Gå til innhold

Flere som sliter med frekke drittkunder på jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må bare ha en utblåsning her. Er så totalt utslitt etter nok en hektisk dag med frekke kunder. Jobber innen kundeservice, og i dag var det en jævla drittkjerring som slo meg :( Ikke hardt men hun dasket meg på hånda.. Skikkelig nedlatende drittkjerring. Er så LEI av å bli kalt hore, fitte og andre stygge ting. Lei av krevende kunder som krever å bli tilfredsstilt NÅ :(

Er det bare meg som har det sånn? Bare tøm deres jobbfrustrasjoner i denne tråden, kundeservicearbeidere. I feel your pain.



Anonymous poster hash: 30b68...38c
  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2207405/The-worlds-best-traffic-cop-Meet-officer-single-complaint-drivers-TWENTY-YEARS.html

Trafikkkonstabel med 20 år i jobben, kjører rundt på motorsykkel og gir folk advarsler, bøter eller tar i fra dem lappen. Og han har aldri mottatt en eneste klage, noensinne. Det går fint an å jobbe innen kundeservice eller salg uten å få klager og irriterte kunder i hytt og pine. Det handler om å behandle folk med respekt.

Kanskje det å slutte og klage på kunder og i stedet se litt på seg selv kunne ha vert en god ide?



Anonymous poster hash: 23437...840
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2207405/The-worlds-best-traffic-cop-Meet-officer-single-complaint-drivers-TWENTY-YEARS.html

Trafikkkonstabel med 20 år i jobben, kjører rundt på motorsykkel og gir folk advarsler, bøter eller tar i fra dem lappen. Og han har aldri mottatt en eneste klage, noensinne. Det går fint an å jobbe innen kundeservice eller salg uten å få klager og irriterte kunder i hytt og pine. Det handler om å behandle folk med respekt.

Kanskje det å slutte og klage på kunder og i stedet se litt på seg selv kunne ha vert en god ide?

Anonymous poster hash: 23437...840

Jeg behaandler folk med respekt men finner meg ikke i å bli kalt hore eller å bli slått. Men det syns tydeligvis du er greit?!

Anonymous poster hash: 30b68...38c

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her, ofte gråter jeg på jobb også. Tror jeg er for sensitiv til å jobbe med kunder, selv om jeg har gjort det i mange år. Jeg gråter og gråter :( De fleste er hyggelige, men de få som ikke kan oppføre seg tar bare all energi fra meg.



Anonymous poster hash: 30b68...38c
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2207405/The-worlds-best-traffic-cop-Meet-officer-single-complaint-drivers-TWENTY-YEARS.html

Trafikkkonstabel med 20 år i jobben, kjører rundt på motorsykkel og gir folk advarsler, bøter eller tar i fra dem lappen. Og han har aldri mottatt en eneste klage, noensinne. Det går fint an å jobbe innen kundeservice eller salg uten å få klager og irriterte kunder i hytt og pine. Det handler om å behandle folk med respekt.

Kanskje det å slutte og klage på kunder og i stedet se litt på seg selv kunne ha vert en god ide?

Anonymous poster hash: 23437...840

Eh,virkelig? Jeg jobber på butikk,og behandler kunder med respekt og er alltid hjelpsom,men noen klager uansett. Tror faktisk at det er kunden ofte som bør ta seg selv i nakkeskinnet,og kanskje vise litt mer ydmykhet i møte med butikkansatte eller den som jobber med kundeservice. Ja,den ansatte er der for kunden,men vi er fortsatt bare mennesker og det er ikke alt vi kan fikse eller rett og slett kan noe for.

Problemet ligger oftere hos kunden enn det gjør hos den ansatte.Finnes vel unntak,men mitt inntrykk er at enkelte kunder er veldig kravstore i møte med butikkansatte,og er veldig egoistiske.

Flere burde faktisk tenke over at butikkansatte har mer å gjøre enn å stå på pinne for en person hele dagen.

Anonymous poster hash: 745ac...1a5

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må da ha provosert frem en reaksjon før du har blitt kalt hore eller blir slått? Kanskje det er noe med tonen du prater med kundene på? Eller ordene du velger?



Anonymous poster hash: 78c29...0bb
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her, ofte gråter jeg på jobb også. Tror jeg er for sensitiv til å jobbe med kunder, selv om jeg har gjort det i mange år. Jeg gråter og gråter :( De fleste er hyggelige, men de få som ikke kan oppføre seg tar bare all energi fra meg.

Anonymous poster hash: 30b68...38c

Kjenner meg igjen. Er også sensitiv,og tar det veldig innover meg når folk er misfornøyde. Men det er nok bare sånn det er å jobbe med kunder. Man møter på alle slags mennesker da,og ikke alle er hyggelige akkurat.

Anonymous poster hash: 745ac...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må da ha provosert frem en reaksjon før du har blitt kalt hore eller blir slått? Kanskje det er noe med tonen du prater med kundene på? Eller ordene du velger?

Anonymous poster hash: 78c29...0bb

Er ikke bare jeg som blir kalt stygge ting på jobben, vi har noen kunder som virkelig ikke bryr seg om de sårer andre. Jeg prøver å hjelpe kunder så godt jeg kan, men når noen går over streken sier jeg nå i fra, før begynte jeg bare å gråte om noen var frekk.

Har mange faste kunder som spør etter meg så du kan glemme den dårlige hersketeknikken din med å skylde på meg.

Anonymous poster hash: 30b68...38c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen er å skaffe seg en jobb hvor man ikke risikerer å møte på slike kunder.



Anonymous poster hash: 03428...e33
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ei veldig spesiell dame som ofte var innom butikken jeg jobbet i før. Kun for å krangle...
I utgangspunktet skulle hun ha gåstaver. Disse var utgått, og hun hadde sett dem i en utgått katalog. Gikk til forskjellige av oss ansatte hver gang. Og hver eneste gang hun fikk til svar at de ikke lenger var i sortimentet og at vi ikke kunne få tak i dem mer ble hun rasende.

Til slutt kjøpte hun noe annet. Positiv som hun tydeligvis er så leverte hun det tilbake fordi hun ikke var fornøyd og skulle ha pengene tilbake på konto. Dette var varer for et par tusen kroner, og vi hadde ikke nok kontanter i kassa på det tidspunktet hun kom.
Vi tok navn, telefonnummer, og kontonummer og sendte det videre til den som hadde ansvar for slikt.
3 uker etter dette kom hun tilbake og kjeftet meg huden full fordi hun enda ikke hadde fått penger tilbake på konto. Hun skulle anmelde meg, hun skulle melde butikken til forbrukerrådet, og hun skulle fortelle alle hvilken forbanna drittbutikk dette var. Hun forlangte til og med at jeg skulle ringe til hovedkontoret klokka 19:00(!!!), og hun dreit vel i om de var gått hjem for dagen for hun skulle ha svar på hvor pengene hennes ble av NÅ!! Dette var på en torsdag.

Jeg sendte mail til regnskapsavdelingen, og ringte dem opp også utpå dagen på fredagen. Da fikk jeg vite at hun hadde oppgitt feil kontonummer, men at de aldri fikk svar når de prøvde å få tak i henne så de fikk ikke gjort noe mer med det.
Og dette kontonummeret hadde hun stått og sett på at jeg skrev ned og også bekreftet at var rett...

Hun og andre generelt sure kunder den dagen gjorde kvelden min komplett. På den dårlige måten.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest denne?

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=209892&&page=234

:P Dumme ting kunder sier (eller gjør)

Absolutt! Vil si at det er sjelden jeg får dårlig service selv her i Norge, syns ansatte stort sett er veldig hjelpsomme. Og siden jeg vet hvordan det er å ha kjipe kunder så begynner jeg aldri å skrike eller rope "SKYND DEG DA DIN FEITE FITTE". Folk som holder på sånn må jo ha problemer?

Husk at vi er mennesker vi og, jeg tar dette veldig innover meg når jeg møter slemme kunder.

Anonymous poster hash: 30b68...38c

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bare jeg som blir kalt stygge ting på jobben, vi har noen kunder som virkelig ikke bryr seg om de sårer andre. Jeg prøver å hjelpe kunder så godt jeg kan, men når noen går over streken sier jeg nå i fra, før begynte jeg bare å gråte om noen var frekk.

Har mange faste kunder som spør etter meg så du kan glemme den dårlige hersketeknikken din med å skylde på meg.

Anonymous poster hash: 30b68...38c

Det var ikke et forsøk på hersketeknikk, men jeg har også jobbet i serviceyrke, og verken jeg eller noen av mine kollegaer har opplevd noe lignende, så jeg vil ikke si det er normal oppførsel fra kunder. Og da kanskje man må ta en titt på egen kommunikasjon. Den kan oppfattes anderledes av andre enn for deg.

Anonymous poster hash: 78c29...0bb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Løsningen er å skaffe seg en jobb hvor man ikke risikerer å møte på slike kunder.

Anonymous poster hash: 03428...e33

Ja, men jeg aner ikke hva jeg vil jobbe med.. Vet jeg burde jobbe med en kontorjobb av noe slag.

Anonymous poster hash: 30b68...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ms_kwang

Hadde en kunde engang som var ekstremt frekk mot meg, men han ble paff og rett og slett satt ut når jeg svarte han tilbake o.o (ikke på en sånn måte som kunne gi meg trøbbel!)
Jeg er ikke en frekk person..
Men jeg kan være ekstremt sarkastisk :fnise: (Og avslutte med ett smil)
Da jeg forlot den butikken jeg jobbet på, så var det flere av de "frekke" kundene som bønnfalte meg å bli der..
Ikke nok med at jeg gav de ypperlig service, men jeg hadde jo bein i nesa også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full sympati for dere butikkansatte. Jobber ikke i butikk selv, men i et serviceyrke hvor folk flest viser litt mer respekt. Det er helt utrolig hvor jævlig dårlig enkelte oppfører seg. Men det verste er at det ser ut som om det fungerer å være drittsekk. Man får faktisk bedre behandling og ofte viljen sin.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner meg godt igjen TS, og føler med deg.

Jobber på apotek og er noen ganger sjokkert over hvordan folk oppfører seg når de er ute i ærend. De verste kundene er gjerne de som tilsynelatende ser helt vanlige ut, så det er umulig å vite før de står foran meg ved skranken.Har kollegaer som har blitt både slått og spyttet på.

Vurderer å bytte yrke nå.



Anonymous poster hash: bed8b...b0e
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg behaandler folk med respekt men finner meg ikke i å bli kalt hore eller å bli slått. Men det syns tydeligvis du er greit?!

Anonymous poster hash: 30b68...38c

Pfft, hvis du hadde behandlet folk med respekt i utgangspunktet hadde ikke folk slått deg eller kalt deg hore.

Jeg merker jo det bare nå, i stedet for å ta litt selvkritikk går du rett i strupen på meg. I stedet for å tenke på hva du kan gjøre bedre i hovedinnlegget klager du på alle andre. Stakars deg? Bullshit.

Anonymous poster hash: 23437...840

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg godt igjen TS, og føler med deg.

Jobber på apotek og er noen ganger sjokkert over hvordan folk oppfører seg når de er ute i ærend. De verste kundene er gjerne de som tilsynelatende ser helt vanlige ut, så det er umulig å vite før de står foran meg ved skranken.Har kollegaer som har blitt både slått og spyttet på.

Vurderer å bytte yrke nå.

Anonymous poster hash: bed8b...b0e

Er det sant? På apotek også? Jeg jobber i bank og syns det er ille nok, men jeg trodde folk på apotek oppførte seg litt ordentlig. De er jo avhengig av å få riktig hjelp med medisiner etc.

Jeg syns også synd på de som jobber på kundeservice for bank midt på natta.. stakkars mennesker som får masse fulle og sure kunder på tråden! For ikke å snakke om de som jobber på burger king/7-11 etc i helgene..

Anonymous poster hash: 30b68...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest made4u

Slikt påvirker ikke meg, således kunne jeg blitt utskjelt i en slik rolle og hadde fortsatt kunne ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...