Gå til innhold

Spørsmål bare til menn!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, jeg vil ikke mistet sexlysten. Pupper er ikke så viktig for meg.

Endret av Mike Waters
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Hvis du fjerner brystene uten å ha kreft, får du primær rekonstruksjon, dvs at du får implantater i samme operasjon som du fjerner (jf Angelina Jolie). Det blir stort sett seende ut som før, med naturlig heng og fin størrelse (fritt valg på øverste hylle). Mange blir faktisk flottere enn før!

Hvis du har et arvelig brystkreftgen, har du fått stadfestet dette hos en spesialist. Det er egentlig lite troverdig at du ikke har bedre informasjon enn du avslører her. Nesten så jeg tviler på at du snakker sant. Du kommer jo med delvis feil- og misvisende informasjon i det du skriver.



Anonymous poster hash: a571d...b63
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) men jeg syns det er så mye puppeprat blant menn at jeg blir litt betenkt av det hele. Har fått høre historier der legen spør kvinna hva mannen mener om valget vedr å fjerne hele brystet. Det gjør meg litt betenkt.

Anonymous poster hash: d0d15...89e

Fjern brystene, og operer nye kunstige bryster i stedet. Jeg skjønner at det må være vanskelig for jenter med store, vakre bryster i utgangspunktet - men for meg hadde det ikke vært noe dilemma. Jeg har uansett bare A-cup, og hadde såklart valgt livet (og evt. silikon etterpå).

Angelina Jolie gjorde det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sammen med en puppemann og, han sier at han selvsagt ville syntes det var trist, men at det ikke har noe med hans seksuelle tenning å gjøre, og må jeg fjerne dem er det selvsagt ok. Jeg er ikke så keen på implantater dersom det skulle skje, og det har han ingen problemer med. At man opplever det som et slags tap er greit, det ville jeg også gjort, men det har lavere prioritet i en slik sak.



Anonymous poster hash: b9327...65d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville nok ikke mistet sexlysten av det. Jeg har riktignok hatt kreft selv, så jeg har ganske et enda mer avslappet forhold til dette, men jeg tror egentlig det gjelder mange menn. Det er klart det er rart og uvant, men det er helt underordnet det faktum at dama kan overvinne en livsfarlig sykdom. Det kan hende det tar litt tid å bli vant til det, men det er liten tvil om at man faktisk hadde blitt vant til det etter hvert.



Anonymous poster hash: 26caf...81f
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har et arvelig brystkreftgen, har du fått stadfestet dette hos en spesialist. Det er egentlig lite troverdig at du ikke har bedre informasjon enn du avslører her. Nesten så jeg tviler på at du snakker sant. Du kommer jo med delvis feil- og misvisende informasjon i det du skriver.

Anonymous poster hash: a571d...b63

Javel?

Hun sier ikke at hun har det - hun sier at det kan være tilfelle.

Dessuten oppgir hun ingen informasjon, og det er uansett en fornuftig problemstilling.

Hvorvidt hun har rett til å anta at hun muligens kan være disponibel for en alvorlig sykdom eller ikke er ikke din sak, og med tanke på at 1 av 3 får en eller annen kreftdiagnose så er det vel helt OK å få temaet opp, tross dine paranoide trollemistanker.

Anonymous poster hash: d3986...287

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ville altså ikke reagert negativt til å se en kvinne med åpenbart flatt bryst og med fake bryst bh?

Ville dere ikke føle det som et slags tap, dersom dama har fine bryster og plutselig er det bare arr der?

Anonymous poster hash: d0d15...89e

Det hadde føltes som et tap, men jeg hadde ikke brydd meg noe mer om det... Hvis en dame mister kjæresten sin pga noe sånt, mener jeg at det er for det beste uansett, siden fyren åpenbart var en dritt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest åffårno

Jeg er sammen med en puppemann og, han sier at han selvsagt ville syntes det var trist, men at det ikke har noe med hans seksuelle tenning å gjøre, og må jeg fjerne dem er det selvsagt ok. Jeg er ikke så keen på implantater dersom det skulle skje, og det har han ingen problemer med. At man opplever det som et slags tap er greit, det ville jeg også gjort, men det har lavere prioritet i en slik sak.

Anonymous poster hash: b9327...65d

Selv hadde jeg synes det var fryktelig skuffende at en person synes det var trist at jeg måtte fjerne brystene av seksuelle årsaker - det hadde jo sagt noe om hvor lite innsikt han hadde i realitetene.

Pupper eller å stå i begravelsen til den du elsker, liksom.

Men jeg kan forstå at arr og manglende kroppsdeler kan minne begge partene på hva som faktisk har stått på spill, og at dette med å se potensialet for døden i realiteten fort kan dempe sexlysten.

Klart at redsel for noens liv kan gjøre at man føler sex er meningsløst i en periode, eller at det å berøre den kroppsdelen fremkaller minner om den usikre perioden.

Selv om risikoen reduseres kraftig eller elimineres så forsvinner jo ikke redselen og angsten for å miste noen - og det tror jeg definitivt kan prege et forhold også negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv hadde jeg synes det var fryktelig skuffende at en person synes det var trist at jeg måtte fjerne brystene av seksuelle årsaker - det hadde jo sagt noe om hvor lite innsikt han hadde i realitetene.

Pupper eller å stå i begravelsen til den du elsker, liksom.

Nå er du bare ufin og vanskelig. Når man har noe fint, og det blir borte, er det helt normalt å oppleve det som et tap. Å bagatellisere eller gjøre dette til noe skittent er bare ekkelt gjort mot de som er i situasjonen. Står det om puppene eller livet så ryker puppene selvfølgelig, men jeg også hadde fortsatt syntes det var trist å miste dem. (Og jeg skrev jo nettopp at de ikke var knyttet til den seksuelle tenningen for hans del heller, så du må nok lese innlegget en gang til.)

Anonymous poster hash: b9327...65d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel?

Hun sier ikke at hun har det - hun sier at det kan være tilfelle.

Dessuten oppgir hun ingen informasjon, og det er uansett en fornuftig problemstilling.

Hvorvidt hun har rett til å anta at hun muligens kan være disponibel for en alvorlig sykdom eller ikke er ikke din sak, og med tanke på at 1 av 3 får en eller annen kreftdiagnose så er det vel helt OK å få temaet opp, tross dine paranoide trollemistanker.

Anonymous poster hash: d3986...287

Hun skriver at hun HAR et arvelig brystkreftgen, og da synes jeg det er rart at hun ikke er bedre orientert om de faktiske forhold. Jeg er verken paranoid eller troll. Jeg synes det virker som om det er veldig om å gjøre for TS å fremprovosere noen negative svar fra menn, om kvinner som har måttet fjerne ett eller begge bryst, mer enn å komme med en balansert og kunnskapsrik fremstilling av fakta.

Jeg reagerer på måten TS fremstiller damer som har måttet fjerne ett eller begge bryst, jeg synes det er svært stigmatiserende. Jfr. lenkene til bilder av damer som har fjernet et bryst. Hva mener TS at vi skal gjøre? Reagere med avsky? I TS sitt tilfelle vil hun forøvrig, dersom hun faktisk velger å fjerne brystene forebyggende, aldri få et så dramatisk resultat som flere av lenkene hennes viser. Så hvis det er korrekt at TS kun vil undersøke hvordan menn vil reagere på henne, ser jeg virkelig ikke poenget med å viser frem bilder av helt andre resultat enn hun vil få. Disse uheldige damene hvis bilder TS ber om kommentarer på, HAR hatt kreft og de har åpenbart vært gjennom langt mer enn bare å fjerne innmaten i brystene forebyggende. De har vært utsatt for omfattende inngrep og godt mulig strålebehandling av huden på toppen av det hele.

Du kan være trygg på at jeg ser viktigheten av å ta opp temaet. Jeg tror ikke jeg orker å begrunne dette noe mer. Det er dessuten langt utenfor trådens formål, som vel er å finne ut om menn mister tenningen av kvinner som har hatt brystkreft med behov for (omfattende) inngrep. Hvis du mener TS gir et kurant og korrekt fremstilt bilde av "brystkreftkvinner" må du bare gjøre det.

Anonymous poster hash: a571d...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Hvis du fjerner brystene uten å ha kreft, får du primær rekonstruksjon, dvs at du får implantater i samme operasjon som du fjerner (jf Angelina Jolie). Det blir stort sett seende ut som før, med naturlig heng og fin størrelse (fritt valg på øverste hylle). Mange blir faktisk flottere enn før!

Hvis du har et arvelig brystkreftgen, har du fått stadfestet dette hos en spesialist. Det er egentlig lite troverdig at du ikke har bedre informasjon enn du avslører her. Nesten så jeg tviler på at du snakker sant. Du kommer jo med delvis feil- og misvisende informasjon i det du skriver.

Anonymous poster hash: a571d...b63

Hun skriver at hun HAR et arvelig brystkreftgen, og da synes jeg det er rart at hun ikke er bedre orientert om de faktiske forhold. Jeg er verken paranoid eller troll. Jeg synes det virker som om det er veldig om å gjøre for TS å fremprovosere noen negative svar fra menn, om kvinner som har måttet fjerne ett eller begge bryst, mer enn å komme med en balansert og kunnskapsrik fremstilling av fakta.

Jeg reagerer på måten TS fremstiller damer som har måttet fjerne ett eller begge bryst, jeg synes det er svært stigmatiserende. Jfr. lenkene til bilder av damer som har fjernet et bryst. Hva mener TS at vi skal gjøre? Reagere med avsky? I TS sitt tilfelle vil hun forøvrig, dersom hun faktisk velger å fjerne brystene forebyggende, aldri få et så dramatisk resultat som flere av lenkene hennes viser. Så hvis det er korrekt at TS kun vil undersøke hvordan menn vil reagere på henne, ser jeg virkelig ikke poenget med å viser frem bilder av helt andre resultat enn hun vil få. Disse uheldige damene hvis bilder TS ber om kommentarer på, HAR hatt kreft og de har åpenbart vært gjennom langt mer enn bare å fjerne innmaten i brystene forebyggende. De har vært utsatt for omfattende inngrep og godt mulig strålebehandling av huden på toppen av det hele.

Du kan være trygg på at jeg ser viktigheten av å ta opp temaet. Jeg tror ikke jeg orker å begrunne dette noe mer. Det er dessuten langt utenfor trådens formål, som vel er å finne ut om menn mister tenningen av kvinner som har hatt brystkreft med behov for (omfattende) inngrep. Hvis du mener TS gir et kurant og korrekt fremstilt bilde av "brystkreftkvinner" må du bare gjøre det.

Anonymous poster hash: a571d...b63

Først vil jeg bare si at jeg kommer til å rapportere deg for spekulasjoner.

Siterer hva jeg skrev som svar til en som spurte meg: "Jeg spør fordi jeg kanskje må igjennom dette selv pga arvelig brystkreftgen."

Det er ikke alle som vet det enda, om de har genet, fordi de må igjennom andre utredninger først. Men vær vennlig og forstå at du ikke har rett på eller krav på, å få vite noe mer om en situasjon som er temmelig vanskelig for de involverte.

At jeg selv kanskje må fjerne mine bryst har ikke noe med saken å gjøre, det er bare en liten og ubetydelig tilleggsinformasjon her i tråden. Fordi noen spurte meg. Og det deg derfor ingen rett til å dømme, eller til å spekulere som du gjør.

Er jeg nødt til å brette ut hele livshistorien min, og min families, for at du ikke skal spekulere hvorvidt jeg snakker sant?! Og nei, jeg skriver ikke at jeg har et brystkreftgen, og hvorvidt jeg har det eller ikke har det, vedkommer ikke saken.

Hvor får du det ifra at jeg troller, lyver, prøver å få menn til å føle avsky? Linkene jeg la ved er reelle tilfeller, og veldig snille bilder sammenlignet med andre bilder som jeg har sett på nettet. Faktisk er to av dem sexy (og forstå at det er bilder som er tatt en tid etter operasjonene).

Og til opplysning, det er ikke alle kvinner som ønsker brystrekonstruksjon eller implantater. Hva er alternativet for disse, uansett om de har brystkreft eller brystkreftgenet?

Den eneste grunnen til at jeg skrev denne tråden, var fordi jeg lurer på hvordan menn reagerer i slike tilfeller. Sex er en viktig del av et forhold, og mange menn har (utfra det jeg vet om tidligere) et behov for puppene til dama. Mange menn er der at de kan ikke se for seg et forhold der kvinna mangler en del av kroppen, og det kan jeg godt forstå. Er det ikke da naturlig å spørre hva menn tenker, føler og evt reagerer dersom de selv finner seg i denne situasjonen hvor dama må fjerne bryster pga kreft eller brystkreftgen? Sexlivet er jo viktig for begge parter.

Mitt spørsmål i HI: Din kjære får brystkreft og må fjerne en eller begge pupper helt. Hvordan reagerer du? Mister du sexlysten?

I tillegg lurer jeg også på hvordan menn reagerer på å møte og gå inn i forhold med kvinner som har blitt operert, som har sine arr, og kanskje venter på en brystrekonstruksjon. Eller kanskje kvinna har hatt kreft i begge brystene, og begge er blitt fjernet.
I det hele tatt, jeg forstår deg ikke. Hva er årsaken til at du reagerer med å spekulere slik? Du antar og spekulerer, og mener og dømmer, uten å vite noe som helst om meg. Bare mitt lille spørsmål, den lille kanskje og ordet brystkreftgen.
Hva med å lære seg å ikke anta, og å ikke dømme, siden du ikke vet alt om andre mennesker?

Anonymous poster hash: d0d15...89e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange får jo fyllt falske pupper etter brystkreft, og det ser veldig naturlig ut. men det var ikke et svar på spørsmålet. beklager :)

ha en fin dag da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjern brystene, og operer nye kunstige bryster i stedet. Jeg skjønner at det må være vanskelig for jenter med store, vakre bryster i utgangspunktet - men for meg hadde det ikke vært noe dilemma. Jeg har uansett bare A-cup, og hadde såklart valgt livet (og evt. silikon etterpå).

Angelina Jolie gjorde det. ;)

Ja jeg vet hva Angelina Jolie gjorde, men implantat er noe jeg helst ikke vil ha :)

Anonymous poster hash: d0d15...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde føltes som et tap, men jeg hadde ikke brydd meg noe mer om det... Hvis en dame mister kjæresten sin pga noe sånt, mener jeg at det er for det beste uansett, siden fyren åpenbart var en dritt.

:) Takker for et direkte svar.

Anonymous poster hash: d0d15...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mange får jo fyllt falske pupper etter brystkreft, og det ser veldig naturlig ut. men det var ikke et svar på spørsmålet. beklager :)

ha en fin dag da :)

Ja, det er flott at det finnes et tilbud om rekonstruksjon :)

Anonymous poster hash: d0d15...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du som spekulerer: Det er heller ikke alle som ønsker å ha en brystbevarende operasjon. I disse tilfellene blir hele brystet fjernet. Og i mange tilfeller hvor det er snakk om brystbevarende operasjon, våkner mange opp etter operasjonen og finner ut at hele brystet er fjernet.

Som du ser, jeg vet mer enn du tror. Det er bare beklagelig at du har et behov for å spekulere.



Anonymous poster hash: d0d15...89e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sammen med en puppemann og, han sier at han selvsagt ville syntes det var trist, men at det ikke har noe med hans seksuelle tenning å gjøre, og må jeg fjerne dem er det selvsagt ok. Jeg er ikke så keen på implantater dersom det skulle skje, og det har han ingen problemer med. At man opplever det som et slags tap er greit, det ville jeg også gjort, men det har lavere prioritet i en slik sak.

Anonymous poster hash: b9327...65d

Jeg kan godt forstå det synet din mann har på det :)

Anonymous poster hash: d0d15...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv hadde jeg synes det var fryktelig skuffende at en person synes det var trist at jeg måtte fjerne brystene av seksuelle årsaker - det hadde jo sagt noe om hvor lite innsikt han hadde i realitetene.

Pupper eller å stå i begravelsen til den du elsker, liksom.

Men jeg kan forstå at arr og manglende kroppsdeler kan minne begge partene på hva som faktisk har stått på spill, og at dette med å se potensialet for døden i realiteten fort kan dempe sexlysten.

Klart at redsel for noens liv kan gjøre at man føler sex er meningsløst i en periode, eller at det å berøre den kroppsdelen fremkaller minner om den usikre perioden.

Selv om risikoen reduseres kraftig eller elimineres så forsvinner jo ikke redselen og angsten for å miste noen - og det tror jeg definitivt kan prege et forhold også negativt.

Takk for ditt innspill, det gjenspeiler noen tanker jeg har hatt.

Anonymous poster hash: d0d15...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...