Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2014


Gjest Oubliette

Anbefalte innlegg

Det føles veldig deilig å være over 12 uker, men samtidig så forsvinner jo ikke bekymringene helt. Huff. Jeg har vel igrunn ikke fortalt det til andre enn familiene og noen veldig nære venner. Skal på UL igjen fredag 28.feb, og om alt ser bra ut da, sååå kanskje det blir mer "offentlig".

Er/har du vært veldig dårlig? Utrolig travelt å ikke være i form når folk rundt ikke vet grunnen :grine:

Det som er mest slitsomme med å være kvalm er at jeg må late som ingenting :P men siden jeg ikke var kvalm i forrige svangerskap kom jo dette litt overraskende på. Har forresten hørt at når du passere 12 uker så synker spontanabort-statistikken drastisk! Du har altså alle tall på din side :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med de magiske 12, Miranda Hobbes!

Joda, ingenting er sikkert- men det er det sånn sett aldri, selv ikke etter at de er født :sukk: - men etter 12 uker kan du vel la skuldrene synke betraktelig?

Jeg gleder meg til uke 12, og til OUL i uke 17-18-19 en gang. Og til uke 34 og utover, selv om det er fysisk tungt.

Derimot gruer jeg meg litt til ukene sånn ca mellom 20 og 32. Husker de ukene "midt på" som veldig seige og lange. Man har gått gravid ganske lenge allerede, og allikevel er det en eeeevighet igjen. Men men, kanskje det blir bedre enn jeg frykter? :ler:

Håper alt står bra til med alle! Kvalm og trøtt her også, men ikke mer enn man må regne med foreløpig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med de magiske 12, Miranda Hobbes!

Joda, ingenting er sikkert- men det er det sånn sett aldri, selv ikke etter at de er født :sukk: - men etter 12 uker kan du vel la skuldrene synke betraktelig?

Jeg gleder meg til uke 12, og til OUL i uke 17-18-19 en gang. Og til uke 34 og utover, selv om det er fysisk tungt.

Derimot gruer jeg meg litt til ukene sånn ca mellom 20 og 32. Husker de ukene "midt på" som veldig seige og lange. Man har gått gravid ganske lenge allerede, og allikevel er det en eeeevighet igjen. Men men, kanskje det blir bedre enn jeg frykter? :ler:

Håper alt står bra til med alle! Kvalm og trøtt her også, men ikke mer enn man må regne med foreløpig! :)

Tusen takk :laugh: Og du har helt rett i det du sier, man er aldri sikker uansett. Jeg føler meg mye tryggere nå enn jeg gjorde i begynnelsen.. i julen var jeg svært pessimistisk. Tror det er min forsvarsmetode.

Hvor mange barn har du Mafalda? Kan tenke meg at de ukene mellom 20-32 er seige.. men for oss i september/oktober-klubben så er det jo vår i luften, og forhåpentligvis fint ute og god stemning. Kanskje det hjelper på? :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok også at det kan gå fort nå på våren og sommeren for oss som er gravide, Miranda Hobbes 😊

Fint vær, lyse kvelder og mer å finne på ute, det blir deilig 😊

Har vært hos legen og fått termindato i følge esnurra, den 19. Oktober. Akkurat 6 uker på vei idag.

Skal ned igjen etterhvert og ta en til blodprøve for å måle HCG pga de småblødningene og den brune utfloden jeg har hatt, er så spent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til hos legen, Frøken Fips.

Håper alt står veldig bra til med den lille! :Nikke:

Hvor mange barn har du Mafalda? Kan tenke meg at de ukene mellom 20-32 er seige.. men for oss i september/oktober-klubben så er det jo vår i luften, og forhåpentligvis fint ute og god stemning. Kanskje det hjelper på? :gravid:

Det er sant, det er i alle fall en fin tid å gå gravid på! :jepp:

Og hvis det blir en sånn typisk norsk sommer (med andre ord ikke så fryktelig varm), så kommer vi neppe til å fryse likevel!

Denne lille reka blir vår absolutt siste baby. Vi fikk jo liksom attpåklatten vår i fjor, hun er ni måneder nå, og knallsøt (og ganske slitsom :fnise:). Men så kom vi på at det kanskje ble litt ensomt å være alene helt på slutten av søskenrekka, og slurvet litt med prevensjonen, og vips!- der satt baby nummer seks. Det høres litt sprøtt ut, og mannen får til stadighet spørsmål om hvilken sær sekt vi er medlemmer av :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant, det er i alle fall en fin tid å gå gravid på! :jepp:

Og hvis det blir en sånn typisk norsk sommer (med andre ord ikke så fryktelig varm), så kommer vi neppe til å fryse likevel!

Denne lille reka blir vår absolutt siste baby. Vi fikk jo liksom attpåklatten vår i fjor, hun er ni måneder nå, og knallsøt (og ganske slitsom :fnise:). Men så kom vi på at det kanskje ble litt ensomt å være alene helt på slutten av søskenrekka, og slurvet litt med prevensjonen, og vips!- der satt baby nummer seks. Det høres litt sprøtt ut, og mannen får til stadighet spørsmål om hvilken sær sekt vi er medlemmer av :ler:

OJ! Seks barn, det er litt av en gjeng :laugh: Og en attpåklatt kommer vel sjeldent alene? :fnise: Men synes ikke det er noe sprøtt, selv om det kanskje ikke er så vanlig lenger. Kommer selv fra en stor søskenflokk, og kunne tenke meg mange barn, men nå begynner alderen å innhente meg, så blir nok ikke tid til sååå mange.

Med seks barn så vil jeg påstå at du har bidratt med ditt til samfunnet Mafalda :smilorange: Og jammen må du være en grepa dame!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror nok også at det kan gå fort nå på våren og sommeren for oss som er gravide, Miranda Hobbes

Fint vær, lyse kvelder og mer å finne på ute, det blir deilig

Har vært hos legen og fått termindato i følge esnurra, den 19. Oktober. Akkurat 6 uker på vei idag.

Skal ned igjen etterhvert og ta en til blodprøve for å måle HCG pga de småblødningene og den brune utfloden jeg har hatt, er så spent...

Har du målt HCG idag, så måle igjen om noen dager? Håper virkelig at alt står bra til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal måle HCG. Skal informere når jeg får svar 😃

Det er litt godt å ha et slikt forum å lufte tanker og spørre om ting ang graviditet, siden det bare er meg og min kjære som vet at jeg er gravid 😊

Dere som har fortalt det til kommende besteforeldre, hadde dere noen kreative måter å si det på? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oubliette

Vi har fortalt det til familie, ble ikke noe kreativt da... Men pappa fikk litt sjokk for han hørte feil. Han trodde jeg sa at han hadde blitt bestefar :fnise:

Bah! Først gikk tida sakte frem mot 12 uker. Etter UL slappet jeg mer av og tida har gått fort. Men nå synes jeg tida går så sakte igjen.. Har lite symptomer og har lyst til å kjenne at det er noe der inne. Er vel lite sannsynlig å kjenne liv 11+3? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her jeg også, foreløpig termin 11. oktober. :)

Har en gutt på 4 år, og har nå prøvd å få nummer to i over et år. En SA/MA (kom ut av seg selv, men legen mente fosteret hadde vært dødt noen uker allerede) i uke 11 i mai, blighted ovum/MA i uke 9 i november etter å ha sett bankende hjerte to uker tidligere.

Henvisning til medicus for utredning etterpå, men rakk aldri å begynne på det før spiren satt på nytt. Får nå progesterontilskudd pga mistenkt mangel. Min tante mistet 9-10 ganger før hun fikk tilskudd, så det er muligens en arvelig defekt, og jeg er veldig glad for at jeg i hvert fall får prøve noe uten å miste så mange ganger.

Merker forskjell på kroppen i forhold til tidligere graviditeter, så håper virkelig at det er dette som skal til.

HCG så bra ut på blodprøve forrige mandag, skal ha tidlig ultralyd på førstkommende mandag. Er i tillegg rimelig kvalm. ;) Så nå er det bare å krysse fingrene! :)

Endret av Alice i Eventyrland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her jeg også, foreløpig termin 11. oktober. :)

Har en gutt på 4 år, og har nå prøvd å få nummer to i over et år. En SA/MA (kom ut av seg selv, men legen mente fosteret hadde vært dødt noen uker allerede) i uke 11 i mai, blighted ovum/MA i uke 9 i november etter å ha sett bankende hjerte to uker tidligere.

Henvisning til medicus for utredning etterpå, men rakk aldri å begynne på det før spiren satt på nytt. Får nå progesterontilskudd pga mistenkt mangel. Min tante mistet 9-10 ganger før hun fikk tilskudd, så det er muligens en arvelig defekt, og jeg er veldig glad for at jeg i hvert fall får prøve noe uten å miste så mange ganger.

Merker forskjell på kroppen i forhold til tidligere graviditeter, så håper virkelig at det er dette som skal til.

HCG så bra ut på blodprøve forrige mandag, skal ha tidlig ultralyd på førstkommende mandag. Er i tillegg rimelig kvalm. ;) Så nå er det bare å krysse fingrene! :)

Åh så utrolig trist å lese om blighted ovumen som plutselig kom etter å ha sett et bankende hjerte :(

Merket du noen endringer i kroppen og symptomene på graviditeten?

Jeg er 7+2 og livredd for at noe har gått galt og jeg bare ikke vet det enda :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gratulasjoner! :) Selv om jeg ikke helt vet om det er noe å gratulere for, for min del er det lett å bli gravid, det er bare å fullføre svangerskapet som er problematisk...

Jeg var bombesikker på at det hadde gått galt begge gangene. Første gangen var det ganske innlysende da jeg begynte å blø mye, men jeg skjønte i ettertid at alle symptomer allerede hadde forsvunnet før det. Andre gang hadde jeg en bitteliten blødning som ikke trengte å bety noe som helst, men igjen var alle symptomer forsvunnet, så jeg skjønte at det ikke var liv.

Dog, for to uker siden var jeg også sikker på at det allerede hadde gått galt, jeg satt og gråt mens blodprøven ble tatt, og ble da kjempeoverrasket da jeg hadde stigende HCG. Så har jeg lest meg litt opp på nett i etterkant, og oppdaget at noe av det jeg trodde var symptomer på graviditet også kan være symptomer på progesteronmangel. :forvirret: Jeg har f.eks hatt fått kjempedigre, ømme pupper de to forrige gangene jeg ble gravid, de var mindre og ikke så vonde denne gangen når jeg får tilskudd. Så jeg føler ikke helt at jeg kan stole på kroppen min lenger.

Jeg er også livredd for å komme på UL og oppdage at det ikke er liv, symptomene forsvinner jo uansett en stund etterpå. Men så lenge jeg ikke blør skal jeg prøve å ikke ha negative tanker, man blir jo også litt paranoid av å miste. (Jeg blødde flere ganger i svangerskapet før sønnen min ble født også, så det trenger ikke nødvendigvis å bety at det går galt, men jeg tipper at jeg hadde lavt progesteronnivå allerede da.) Jeg blir jo gal av å skulle gå rundt å være negativ hele tiden, så for øyeblikket prøver jeg å satse på at det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her melder jeg meg inn :)

Har termin 28. september.

Vært på tidlig ultralyd i dag og sett en sprell levende liten sak inne i magen min :fnise: Trodde det var for tidlig å se bevegelser.. Men jammen var det bevegelse på armene og "beina" der inne :jepp:

Er tett oppfulgt av jordmødrene pga to MA'er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan er formen, jenter?

Jeg er sykt sliten.. Har liksom manko på søvn hele tiden!

Er dere andre helt pigge, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første jm time i morgen. Gruer meg litt pga dårlig erfaring med jm sist svangerskap.

Huff ja har man gledet seg til UL og så er det noe galt er det en følelse som sitter i... Krysser fingrene for at alt går bra, da kommer man liksom ett hakk videre <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her melder jeg meg inn :)

Har termin 28. september.

Vært på tidlig ultralyd i dag og sett en sprell levende liten sak inne i magen min :fnise: Trodde det var for tidlig å se bevegelser.. Men jammen var det bevegelse på armene og "beina" der inne :jepp:

Er tett oppfulgt av jordmødrene pga to MA'er..

Gratulerer!

Og Velkommen :)

Så kjekt med tidlig UL!

Og bra de følger deg godt opp, MA er ikke noe særlig å ha av erfaring, for å si det sånn :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...