Gå til innhold

Alle som vil ha kjæreste i 2014 - SE HER!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Nikee

Mange menn liker det når de får lov til å spandere (får dem til å føle seg bra) så der synes jeg også du var flink hvis det er noe som egentlig er vanskelig for deg. Prøv å ikke ha noen forventninger (vet det er vanskelig) og kos deg... og for all del, hold oss oppdatert!! :D

Ja, jeg hadde en samtale for et par uker siden med en nederlandsk kamerat som var helt sjokka over at vi nordiske jenter stort sett alltid betaler for oss selv :lol: Og ja det er jo litt vanskelig for meg å la andre betale, jeg antar det for meg alltid har vært litt viktig å kunne betale for meg selv. Ta ansvar for meg selv.

Ja forventningene må minskes litt. :fnise: Han er bortreist ett par dager, og når han er tilbake så reiser jeg hjem en tur. Så vi treffes nok ikke med det første, bare å smøre meg selv med tålmodighet!

Endret av Nikee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg hadde en samtale for et par uker siden med en nederlandsk kamerat som var helt sjokka over at vi nordiske jenter stort sett alltid betaler for oss selv :lol: Og ja det er jo litt vanskelig for meg å la andre betale, jeg antar det for meg alltid har vært litt viktig å kunne betale for meg selv. Ta ansvar for meg selv.

Ja forventningene må minskes litt. :fnise: Han er bortreist ett par dager, og når han er tilbake så reiser jeg hjem en tur. Så vi treffes nok ikke med det første, bare å smøre meg selv med tålmodighet!

Du kan jo bare tenke deg hvor forvirrende det er for oss som hele livet har hørt at en gentleman skal spandere på kvinnen, for så å høre "nei, nei, du trenger ikke å betale for meg! Jeg kan betale selv!" når man er på en date :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikee

Du kan jo bare tenke deg hvor forvirrende det er for oss som hele livet har hørt at en gentleman skal spandere på kvinnen, for så å høre "nei, nei, du trenger ikke å betale for meg! Jeg kan betale selv!" når man er på en date :ler:

:ler:

Haha uff, det er ikke lett for noen av partene! Jeg har hørt kamerater sukke og uffe seg over at de "alltid" må betale for damen/daten. Og ikke minst mange som mener at jenter/kvinner kun er ute etter å robbe mannfolka for penger, eller utnytte dem osv.

Men jeg må si at jeg liker egentlig å betale for meg selv, da stiller vi mer likt tenker jeg og det er ingen forventninger eller sure miner over at den ene måtte betale for den andre :) Jeg liker å være litt selvstendig på den måten.

Men en gang i blant skader ingen, håper jeg :lol:

Endret av Nikee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir alltid overrasket over at enkelte mennesker har behov for å gå inn å vise andre at de er bedre enn dem. Spesielt uten å kjenne menneskene de føler de har overtaket på. Tror jeg hadde vært veldig forsiktig med å ha en slik bedreviter holdning hvis jeg var deg, for det kan bite deg i ræva før du aner det :) Tro meg jeg VET hva jeg snakker om. For jeg har vært som deg.. ;)

Mitt beste råd: Har du ikke noe pent/postivit/motiverende å si.. så la trådene få være i fred! :)

Når har jeg sagt jeg er bedre enn andre? Selv om jeg ikke stresser med å få meg kjæreste så betyr ikke det at jeg er bedre enn noen andre.

Du vet ikke hvordan jeg faktisk er så at du har vært som meg blir en løs påstand fra din side.

Jeg anser det heller ikke som bedrevitende bare fordi jrg velger å gjøre ting anderledes enn folk i tråden her

Anonymous poster hash: 292ef...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikee

nei jeg gjør ikke det. forskjellen på meg og "alle andre" i denne tråden er at jeg har aldri i mitt lange liv "stressa" med å få meg kjæreste. jeg har heller ikke trengt kvinneguidens oppmuntring med tanke på "datene" mine og veien videre. jeg er heller ikke så desperat som mange her inne er etter å få seg kjæreste. det som skjer det skjer eten det tar 2,5 eller 8 år før jeg får meg kjæreste

Anonymous poster hash: 292ef...f40

Uhm om du faktisk leser tråden så er det en del av oss som faktisk ikke stresser. Jeg stresser ikke med kjæreste, og jeg er faktisk ikke sikker på om jeg vil ha et forhold en gang (se tidligere i tråden med Nettinettet). Men jeg dater og det er koselig å ha noen å "prate" med om fine og mindre fine dater ettersom jeg er en av få single i min vennegjeng. Hva er i veien med å få litt oppmuntring fra andre, enten det er venninner over et glass vin, eller KG med en kopp te? :klo:

Desperat? Nei absolutt ikke. Jeg tror mange her inne har et ønske om å finne noen ja men desperat jakt? Nei. I alle fall ikke for meg. Jeg tar det som det kommer, kjærester har jeg lært gjennom årene kommer når jeg ikke stresser så da er det ingen vits for meg å stresse med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm om du faktisk leser tråden så er det en del av oss som faktisk ikke stresser. Jeg stresser ikke med kjæreste, og jeg er faktisk ikke sikker på om jeg vil ha et forhold en gang (se tidligere i tråden med Nettinettet). Men jeg dater og det er koselig å ha noen å "prate" med om fine og mindre fine dater ettersom jeg er en av få single i min vennegjeng. Hva er i veien med å få litt oppmuntring fra andre, enten det er venninner over et glass vin, eller KG med en kopp te? :klo:

Desperat? Nei absolutt ikke. Jeg tror mange her inne har et ønske om å finne noen ja men desperat jakt? Nei. I alle fall ikke for meg. Jeg tar det som det kommer, kjærester har jeg lært gjennom årene kommer når jeg ikke stresser så da er det ingen vits for meg å stresse med det.

Sa jeg det gjaldt alle i denne tråden? Nei det gjorde jeg ikke. Jeg syns bare det er mange som virker stressa og desperate og som analyserer ihjel datingen de har vært på. MANGE gjør det men ikke alle

Anonymous poster hash: 292ef...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nikee

Sa jeg det gjaldt alle i denne tråden? Nei det gjorde jeg ikke. Jeg syns bare det er mange som virker stressa og desperate og som analyserer ihjel datingen de har vært på. MANGE gjør det men ikke alle

Anonymous poster hash: 292ef...f40

Nei, jeg ser nå du skrev mange og ikke alle. Men likevel, jeg ser ikke helt hvorfor du føler at det er relevant å kommentere på at vi diskuterer erfaringer fra dates enten de er gode eller dårlige og oppmuntrer hverandre, som om noe du aldri har trengt. For all del, dette er jo en diskusjonstråd så du er jo velkommen til å ha din mening, det eneste jeg reagerte på var at det virket som om du mente vi er idioter som forteller hverandre om våre erfaringer her inne og ikke minst oppmuntrer hverandre når man har hatt en kjip date eller blitt dumpet (eller dumper noen selv).

Jeg gjør det, ikke fordi jeg har et skrikende behov for å fortelle andre om mine dater, men ettersom jeg er en av få single i min venninnegjeng så synes jeg det er greit og ikke minst koselig å ha noen å "prate" med om de få datene jeg har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ser nå du skrev mange og ikke alle. Men likevel, jeg ser ikke helt hvorfor du føler at det er relevant å kommentere på at vi diskuterer erfaringer fra dates enten de er gode eller dårlige og oppmuntrer hverandre, som om noe du aldri har trengt. For all del, dette er jo en diskusjonstråd så du er jo velkommen til å ha din mening, det eneste jeg reagerte på var at det virket som om du mente vi er idioter som forteller hverandre om våre erfaringer her inne og ikke minst oppmuntrer hverandre når man har hatt en kjip date eller blitt dumpet (eller dumper noen selv).

Jeg gjør det, ikke fordi jeg har et skrikende behov for å fortelle andre om mine dater, men ettersom jeg er en av få single i min venninnegjeng så synes jeg det er greit og ikke minst koselig å ha noen å "prate" med om de få datene jeg har

Neida, ikke idioter, men ganske stusselig. Og om du ikke kan snakke med dine venner ang datene dine fordi de har kjæreste så burde du få deg andre venner

Anonymous poster hash: 292ef...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikee

Neida, ikke idioter, men ganske stusselig. Og om du ikke kan snakke med dine venner ang datene dine fordi de har kjæreste så burde du få deg andre venner

Anonymous poster hash: 292ef...f40

Jeg kan selvfølgelig snakke med mine venninner om dating og det som skjer i livet mitt, men faktumet er at mange er i en annen livssituasjon enn meg nå. Noen er gravid, andre er gift, noen gifter seg om et par måneder, noen har nettopp kjøpt leilighet med sin samboer osv. Dermed har de også fått andre interesser og ting de finner på enn det jeg som singel gjør, og de har også gjerne behov for å snakke med folk som er i forhold/mer etablert enn det jeg er.

Vi treffes jo ofte (når jeg er hjemme igjen), og snakker ofte sammen, og vi deler mye. De liker jo å høre om mitt liv, og jeg liker jo å bli oppdatert om deres liv - likevel er det fint å ha andre single venner eller bekjente å prate med, som er i samme livssituasjon som en selv.

Mener du helt seriøst at man skal finne seg nye venner fordi livssituasjoner endrer seg?

Jeg synes ikke det er stusselig å bruke tråden når jeg har noe å oppdatere. Som du sikkert har fått med deg så er Samliv og relasjoner tråden bombardert med mennesker i forhold som også har behov for å lufte tankene til andre enn venner. Det er verken mer eller mindre stusselig enn det vi gjør.

Og som du også burde ha fått med deg, så blir denne tråden ofte stille før noen oppdaterer igjen, så det er ikke slik at alle brukere i denne tråden sitter på nett hele dagen og ikke lever livet sitt.

EDIT: men vi kan jo eventuelt opprette en egen tråd om det, så slipper vi å avspore denne tråden så mye mer.

Endret av Nikee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har jeg sagt jeg er bedre enn andre? Selv om jeg ikke stresser med å få meg kjæreste så betyr ikke det at jeg er bedre enn noen andre.

Du vet ikke hvordan jeg faktisk er så at du har vært som meg blir en løs påstand fra din side.

Jeg anser det heller ikke som bedrevitende bare fordi jrg velger å gjøre ting anderledes enn folk i tråden her

Anonymous poster hash: 292ef...f40

Nei jeg vet ikke hvordan du er, det eneste jeg vet er at du går inn i en tråd hvor mange forteller hverandre om hvordan det går med datingen, og har behov for å fortelle alle i tråden om at du ikke forstår hvorfor de har så problemer med å finne den rette for seg, og fortelle at du aldri har hatt det problemet og at de sikkert stresser for mye.

Så viser det seg at du har det på akkurat samme måte som de fleste her inne i tråden når det kommer til dating. Du må også lete for å finne og dater og treffer nye kandidater.

Så når det kommer frem at du faktisk gjør det samme som de fleste andre her inne, så har du behov for å fortelle at du ikke er så patetisk at du må be om datingråd i et forum. Nei du er bare så patetisk at du har behov for å fortelle at du ikke er patetisk men at mange andre er det??

Å benytte seg av andre for datingråd og synspunkter er faktisk det lureste man kan gjøre, Gjerne helst av noen som har dette som yrke, sånn som meg. Da får man konkrete tilbakemeldinger og en tredjepart som ikke er følelsesmessig engasjert i en av partene.

Det har også vist seg å være ekstremt motiverende å ha en gruppe å henvende seg til som er i samme livsituasjon fordi man da får en helt annen motivasjon og forståelse enn hos venner som har en annen livssituasjon. Selv single venner anbefaler jeg ikke å bruke for råd, fordi det ofte er såre følelser og misunnelse kan skape dårlige råd.

Hvis du selv fikser alt på egenhånd og ikke trenger råd fra noen andre så er det supert for deg, men da kan du også ta med deg meningene dine og lage en tråd for dem som ikke ønsker å dele sine opplevelser eller rådgive seg med andre.. ;) og så hadde det vært supert om du kunne kommet inn i denne tråden igjen den dagen du får deg en kjæreste sånn at vi ser hvor mange her inne som fortsatt er her da.. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært på en eneste date i år faktisk. Har en "kanditat" som har bedt meg ut noen ganger, men jeg føler ikke det er helt riktig..så jeg har alltid funnet på en unnskyldning og nå tror jeg det begynner å dabbe av litt, han skjønner vel lunta.. jeg er egentlig litt avstandsbetatt av en annen, men jeg tror ikke han er særlig interessert i meg. Har forsøkt å kaste ut fiskestanga ( eller hva jeg skal si :fnise: ), men han beit ikke på akkurat! Mulig jeg var litt utydelig, men han hadde vel tatt hintet om han var interessert? :vetikke:



Anonymous poster hash: b2c1e...52c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært på en eneste date i år faktisk. Har en "kanditat" som har bedt meg ut noen ganger, men jeg føler ikke det er helt riktig..så jeg har alltid funnet på en unnskyldning og nå tror jeg det begynner å dabbe av litt, han skjønner vel lunta.. jeg er egentlig litt avstandsbetatt av en annen, men jeg tror ikke han er særlig interessert i meg. Har forsøkt å kaste ut fiskestanga ( eller hva jeg skal si :fnise: ), men han beit ikke på akkurat! Mulig jeg var litt utydelig, men han hadde vel tatt hintet om han var interessert? :vetikke:

Anonymous poster hash: b2c1e...52c

Du har ikke en sosial begivenhet du skal på sammen med en del andre da? Konsert, ut på middag, byen, bowling etc? For da er det bare å si "Å ja vi skal på..... neste fredag.. du vil ikke joine??" naturlig og uten at du røper deg helt.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GAH. Så var jeg med i denne klubben jeg også. Jeg startet et nytt og friskt år; ferdig med tidligere forhold og en langvarig forelskelse. Har siden den tid fått noen hyggelige flørter gående og blitt invitert ut på min første nettdate. Og hadde tenkt å holde det litt lett og morsomt og uforpliktende gående utover våren. Men så dukket h*n fra fortiden opp ute av det blå. En person som har fascinert meg fra første blikkkontakt noen år tilbake.

Utgangspunket for kontakten denne gang var behov for noen å diskutere noen livsvalg med. Og det ble noen veldig fine, hyggelige og morsomme samtaler. Så tok vi egentlig begge initiativ til å henge endel sammen, i flokk med andre. Og det har også vært veldig hyggelig. Det er kjemi og det er flørt, men det som eksplisitt uttrykkes er at jeg er i vennesona. H*n snakker for eksempel en god del om andre aktuelle partnere. Men vennskap er jo veldig verdifullt det, ikke minst når en har blitt godt voksen og de nye gode ikke kommer rekende forbi for ofte, så jeg prøver å bygge det. Og ikke minst, jeg har intenst forsøkt å ikke falle for h*n. Men i går innså jeg at løpet er kjørt. Jeg klarte å sakte ned farta, men det bar utenfor stupet likevel.

Ett issue er jo å klare å være en god venn uten å tulle det til med sjalusi eller bli lei meg eller sånt, og der har jeg forsåvidt noen selvutviklingsverktøy og erfaring med sådanne til at jeg for det meste skal klare å være i ønske h*n alt godt-modus uten å la egoet mitt begynne å synes synd på seg selv. Det andre issuet er jo om jeg bør bryte av dating nå, eller ei. For på den ene siden, så vet jeg jo med meg selv at jeg ikke vil klare å bli skikkelig forelsket i noen andre før jeg er over h*n, og på den andre siden, så er jo dette en god forsikring i forhold til nettopp dette, og sikrer at jeg klarer å holde det lett og overfladisk på flørteområdet, noe jeg jo på mange måter ønsker, da jeg er strålende fornøyd med å være singel...helt til det dukket opp et spesifikt menneske jeg godt kunne vurdert for stillingen kjæreste.

Samtidig, så merker jeg jo at endel av de jeg dater ønsker seg mer, og jeg selv om jeg sier tydelig i fra at jeg ikke er interessert i et forhold, så vet jeg jo at folk får forhåpninger uansett, så kanskje mest etisk riktig å avstå? Men om jeg ikke flørter og dater litt, så blir jeg jo enda mer opphengt i h*n. Dilemma. Kanskje åndelighet i sølibat får bli revidert tema for året. :fnise:



Anonymous poster hash: 4213e...d12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg personlig synes du skal fortsette å date å se om det plutselig dukker opp en som til slutt vekker interessen din. :)

GAH. Så var jeg med i denne klubben jeg også. Jeg startet et nytt og friskt år; ferdig med tidligere forhold og en langvarig forelskelse. Har siden den tid fått noen hyggelige flørter gående og blitt invitert ut på min første nettdate. Og hadde tenkt å holde det litt lett og morsomt og uforpliktende gående utover våren. Men så dukket h*n fra fortiden opp ute av det blå. En person som har fascinert meg fra første blikkkontakt noen år tilbake.

Utgangspunket for kontakten denne gang var behov for noen å diskutere noen livsvalg med. Og det ble noen veldig fine, hyggelige og morsomme samtaler. Så tok vi egentlig begge initiativ til å henge endel sammen, i flokk med andre. Og det har også vært veldig hyggelig. Det er kjemi og det er flørt, men det som eksplisitt uttrykkes er at jeg er i vennesona. H*n snakker for eksempel en god del om andre aktuelle partnere. Men vennskap er jo veldig verdifullt det, ikke minst når en har blitt godt voksen og de nye gode ikke kommer rekende forbi for ofte, så jeg prøver å bygge det. Og ikke minst, jeg har intenst forsøkt å ikke falle for h*n. Men i går innså jeg at løpet er kjørt. Jeg klarte å sakte ned farta, men det bar utenfor stupet likevel.

Ett issue er jo å klare å være en god venn uten å tulle det til med sjalusi eller bli lei meg eller sånt, og der har jeg forsåvidt noen selvutviklingsverktøy og erfaring med sådanne til at jeg for det meste skal klare å være i ønske h*n alt godt-modus uten å la egoet mitt begynne å synes synd på seg selv. Det andre issuet er jo om jeg bør bryte av dating nå, eller ei. For på den ene siden, så vet jeg jo med meg selv at jeg ikke vil klare å bli skikkelig forelsket i noen andre før jeg er over h*n, og på den andre siden, så er jo dette en god forsikring i forhold til nettopp dette, og sikrer at jeg klarer å holde det lett og overfladisk på flørteområdet, noe jeg jo på mange måter ønsker, da jeg er strålende fornøyd med å være singel...helt til det dukket opp et spesifikt menneske jeg godt kunne vurdert for stillingen kjæreste.

Samtidig, så merker jeg jo at endel av de jeg dater ønsker seg mer, og jeg selv om jeg sier tydelig i fra at jeg ikke er interessert i et forhold, så vet jeg jo at folk får forhåpninger uansett, så kanskje mest etisk riktig å avstå? Men om jeg ikke flørter og dater litt, så blir jeg jo enda mer opphengt i h*n. Dilemma. Kanskje åndelighet i sølibat får bli revidert tema for året. :fnise:

Anonymous poster hash: 4213e...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Nikee

Tenkte jeg kunne oppdatere om hva som skjedde med han jeg var på date med for en god stund siden. Vi møttes flere ganger og han kom til meg en gang også, det ble pizza og film og det var veldig koselig. Skjedde ikke noe mer enn at vi lå på sofaen og så på film før han dro hjem, etter det holdt vi kontakten litt på facebook og hadde avtalt å møtes igjen.

Inntil jeg helt tilfeldig fikk høre fra en felles kamerat at fyren har hatt dame i 3 mnd allerede....

Det tok fort slutt for min del kan dere si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Steamboat

Inntil jeg helt tilfeldig fikk høre fra en felles kamerat at fyren har hatt dame i 3 mnd allerede....

Og det gjorde han uaktuell? :vetikke:

Vil vel egentlig alltid ha det man aldri kan få :(

Vet det er lettere sagt enn gjort, men sånn må du ikke tenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntil jeg helt tilfeldig fikk høre fra en felles kamerat at fyren har hatt dame i 3 mnd allerede....

Det tok fort slutt for min del kan dere si!

Stakkars dama hans. Syntes dette skjer veldig ofte, hører ofte om lignenede situasjoner.. :/

For min del går datingen skikkelig shit. Skriver denne som anonym..

Har én fyr som jeg i utgangspunktet er litt interessert i, han er ganske kjekk og jeg føler vi har mye av de samme interessene, problemet er at han virker bare interessert når han er full. Ellers hører jeg aldri noe fra han egentlig. Så han er nok ikke så veldig keen.

Så er den annen som jeg har hatt en del kontakt med i mange måneder, men pga min situasjon og hans situasjon får vi aldri til å møtes. Når han kan, kan ikke jeg. Når jeg kan, kan ikke han. Men jeg merker at interessen fra min side kanskje ikke er helt på topp.

Så er det en tredje, som virker veldig interessert i meg..Han virker faktisk oppriktig interessert i å bli kjent med meg, kontakter meg egentlig stort sett hver eneste dag og spør om forskjellige ting eller forteller om hans dag osv. Problemet her at jeg er ikke så veldig fysisk tiltrukket av han. Vi har møttes en del ganger, men jeg har aldri klart å bli fysisk med han fordi det er noe som stopper meg. Har håpet at dette har vært noe som kan endre seg etterhvert, men det ser dårlig ut. Han er rett og slett ganske lite pen i mine øyne og til grensen til litt stygg, føler meg så sykt slem som skriver dette:/ jeg vet jo at han er en bra fyr på innsiden. Men hva gjør jeg når jeg ikke fikser tanken på å faktisk kysse og ha sex med denne fyren? På et eller annet tidspunkt kommer han jo til å begynne å lure på når vi skal gjøre det liksom..

Anonymous poster hash: b2c1e...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker meg definitivt en kjæreste, men jeg dør ikke dersom jeg forblir singel heller. Inntil videre er det bare å nyte våren :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nikee

Og det gjorde han uaktuell? :vetikke:

Vet det er lettere sagt enn gjort, men sånn må du ikke tenke.

Eh. Ja selvfølgelig! Han har dame, dermed har han for det første ingenting å gjøre på date med meg hvor vi går tur, holder hender og koser. Aldri noe seksuelt heldigvis for meg. Jeg vet ikke med deg, mem jeg liker mennene "mine" single, som i ikke har dame mens du dater meg. :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...