AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #41 Del Skrevet 3. januar 2014 Vi har flere kasser på jobb, en dag var kollegaen min opptatt i den ene og sendte kunden videre til meg ved å si "betal hos min flotte kollega der borte" (litt merkelig bemerkning, enig i det), og da kunden kom bort sa han "flott? Dét var jo litt av ei ku" full av forakt. Godt jeg ikke sliter med tankene ang min egen kropp da... som de fleste unge kvinner... *not*Anonymous poster hash: 35bff...1c3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonderbitch Skrevet 3. januar 2014 #42 Del Skrevet 3. januar 2014 Når det gjelder det med hvor mye man skal la slike ting gå inn på seg, synes jeg det er veldig situasjonsavhengig. Jeg har selv jobbet på et gatekjøkken midt på natten, og der forventer man nesten dårlig oppførsel av kundene. Men om man betjener kunder i et apotek f.eks synes jeg det er veldig overraskende om kunden plutselig skulle skjelle ut apotekteknikeren eller kalle h*n for stygge ting. Og derfor kan det også virke mer sårende tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjempeliten Skrevet 3. januar 2014 #43 Del Skrevet 3. januar 2014 Morsomt med fulle kunder og. Som kaster ting over disken, viser pikken osv.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonderbitch Skrevet 3. januar 2014 #44 Del Skrevet 3. januar 2014 Haha ja fulle kunder er et kapittel for seg selv! Jeg synes det funker best å behandle de som barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol87 Skrevet 3. januar 2014 #45 Del Skrevet 3. januar 2014 Nei, men det er ikke hvem som helst som blir kalt hore eller fitte heller. Stort sett kun dem som behandler folk dårlig. Og når dette tydeligvis er noe som skjer gang på gang på gang med TS så tror jeg problemer er like my henne som noen andre. Anonymous poster hash: 23437...840 Det du sier der er bare tull. Jeg har jobba lenge nok i serviceyrket til å vite at det heller er slik at det ikke er hvem som helst som kan få seg til å kalle noen for fitte eller hore. Klart det finnes urimelige og frekke serviceansatte, det har vi vel alle opplevd, men aldri har jeg opplevd noen som er så frekke som enkelte kunder. Når det er sagt, har jeg heldigvis mest "normale" folk som kunder, men tullinger som beskrevet eksisterer, selv om du har bestemt deg for noe annet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #46 Del Skrevet 3. januar 2014 Tror nok også at det kommer litt an på bedriften.Ikke alle får god nok opplæring i hvordan man skal håndtere vanskelige kunder,og enkelte steder er kunden kanskje frustrert når h*n henvender seg til den ansatte Nå på fredagen stod jeg på jobb med 4 av mine kollegaer og 40 kunder i kø (m/kølapp). Vi bruker minst 5-15 minutter per kunde så 40 stk er svært mange. Og ja, folk er svært irriterte når de har stått over en time i kø. Men da må man egentlig bare gjøre det enkelt og si noe sånt som "Ja, jeg forstår godt at det er irriterende å stå så lenge i kø, jeg hadde blitt irritert selv. Men sånn er det noen ganger når vi har svært gode tilbud, mange som kommer samtidig. Så hva kan jeg hjelpe deg med i dag?". Hvis kunden står med en følelse av at du gjør ditt beste og at du hører etter på det han sier så er det i 99.9% av alle tilfeller nok. Så lenge det ikke er snakk om en sinnsforvirret person, full eller rusa person så er det mer enn nok. For ikke å snakke om hvor viktig det er å lese kundenes kroppsspråk, et eksempel på dette er rett før jul når jeg selv ble spurt om jeg ville ha medlemskort. Jeg hadde blitt spurt 5-10 ganger tidligere i samme butikk så jeg gadd ikke svare, men jeg stod helt enkelt og så på kortleseren og brydde meg ikke noe videre om det. Gode serviceansatte hadde med en gang oppfattet at jeg ikke var interessert for så og la meg betale å gå videre, men denne jenta merket det ikke i det hele tatt så hun bare fortsatte og sitte det og vente på svar. Etter nesten et helt minutt der jeg stod der fikk jeg nok, ga klar beskjed om at hun burde skjerpe seg og trykke på knappen slik at jeg fikk betalt. Hun oppfattet sikkert meg da som både frekk og irritert, men problemet er jo at hun ikke klarte å ta et hint i utgangspunktet. Og hvis du ikke klarer det, ja da kommer folk stadig vekk til å bli mektig irriterte på deg. Jeg står ikke her og sier at alle kunder er gullunger, men flinke selgere og kundemedarbeidere kan faktisk fint gå årevis mellom hver gang det blir et problem til tross for at de møter på titusenvis av kunder i året. Mens dårlige ansatte får mye pes hele tiden. Anonymous poster hash: 23437...840 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #47 Del Skrevet 3. januar 2014 Nå på fredagen stod jeg på jobb med 4 av mine kollegaer og 40 kunder i kø (m/kølapp). Vi bruker minst 5-15 minutter per kunde så 40 stk er svært mange. Og ja, folk er svært irriterte når de har stått over en time i kø. Men da må man egentlig bare gjøre det enkelt og si noe sånt som "Ja, jeg forstår godt at det er irriterende å stå så lenge i kø, jeg hadde blitt irritert selv. Men sånn er det noen ganger når vi har svært gode tilbud, mange som kommer samtidig. Så hva kan jeg hjelpe deg med i dag?". Hvis kunden står med en følelse av at du gjør ditt beste og at du hører etter på det han sier så er det i 99.9% av alle tilfeller nok. Så lenge det ikke er snakk om en sinnsforvirret person, full eller rusa person så er det mer enn nok. For ikke å snakke om hvor viktig det er å lese kundenes kroppsspråk, et eksempel på dette er rett før jul når jeg selv ble spurt om jeg ville ha medlemskort. Jeg hadde blitt spurt 5-10 ganger tidligere i samme butikk så jeg gadd ikke svare, men jeg stod helt enkelt og så på kortleseren og brydde meg ikke noe videre om det. Gode serviceansatte hadde med en gang oppfattet at jeg ikke var interessert for så og la meg betale å gå videre, men denne jenta merket det ikke i det hele tatt så hun bare fortsatte og sitte det og vente på svar. Etter nesten et helt minutt der jeg stod der fikk jeg nok, ga klar beskjed om at hun burde skjerpe seg og trykke på knappen slik at jeg fikk betalt. Hun oppfattet sikkert meg da som både frekk og irritert, men problemet er jo at hun ikke klarte å ta et hint i utgangspunktet. Og hvis du ikke klarer det, ja da kommer folk stadig vekk til å bli mektig irriterte på deg. Jeg står ikke her og sier at alle kunder er gullunger, men flinke selgere og kundemedarbeidere kan faktisk fint gå årevis mellom hver gang det blir et problem til tross for at de møter på titusenvis av kunder i året. Mens dårlige ansatte får mye pes hele tiden. Anonymous poster hash: 23437...840 Du får bare akseptere at andre har andre erfaringer enn deg. De har kanskje jobbet andre steder med helt andre kundegrupper, tider av døgnet etc. enn deg. Jeg er ikke overrasket over at du ber andre skjerpe seg når du selv er kunde. Sannsynligvis er du en av de bedritne folkene selv, du bare greier ikke innse det. Anonymous poster hash: 08581...245 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #48 Del Skrevet 3. januar 2014 For ikke å snakke om hvor viktig det er å lese kundenes kroppsspråk, et eksempel på dette er rett før jul når jeg selv ble spurt om jeg ville ha medlemskort. Jeg hadde blitt spurt 5-10 ganger tidligere i samme butikk så jeg gadd ikke svare, men jeg stod helt enkelt og så på kortleseren og brydde meg ikke noe videre om det. Gode serviceansatte hadde med en gang oppfattet at jeg ikke var interessert for så og la meg betale å gå videre, men denne jenta merket det ikke i det hele tatt så hun bare fortsatte og sitte det og vente på svar. Etter nesten et helt minutt der jeg stod der fikk jeg nok, ga klar beskjed om at hun burde skjerpe seg og trykke på knappen slik at jeg fikk betalt. Hun oppfattet sikkert meg da som både frekk og irritert, men problemet er jo at hun ikke klarte å ta et hint i utgangspunktet. Og hvis du ikke klarer det, ja da kommer folk stadig vekk til å bli mektig irriterte på deg. Jeg står ikke her og sier at alle kunder er gullunger, men flinke selgere og kundemedarbeidere kan faktisk fint gå årevis mellom hver gang det blir et problem til tross for at de møter på titusenvis av kunder i året. Mens dårlige ansatte får mye pes hele tiden. Anonymous poster hash: 23437...840 Vel,jeg syns faktisk at du bare kunne sagt "nei,takk" eller "ikke interessert". Den ansatte kan ikke vite at du har blitt spurt 5-10 ganger før.Man trenger ikke å gjøre ting så veldig mye vanskeligere enn det er. Hadde du sagt "nei,takk" så hadde jo ikke du måttet si ifra sånn at du fikk betalt,og hun ville ikke eventuelt syns at du var en frekk kunde. Det går an å vise litt velvilje. Ikke alle har den erfaringen enda. Det er noe man får etter å ha jobbet i et serviceyrke i flere år kanskje. Merker det selv. Det er flere ting jeg ikke visste eller hadde erfaring nok til å håndtere på best mulig,men å svare på et enkelt spørsmål syns jeg ikke er vanskelig. Akkurat som på Coop så spør de om du har medlemskort hver gang en handler der,og da ser ikke jeg på som vanskelig å si nei når jeg handler der. Anonymous poster hash: 745ac...1a5 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #49 Del Skrevet 3. januar 2014 Vel,jeg syns faktisk at du bare kunne sagt "nei,takk" eller "ikke interessert". Den ansatte kan ikke vite at du har blitt spurt 5-10 ganger før.Man trenger ikke å gjøre ting så veldig mye vanskeligere enn det er. Hadde du sagt "nei,takk" så hadde jo ikke du måttet si ifra sånn at du fikk betalt,og hun ville ikke eventuelt syns at du var en frekk kunde. Det går an å vise litt velvilje. Ikke alle har den erfaringen enda. Det er noe man får etter å ha jobbet i et serviceyrke i flere år kanskje. Merker det selv. Det er flere ting jeg ikke visste eller hadde erfaring nok til å håndtere på best mulig,men å svare på et enkelt spørsmål syns jeg ikke er vanskelig. Akkurat som på Coop så spør de om du har medlemskort hver gang en handler der,og da ser ikke jeg på som vanskelig å si nei når jeg handler der. Nei, men samtidig vil jeg si at det å stå klar til å slå koden med kortet i terminalen er hint nok om man ikke gir utrykk for noe mer. Om folk tydeligvis ikke viser interesse for det du har og si bør du faktisk bare akseptere det og la dem gå videre. Og hvis man ikke klarer å lese slike hint vil man ende opp med å få kjeft gang på gang på gang ja. Men så lenge man ikke står der og kaster bort kundens tid eller gir dårlig service så vil man nærmest aldri oppleve det. Anonymous poster hash: 23437...840 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #50 Del Skrevet 4. januar 2014 Nei, men samtidig vil jeg si at det å stå klar til å slå koden med kortet i terminalen er hint nok om man ikke gir utrykk for noe mer. Om folk tydeligvis ikke viser interesse for det du har og si bør du faktisk bare akseptere det og la dem gå videre. Og hvis man ikke klarer å lese slike hint vil man ende opp med å få kjeft gang på gang på gang ja. Men så lenge man ikke står der og kaster bort kundens tid eller gir dårlig service så vil man nærmest aldri oppleve det. Anonymous poster hash: 23437...840 Ikke det jeg tenker på som dårlig service. Tenker at de spør fordi de faktisk må spørre uansett hvor mye du handler der. Jeg handler på samme butikk ofte,men de spør meg alltid om jeg har medlemskort. Dårlig service for meg er sure ansatte,ansatte som skravler i telefonen,ansatte som er mer opptatt av å prate med folk de kjenner enn å ekspedere og hjelpe kunde,frekke ansatte osv. Om en ansatt gjør en feil eller virker litt lost,så bryr jeg meg ikke om det så lenge de beklager eller det virker som de gjør så godt de kan.Alle kan ha en dårlig dag og alle har vært nye en gang.Ikke en gang de med mest erfaring er rustet til å takle absolutt alle situasjoner. Da kan jo vi som er kunder faktisk ha litt tålmodighet og vise litt velvilje. Skal ikke så mye til,for å gjøre noens arbeidsdag litt enklere. Anonymous poster hash: 745ac...1a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #51 Del Skrevet 4. januar 2014 gjør så godt de kan. Jepp, det er alt du trenger å gjøre. Gjør du det får du ingen trøbbel. Anonymous poster hash: 23437...840 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #52 Del Skrevet 4. januar 2014 Jepp, det er alt du trenger å gjøre. Gjør du det får du ingen trøbbel. Anonymous poster hash: 23437...840 Anonymous poster hash: 745ac...1a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #53 Del Skrevet 4. januar 2014 Ok,postet før jeg skrev ferdig. Da er vi jo i bunn og grunn enige da,men syns det virker som de fleste prøver så godt de kan. Anonymous poster hash: 745ac...1a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunhill Skrevet 4. januar 2014 #54 Del Skrevet 4. januar 2014 Jeg har både jobbet i butikk og innen team building. Den gangen jeg jobbet i butikk oppdaget jeg hvor ufordragelige folk kunne være. Smilte, var hyggelig og imøtekommende med kunden. Enda så kunne de stå å skjelle deg ut fordi de ikke kunne bytte inn varer vi ikke solgte(eller noen gang hadde solgt) osv. Jeg tror det er fordi folk ser så enormt ned på butikkansatte, og tror de selv er så mye mer "ressurssterke". I jobben som instruktør innen en form for team building har jeg aldri fått en enste klage noen gang, det tror jeg er fordi kundene ser mer opp til deg da du er mer "sjefen". 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 4. januar 2014 #55 Del Skrevet 4. januar 2014 (endret) Sånn til ettertanke.... Dette er noe jeg egentlig ikke liker å innrømme, for det faller tilbake på meg selv... En gang i tiden hadde jeg en kundeservicejobb. Og jeg hatet den. Jeg jobbet i den i flere år, og i begynnelsen var den fin, men det var utvekslinger i ledelsen like ofte som jeg bytter truser, og det påvirket arbeidsmiljøet veldig. Det var en ekstremt dårlig ledelse, det var dårlig miljø mellom kollegaer, det var dårlig arbeidsforhold. Og kundene var dumme. Alle hatet de dumme kundene (på samme måte som vi hatet ledelsen, arbeidsplassen og hverandre). Og jeg mener til dags dato (flere år etterpå) at jeg ALLTID behandlet alle mine kunder med respekt, og at alle mine kunder fikk den hjelpen de skulle ha. Så jeg fikk meg ny jobb og sluttet. I oppsigelsesperioden (3 mnd) var jeg for første gang på flere år fornøyd i jobben, fordi jeg visste det bare var noen uker igjen. Idiotledelsen påvirket meg ikke, idiotarbeidsplassen påvirket meg ikke og idiotkollegaene påvirket meg ikke fordi jeg VISSTE at jeg var ferdig med dem. Og jeg har ALDRI hatt så få problemer med kundene som da. I min oppsigelsestid på 3 mnd. hadde jeg ikke en eneste vanskelig eller kranglete kunde. Uten at jeg gikk inn for å endre noe som helst. Frem til dags dato mener jeg at jeg i alle mine kundeserviceår alltid har behandlet alle kunder likt. Men i tre måneder opplevde jeg ikke et eneste problem, og den eneste fellesnevneren er meg. Endret 4. januar 2014 av Alice123 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2014 #56 Del Skrevet 4. januar 2014 Sånn til ettertanke.... Men du endret jo noe, du lot det ikke lengre gå innpå deg så du ble sannsynligvis samtidig mer avslappet i jobben og væremåten din. Og når du slapper av og bare gjør jobben din har du også overskuddet til å virkelig lytte til de kundene sier, ha en god samtale. Anonymous poster hash: 23437...840 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 4. januar 2014 #57 Del Skrevet 4. januar 2014 Nå på fredagen stod jeg på jobb med 4 av mine kollegaer og 40 kunder i kø (m/kølapp). Vi bruker minst 5-15 minutter per kunde så 40 stk er svært mange. Og ja, folk er svært irriterte når de har stått over en time i kø. Men da må man egentlig bare gjøre det enkelt og si noe sånt som "Ja, jeg forstår godt at det er irriterende å stå så lenge i kø, jeg hadde blitt irritert selv. Men sånn er det noen ganger når vi har svært gode tilbud, mange som kommer samtidig. Så hva kan jeg hjelpe deg med i dag?". Hvis kunden står med en følelse av at du gjør ditt beste og at du hører etter på det han sier så er det i 99.9% av alle tilfeller nok. Så lenge det ikke er snakk om en sinnsforvirret person, full eller rusa person så er det mer enn nok. For ikke å snakke om hvor viktig det er å lese kundenes kroppsspråk, et eksempel på dette er rett før jul når jeg selv ble spurt om jeg ville ha medlemskort. Jeg hadde blitt spurt 5-10 ganger tidligere i samme butikk så jeg gadd ikke svare, men jeg stod helt enkelt og så på kortleseren og brydde meg ikke noe videre om det. Gode serviceansatte hadde med en gang oppfattet at jeg ikke var interessert for så og la meg betale å gå videre, men denne jenta merket det ikke i det hele tatt så hun bare fortsatte og sitte det og vente på svar. Etter nesten et helt minutt der jeg stod der fikk jeg nok, ga klar beskjed om at hun burde skjerpe seg og trykke på knappen slik at jeg fikk betalt. Hun oppfattet sikkert meg da som både frekk og irritert, men problemet er jo at hun ikke klarte å ta et hint i utgangspunktet. Og hvis du ikke klarer det, ja da kommer folk stadig vekk til å bli mektig irriterte på deg. Jeg står ikke her og sier at alle kunder er gullunger, men flinke selgere og kundemedarbeidere kan faktisk fint gå årevis mellom hver gang det blir et problem til tross for at de møter på titusenvis av kunder i året. Mens dårlige ansatte får mye pes hele tiden. Anonymous poster hash: 23437...840 Jeg skjønner at du tror du er et unikum og talent innen kundeservice, og at alle som opplever noe annet enn deg er dårlig i jobben sin. Det er fortsatt bare tull. Som flere her påpeker, dette avhenger også av kundens personlighet, humør, dagsform og mye annet. Kort eksempel, to jenter blir tatt for forsøk på stjeling i en butikk, og får beskjed av butikksjef om å komme seg ut og ikke vise seg igjen. På vei ut roper de stygge ting, og ekspeditøren i kassen ser i deres retning for å se hva som skjer. Deres reaksjon er å rope ut "Hva glor du på, di jævla, stygge hore?", før de forsvinner ut. Var ekspeditøren som ble kalt stygg hore i dette tilfellet en "dårlig ansatt"? Eller fikk hun ei skyllebøtte for ting som lå utenfor hennes kontroll? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 4. januar 2014 #58 Del Skrevet 4. januar 2014 Men du endret jo noe, du lot det ikke lengre gå innpå deg så du ble sannsynligvis samtidig mer avslappet i jobben og væremåten din. Og når du slapper av og bare gjør jobben din har du også overskuddet til å virkelig lytte til de kundene sier, ha en god samtale.Anonymous poster hash: 23437...840 Helt åpenbart må jeg ha endret NOE. Men frem til dags dato vet jeg faktisk ikke hva. Jeg vet jo selv at det kun kan ha vært meg selv som endret noe siden jeg plutselig fikk 3 mnd med BARE koselige og hyggelige kunder. Men jeg tiden jeg brukte per kunde endret seg ikke, og jeg forholdt meg like strengt til reglene som jeg alltid hadde gjort (jobbet med fakturahjelp). Arbeidsplassen min, kundene mine og utgangspunktet for hver samtale var likt. Det var kun holdningen min som endret seg. Antall posetive tilbakemeldinger fra kundene skøyt i været (fra å være sånn helt på snittet til å bli helt på topp). Og det var kun jeg som endret meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ms_kwang Skrevet 4. januar 2014 #59 Del Skrevet 4. januar 2014 Det du sier der er bare tull. Jeg har jobba lenge nok i serviceyrket til å vite at det heller er slik at det ikke er hvem som helst som kan få seg til å kalle noen for fitte eller hore. Klart det finnes urimelige og frekke serviceansatte, det har vi vel alle opplevd, men aldri har jeg opplevd noen som er så frekke som enkelte kunder. Når det er sagt, har jeg heldigvis mest "normale" folk som kunder, men tullinger som beskrevet eksisterer, selv om du har bestemt deg for noe annet. Når jeg startet i en butikk så hadde jeg en kunde som ble illsint at jeg ikke solgte han øl, grunn: Ølsalget var stengt og klokka var 18.05. Han ble så sint at han kalte meg for "Jævla horeunge, brenn i helvete satan!!!" så spyttet han snusen på meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snowblind Skrevet 4. januar 2014 #60 Del Skrevet 4. januar 2014 Noen folk eier ikke folkeskikk og andre mangler rett og slett sosial intelligens. Har flere ganger fått kjeft fra kunder på jobb, men det er mer sånn type "Er helt dum i hodet?" eller bare stygge/nedlatende blikk. Men det er alltid i situasjoner der jeg VET jeg har rett, så jeg gidder ikke å bry meg. Har vært mange situasjoner hvor jeg bare har gått på bakrommet og stått å rista fordi jeg har vært så forbanna og lei meg. Det blir noen ganger for mye på en gang. Men det er bare sånn man må lære seg å takle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå