Gå til innhold

Flere som sliter med frekke drittkunder på jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner at du tror du er et unikum og talent innen kundeservice, og at alle som opplever noe annet enn deg er dårlig i jobben sin. Det er fortsatt bare tull. Som flere her påpeker, dette avhenger også av kundens personlighet, humør, dagsform og mye annet. Kort eksempel, to jenter blir tatt for forsøk på stjeling i en butikk, og får beskjed av butikksjef om å komme seg ut og ikke vise seg igjen. På vei ut roper de stygge ting, og ekspeditøren i kassen ser i deres retning for å se hva som skjer. Deres reaksjon er å rope ut "Hva glor du på, di jævla, stygge hore?", før de forsvinner ut. Var ekspeditøren som ble kalt stygg hore i dette tilfellet en "dårlig ansatt"? Eller fikk hun ei skyllebøtte for ting som lå utenfor hennes kontroll?

Unikum? Nei, de aller fleste som jobber innen kundeservice opplever aldri å bli skjelt ut, spyttet på eller angrepet slik som TS.

Anonymous poster hash: 23437...840

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lincoln

Min erfaring fra min tid fra kundehelvete var at det ofte var de snilleste og mildeste jentene som fikk mest kjeft og edder og galle. Dette selvfølgelig fordi de var lettest å kjefte på og var de som tok minst til motmæle. Enkelte folk er som ville dyr som lukter svakhet. Det skjedde mang en gang at jeg tok i mot kunder som enkelte jenter (og gutter) jeg jobbet med mente var verdens verste og mest forferdelige, men som jeg overhodet ikke opplevde noen problemer med.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å snakke om hvor viktig det er å lese kundenes kroppsspråk, et eksempel på dette er rett før jul når jeg selv ble spurt om jeg ville ha medlemskort. Jeg hadde blitt spurt 5-10 ganger tidligere i samme butikk så jeg gadd ikke svare, men jeg stod helt enkelt og så på kortleseren og brydde meg ikke noe videre om det. Gode serviceansatte hadde med en gang oppfattet at jeg ikke var interessert for så og la meg betale å gå videre, men denne jenta merket det ikke i det hele tatt så hun bare fortsatte og sitte det og vente på svar. Etter nesten et helt minutt der jeg stod der fikk jeg nok, ga klar beskjed om at hun burde skjerpe seg og trykke på knappen slik at jeg fikk betalt.

Hun oppfattet sikkert meg da som både frekk og irritert, men problemet er jo at hun ikke klarte å ta et hint i utgangspunktet. Og hvis du ikke klarer det, ja da kommer folk stadig vekk til å bli mektig irriterte på deg.

Anonymous poster hash: 23437...840

Når du er i butikken tenker jeg "er det så jævlig vanskelig å svare på det jeg spør deg om??"

Herregud, for en holdning. Ja, jeg forventer at du svarer ja eller nei på noe så enkelt som pose eller medlemskort. Klarer du ikke ta stilling til det så har du ærlig talt ikke noe utenfor døren å gjøre.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er i butikken tenker jeg "er det så jævlig vanskelig å svare på det jeg spør deg om??"

Herregud, for en holdning. Ja, jeg forventer at du svarer ja eller nei på noe så enkelt som pose eller medlemskort. Klarer du ikke ta stilling til det så har du ærlig talt ikke noe utenfor døren å gjøre.

Mellom 65 og 93% av all mellommenneskelig kommunikasjon skjer ikkeverbalt. Klarer du ikke å tolke klare hint har du ingenting å gjøre i noen som helst stillinger der du har med folk å gjøre.

Anonymous poster hash: 23437...840

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Unikum? Nei, de aller fleste som jobber innen kundeservice opplever aldri å bli skjelt ut, spyttet på eller angrepet slik som TS. Anonymous poster hash: 23437...840

Og allikevel ser du i denne tråden, og den andre, at det faktisk er en del som opplever akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom 65 og 93% av all mellommenneskelig kommunikasjon skjer ikkeverbalt. Klarer du ikke å tolke klare hint har du ingenting å gjøre i noen som helst stillinger der du har med folk å gjøre.

Anonymous poster hash: 23437...840

Vel, klarer du ikke så si et enkelt ja eller nei har du ingenting i jobb i det hele tatt å gjøre ei heller ha kontakt med andre mennesker i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 08581...245

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest New_Girl

Ufordragelige kunder har jeg erfaring med, ja. Jeg jobber er sted der kunden absolutt ikke alltid har rett fordi vi har et fast regelverk og forholde oss til, og det er det ikke alltid folk takler like godt.

Har også samme erfaring som Lincoln, med at det de de "svake" som er verst utsatt, eller de som blir oppfattet som svake, som regel unge jenter eller de som ikke snakker norsk så bra. Som regel holder det å hente en kollega, samme hvem, for når det er to mot en så er de ikke så høye i hatten lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufordragelige kunder har jeg erfaring med, ja. Jeg jobber er sted der kunden absolutt ikke alltid har rett fordi vi har et fast regelverk og forholde oss til, og det er det ikke alltid folk takler like godt.

Har også samme erfaring som Lincoln, med at det de de "svake" som er verst utsatt, eller de som blir oppfattet som svake, som regel unge jenter eller de som ikke snakker norsk så bra. Som regel holder det å hente en kollega, samme hvem, for når det er to mot en så er de ikke så høye i hatten lengre.

Det har jeg også fått høre, at jeg er for snill og forsiktig! Har alltid vært sånn. Likevel fatter jeg ikke at folk kan oppføre seg sånn. En annen kollega av meg fikk høre for en stund siden "Orker ikke snakke med en sånn feit fitte som deg." Er veldig tøft psykisk, heldigvis har jeg veldig bra kolleger ellers hadde jeg ikke holdt ut!

Anonymous poster hash: 30b68...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Det har jeg også fått høre, at jeg er for snill og forsiktig! Har alltid vært sånn. Likevel fatter jeg ikke at folk kan oppføre seg sånn. En annen kollega av meg fikk høre for en stund siden "Orker ikke snakke med en sånn feit fitte som deg." Er veldig tøft psykisk, heldigvis har jeg veldig bra kolleger ellers hadde jeg ikke holdt ut!

Anonymous poster hash: 30b68...38c

Nei, jeg skjønner det ikke jeg heller. Men enkelte eier rett og slett ikke folkeskikk eller hemninger. Tror ikke de ser på oss som individuelle mennesker engang, bare roboter som er til for å tjene dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha ja fulle kunder er et kapittel for seg selv! Jeg synes det funker best å behandle de som barn :rolleyes:

Har en historie fra en full kunde der den som jobba absolutt hadde rett. Det var i garderoben og alle som leverte jakker der fikk lapp med nummer på. En jente hadde selvfølgelig mista lappen sin, og forklarte at hun hadde levert inn en canada goose jakke, forklarte hvordan den så ut osv osv...

For det første fikk hun beskjed om at de kan egentlig ikke bare levere ut jakker til folk som ikke har lappen sin, og dessuten var ikke den jakken hun beskrev der.

Gjesten maste og kjefta og lagde skikkelig rabalder.Før en venninne av henne sa "la ikke du lappen i BH-en din?" gjesten sjekka og der var lappen. Hun leverte den, og fikk tilbake jakken sin som var en HELT ANNEN enn den canada goose jakken hun drev å beskrev. Og nei, folk er ikke unnskyldt fordi de er fulle om noen skulle mene det :P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smiler til de kundene som er frekke mot meg. Har bare jobbet innen kundeservice i ca. 1 måned, men har allerede opplevd frekke kunder. Skjønner at det er sårende å bli kalt hore, fitte osv., men husk at det er de som blir sett ned på av andre kunder og ikke deg. Gi dem en bred smil for det gjør dem enda vondere :)



Anonymous poster hash: 6d121...f94
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom 65 og 93% av all mellommenneskelig kommunikasjon skjer ikkeverbalt. Klarer du ikke å tolke klare hint har du ingenting å gjøre i noen som helst stillinger der du har med folk å gjøre.

Anonymous poster hash: 23437...840

De "faktaene" dine kan du ta med deg et annet sted. Det kan hende det fungerer slik mellom venner og mellom mennesker på et annet plan, MEN..

fakta er at når en kunde ignorerer meg totalt, ikke er i stand til å svare på det jeg spør om, så er det ikke snakk om at jeg "ikke tar et hint", men at du som kunde er uhøflig og overlegen. Tusenvis av mine kolleger kan skrive under på det.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unikum? Nei, de aller fleste som jobber innen kundeservice opplever aldri å bli skjelt ut, spyttet på eller angrepet slik som TS.

Anonymous poster hash: 23437...840

Hvordan vet du det? (Altså, hos meg hører det heller ikke til regelmessighetene å bli slått på jobb, og hadde det skjedd hadde kunden kunne ventet seg både en anmeldelse og utestengelse fra senter og butikk). Men hvordan kan du vite at det alltid er en sammenheng mellom servicen man gir og kundens oppførsel? Etter min erfaring er det ikke alltid sånn. Hadde ts vært en så dårlig ansatt som du synes å mene, så hadde vel ts fått sparken for lenge siden. Jeg tror det er på tide at du vedgår at alle er forskjellige, og at du ikke sitter inne med fasiten for hvordan servicejobber fortoner seg. For meg virker det som om du har bestemt deg for noe, og ikke gidder å forholde deg til at det ikke stemmer for alle.

Endret av sol87
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring fra min tid fra kundehelvete var at det ofte var de snilleste og mildeste jentene som fikk mest kjeft og edder og galle. Dette selvfølgelig fordi de var lettest å kjefte på og var de som tok minst til motmæle. Enkelte folk er som ville dyr som lukter svakhet. Det skjedde mang en gang at jeg tok i mot kunder som enkelte jenter (og gutter) jeg jobbet med mente var verdens verste og mest forferdelige, men som jeg overhodet ikke opplevde noen problemer med.

Merker også dette. Gang på gang var det den stille blonde jenta med brunkrem som ble kastet ting på , kjeftet på osv. Kalt dum fordi hun jobbet i butikk mens hun var under en utdanning den kunden bare kunne drømme om å klare. Så det virker som generelt jenter et et lett bytte for disse amøbene , guttene\mennene på jobben har derimot aldri\ytterst skjeldent hatt problemer. med frekke kunder i den grad det diskuteres her. Dette er snakk om en ekstremt travel butikk på sommerstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har gått service og samferdsel så er det en fordel å repetere faget kommunikasjon og service. Man lærer hvordan takle vanskelige kunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har gått service og samferdsel så er det en fordel å repetere faget kommunikasjon og service. Man lærer hvordan takle vanskelige kunder.

Det er vel få som har gått den når man er ufaglært eller jobber deltid.

Jeg har ikke fått opplæring i hvordan jeg skal takle vanskelige kunder, og jeg er alene på jobb. Har ikke skjedd enda, men måtte bare gjort så godt jeg kunne.

Syns det er viktig del av det å jobbe med service. Alle vil jo møte på sånne kunder.

Anonymous poster hash: 745ac...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Æsj jeg gruer meg til å gå på jobb i morgen. Vurderer å ringe inn syk :( Får jeg frekke kunder i morgen så er sjansen for at jeg får et sammenbrudd ganske stor. Er SÅ lei.



Anonymous poster hash: 30b68...38c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare ha en utblåsning her. Er så totalt utslitt etter nok en hektisk dag med frekke kunder. Jobber innen kundeservice, og i dag var det en jævla drittkjerring som slo meg :( Ikke hardt men hun dasket meg på hånda.. Skikkelig nedlatende drittkjerring. Er så LEI av å bli kalt hore, fitte og andre stygge ting. Lei av krevende kunder som krever å bli tilfredsstilt NÅ :(

Er det bare meg som har det sånn? Bare tøm deres jobbfrustrasjoner i denne tråden, kundeservicearbeidere. I feel your pain.

Anonymous poster hash: 30b68...38c

Hvorfor kalles du hore ? Hva er det du gjør, for det er ikke ett utrykk en tenker seg kommer naturlig om en vil skjelle ut noen i en butikk el.lign. Kansje du kan si litt mer om hva du jobber med, siden du er så utsatt. Jeg kommer ofte i klabeit med folk, men det løser seg alltid når jeg for millionte gangen forklarer hvorfor ting er sånn som det er osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kalles du hore ? Hva er det du gjør, for det er ikke ett utrykk en tenker seg kommer naturlig om en vil skjelle ut noen i en butikk el.lign. Kansje du kan si litt mer om hva du jobber med, siden du er så utsatt. Jeg kommer ofte i klabeit med folk, men det løser seg alltid når jeg for millionte gangen forklarer hvorfor ting er sånn som det er osv....

Jeg jobber i en bank, som rådgiver. Hvis det er noen kunder som ikke får det som de vil (f.eks har vi en grense på kontantuttak hver dag, kr 25.000) så er det noen som kan klikke og kalle meg (og kollegene mine) din feite fitte, hore etc. Samme om de ikke får åpnet en bedriftskonto der og da. Jeg prøver rolig å gå gjennom våre regler/rutiner/komme med løsninger, men det er mange gærninger der ute. Strekker meg ellers langt for å hjelpe kunder!

TS

Anonymous poster hash: 30b68...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i en bank, som rådgiver. Hvis det er noen kunder som ikke får det som de vil (f.eks har vi en grense på kontantuttak hver dag, kr 25.000) så er det noen som kan klikke og kalle meg (og kollegene mine) din feite fitte, hore etc. Samme om de ikke får åpnet en bedriftskonto der og da. Jeg prøver rolig å gå gjennom våre regler/rutiner/komme med løsninger, men det er mange gærninger der ute. Strekker meg ellers langt for å hjelpe kunder!

TS

Anonymous poster hash: 30b68...38c

Å javel ? Ja. da har jeg verre med å se det for meg.

Er det noe som har sviktet med oppdragelsen til folk i dette landet de seneste år ?

Jeg kan tenke meg att mange som kommer for å ta smålån er i en knipe, ellers ville de ikke trenget å låne sånne summer. Så føles det kansje nedverdigende ? De kommer der med lua i hånden ,vet att de ikke har gjort en go jobb og føler seg litt dumme å missfornøyde med seg selv og sattser på att sjarmen deres rekker for å redde situasjonen. Så sier du nei....... :grine:

Men å kalle deg hore, nei det er uakseptabelt og uforståelig. Man tar vel det ordet en tror svir mest. Men det er ikke akseptabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...