sykmeldt, det to liv som var viktigere å tenke på. Greit å ha det unnagjort.

Ellers blir jeg stadig mer kvalm, det går relativt bra så lenge jeg sitter stille, men med en gang jeg er ute og går eller reiser meg litt fort blir jeg skikkelig dårlig. Trøster meg med at det er positivt å ha noen symptomer, om ikke annet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok innerst inne det er mange sjefer som tenker "Søren og!", men det er jo ikke helt stuerent å gi uttrykk for... heldigvis. Og folk får barn og blir syke, sånn kommer det alltid til å være selv om det ikke er optimalt for bedriften. Men godt å ha det overstått, ja! Var ikke videre høy i hatten selv da jeg måtte ta turen ned til jobb for å forklare at jeg bare kommer innom i noen få måneder før jeg forsvinner igjen... :sjenert:

Men, men. VI sysselsetter i det minste sjefer og HR-ansatte, om ikke annet! Noe skal de ha å sysle med, de også... :ler:

Så hyggelig med positiv reaksjon hos søsknene, Ninakanin. Her er det bare de eldste som har skjønt tegninga, og husets snusfornuftige eldstegutt var smått bekymret med tanke på hvor mye vi måtte kjøre, hvor mye det kom til å koste, og hvor mye mer det ble å rydde :hoho:

Har fått innkalling til OUL i dag, det blir 14. april. Jeg har jo verken sett eller hørt noe til krypet inni der, så jeg gleder meg veldig til det. Kanskje vi får sett kjønn denne gangen, det gjorde vi jo ikke sist. Ja, og så fikk jeg invitasjon til to forskningsprosjekter. Som alltid, holdt jeg på å si, for det har nesten ikke vært et svangerskap her i gården uten at det har blitt forsket på dette og hint. Men det hører vel med når man føder på Norges største (?) sykehus, og uten forskning ingen ny kunnskap. Så jeg sier ja og ha og fyller ut det de måtte ønske, hvis det kan hjelpe noen på lenger sikt er jo det flott :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var jeg på UL og så hjertet banke 😃 Er 8+5 på veg. Det var stas og veldig godt å få bekreftet at det var liv ❤

Gynekolog mente at når hjertet banker nå, så er det 99% sjans for at det skal gå bra videre. Så jeg håper på det og vi tenker snart å fortelle foreldrene våre at de skal bli besteforeldre.

I følge kinesisk fødselskart skal jeg ha gutt, så blir spennende å se om det stemmer 😉 Har tenkt en del på guttenavn siden jeg fant ut jeg var gravid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...