Gå til innhold

Over/under din liga

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, jeg synes ikke noe synd på henne, hun fikk da nu den der ungen hun har sytet og klaget på at hun ikke hadde. Nå bør hun være fornøyd. :fnise:

hehe ja det er sant.. men likevell.. :P Jeg har jo gjort den samme feilen så jeg skal ikke le så høyt, men ikke pokker om jeg anbefaler det til andre.. er vel en av grunnene til at det engasjerer meg så mye.. det å få folk til å ha det bra alene og ikke hive seg ut i noe de tror skal fikse livet! Livet må man fikse selv.. en unge eller en mann gjør ikke livet bedre hvis det ikke er rett og bra!

Skrevet

Jeg har aldri sagt at flesteparten av langtidsingle er deprimerte fordi de er for storkrevende, men jeg har sagt at man kan se et økende antall av deprimerte på bakgrunn av at de er single. Og grunnen til at mange er single er at de krever for mye, eller ikke kommer gjennom nåløyet hos andres krav.

Før så var det ofte de som ikke hadde jobb, dårlig økonomi osv som ble deprimerte fordi det toppet seg når de ikke fikk en kjæreste, men nå er det flere og flere i gode jobber, med god økonomi og det meste på stell som bli deprimerte fordi de ikke finner kjærligheten. Altså det eneste som ikke fungerer i livene deres er kjærligheten og det er derfor lengselen etter den som gjør at de blir deprimerte og sykmeldte.

Jeg tror det faktisk er en av de viktigste tingene man må tenke på når man leter etter en kjæreste i 2014. Fordi de fleste har ekstremt høye krav til en partner uten å se på hva de kan tilby selv.

Men vi snakker da KUN om single mennesker?? Det trudde jeg iallefall. Og det er faktisk ikke en liten gruppe med mennesker som er single i landet vårt lenger. 1.5 millioner mennesker det er en god del det, når det kun er 5 mill totalt i landet vårt. Jeg synes du har et veldig naivt syn på dette, men jeg forstår at det kan virke mindre problematisk enn det er. Jeg jobber jo med dette og ser det på en litt annen måte fordi jeg er oppi det hver eneste dag.

Beklager du, men det er ikke så lett å ikke tolke det i det den retningen. Det du skriver er altså at de fleste som leter etter kjærligheten har for høye krav. Det er altså rett ut ifra dine egne ord nå. Som jeg har respondert til. Single, langtidssingle, sliter med å finne kjærligheten...ikke så lett å se hva annet du egentlig forsøker å få frem.

Skrevet

hehe ja det er sant.. men likevell.. :P Jeg har jo gjort den samme feilen så jeg skal ikke le så høyt, men ikke pokker om jeg anbefaler det til andre.. er vel en av grunnene til at det engasjerer meg så mye.. det å få folk til å ha det bra alene og ikke hive seg ut i noe de tror skal fikse livet! Livet må man fikse selv.. en unge eller en mann gjør ikke livet bedre hvis det ikke er rett og bra!

Sant det.

Skrevet (endret)

Dette er jo et eksempel på det jeg sa tidligere. Hva her er det som sier at hun har for store krav?Kanskje hun rett og slett har hatt uflaks. Damen har jo flere "issues" i tillegg. Dama er stunning, har en god karriere. Tror det skal godt gjøres at hun skal måtte justere "leaguen" sin.

Endret av Cordelia
Skrevet

Vel, jeg synes ikke noe synd på henne, hun fikk da nu den der ungen hun har sytet og klaget på at hun ikke hadde. Nå bør hun være fornøyd. :fnise:

Hehe, nei må nok veie plusser og minuser der ja. Har hun ungen er jo en ting ute av verden i det minste. :laugh:

Skrevet

Dette er jo et eksempel på det jeg sa tidligere. Hva her er det som sier at hun har for store krav?Kanskje hun rett og slett har hatt uflaks. Damen har jo flere "issues" i tillegg. Dama er stunning, har en god karriere. Tror det skal godt gjøres at hun skal måtte justere "leaguen" sin.

Kanskje det er så enkelt som at det ikke er meningen hun skal treffe kjærligheten?

Hehe, nei må nok veie plusser og minuser der ja. Har hun ungen er jo en ting ute av verden i det minste. :laugh:

Hun syter over livet sitt for det om.

Skrevet (endret)

Beklager du, men det er ikke så lett å ikke tolke det i det den retningen. Det du skriver er altså at de fleste som leter etter kjærligheten har for høye krav. Det er altså rett ut ifra dine egne ord nå. Som jeg har respondert til. Single, langtidssingle, sliter med å finne kjærligheten...ikke så lett å se hva annet du egentlig forsøker å få frem.

Og hadde ikke du resondert men faktisk lest det som står der hadde vi sluppet en side med diskusjon her inne, hvor du skal overbevise meg om at jeg tar feil ved noe jeg aldri har sagt at jeg mener.

At du tolker det i den retningen er faktisk ikke min feil ;)

At single og langtidsingle sliter med å finne kjærligheten trenger man ikke akkurat så mye kunnskap til å forstå. Diskusjonene som har vært i denne tråden har gått ut på om

1. Single sliter med å finne kjærligheten fordi de har for høye krav.

2. Om single som blir deprimerte pga mangel på kjærlighet er et økende samfunsproblem.

Endret av Nettinettet
Skrevet

Har ingenting med krav å gjøre, det har med det faktum at folk blir deprimerte fordi de ikke har kjæreste, og at det faktisk er et problem. Jeg har som jeg tidligere har sagt, aldri ment at folk blir deprimerte fordi de har for høye krav til en kjæreste. Jeg har sagt at:

1. De fleste single har for nøye krav til en kjæreste.

2. Mange blir deprimerte fordi de ikke får seg en kjæreste.

Det er DU som har ment at jeg har ment..... ;)

Skrevet

Har ingenting med krav å gjøre, det har med det faktum at folk blir deprimerte fordi de ikke har kjæreste, og at det faktisk er et problem. Jeg har som jeg tidligere har sagt, aldri ment at folk blir deprimerte fordi de har for høye krav til en kjæreste. Jeg har sagt at:

Du kan stille det der opp med å ta det første og beste... :fnise:

Skrevet

Og hadde ikke du resondert men faktisk lest det som står der hadde vi sluppet en side med diskusjon her inne, hvor du skal overbevise meg om at jeg tar feil ved noe jeg aldri har sagt at jeg mener.

At du tolker det i den retningen er faktisk ikke min feil ;)

Kjære deg, du skriver det rett frem, det jeg har argumentert om. Ikke prøv å snakke om at jeg har misfortstått her. Det er du som har dratt frem forskjellige ting her. Du skrev rett frem at de fleste var for storkrevende, og jeg responderte på det.

Så igjen, jo jeg har faktisk lest det du skrev, flere andre her og. Så diskusjoene har vært fullstendig relevant. Har jeg forsøkt å overbevise deg om at du tar feil? Newsflash! Det er det som innebærer å holde en diskusjon. Ikke prøv å latteligjøre argumentene mine her. De er høyst relevante i forhold til det du har sagt. Kan du virkelig ikke se det?

Jeg har forsøkt det beste jeg kan å forholde eg saklig her og responder til deg, men dette blir for dumt.

Skrevet (endret)

Nei, det er du som har dratt frem en irrelevant tråd. Som sagt hva har hun med at folk er storkrevende og deprimert som følge av det? Det er jo tross alt det temaet for denne tråden er inne på.

Folk blir deprimert fordi de ikke har kjæreste, men hva har det med tråden og gjøre hvis de ikke er er storkrevende. Igjen tema for tråden.

Endret av Cordelia
Skrevet

Kjære deg, du skriver det rett frem, det jeg har argumentert om. Ikke prøv å snakke om at jeg har misfortstått her. Det er du som har dratt frem forskjellige ting her. Du skrev rett frem at de fleste var for storkrevende, og jeg responderte på det.

Så igjen, jo jeg har faktisk lest det du skrev, flere andre her og. Så diskusjoene har vært fullstendig relevant. Har jeg forsøkt å overbevise deg om at du tar feil? Newsflash! Det er det som innebærer å holde en diskusjon. Ikke prøv å latteligjøre argumentene mine her. De er høyst relevante i forhold til det du har sagt. Kan du virkelig ikke se det?

Jeg har forsøkt det beste jeg kan å forholde eg saklig her og responder til deg, men dette blir for dumt.

Vel, men det kan være at det er sant det.

• Liker 1
Skrevet

Nope. Menn er alltid i en lavere liga enn de selv tror. Menn har en tendens til å overvurdere egen IQ og eget utseende, mens kvinner har en tendens til å undervurdere seg selv.

Å se på sukker.no hvordan menn vurderer seg selv utseendemessig på en skala fra 1- 10 er skremmende...

Anonymous poster hash: 64ac1...aeb

etter hva jeg har hørt når det kommer til statistikk overvurderer generelt sett både menn og kvinner sitt eget utseende. Men at menn alltid overvurderer seg selv er selvsagt bare tull og vås.

Skrevet (endret)

Vel, men det kan være at det er sant det.

Men det var jo ikke poenget. Akkurat der. Og spørsmålet har jeg forsøkt å svare på her.

Men dette blir håpløst. Ha en fortsatt god kveld. Ses i en annen kg krangel. :fnise: Jeg er ferdig her ihvertfall. :vin:

Endret av Cordelia
Skrevet

etter hva jeg har hørt når det kommer til statistikk overvurderer generelt sett både menn og kvinner sitt eget utseende. Men at menn alltid overvurderer seg selv er selvsagt bare tull og vås.

Nå nei, jeg kjenner litt vel mange gjennomsnittsmenn som sitter og klager bittert på at de kvinnene de vil ha avviser dem, mens de også selv avviser kvinner på eget nivå som de kansje burde gi en sjanse. Og så lurer de på hvorfor de ikke får seg kvinnfolk...

Men det var jo ikke poenget. Akkurat der. Og spørsmålet har jeg forsøkt å svare på her.

Men dette blir håpløst. Ha en fortsatt god kveld. Ses i en annen kg krangel. :fnise: Jeg er ferdig her ihvertfall. :vin:

Det er faktisk litt av poenget.

Skrevet

Beklager men jeg kan ikke se at argumentene dine her er relevante, annet enn for å poengtere det jeg har sagt hele tiden. Du blander to forskjellige ting her, og mener derfor at jeg sier noe jeg ikke har sagt.

Jeg har aldri nektet for at jeg mener de fleste er for kravstore, og jeg har aldri nektet for at jeg mener flere og flere blir deprimerte fordi de mangler en kjæreste. Men jeg har aldri sagt at folk blir deprimerte fordi de er for kravstore.

Skrevet

.. Det er faktisk litt av poenget.

Ikke akkurat der nei!

Skrevet

Ikke akkurat der nei!

At folk er for kravstore jo, men de er ikke deprimerte pga de er kravstore.

• Liker 1
Skrevet

Beklager men jeg kan ikke se at argumentene dine her er relevante, annet enn for å poengtere det jeg har sagt hele tiden. Du blander to forskjellige ting her, og mener derfor at jeg sier noe jeg ikke har sagt.

Jeg har aldri nektet for at jeg mener de fleste er for kravstore, og jeg har aldri nektet for at jeg mener flere og flere blir deprimerte fordi de mangler en kjæreste. Men jeg har aldri sagt at folk blir deprimerte fordi de er for kravstore.

Men kjære hvorfor driver du og blander de selv. Dette henger ikke på greip. Ikke henger det sammen heller.

Arumentene mine her helt like flere andre her, så den der funker ikke du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...