Gå til innhold

Pasadenas dagbok


Pasadena

Anbefalte innlegg

Velkommen til dagboken min! :)

Her blir det stille og fredelig, litt shoppesnakk, litt strikkesnakk, litt babysnakk og litt hverdagssnakk.

Mitt nyttårsforsett i år er som følger: strikke mer, shoppe mindre. Så langt har jeg gjort en svært god jobb med punkt 1, og en svært dårlig jobb med punkt 2. Men altså, det er bare 2. januar. Det er fortsatt rom for forbedringer.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pysepusen

Hei! Her vil jeg følge! Mine favorittemner - strikking, baby og shopping! Sleng på litt matlaging så er det perfekt! Hvor gammel er babyen din?

Jeg begynte på nytt strikketøy i dag - pg har ikke shoppet noe ;) Bare vent til det kommer noe nytt på Newbiefronten, da står jeg klar! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så hyggelig! Vi kan godt snakke litt om matlaging også :ler:

Kan vel egentlig ikke kalle henne baby lenger. Hun er 11 mnd ;) men hun oppfører seg som en baby om kveldene, vi sliter så innmari med å få henne til å sove! Hun sovner, sover en halvtime, og våkner hysterisk og nekter å sove de neste to-tre timene. Og når hun ikke legger seg før i 21-22 tida så sier det seg selv at mor ikke får gjort noe som helst. Sånn har det vært i en mnd nå, alt var fint inntil hun en dag fikk feber, og vips så var alt snudd på hodet :roll:

Hvor gammel er babyen din?

Newbie har såå mye fint :) men vesla har jo vokst ut av det meste derfra nå, hehe.

Hva strikker du? Jeg er straks ferdig med ribbebukse, halvveis på siste beinet nå :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det innlegget kom to ganger ja :klaske:

Endret av Pasadena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Den legginga hørtes veldig kjent ut... Regner med det går seg til ;) Men det er VELDIG slitsomt å ikke få noe "fri".

Jeg begynte på ei ny jakke til snuppa i går. Håper den snart er ferdig for vi trenger den.

11 måneder sier du... Newbie går jo til 98? Mye fint til de store også :nigo: Selv om jeg foretrekker det til babyer enn så lenge.

Nei. Sove litt mer kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, det blir ikke mye strikking når hun holder på sånn! Er ikke en superrask strikker heller, så ting tar tid. Men men, det må vel gå over en gang ;)

Åh, til 98?! *sjekke ut nettsiden* :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har shoppet. Merkelig, jeg som skulle shoppe mindre i 2014.

2NA21J02Q-C11@4.1.jpg3SE21E00X-707@1.1.jpg

3SE21E00Y-801@1.1.jpgJH123K003-003@1.1.jpg

Pluss garn. Og enda mer garn.

Men den ene garnpakken ble bestilt før nyttår, så den teller ikke :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, titter innom deg, jeg :-)

Så utrolig fine klær! Hvilken butikk selger dem?

Ønsker deg en fin dag?

Mvh Smurfa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! De fant jeg på zalando :fnise: nettshopping er tingen syns jeg.

Ha en fin dag du også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Fine klær! :nigo:

Vi har forresten den bodyen til snuppa. To hvite og en rosa :fnise: De er kjempegode! Hva har du kjøpt av garn da?

Jeg skal faktisk prøve å bruke opp noe garn, jeg. Med så mye stående tror jeg mannen hadde sagt noe om jeg kjøpte nytt. Med mindre jeg må kjøpe nytt oppskriftshefte da. Da MÅ jeg jo faktisk kjøpe garn ved siden av :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde den bodyen i str. 50 til henne da hun var nyfødt :rodmer:

Har kjøpt en hel del Sisu (man må jo kjøpe garn når man kjøper oppskriftshefte ja :lur: ) i brunt og lilla, og så har jeg bestilt lilla-ish Malabrigo Worsted fra ebay. Malabrigo har bare det deiligste ullgarnet jeg noen gang har vært borti!

Har et lite *kremt* garnlager jeg også. Har garn til nesten alle planene mine, mangler bare tid til å strikke dem! Og så finner jeg jo så mye fint i mellomtiden, slik at strikkelista blir stadig lengre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Hørtes svært kjent ut :fnise:

Men du, kan du fortelle litt mer om det garnet? Strikkefasthet og sånn? Har aldri kjøpt garn på ebay, jeg. Kanskje det er på tide? Men vi er noen hylere på å handle Cars-biler og Lamaze-leker der da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange ulike garntyper fra Malabrigo, sjekk det ut her! Jeg har foreløpig strikket av det som heter Finito, og så har jeg noe Lace Weight Baby Merino liggende, og noe Silky Merino også når jeg tenker meg om.

Alle er så utrolig myke, Finito kjennes ut nesten som babyalpakka, bare at det ikke er "hårete". Og stikker ikke overhodet :)

Fargene derimot er veldig ustabile :fnise: Det er håndfarget garn, og det kan variere en god del fra bildene. Pleier å søke opp fargene på ravelry og se hva folk har strikket av dem, for å få et litt bedre inntrykk.

Har du flere barn? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, da er det vel full fart tenker jeg! :hoppe:

Jeg kjøpte visst denne også :sjenert: Har vært på utkikk etter en kåpe lenge, som skulle være passe smal og passe lang, litt fin og litt casual. Denne tror jeg blir bra :)

VE121H034-C00@1.1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, min eneste besøkende har slettet seg :vetikke: hvem skal da underholdes av mine ureglementære shoppingfunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! :hallo:

Jeg skal forsøke :ler: I dag har jeg vært på bytur, og bl. annet kjøpte jeg en vottetørker. Det kunne være kjekt å ha i hus når mini begynner å leke ute, tenkte jeg. Da jeg kom hjem oppdaget jeg at den må kobles til en skotørker :overrasket: ..som jeg ikke har. Eller har lyst på.

Endret av Pasadena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her! :vinke: Litt treig, bare. Det er travelt å begynne å jobbe igjen må jeg si! :fnise:

Sinnsykt fin kåpe! :hjerte: (Converse kan jeg styre meg for - tror jeg må være den eneste i hele verden som viker unna de skoene :hoho: Godt smaken er som baken sier nå bare jeg! :jepp: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...