Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2014


Gjest Oubliette

Anbefalte innlegg

Var på UL i dag. Ble flyttet fra 12+3 til 12+6. Min foreløpige termin er nå 17 sept :) Kan dette endres på forsiden? Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag har vi hørt hjertelyden for første gang! Hun fant den med en gang, og den var klar og tydelig :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er ny her! 16 uker på vei her! Magen er blitt så stor og ustikkende den siste uka- over natta omtrent, måtte rett ut og handle mammabukser i helgen :fnise: Gleder meg sånn til OUL 1.april!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag var jeg på kontroll hos fastlegen. Den elektroniske henvisningen til sykehuset var ikke kommet frem, men nå hadde de sendt ny.

Så det er grunnen til at jeg ikke har hørt ner fra sykehuset angående sjekk/oppfølging pga leyden mutasjon.. Andre her inne som har det?

Og lille "bamsemums" var ikke mulig å høre med doppleren, det var litt nedtur selv om jeg egentlig ikke hadde forventet det heller. Spiren lå veldig gjemt på UL så jordmoren måtte bruke den innvendige UL'dingsen for å finne det lille nurket da... Så jeg trøster meg med at det ennå er tidlig!

12 uker i dag utfra mensen-termin, ca 11+4 ut ifra ul-termin.

Håper alt er ok med den lille!! :hoppe:

Lenge til OUL 6 mai....sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Nå drister jeg meg til å slenge meg med her jeg også :vinke: Etter en MA i januar (og dessuten en MA før jeg fikk sønnen min) har jeg vært veldig nervøs for om det kom til å gå veien denne gangen. Men UL på mandag viste et bankende hjerte, så jeg tar sjansen på at den skal bli sittende denne gangen :jepp:

Jeg blir vel blant de aller siste her, med termin 24.10., og det kan vel til og med hende at jeg føder på overtid og dermed egentlig faller inn under en annen terminklubb. Men jeg fødte tre uker før termin sist, så jeg satser på å slippe overtid denne gangen også!

Endret av Clafoutis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå drister jeg meg til å slenge meg med her jeg også :vinke: Etter en MA i januar (og dessuten en MA før jeg fikk sønnen min) har jeg vært veldig nervøs for om det kom til å gå veien denne gangen. Men UL på mandag viste et bankende hjerte, så jeg tar sjansen på at den skal bli sittende denne gangen :jepp:

Jeg blir vel blant de aller siste her, med termin 24.10., og det kan vel til og med hende at jeg føder på overtid og dermed egentlig faller inn under en annen terminklubb. Men jeg fødte tre uker før termin sist, så jeg satser på å slippe overtid denne gangen også!

Sniker fra juli/august! Så gøy at du har blitt gravid igjen :) ønsker deg masse lykke til, og tror virkelig det kommer til å gå bra denne ganga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Sniker fra juli/august! Så gøy at du har blitt gravid igjen :) ønsker deg masse lykke til, og tror virkelig det kommer til å gå bra denne ganga :)

Tusen takk for lykkønskninger, det var hyggelig :)

Krysser alt jeg har for at det går veien denne gangen jeg også! Og lykke til med videre svangerskap, og etter hvert fødsel, til deg også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jippi, passert 12 uker uansett hvilken termin jeg tar utgangspunkt i! :hoppe:

Men, dilemma:

Skal jeg ta en privat UL før OUL og sjekke at alt er ok?

Og skal jeg isåfall gjøre det nå (siden vi ikke hørte hjertelyd hos fastlegen på onsdag), og sjekke at alt er ok, eller skal jeg vente til etter uke 13/14 og kanskje få vite kjønn...?

Tips og råd jenter, plis :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 12 uker! :blomst:

Jeg hørte heller ikke hjertelyden på første kontroll (det var også rundt 12 uker), men det er jo ofte de ikke gjør det så jeg tar det med ro og venter til OUL. Datoen er 14. april, akkurat nå føles det leeenge til, men jeg har is i magen og tenker at så lenge alt ser greit ut- og det gjør det jo- så er det sikkert i orden. Skulle ønske dagene gikk litt fortere, da, for jeg gleder meg veldig :ler:

Clafoutis og incintissima- gratulerer og velkommen! Nå begynner vi å bli en skikkelig gjeng her inne, det er moro :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oubliette

Gratulerer med 12 uker Ninakanin :blomst:

Hva har du mest lyst til selv i forhold til UL?

---

16 uker i dag, og jeg merker fremdeles veldig lite. Gleder meg til OUL om 2 uker :hoppe:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk, veldig lettet :hoppe:

Ååårh jeg vet ikke hva jeg vil egentlig... Å gå helt til 6 mai uten å sniktitte klarer jeg *ikke* ihvertfall :ler:

Noen andre som begynner å få mage?

Min hoppet over bekkenkanten i helgen, så nå får jeg ikke igjen knappen på buksene mine :P

Og jeg sovnet mer eller mindre sittende i går, fikk plutselig og helt akutt noe vanvittig med sure oppstøt og gulping, skikkelig ubehagelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oubliette

Takk, veldig lettet :hoppe:

Ååårh jeg vet ikke hva jeg vil egentlig... Å gå helt til 6 mai uten å sniktitte klarer jeg *ikke* ihvertfall :ler:

Noen andre som begynner å få mage?

Min hoppet over bekkenkanten i helgen, så nå får jeg ikke igjen knappen på buksene mine :P

Og jeg sovnet mer eller mindre sittende i går, fikk plutselig og helt akutt noe vanvittig med sure oppstøt og gulping, skikkelig ubehagelig!

Det skjønner jeg godt, det er jo lenge til 6. mai! :daane::ler:

Ingen mage her :sukk: Merker ingenting på klær og ser ingen forskjell i speilet, men om morgenen før jeg har gått på toalettet er magen under navelen hard, men blir helt myk igjen etterpå helt til neste morgen. Har hørt hjertelyd for 14 dager siden så er ikke beskymret. Tror jeg slekter på mamma "dessverre". Hun fikk aldri særlig mage med noen av oss, så bare ut som om hun hadde lagt på seg litt. Og så har jeg litt mage fra før, så det tar vel litt ekstra tid. Symfyse-fundus målet var akkurat på streken for 14 dager siden, så noe har jo skjedd :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninakanin, for meg er det viktigere å få bekreftet at det står bra til der inne enn at jeg muligens skulle få se kjønn i uke 14-15, når det likevel er OUL i uke 18. Tror sannsynligheten for å få vite kjønn så tidlig er veldig liten, og det er så kort tid til OUL (hvor mange heller ikke kan se kjønn) at jeg ikke ser poenget. Nå bestemmer jeg uansett ikke tidspunkt for UL selv siden jeg får innkallelse av sykehuset, men jeg er glad jeg ikke må vente mer enn en uke til (da er jeg 12+6). :)

Jeg er godt polstret fra før, så magen min begynner bare å se enda feitere ut. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 14+5 idag. formen er bedre,kvalm ved vonde lukter bare. men er tom for energi.aldri vært så sliten :daane:

magen;som er godt polstret fra før har endret litt form,blitt rundere,men jeg ser bare tjukkere ut.

her er det ul 23 april :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...