AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #1 Skrevet 2. januar 2014 Jeg synes jeg har lest dette ofte på dette forumet. Han/henne er ikke i din liga, bla, bla, bla.... Hva er dette egentlig? Jeg tenker hvem bestemmer dette? Er det et utpekt dommerpanel som vurdere folk eller ? Hvilke kriterier er det som vektlegges hos en person? Utseendet, væremåte, personlighet, andre ting? Hvordan kan en eller flere personer mene at en person er over/under en annens liga når det kun er snakk subjektiv vurderinger? Anonymous poster hash: e5daa...028 5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2014 #2 Skrevet 2. januar 2014 Det der med liga har kun med utseendet å gjøre, altså hvis alle i verden hadde lik personlighet og alt og utseendet var det eneste som skilte dem fra hverandre. I virkeligheten er det selvfølgelig ikke sånn, det er flere hundre om ikke tusen forskjellige faktorer som bestemmer om kjemien passer eller ei.Anonymous poster hash: 30f37...7e0
Gjest Hooty McOwlface Skrevet 2. januar 2014 #3 Skrevet 2. januar 2014 (endret) Du svarer jo på ditt eget spørsmål, det er en subjektiv vurdering. Dersom jeg sier at en person er over/under en annens liga så er det jeg som er dommeren. Jeg kan ikke påstå at det er en allmenngyldig sannhet, men det ligger jo litt i det at det kun er min mening. Så kan andre være enige eller uenige. Jeg tenker forøvrig at det handler om mer enn utseende. 1-10 skalaen tenker jeg mer er kun utseende, men ligaer kan man rykke opp i med andre faktorer. Det er bare min subjektive oppfatning, og som du ser så har brukeren over en helt annen. En tredje person mener kanskje at man rykker opp i liga når man er rik, imens en annen vil mene at karismatiske kunstnere eller intellektuelle forfattere er i en liga for seg selv. Så det er jo litt håpløst å bruke som en allmenn greie, det sier jo kun noe om hva man selv mener ut fra egne kriterier. Jeg kan mene jeg er mange ligaer over en pappskalle, men han kan mene at han spiller i en divisjon over meg fordi han har sixpack og en bra tan. Endret 2. januar 2014 av Hooty McOwlface 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #4 Skrevet 3. januar 2014 Med liga så tenker jeg på "status" på sjekkemarkedet. Den er jo selvfølgelig subjektiv og ikke minst relativ. Kort sagt så er man under noens liga dersom vedkommende du ser deg ut lett kan velge en som er "bedre" enn deg, og omvendt under. Det er først og fremst "overfladiske" karakteristikker som teller hvis du snakker liga: utseendet er kanskje viktigste faktor, men utdanning/yrke, inntekt, popularitet kan også innregnes som faktorer. For eksempel vil en kjekk snekker være under ligaen til en advokat som er på samme nivå utseendemessig, da advokaten mest sannsynlig har bedre sjans på andre med statusyrke enn snekkeren. Uttrykket liga brukes først og fremst på å "måle" hvor attraktiv man er på det generelle sjekkemarkedet og ved førsteinntrykk. Det er jo maaange ting ved mennesker som ikke faller under; om man er snill, generøs, et godt menneske og hvilken kjemi du har med vedkommende når du har blitt kjent er en annen dimensjon som selvfølgelig er viktigere ved lengre forhold. Men innerst inne så tror jeg nok at de fleste har et enten bevisst eller ubevisst forhold til om personen de er med er over eller under deres liga. I de fleste par jeg kjenner så er det oftest den som er over i liga som har litt kontrollen. Unntaket er par hvor den ene kanskje er penere, men den andre kanskje veier opp på andre måter: bedre jobb, mer penger, større omgangskrets el. da blir det veldig relativt etter øyet som ser. Anonymous poster hash: 40907...c5a 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #5 Skrevet 3. januar 2014 Mange tror de selv er i en høyere liga enn de er Vanskeliggjør det å finne seg en partner. Anonymous poster hash: 0ec1d...5c6 1
WubWub Skrevet 3. januar 2014 #6 Skrevet 3. januar 2014 Mange tror de selv er i en høyere liga enn de er Anonymous poster hash: 0ec1d...5c6 Motsatt problem her 1
JamesHardy Skrevet 3. januar 2014 #7 Skrevet 3. januar 2014 Personlig så tenker jeg at så lenge vi går rundt på den samme bakken er det ingen som er utenfor rekkevidde i utgangspunktet. Det blir mer praktiske løsninger som har noe å si for et videre valg og hvordan en relasjon evt utvikler seg. Å sette merkelapper på andre basert på egen ignoranse skaper et misforhold til realiteter og således blir en belastende problematisering av noe som egentlig er ganske enkelt. Man merker fort om det funker eller ikke i andres nærvær. 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #8 Skrevet 3. januar 2014 Det skaper et misforhold til realiteter ja. Likevel opplever jeg ofte at folk tenker over og under og liga, når de søker en kjæreste. Man blir veid, vurdert og må prestere og imponere. Anonymous poster hash: 0ec1d...5c6
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #9 Skrevet 3. januar 2014 Motsatt problem her Nope. Menn er alltid i en lavere liga enn de selv tror. Menn har en tendens til å overvurdere egen IQ og eget utseende, mens kvinner har en tendens til å undervurdere seg selv. Å se på sukker.no hvordan menn vurderer seg selv utseendemessig på en skala fra 1- 10 er skremmende... Anonymous poster hash: 64ac1...aeb 7
WubWub Skrevet 3. januar 2014 #10 Skrevet 3. januar 2014 (endret) Nope. Menn er alltid i en lavere liga enn de selv tror. Menn har en tendens til å overvurdere egen IQ og eget utseende, mens kvinner har en tendens til å undervurdere seg selv. Å se på sukker.no hvordan menn vurderer seg selv utseendemessig på en skala fra 1- 10 er skremmende... Anonymous poster hash: 64ac1...aeb Nope hva? Jeg sa jeg har motsatt problem enn menn som overvurderer seg selv. Det er et faktum. Ellers så er jeg enig i resten. Endret 3. januar 2014 av WubWub 1
Gjest Lincoln Skrevet 3. januar 2014 #11 Skrevet 3. januar 2014 (endret) Nope. Menn er alltid i en lavere liga enn de selv tror. Menn har en tendens til å overvurdere egen IQ og eget utseende, mens kvinner har en tendens til å undervurdere seg selv. Å se på sukker.no hvordan menn vurderer seg selv utseendemessig på en skala fra 1- 10 er skremmende... Anonymous poster hash: 64ac1...aeb Dersom man leser på kvinneguiden skjønner man fort at kvinner overvurderer seg selv i mye større grad. Det går knapt en dag uten at det dukker opp en "buhu hvorfor vil han bare ha sex og ikke noe mer"-tråd. Endret 3. januar 2014 av Lincoln 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #12 Skrevet 3. januar 2014 Her på KG handler det mest om utseende, men i det virkelige liv opplever jeg ofte dette på personlighet også. De gangene jeg oftest uttrykker forbauselse over at to mennesker har funnet hverandre er når det snakk om en person med en fin, omgjengelig og empatisk personlighet har funnet seg en eller annen psycho som er sjalu, kontrollerende, havner i konflikt med alle osv. Anonymous poster hash: 50a37...8f5 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #13 Skrevet 3. januar 2014 Liga handler mer om sosial verdi. Anonymous poster hash: 0a6be...be4
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #14 Skrevet 3. januar 2014 Nope. Menn er alltid i en lavere liga enn de selv tror. Menn har en tendens til å overvurdere egen IQ og eget utseende, mens kvinner har en tendens til å undervurdere seg selv. Å se på sukker.no hvordan menn vurderer seg selv utseendemessig på en skala fra 1- 10 er skremmende... Anonymous poster hash: 64ac1...aeb Det er jeg nok ikke enig men selv om man forutsetter at det stemmer så mener jeg det ikke spiller noen rolle. Folk får få lov til å sette seg selv i hvilken liga som helst og så får de se hvordan det går. Dessuten er ikke dette med ligaer banket i stein. Anonymous poster hash: 8b320...23d
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #15 Skrevet 3. januar 2014 Jeg synes jeg har lest dette ofte på dette forumet. Han/henne er ikke i din liga, bla, bla, bla.... Hva er dette egentlig? Jeg tenker hvem bestemmer dette? Er det et utpekt dommerpanel som vurdere folk eller ? Hvilke kriterier er det som vektlegges hos en person? Utseendet, væremåte, personlighet, andre ting? Hvordan kan en eller flere personer mene at en person er over/under en annens liga når det kun er snakk subjektiv vurderinger? Anonymous poster hash: e5daa...028 Det gjelder særlig utseende men egentlig både utseende,væremåte,personlighet osv..Og hver enkelt må selv få velge hvilke vurderinger som skal gjelde. Men det er mange som ender opp alene fordi de er overdrevent kresne eller er uten realitetssans når de vurderer andre som mulige partnere opp mot seg selv. Har profil på Møteplassen og opplever at veldig mange menn jeg vil definere som under min liga,ønsker kontakt og faktisk tror de har sjans. Uten tvil mange som overvurderer eget utseende. I starten synes jeg det var greit at de tok kontakt,fordi jeg ville unngå å være en sånn som kun går etter utseendet på folk. Tenkte også at sjansen for å finne en snill jordnær fyr var større om jeg gikk litt nedover fra min liga enn om jeg gikk opp. Men der tok jeg feil. De fleste i de lavere divisjonene var overfladiske og virket overdrevent opptatt av utseendet (mitt utseende ). De maste om å få vite hvor gamle bildene mine var,og om jeg kunne legge ut flere,mens de selv kun hadde 3-4 år gamle bilder og kanskje kun ett eneste mens jeg hadde et helt album. Fra nå av skal jeg være tro mot min liga og ikke date/kontakte noen under mitt utseendemessige nivå. Anonymous poster hash: b0f6c...4fb 1
Nettinettet Skrevet 3. januar 2014 #16 Skrevet 3. januar 2014 Du kan se på det som en kortstokk. Utseende gir deg visse kort å spille med. Menn kan høyne med penger. Kvinner har ikke så mye annet å høyne med. Hvis de ikke vil ha en utenlands mann. Da kan de høyne med at de bor i norge eller har penger.
Cordelia Skrevet 3. januar 2014 #17 Skrevet 3. januar 2014 Det der har jeg og lurt litt på. Men igjen; Who gives a shit! 1
Nettinettet Skrevet 3. januar 2014 #18 Skrevet 3. januar 2014 Det der har jeg og lurt litt på. Men igjen; Who gives a shit! Jeg tror det faktisk er en av de viktigste tingene man må tenke på når man leter etter en kjæreste i 2014. Fordi de fleste har ekstremt høye krav til en partner uten å se på hva de kan tilby selv.
Cordelia Skrevet 3. januar 2014 #19 Skrevet 3. januar 2014 Jeg tror det faktisk er en av de viktigste tingene man må tenke på når man leter etter en kjæreste i 2014. Fordi de fleste har ekstremt høye krav til en partner uten å se på hva de kan tilby selv. Noen ja. De fleste? Nope! Og hva andre folks standarder er, er deres problem. De aller fleste har en nogenlunde anelse om sitt eget utseendet. Om kravene deres er for høye, deres problem.. Denne slags utseendetskalaen noen her snakker om på forumet iblant,er rett og slett motbydelig. At folk har forskjellige kriterier er nå så, men det får de nå få lov til å ha. Som regel justeres den etterhvert. 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2014 #20 Skrevet 3. januar 2014 Det gjelder særlig utseende men egentlig både utseende,væremåte,personlighet osv..Og hver enkelt må selv få velge hvilke vurderinger som skal gjelde. Men det er mange som ender opp alene fordi de er overdrevent kresne eller er uten realitetssans når de vurderer andre som mulige partnere opp mot seg selv. Har profil på Møteplassen og opplever at veldig mange menn jeg vil definere som under min liga,ønsker kontakt og faktisk tror de har sjans. Uten tvil mange som overvurderer eget utseende. I starten synes jeg det var greit at de tok kontakt,fordi jeg ville unngå å være en sånn som kun går etter utseendet på folk. Tenkte også at sjansen for å finne en snill jordnær fyr var større om jeg gikk litt nedover fra min liga enn om jeg gikk opp. Men der tok jeg feil.De fleste i de lavere divisjonene var overfladiske og virket overdrevent opptatt av utseendet (mitt utseende ). De maste om å få vite hvor gamle bildene mine var,og om jeg kunne legge ut flere,mens de selv kun hadde 3-4 år gamle bilder og kanskje kun ett eneste mens jeg hadde et helt album. Fra nå av skal jeg være tro mot min liga og ikke date/kontakte noen under mitt utseendemessige nivå. Anonymous poster hash: b0f6c...4fb Akkurat det er min erfaring også. Å gå etter "mindre" pene menn i håp om at drittsekkfaktoren skal være noe lavere, stemmer bare ikke. Enkelte menn er overfladiske drittsekker uavhengig hvordan de selv ser ut. Og jeg er veldig enig i at mindre pene menn henger seg veldig opp i utseende på partner. Sykt! Anonymous poster hash: a4a0a...671 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå