Gå til innhold

Da prøver vi igjen

Linemor

Anbefalte innlegg

skjønner hva du mener sirka. kanskje når madden og murmel er flytte klare også, hehe. men tiden vil vise.

ja det er veldig deilig når han sover om natta. nå har det vært ett par netter der han ikke vil sove. han skriker ikke, hvis han får være oppe. hmmm, lurer på hvorfor han ikke sover jeg. for alt virker bra, han bare vil ikke sove. jaja sånn er det vel da.

gleder meg til å finne ut hvor stor han er blitt når vi skal på kontroll den 31. det syns godt at han vokser og det er jo bra. han skal jo vaksineres også når vi er der så det kan vel bli så som så tenker jeg. hva en liten mann må igjen, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt når de vil sove om natta! Det tar jo ofte en tid før de forstår forskjell på natt og dag. Lillepia skrek bare vi prøvde å legge henne fra oss, enten det var dag eller natt. Så da ble hun selvsagt bortskjemt med å bli holdt hele tiden. Etter 5 uker på prematur avdelingen hadde jo også vi et enormt behov for å holde henne mye også :wink:

Hvordan går det ellers da, tenker du mye på Ulvhedin nå? Jeg er så glad for at alt gikk bra med deg denne gangen! :klem:

Tusen takk for alle hilsner i min dagbok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei murmel.

jeg er også veldog glad for at det gikk bra denne gangen. det værste er ikke at jeg tenker på Ulvhedin nå og da, for det er egentlig fine tanker jeg har om han. det værste er at jeg er livredd for at jeg plutselig finner jørn are livløs i senga. noen ganger når han sover skikkelig godt får han så rolige og nydelige trekk i ansikte og da ligner han utrolig mye på storebroren sin når han døde og da hender det at det støkker i meg. men jeg tror ikke jeg får hindret det.

er en del inne på ett forum for sånne engelmammaer som meg selv og det er veldig koslig. historien om Ulvhedin skal fakisk komme ut i bok. vet ikke akkurat når, men så langt jeg har forstått så driver de og renskirver og redigerer nå. så jeg håper den kommer iløpet av året, men jeg har ingen aning om hvor lang tid sånn tar.

men slevom jeg vet hvordan det er og miste ett barn, så har det vært øyeblikk når kolikk til jørn are har vært som værst at jeg bare har hatt lyst til å hiven ut. ikke det at jeg tror jeg noen gang hadde kommet til å gjort det. men nå er heldigvis kolikken borte. har ikke brukt minfom på mange dager og skrikingen har ikke kommet tilbake så jeg avser det kapittelet for ferdig og lukket. heldigvis.

når det kommer til det med frykte for at jørn are bare skal dø fra meg er jeg ikke sikker på hvordan jeg skal bli kvitt den. tror det bare må komme av seg selv. men han er helt frisk og fin og vokser og oppdager stadigvekk nye ting. så jeg minner meg selv på det ganske ofte. hjelper jo ikke å drukne i negative tanker og følelser.

jeg gleder meg til første 17.mai og jul og sånt er over. for det er litt mer spesielle dager. kanskje kommer det til å gå kjempe fint og kanskje blir det tyngre enn jeg tror, men det finner jeg jo tidsnok ut.

men stort sett så ar jeg det veldig bra. og det er langt i fra bare vonde tanker som kommer pga det med Ulvhedin. så jeg klager ikke. jeg bestemte meg jo for at jeg skulle forsette og leve selvom han ikke fikk det. og jeg angrer ikke på det. og jeg vet jo at jeg tenker på han og er glad i han for det. så jeg sliter ikke med dårlig samvittighet over det heller. sånn som jeg ser at andre har gjort. så jeg tror jeg er heldig sånn.

dette ble da veldig langt og noe rotet er jeg redd. men sånn er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg forstår godt redselen din og de vonde tankene dine i forhold til å miste Jørn Are. De fleste mødre har nok slike tanker i mer eller mindre grad. Jeg var ekstrem til å sjekke Lillepia når hun sov ute i vogna si. Lillepia ble jo som du vet født 10 uker for tidlig. Men alt gikk så utrolig bra med henne. Ingen komplikasjoner av noe slag. Det var liksom for godt til å være sant, og jeg forventet nesten at ett eller annet ville skje med henne i ettertid. Nå slapper jeg heldigvis mere av :wink:

Godt at du har et forum der du kan prate med andre i samme situasjon. Det hjelper vel en del. Blir det bare bok om Ulvhedin, eller skal den handle om flere? Spennende uansett!

Når det gjelder frustrasjon over kolikk o.l, så kan jeg skrive under på at jeg mange ganger har hatt lyst til å kaste Lillepia ut av vinduet :ler: Jeg var i tillegg så naiv at jeg trodde babyer brukte å roe seg når mor trøstet. Det gjorde ihvertfall ikke Lillepia :roll: Hun hylte like mye uansett hvem som prøvde å trøste henne. men som sagt, alt blir bedre!

Stor klem fra Murmel! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg har helt klart funnet ut at kolikk er en virkelig tålmodighets prøve ja, og det er veldig deilig når den slipper taket.

boka blir om mange så langt jeg vet. det siste jeg hørte var at de hadde så mye materiale at det tok lenger tid og redigere det enn forventet. jeg er veldig spent. har jo lest mange historier, men regner med det er god del jeg ikke har sett før.

det blir jo en trist bok og jeg vet ikke om jeg ville anbefalt den til nybakte foreldre. men jeg tror den blir fin for de som har mistet, eller nesten. passer sikkert for mange, men er vel ikke det du leser på senga med en liten en på armen akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Innom med en god :klem:

Ikke så lett å skulle leve videre etter at en har opplevd det som du har opplevd..

Synes du er ei sterk dame, og jeg er så glad for at du nå fikk oppleve å bli mamma igjen, til en flott liten prins!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk for det madden. det er jeg også. er veldig glad for det.

håper du får en liten prins eller prinsesse snart også. tror det kommer til å kle deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva skulle man ha gjort uten uroer med musikk. jørn are har ikke sovet mer enn 20 min sammenhengende i hele dag, og ikke i det hele tatt uten og ligge på meg. nå har sambo montert uroen på sofaen så nå ligger han og smiler til den så jeg får en liten pustepause. han er stort sett blid da, men det er slitsomt når han begynner og hyle som om det sto om livet bare fordi jeg våger meg en tur på do.

det tyngste blir alikevel at jeg må pumpe innemellom også siden han ikke tar puppen. han har spist kjempe mye i dag, så kan hende han har øke dag, ikke vet jeg.

håper han sovner iløpet av big brother, så jeg får dusjet litt. hehe. ellers så får jeg be sambo om en hånd for nå er han hjemme.

har ikke sett noe til noen tenner enda heller, men han klør helt klart i munnene. så det kan vel hende de dukker opp snart. blir morro det og. men da er han ferdig med å være tannlaus. han har begynt og sikle en del da, det har han ikke gjort i det hele tatt før egentlig, men de siste to tre dagene så har det rent bra hehe.

gleder meg til å trene i morgen kveld, for jeg blir så sliten av sånne dager som dette. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for det madden. nås om murmel endelig har født så skal jeg skru av mailen min også, har sikkert hvert og skjekket dagboka hennes ti ganger i dag, hehe. men nå er hun heldigvis i mål..

jørn are er bare en drøm i dag, sov lenge. har spist kjempe bra, hvert våken og i gått humør og nå har han sovnet litt igjen. deilig med sånne dager, for nå har det vært ett par dager han nesten bare har sovet på fanget mitt. og det kan bli litt slitsomt med overtrøtte barn i huset.

men han er jo så nydlig da, så han er fort tilgitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for det.

det er deilig når han har lagt seg for kvelden. sitter i bare håndkle nå. har dusjet og nå skal jeg bare surfe litt her inne så skal jeg legge meg.

sambo er på ppåskeferie, på tg, ikke mye til ferie kanskje men det er morro da. skal ta med jørn are dit i morgen. så har jeg tenkt at mamma skal få ha han i morgen natt, og da skal jeg bare slappe av og sove masse. samt rydde litt og sånt.

han har vært veldig snill i dag, men han våknet tidligere enn vanlig i dag, men det var vel ikke så rart, for han hadde skiti så det hadde gått igjennom både body, pysj, og teppe. hehe. ikke morro og ligge i det.

ellers har han vært mye blid idag. mindre skriking nå på kvelden også. han pleier og være suttrerte mellom 19.00 og 21.30 da pleier han og slokne. det virker som om han bare er trøtt når han skriker da, men samtidig så kunne en nesten tro at det er litt kolikk igjen. han er jo snart tre mnd, så er det kolikk så er det ikke noe i forhold til hvordan det har vært.

møtte ei jeg jobba sammen med før på butikken i dag. hun har termin om fem dager, hehe. jeg er glad jeg er ferdig med det.

men samtidig så får jeg mer og mer lyst til å sette igang med nestemann. men jeg tror jeg kan komme til å angre på det hvis det skulle skje. for jeg jo hvor sliten jeg blir. og det er godt og ikke vagge rundt med stor mage også.

kommer nok til fornuften igjen. kanskje det er fordi det har vært så mye snakk om fødsel de siste dagene pga murmel, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja nå er første vaksinen satt. dvs den fikk han halv to i dag. og fra sånn fire tiden i dag har det vært mye skriking, eller hyling er mer det rette ordet. han har nesten ikke spist heller. men feber har han ikke da. men men.

nå har han endelig sovnet i senga si, men jeg regner ikke med at den roen varer så lenge når han har spist så lite. men det får vel gå for det.

ellers så veiden den lille herremannen 6530g og var 62 cm lang. så han følger vokse skjemaet sitt ganske bra.

ellers så går ting ganske så bra her hjemmme og godt er det. han har stort sett sovet hele natta unntatt den siste uka, da er han oppe to tre ganger om natta for og spise. så jeg tror det begynner og bli litt lite med bare melk til kveldsmat.

han har jo fått litt grøt de siste dagene og det går veldig bra med magen hans, selv om han er litt ung. så dt blir nok og begynne med litt grøt om kvelden, for det blir dårligere med melk også når det ikke blir noe særlig søvn om natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madden

Stakkar.... :trøste: Ikke så greit å være liten gutt og skulle få dumme vaksiner! :)

Håper at det står bra til med dere Linemor!

God-fredags- :klem: fra Madden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå skal jeg snart komme meg i seng igjen. er trøtt men måtte opp med minsten. heldigvis så sovner han som regel med en gang igjen når han er oppe sånn om natta og tidig på morran.

vi skal til presen i dag, både gleder og gruer meg til barnedåpen. blir godt når vi er ferdig i kirka i hvertfall.

ellers så er det blitt mer kos her hjemme nå. han er roliger stort sett. virker som han har litt vondt i magen om dagen. kanskje litt bivirkner etter vaksinen. håper det gir seg snart.

samtidig så sliter vi fortdatt med å få han til å sove om kvelden. var og trente i går kveld. og uannsett når jeg trener på døgnet så skriker han som besatt når jeg er ute av huset. veldig synd. for det er ikke så lett for sambo, og det er jo vondt for jørn are. selvom jeg ikke forstår hvorfor han skriker. men menjeg håper det vil bli bedre med tiden.

ellers så er det delig at våren er kommet. godt og ikke trenge og stresse så mye med å få på nok klær, nå må jeg bare passe på så han ikke blir for varm når han sover på dagtid.

da skal jeg gå og legge meg en times tid. ellers kommer jeg til å angre utover dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Madden

Når skal dere har barnedåp da Linemor?

Flott at dere koser dere da, håper dere får orden på søvntreningen på kvelden..hører mange som sliter med det! Det ordner seg nok!

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er barnedåp om en uke. er spent på hvordan det blir. de siste tre dagene så har han vært kjempe snill. har lagt han klokken 22. i senga si uten at han har sovi og så har han sovna av seg selv. er vel litt optimistisk og tro at det fortsetter sånn, men det er jo en begynnelse. han er oppe klokka seks da, men da er han bare blid og spiser og får tørr bleie og så sovner han ett par timer til.

men det er jo bare tre dager det har vært sånn da, og før det, var det ett sant helvete her noen dager, men det går jo gjerne litt opp og ned. regner med at om vi klarer og holde denne rutinen frem til såpen så blir den ødelag da, og da er jeg redd det kan ta tid igjen og få han på rett spor igjen. men det er vel sånn man skal regne med, hehe.

nå er han en liten tur oss mamma, det har vært deilig, han har bare vært blid i dag han, men jeg har vært så trøtt og da er det godt og få sovet ett par timer uten og bli vekt.

skal snart pumpe og så reise og hente go,gutten. hehe. han er så god om dagen. jeg blir vekt av at han ligger og pluder i senga, lager masse kurre lyder. og han ler så han rister når jeg tar av han boddyen for han er kilen under armene.

er spent på neste helsestasjon besøk, håper ikke vekta har gått mer ned i forhold til den kurven han hadde i begynnelsen. han spiser jo bra og virker frisk på meg, men det er noen dager innemellom han spiser mindre, men det er jo dager da han spiser veldig mye og. så han er vel bare sånn da.

ellers har han rullet over noen få ganger, men det virker som om han ikke helt vet hvordan han skal gjøre det noen ganger, men det kommer seg nok det og. nå er han jo mer villig til og ligge på magen enn han har vært før. ellers er han veldig glad i og stå og sitte, det er mer morro enn og ligge men det er jo greit om han begynner i riktig ende da, men men det er ikke så lett og fortelle han det.

han er en veldig bestemt ung herremann så det blir nok mye morro og ta tak med årene tenker jeg. men jeg gleder meg jeg da. selvom han er liten enda, så er han jo ikke spedbarn lenger og det kommer han aldri mer til å bli. det er ikke lenger sånn at jeg kan legge han på magen på magen min så sovner han. nå vil han krølle seg sammen i armkroken istede. i tillegg har han funnet ut at hender det er veldig godt og ha når man klør i munnen og at de er fine til å ta tak i ting med. han prøver og sette seg opp for å se mer, og ingenting er mer morsomt enn prompe lyder, og det og ligge naken på stellebordet og bare sprelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...