Gå til innhold

Spørsmål bare til menn!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest åffårno

Nå er du bare ufin og vanskelig. Når man har noe fint, og det blir borte, er det helt normalt å oppleve det som et tap. Å

bagatellisere eller gjøre dette til noe skittent er bare ekkelt gjort mot de som er i situasjonen. Står det om puppene eller livet så ryker puppene selvfølgelig, men jeg også hadde fortsatt syntes det var trist å miste dem. (Og jeg skrev jo nettopp at de ikke var knyttet til den seksuelle tenningen for hans del heller, så du må nok lese innlegget en gang til.)

Anonymous poster hash: b9327...65d

Nå skjønner jeg ikke helt hva du sikter til, men dersom du tror jeg bagatelliserer følelsen av tap ifht den som selv får sykdommen, så har du misforstått totalt og fullstendig og leser inn ting jeg overhodet ikke hverken har sagt eller mener.

Ikke begriper jeg hvordan du får hentet frem en tolkning at jeg synes noe er "skittent".

Kjenner mange som har både overlevd og dødd av kreft jeg(også venninner som er høyst disponible for brystkreft og muligens må vurdere inngrep for p redusere risiko for død) så jeg er ikke fullstendig ukjent med hva det innebærer.

De helt misforståtte tolkningene dine må du nesten ta på egen regning.

Endret av åffårno
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun skriver at hun HAR et arvelig brystkreftgen, og da synes jeg det er rart at hun ikke er bedre orientert om de faktiske forhold.

Anonymous poster hash: a571d...b63

Når du har så dårlig leseforståelse som du viser her, synes jeg ikke du er rett person til å spekulere slik.

Anonymous poster hash: b9327...65d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din kjære får brystkreft og må fjerne en eller begge pupper helt. Hvordan reagerer du? Mister du sexlysten?

Anonymous poster hash: d0d15...89e

Dette var lett å svare på, spesielt siden du understreker "kjære".

1: Veldig glad for at hun/legen oppdaget dette - og fikk fjernet brystet/kreften. Ville vært takknemlig for livet og kjærligheten.

2: Nei :-)

Endret av HandymanOslo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var lett å svare på, spesielt siden du understreker "kjære".

1: Veldig glad for at hun/legen oppdaget dette - og fikk fjernet brystet/kreften. Ville vært takknemlig for livet og kjærligheten.

2: Nei :-)

Klem til dere to og lykke til videre! :)

Anonymous poster hash: d0d15...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har så dårlig leseforståelse som du viser her, synes jeg ikke du er rett person til å spekulere slik.

Anonymous poster hash: b9327...65d

Det er godt mulig jeg har dårlig leseforståelse, for jeg ser fortsatt at TS skriver at hun har arvelig brystkreftgen i #13, der det står "Jeg spør fordi jeg kanskje må igjennom dette selv pga arvelig brystkreftgen."

Forøvrig ønsker jeg TS lykke til. Som hovedregel er det vel andre tiltak enn mastektomi/fjerning av brystene som er førstevalget for unge genbærere. Forhåpentligvis gjelder dette deg også.

Anonymous poster hash: a571d...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste setning i forrige innlegg er rettet til TS.



Anonymous poster hash: a571d...b63
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Din kjære får brystkreft og må fjerne en eller begge pupper helt. Hvordan reagerer du? Mister du sexlysten?

Anonymous poster hash: d0d15...89e

Er det i det heletatt en problemstilling, da bryster kan rekonstrueres? Ja - man kan tilogmed få visse "forbedringer" :wow::lur:

Anonymous poster hash: fea12...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det i det heletatt en problemstilling, da bryster kan rekonstrueres? Ja - man kan tilogmed få visse "forbedringer" :wow::lur:

Anonymous poster hash: fea12...9d9

Og hva hvis hun ikke kan, eller vil gjøre det? Jeg foreslår at du googler brystrekonstruksjon og finner ut hva det egentlig betyr.

Anonymous poster hash: d0d15...89e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva hvis hun ikke kan, eller vil gjøre det? Jeg foreslår at du googler brystrekonstruksjon og finner ut hva det egentlig betyr.

Anonymous poster hash: d0d15...89e

Hvis hun ikke vil gjøre det, så er hun ikke riktig klok - og på det grunnlag så er det en uoverenstemmelse på det psykiske plan mellom oss.

Og har googlet det - ville betalt det det ville koste for at det skulle bli som før igjen. Alt er mulig, det er snart 2014. Det er bare snakk om vilje og ressurser.

Anonymous poster hash: fea12...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun ikke vil gjøre det, så er hun ikke riktig klok - og på det grunnlag så er det en uoverenstemmelse på det psykiske plan mellom oss.

Og har googlet det - ville betalt det det ville koste for at det skulle bli som før igjen. Alt er mulig, det er snart 2014. Det er bare snakk om vilje og ressurser.

Anonymous poster hash: fea12...9d9

Men det kan jo aldri bli som før igjen, det er poenget. En operasjon der det blir hentet muskler, fett og hud fra en annen del av kroppen vil føre til store arr i det området også. Og følsomheten blir mest sannsynligvis null. Det kan kanskje se pent ut, men svært sannsynlig vil det ikke være noe følsomhet igjen i brystområdet/brystene.

Og på hvilken måte er hun ikke riktig klok? Hva slags person er du som kan komme med noe sånt? Det er hennes kropp, ikke sant?

Anonymous poster hash: d0d15...89e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din kjære får brystkreft og må fjerne en eller begge pupper helt. Hvordan reagerer du? Mister du sexlysten?

Ingen bryster, ingen lyster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun ikke vil gjøre det, så er hun ikke riktig klok - og på det grunnlag så er det en uoverenstemmelse på det psykiske plan mellom oss.

Anonymous poster hash: fea12...9d9

Det er helt legitimt å ikke ville utsette seg for narkose/operasjon for å putte døde fremmedlegemer inn i kroppen sin. Brystene mine har null funksjon utover det visuelle, og kunstige pupper er enda mindre nyttige, da jeg ikke synes det er spesielt fint og det føles veldig fremmed å ta på.

Anonymous poster hash: b9327...65d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vanlig så blir tråder med "spørsmål til bare menn" teppebombet av kvinner, welcome to KG.

Til topic: Nei, selvsagt ville jeg ikke det. Det aller viktigste for meg ville være at partneren fikk gjort absolutt alt for å bli frisk. Alt annet er underordnet. Rekonstruksjoner og mulig kirurgi i kjølvannet skal kun handle om hva hun ønsker, vil og føler. For meg vil alt det hun vil/ikke vil være styrende - 100 prosent.

For en gangs skyld mener jeg det dønn ærlig, uten et gram ironi - kors på halsen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det kan jo aldri bli som før igjen, det er poenget. En operasjon der det blir hentet muskler, fett og hud fra en annen del av kroppen vil føre til store arr i det området også. Og følsomheten blir mest sannsynligvis null. Det kan kanskje se pent ut, men svært sannsynlig vil det ikke være noe følsomhet igjen i brystområdet/brystene.

Og på hvilken måte er hun ikke riktig klok? Hva slags person er du som kan komme med noe sånt? Det er hennes kropp, ikke sant?

Anonymous poster hash: d0d15...89e

Jeg vil jo anta at hvis man mister en ganske sentral del av det å være kvinne, så er det kanskje ikke helt uønsket å få bryster tilbake hvis mulig? Jeg synes damer som sier "jeg greier meg uten bryster" er rare. Akkurat som jeg skulle gått uten penis det. Kan jo teknisk sett reprodusere meg så lenge jeg har baller, men vil ikke føle meg som en mann. capische?

Anonymous poster hash: fea12...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt legitimt å ikke ville utsette seg for narkose/operasjon for å putte døde fremmedlegemer inn i kroppen sin. Brystene mine har null funksjon utover det visuelle, og kunstige pupper er enda mindre nyttige, da jeg ikke synes det er spesielt fint og det føles veldig fremmed å ta på.

Anonymous poster hash: b9327...65d

Så du ville gått uten pupper da, og sagt nei til rekonstruksjon? For meg høres det meget spesielt ut.

Anonymous poster hash: fea12...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vanlig så blir tråder med "spørsmål til bare menn" teppebombet av kvinner, welcome to KG.

Til topic: Nei, selvsagt ville jeg ikke det. Det aller viktigste for meg ville være at partneren fikk gjort absolutt alt for å bli frisk. Alt annet er underordnet. Rekonstruksjoner og mulig kirurgi i kjølvannet skal kun handle om hva hun ønsker, vil og føler. For meg vil alt det hun vil/ikke vil være styrende - 100 prosent.

For en gangs skyld mener jeg det dønn ærlig, uten et gram ironi - kors på halsen.

Og et veldig fint svar :) Takk!

Anonymous poster hash: d0d15...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vil jo anta at hvis man mister en ganske sentral del av det å være kvinne, så er det kanskje ikke helt uønsket å få bryster tilbake hvis mulig? Jeg synes damer som sier "jeg greier meg uten bryster" er rare.

Anonymous poster hash: fea12...9d9

For meg er ikke bryster en sentral del av det å være kvinne. Normalvariasjonen på bryster er stor, alt fra brystvorter med melkekjertler til svære mugger, og hovedfunksjonen deres er å mate en baby. Så lenge jeg har et kvinnelig kjønnsorgan og kan gjennomføre samleie med en mann er det kvinne nok for meg.

Anonymous poster hash: b9327...65d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil jo anta at hvis man mister en ganske sentral del av det å være kvinne, så er det kanskje ikke helt uønsket å få bryster tilbake hvis mulig? Jeg synes damer som sier "jeg greier meg uten bryster" er rare. Akkurat som jeg skulle gått uten penis det. Kan jo teknisk sett reprodusere meg så lenge jeg har baller, men vil ikke føle meg som en mann. capische?

Anonymous poster hash: fea12...9d9

Så lenge kvinna har vagina og du fortsatt har penisen i behold, så ser ikke jeg problemet med at du evt mister dine to små baller av prostatakreft?

Anonymous poster hash: d0d15...89e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du ville gått uten pupper da, og sagt nei til rekonstruksjon? For meg høres det meget spesielt ut.

Anonymous poster hash: fea12...9d9

I noen tilfeller har man ikke annet valg enn å leve uten pupper.

Anonymous poster hash: d0d15...89e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er ikke bryster en sentral del av det å være kvinne. Normalvariasjonen på bryster er stor, alt fra brystvorter med melkekjertler til svære mugger, og hovedfunksjonen deres er å mate en baby. Så lenge jeg har et kvinnelig kjønnsorgan og kan gjennomføre samleie med en mann er det kvinne nok for meg.

Anonymous poster hash: b9327...65d

:fnise: Jeg er så enig!

Anonymous poster hash: d0d15...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...