Gå til innhold

Flere som sliter med frekke drittkunder på jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pfft, hvis du hadde behandlet folk med respekt i utgangspunktet hadde ikke folk slått deg eller kalt deg hore.

Jeg merker jo det bare nå, i stedet for å ta litt selvkritikk går du rett i strupen på meg. I stedet for å tenke på hva du kan gjøre bedre i hovedinnlegget klager du på alle andre. Stakars deg? Bullshit.

Anonymous poster hash: 23437...840

Det vet du ingenting om, så ikke uttal deg. Du føler deg sikkert truffet fordi du oppfører deg sånn selv :) BUSTED!

Som sagt har jeg mange faste kunder som kontakter meg direkte og flere har sendt mail til sjefen min og sagt at jeg er både hyggelig og hjelpsom. Så du kan bare kutte ut de dårlige hersketeknikkene dine. Det er heller ikke bare meg som har sånne kjipe kunder, det gjelder alle kollegaene mine også.

Anonymous poster hash: 30b68...38c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slikt påvirker ikke meg, således kunne jeg blitt utskjelt i en slik rolle og hadde fortsatt kunne ha en fin dag

Men du er mann, dere har vel ikke følelser på samme måte som oss kvinner?

Anonymous poster hash: 30b68...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh,virkelig? Jeg jobber på butikk,og behandler kunder med respekt og er alltid hjelpsom,men noen klager uansett. Tror faktisk at det er kunden ofte som bør ta seg selv i nakkeskinnet,og kanskje vise litt mer ydmykhet i møte med butikkansatte eller den som jobber med kundeservice. Ja,den ansatte er der for kunden,men vi er fortsatt bare mennesker og det er ikke alt vi kan fikse eller rett og slett kan noe for.

Problemet ligger oftere hos kunden enn det gjør hos den ansatte.Finnes vel unntak,men mitt inntrykk er at enkelte kunder er veldig kravstore i møte med butikkansatte,og er veldig egoistiske.

Flere burde faktisk tenke over at butikkansatte har mer å gjøre enn å stå på pinne for en person hele dagen.

Anonymous poster hash: 745ac...1a5

For all del, men når det skjer så må du si i fra til dem på en god måte. Da slipper du at de blir så sure at de slår til deg. Nå har jeg jobbet i en butikk med 80 ansatte i 4 år selv, jeg har hatt plenty av sure kunder innom butikken men ingen har noensinne begynt å skjelle meg ut, ingen har noensinne kalt meg verken hore, fitte eller noe annet. Og jeg har heller ikke sett eller hørt det skje med andre i bedriften, selv ikke de som jobber med klager.

Hvis det går så langt så er det noe feil med begge parter, ikke bare kunden.

Eneste unntak til dette er når det noen ganger kommer fulle eller rusa personer inn i butikken, men det er ikke egentlig relevant for noe som helst.

Anonymous poster hash: 23437...840

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet du ingenting om, så ikke uttal deg. Du føler deg sikkert truffet fordi du oppfører deg sånn selv :) BUSTED!

Som sagt har jeg mange faste kunder som kontakter meg direkte og flere har sendt mail til sjefen min og sagt at jeg er både hyggelig og hjelpsom. Så du kan bare kutte ut de dårlige hersketeknikkene dine. Det er heller ikke bare meg som har sånne kjipe kunder, det gjelder alle kollegaene mine også.

Anonymous poster hash: 30b68...38c

Som jeg sa i innlegget under, jeg har jobbet flere år i en butikk med ca 80 ansatte. Vi får plenty av klager og sure kunder, men ingen som spytter, slår eller står og skjeller oss ut. Det har jeg aldri opplevd at har skjedd og hvis det går så langt så har du taklet situasjonen på en dårlig måte.

Anonymous poster hash: 23437...840

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Løsningen er å skaffe seg en jobb hvor man ikke risikerer å møte på slike kunder.

Anonymous poster hash: 03428...e33

HAHAHA!

Ah, jeg ler. Hvis du har lest gjennom "dumme ting kunder sier eller gjør" tråden, så skjønner du at det gjelder flere yrker og jobber enn du skulle ha trodd. Jeg har ikke tall på hvor mange idioter som har vært innom og behandlet meg utrolig dårlig, noen har fått meg til å ringe på securitas. Kunden har ikke alltid rett, mesteparten av tiden er det faktisk kunden som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2207405/The-worlds-best-traffic-cop-Meet-officer-single-complaint-drivers-TWENTY-YEARS.html

Trafikkkonstabel med 20 år i jobben, kjører rundt på motorsykkel og gir folk advarsler, bøter eller tar i fra dem lappen. Og han har aldri mottatt en eneste klage, noensinne. Det går fint an å jobbe innen kundeservice eller salg uten å få klager og irriterte kunder i hytt og pine. Det handler om å behandle folk med respekt.

Kanskje det å slutte og klage på kunder og i stedet se litt på seg selv kunne ha vert en god ide?

Anonymous poster hash: 23437...840

Så du mener at det er HENNES feil at kunder slår og kaller henne fitte? Jeg tror ikke du aner hvor mye folk i servicebransjen biter i seg. Jeg er alltid høflig mot kundene mine, ler av både gode og dårlige vitser og hisser meg ikke opp. Likevel er det noen som mener de kan behandle meg som dritt, bare fordi jeg står der.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som jeg sa i innlegget under, jeg har jobbet flere år i en butikk med ca 80 ansatte. Vi får plenty av klager og sure kunder, men ingen som spytter, slår eller står og skjeller oss ut. Det har jeg aldri opplevd at har skjedd og hvis det går så langt så har du taklet situasjonen på en dårlig måte.

Anonymous poster hash: 23437...840

Så du mener altså at det er den ansattes feil at kunden er voldelig? Wow. Det var sikkert de ansatte på senteret sin feil da en mann gikk rundt i jula og tok dem i skrittet også. Fordi om du ikke har opplevd lignende tilstander hos deg, så betyr ikke det at det ikke skjer. Makan til navlebeskuelse. Dessuten mener jeg at normal folkeskikk har lært meg at uansett hvor misfornøyd jeg er med servicen, så oppfører jeg meg som et voksent menneske. Du kaller ikke folk for hore eller fitte uansett hvor sint du er.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener altså at det er den ansattes feil at kunden er voldelig? Wow. Det var sikkert de ansatte på senteret sin feil da en mann gikk rundt i jula og tok dem i skrittet også. Fordi om du ikke har opplevd lignende tilstander hos deg, så betyr ikke det at det ikke skjer. Makan til navlebeskuelse. Dessuten mener jeg at normal folkeskikk har lært meg at uansett hvor misfornøyd jeg er med servicen, så oppfører jeg meg som et voksent menneske. Du kaller ikke folk for hore eller fitte uansett hvor sint du er.

Nei, men det er ikke hvem som helst som blir kalt hore eller fitte heller. Stort sett kun dem som behandler folk dårlig. Og når dette tydeligvis er noe som skjer gang på gang på gang med TS så tror jeg problemer er like my henne som noen andre.

Anonymous poster hash: 23437...840

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Nei, men det er ikke hvem som helst som blir kalt hore eller fitte heller. Stort sett kun dem som behandler folk dårlig. Og når dette tydeligvis er noe som skjer gang på gang på gang med TS så tror jeg problemer er like my henne som noen andre. Anonymous poster hash: 23437...840

Dette er bullshit. At du ikke har opplevd det, betyr ikke at de ikke skjer. Jeg har vært vitne til slike tilfeller flere ganger.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du er mann, dere har vel ikke følelser på samme måte som oss kvinner? Anonymous poster hash: 30b68...38c

Jeg er kvinne og helt enig med han... Bryr meg ikke om sure mennesker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må da ha provosert frem en reaksjon før du har blitt kalt hore eller blir slått? Kanskje det er noe med tonen du prater med kundene på? Eller ordene du velger?

Anonymous poster hash: 78c29...0bb

Etter 10 år i servicebransjen har jeg lært følgende; folk er frekke, egoistiske og gjerrige. Du kan sitte der å smile og vær høflig til du ser mannen med ljåen, det spiller absolutt ingen rolle. Servicebransjen har skutt seg selv i foten med å alltid skal legge seg flate for kundene sine med denne kunden har alltid rett-fjaset. Kunden har i 99% av tilfellene feil. I andre yrker der man også driver med kunder, f.eks. IT konsulenter, lærer å speile kundens humør, er kunden glad, skal du være like glad, er kunden sint, skal du og være sint osv. Når butikkansatte allltid må leke dørmatte for kundene så er det klart at det ikke er et gram av respekt for dem. Og der er servicebransjen selv om har skapt dette.

Og når du så sitter der å tvinger frem smil mens du beklager oven for noen som kaller deg hore og så knivstikker deg fordi lapskausen som koster 18 kroner nå, kostet 16 kroner før, ja, da forsvinner all tro på menneskeheten. Kan ikke tenke meg til at du noen sinne har satt dine ben bak en kasse.

Anonymous poster hash: 0bb4f...dc7

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det er ikke hvem som helst som blir kalt hore eller fitte heller. Stort sett kun dem som behandler folk dårlig. Og når dette tydeligvis er noe som skjer gang på gang på gang med TS så tror jeg problemer er like my henne som noen andre.

Anonymous poster hash: 23437...840

Som sagt er det ikke bare jeg som opplever dette, er de fleste av mine kolleger også (som nevnt ca 3 ganger allerede hvis du gadd å lese). Så du kan spare deg å anklage meg for noe som helst. Jeg svarer igjen (ikke på samme måte, men svarer "sånn snakker du ikke til meg " eller "det er ikke greit å slå.") til kundene, man skal ikke akseptere hva som helst. Uansett om du jobber på bensinstasjon, butikk, bank eller apotek!

Anonymous poster hash: 30b68...38c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2207405/The-worlds-best-traffic-cop-Meet-officer-single-complaint-drivers-TWENTY-YEARS.html

Trafikkkonstabel med 20 år i jobben, kjører rundt på motorsykkel og gir folk advarsler, bøter eller tar i fra dem lappen. Og han har aldri mottatt en eneste klage, noensinne. Det går fint an å jobbe innen kundeservice eller salg uten å få klager og irriterte kunder i hytt og pine. Det handler om å behandle folk med respekt.

Kanskje det å slutte og klage på kunder og i stedet se litt på seg selv kunne ha vert en god ide?

Anonymous poster hash: 23437...840

Har du jobbet i kundeservice noen gang?

For jeg behandler alltid mine kunder med respekt, og i min forrige jobb ble jeg til og med målt på nettopp kundetilfredsheten. 90% av de spurte svarte at de var godt eller meget fornøyd med den jobben jeg gjorde.

Allikevel, det vil alltid være noen som er sinte, som er sure, som mener de har krav på en hel del ting de faktisk ikke har krav på. I min nåværende jobb, da også som kundebehandler, får jeg svært sjelden sinte og sure kunder, men når de først er sure, så er de det gjerne til gangs. I min nåværende jobb er det nemlig snakk om store beløp, og det kan skape harme og sinne.

Og veldig mange kunder har faktisk ikke retten på sin side. I min jobb opererer vi heldigvis bare med skriftlige avtaler og avtaler det er gjort opptak av (med kundens samtykke). Noe som gjør at vi stiller sterkt i de aller fleste saker. Allikevel får man kunder som er fly forbanna og ikke vedkjenner seg avtalene eller fakturaene de får.

Hva, tør jeg spørre, mener du man skal gjøre? Jeg er alltid hyggelig, jeg får også mye skryt om at jeg holder en god tone og flyt med kundene, allikevel har man dem man aldri kan få fornøyde.

Og jeg føler med ts, for det finnes faktisk kunder der ute som tror de har rett på hva som helst, som hyler til deg og kaller deg hore og fitte. Selv ble jeg en gang drapstruet, og en annen gang var det ei som stalket meg på telefon. Og det mener du er min egen feil? Ærlig talt, da har du ikke jobbet særlig mye som kundebehandler.

Jeg liker forøvrig min nåværende jobb, nettopp fordi det er mange hyggelige kunder. Men jeg finner meg ikke i dritt, det skal man heller ikke behøve.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men det er ikke hvem som helst som blir kalt hore eller fitte heller. Stort sett kun dem som behandler folk dårlig. Og når dette tydeligvis er noe som skjer gang på gang på gang med TS så tror jeg problemer er like my henne som noen andre.

Anonymous poster hash: 23437...840

Ja, det er ofte fremprovosert. Men sjelden av hvordan man selv fortoner seg, men som regel heller omstendighetene rundt. Som regel opplever jeg kundene blir sinte når de ikke får det som de vil. Det betyr at de er provosert fordi de mener de har retten på sin side. Problemet er at de faktisk ikke har det. Kunder kan være egoistiske, barnslige og selvsentrerte, og tenker noen ganger kun på seg og sitt. Og det finnes noen luringer der ute som prøver å snike seg unna sine forpliktelser.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det er ikke hvem som helst som blir kalt hore eller fitte heller. Stort sett kun dem som behandler folk dårlig. Og når dette tydeligvis er noe som skjer gang på gang på gang med TS så tror jeg problemer er like my henne som noen andre.

Anonymous poster hash: 23437...840

Ikke alle kundeservicejobber er like. Klientellet kan ha svært mye å si for hva slags behandling en butikkansatt kan bli utsatt for. Har jobbet i kiosk i et område med mange kommunale boliger og eldreboliger, og har opplevd både det ene og det andre. Har også vært nødt til å vise en kunde ut fra forretningen. Mye av dette har riktignok vært på grunn av rus.

Likevel har det vært nok av uhøflige og vanskelige kunder som ikke har vært ruset, og som har gått av skaftet uten at det har blitt fremprovosert av ekspeditørene. For eksempel eldre damer som ikke husker koden til tippekortet og deretter beskylder ekspeditøren for å ha stjålet penger fra kortet fordi hun måtte lage ny kode og slå den et par ganger for å utføre de tjenestene hun ba om. Eller herren som ble sur fordi ekspeditøren opplyste om at den sjokoladen han ville kjøpe kostet ni kroner, men at det var tilbud til to for ti kroner.

Kjipe butikkansatte finnes. Men vanskelige kunder finnes også. At noen ikke har opplevd dem, betyr bare at de er heldige.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber man i servicebransjen vil man raskt finne ut at uansett hvor vennlig, respektfull og serviceinnstilt man er - vil man oppleve jevnlig stygg oppførsel fra den andre siden. Rett og slett fordi en god del mennesker har mye annet dritt i livet og siden de er for feige til å ta det opp med dem det gjelder lar de det gå utover eksempelvis butikkansatte. I tillegg har du de som har forventninger som går langt utover det man har kjøpt og betalt for.

Det er dessverre vanskelig å huske alle de takknemmelige og fornøyde i møte med den ene ufordragelige. Det er i slike situasjoner veldig greit å ha tett kommunikasjon med sjefen og ledelsen. Ha klare regler for hvor langt en kunde kan gå før man tilkaller vektertjenester eller rett ut sier at "beklager, jeg kan ikke hjelpe deg og anbefaler at du forlater lokalet før jeg tilkaller securitas". Det bruker stort sett gå på personangrep. Ingen skal måtte oppleve den type hat og usakligheter, og vet man hvor grensen går er det langt enklere å føle ro i jobben også. Samt slippe å være redd for å si noe som ledelsen vil misslike.

Det viktigste uansett er å la kunden få si det den har å komme med først, og bare holde kjeft og lytte. Om man etter dette ikke klarer å komme til enighet var det etter min erfaring veldig greit å ta frem skjema fra forbrukerrådet og be kunden fylle ut og sende inn hvis denne ikke mente å ha fått det denne hadde rett på, alternativt at vi sammen kunne ringe og spørre. Jeg hadde også alltid kopi av forbrukerkjøpsloven liggende og jeg sa da alltid ting som "jeg mener å huske at" istedet for "det står SÅNN i loven!".

Mange hisser seg opp på forhånd fordi de er redde for ikke å få det de har rett på etter å ha opplevd elendig kundeservice andre steder.

Men som sagt, når det blir utskjelling, fysisk og psykisk vold - da bør det være slik at man kan si "hvis du ikke ikke kutter ut personangrepene og det stygge språket nå slik at vi kan forsøke finne en løsning er jeg nødt til å avslutte denne samtalen og be deg forlate lokalet/legge på røret".

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så klart man må gi av seg selv og av og til også svelge en kamel eller to når man har en service type jobb, men det er da grenser.

Hadde en kunde slått meg, så hadde vedkommende befunnet seg på gulvet ganske så umiddelbart, jeg hadde sittet på vedkommende til politiet kom og selvfølgelig anmeldt vedkommende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 10 år i servicebransjen har jeg lært følgende; folk er frekke, egoistiske og gjerrige. Du kan sitte der å smile og vær høflig til du ser mannen med ljåen, det spiller absolutt ingen rolle. Servicebransjen har skutt seg selv i foten med å alltid skal legge seg flate for kundene sine med denne kunden har alltid rett-fjaset. Kunden har i 99% av tilfellene feil. I andre yrker der man også driver med kunder, f.eks. IT konsulenter, lærer å speile kundens humør, er kunden glad, skal du være like glad, er kunden sint, skal du og være sint osv. Når butikkansatte allltid må leke dørmatte for kundene så er det klart at det ikke er et gram av respekt for dem. Og der er servicebransjen selv om har skapt dette.

Og når du så sitter der å tvinger frem smil mens du beklager oven for noen som kaller deg hore og så knivstikker deg fordi lapskausen som koster 18 kroner nå, kostet 16 kroner før, ja, da forsvinner all tro på menneskeheten. Kan ikke tenke meg til at du noen sinne har satt dine ben bak en kasse.

Anonymous poster hash: 0bb4f...dc7

Stått mye i kasse jeg, vert borti alt slags kunder men aldri har noen kalt meg noe som helst eller gjort noe som helst fysisk med meg. Det handler ikke om å sette seg i respekt, være glad fordi kunden er glad eller sint fordi kunden er sint. Det handler om å høre etter på det kunden sier og være helproff hele veien igjennom.

Og ja, kundene har stort sett alltid feil i det de sier. Sånn er det bare, men jobben din er stort sett å fortelle dem sannheten på en fin måte. Jeg har jobbet som resepsjonist i hotell, i matbutikker, europris, glassmagasin og elektroforretninger. Og rundt regnet har jeg vert borti rundt 115 000 kunder.

Ikke en eneste jævla en har kalt meg noe som helst stygt eller truet meg. Ikke en eneste jævla gang. Kanskje det er fordi jeg aksepterer ting som de er? Aksepterer at folk er gjerrige og er ute etter beste pris, noe som er helt greit (jeg gjør det samme), eller at de tenker på seg selv? Jobben din da er å skape en win/win situasjon der det er mulig.

Men hvis du er litt stygg i kjeften selv, snakker med feil tone eller ikke gir kunden en følelse av at du gjør ditt beste. Da kommer du til å få mye mas og pes ja.

Anonymous poster hash: 23437...840

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stått mye i kasse jeg, vert borti alt slags kunder men aldri har noen kalt meg noe som helst eller gjort noe som helst fysisk med meg. Det handler ikke om å sette seg i respekt, være glad fordi kunden er glad eller sint fordi kunden er sint. Det handler om å høre etter på det kunden sier og være helproff hele veien igjennom.

Og ja, kundene har stort sett alltid feil i det de sier. Sånn er det bare, men jobben din er stort sett å fortelle dem sannheten på en fin måte. Jeg har jobbet som resepsjonist i hotell, i matbutikker, europris, glassmagasin og elektroforretninger. Og rundt regnet har jeg vert borti rundt 115 000 kunder.

Ikke en eneste jævla en har kalt meg noe som helst stygt eller truet meg. Ikke en eneste jævla gang. Kanskje det er fordi jeg aksepterer ting som de er? Aksepterer at folk er gjerrige og er ute etter beste pris, noe som er helt greit (jeg gjør det samme), eller at de tenker på seg selv? Jobben din da er å skape en win/win situasjon der det er mulig.

Men hvis du er litt stygg i kjeften selv, snakker med feil tone eller ikke gir kunden en følelse av at du gjør ditt beste. Da kommer du til å få mye mas og pes ja.

Anonymous poster hash: 23437...840

Mine erfaring er at det er de som lyver, har to fjes og gjør alt de kan for å bare bli kvitt kunden som slipper unna mest pes. Men det blir desto verre for den seriøse som må ta det neste gang kunden kommer og er enda mer sint.

Antagelsene dine virker på meg veldig naive.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del, men når det skjer så må du si i fra til dem på en god måte. Da slipper du at de blir så sure at de slår til deg. Nå har jeg jobbet i en butikk med 80 ansatte i 4 år selv, jeg har hatt plenty av sure kunder innom butikken men ingen har noensinne begynt å skjelle meg ut, ingen har noensinne kalt meg verken hore, fitte eller noe annet. Og jeg har heller ikke sett eller hørt det skje med andre i bedriften, selv ikke de som jobber med klager.

Hvis det går så langt så er det noe feil med begge parter, ikke bare kunden.

Eneste unntak til dette er når det noen ganger kommer fulle eller rusa personer inn i butikken, men det er ikke egentlig relevant for noe som helst.

Anonymous poster hash: 23437...840

Jeg er ikke Ts,men har null problemer med at enkelte kan gjøre sånt fordi de mener at det er den ansattes jobb å gjøre dem til lags uansett. Da hjelper det lite at man prøver å være vennlig og hjelpsom. Problemet ligger hos dem.Heldigvis er ikke de fleste kunder sånn.

Jeg har aldri opplevd å bli kalt stygge ting eller vold,men folk klager og sutrer på ting jeg ikke kan noe for.De det gjelder er lite takknemlige og høflige.Man kommer langt med det.

Tror nok også at det kommer litt an på bedriften.Ikke alle får god nok opplæring i hvordan man skal håndtere vanskelige kunder,og enkelte steder er kunden kanskje frustrert når h*n henvender seg til den ansatte

Anonymous poster hash: 745ac...1a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...