Gå til innhold

Er forbannet! Hvorfor sier menn de liker damer med former, men deretter avviser deg nettopp pga formene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange av de menn som har ropt med de største ordene i denne tråden, som har kastet rundt seg med valker og dobbelthaker, er det som faktisk har dame?

Det kan vel være det samme om man har dame eller ikke, det er ikke sånn at det bare er eliten som skal ha rett til å ha en mening om hva som er attraktivt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig trist om noen skulle føle det sånn. Jeg tenker heller at dersom noen menn ikke vil ha med fordi jeg har et par ekstra kilo på kroppen eller for små pupper eller hva det måtte være, fordi de jager etter perfekte kropper, så er det de som ikke er gode nok for meg.

Jeg har den mentaliteten at de som ikke vil ha meg, er ikke gode nok for meg. Hadde alle hatt denne, hadde ingen vært såre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel være det samme om man har dame eller ikke, det er ikke sånn at det bare er eliten som skal ha rett til å ha en mening om hva som er attraktivt.

Eliten?

Er man del av en elite fordi man har kjæreste? :klo:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje et ekkelt spørsmål, men mulig det kan kaste et lite forklarelsens lys over noe av det mest absurde i tråden, nemlig at helt alminnelige, flotte kvinner føler de ikke er gode nok lenger...

Det er da nok av kvinner som krever at mannen har orden på økonomien, egentlig bør man vel helst ha jobb også og ikke bare gå hjemme hele dagen. Helt legitime krav det, men hva med menn som ikke har orden på økonomien, som er arbeidsløse, kanskje har de en sykdom gjør at de aldri vil komme i jobb. Tror du ikke de ikke føler at de ikke er gode nok?

Jeg sier ikke at du har sagt noe om menn med dårlig økonomi, men det er klart at det er mer akseptert for kvinner å si hva de ikke liker enn for menn å fortelle hva de ikke liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den mentaliteten at de som ikke vil ha meg, er ikke gode nok for meg. Hadde alle hatt denne, hadde ingen vært såre.

Omvendt her, det er de jeg ikke kan få jeg vil ha. Suger selvsagt, men sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke blitt mer enig. Ser meg lei av artikler som sier former, men som egentlig mener lettere overvekt/større kvinner. Har ingen problemer med at vi kvinner kommer i alle utgaver, men ordet "former" har blitt noe voldtatt i det siste.

Eks. 1

Eks. 2

Eks. 3

Former er gjerne synonymt med timeglass, og da gjerne en normalvektig kropp. Ingenting galt i å være et eple eller banan, men former=timeglass. Bilder er også lette å manipulere, vi har da alle hørt om "fat-girl angle shot", som da gjerne brukes på nettdating. Derfor man skal ta realistiske bilder av seg selv, ikke gjøre seg til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Det kan vel være det samme om man har dame eller ikke, det er ikke sånn at det bare er eliten som skal ha rett til å ha en mening om hva som er attraktivt.

Èlite?

Veldig mange helt alminnelige mennesker har da virkelig enten en kjæreste, en samboer eller en ektefelle.

Ok, så har man altså blitt definert som å tilhøre en èlite... kan det være nært-opptil-timeglass-men-utgått-på-dato-ihht-KG-èliten?

Hva den enkelte finner attraktivt og attråverdig er jo faktisk svært individuelt...så lenge man ikke lar alt for mye svadapropaganda gå inn og overta for ens egentlige preferanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde de fleste hadde lært seg "venninne-norsk" til nå, altså når jenter forteller gutter om sin venninne:

"Hun har utrolig fin personlighet" -> stygg

"Hun har former" -> feit

"Hun er eksentrisk/kunstnersjel/kreativ/engasjert/etc" -> gal

"Hun er perfekt for deg" -> en reality check på hvordan du egentlig er

"Jeg vil ikke at hun skal komme" -> pen

"Hun er psycho, hold deg unna henne!" -> pen og med god personlighet

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør dere ikke nei, ut i fra den interseksjonalitet som jeg har prøvd å snakke om i flere innlegg.

Hva vet du om hva jeg har opplevd?

Det finnes ingen menn eller kvinner for den sags skyld i denne milelange tråden som mener min kroppstype er den deiligste på jord heller. Men ikke på grunn av, men på tross av dette er jeg fornøyd med meg selv, som jeg mener så absolutt at mange flere kvinner i de fleste vektklasser burde være.

Jeg måtte jobbe noe absurd mye med meg selv og min egen selvfølelse etter å ha blitt mobbet noe jævligt i barndomsår, og når folk sa til meg "av jord er du kommet og til et skjellet er du tydelig blitt" så mener jeg strengt tatt at du undervurderer hvor mye det kan svi for tynne mennesker når man sparker de, ene og alene fordi vi har en kroppsform som vi ikke kan gjøre så mye med.

At overvektige mennesker får sin del, det har jeg aldri påstått at de ikke får. Så gjelds det å ikke grave seg ned i driten en får servert i skyttergravs debatten og bli trygg på seg selv og vite at en duger.

Jeg kan spise 50 hamburgere på en uke, men jeg får fremdeles ikke en snever midje og gigantiske hofter. Dolly Parton har operert seg i hjel for å få en slik kropp hun i utgangspunktet ikke har, jeg tenker at det er veldig trist.

Jeg er et dårlig forbilde, jeg burde ikke ha lov til å mene noe om kvinner og menn som slenger dritt om kroppen min, jeg må tolerere at andre kommenterer hva jeg spiser, jeg blir skyteskiven til alle kvinner som har blitt valgt bort til fordel for noen som er tynnere enn de selv.

Tykke kan utale seg om tynne, aldri omvendt for gudsskyld. Som sagt mon tro hvordan du eller ts hadde reagert om jeg skrev en så latterlig kommentar om at noen med BMI på 26 bare spiste fast Food, mon tro da om du hadde forsvart det med at det ble skrevet i frustrasjon?

Det bør ikke forsvares, det er absurd frekt.

For all del, jeg har sympati med ts - til en viss grad (rettelse, jeg hadde sympati med ts før hun begynte dette tullet om hva slanke spiser og ikke spiser).

Men det kan gjøre vondt å bli valgt vekk når en selv føler en har noe å gi, men vi gjør det alle. Du velger vekk mannfolk som er 178 høyde cm over havet, ts sin fyr valgte vekk hun pga "former"(som vi enda krangler på hva er for noe og således har vi alle vår definisjon) og mange mannfolk har sikkert valgt vekk meg også enten fordi jeg var for tynn, for lav, hadde feil hårfarge, hadde skeive tenner eller noe annet.

Det gjør meg veldig lite i grunn, all den tid og stund at jeg vet at mannfolk er forskjellige, vi kan ikke please alle, det er viktigst å please seg selv, og om en virkelig ikke er fornøyd med seg selv så bør en forsøke å gjøre noe med det, ikke av hensynet til andre men for seg selv. Utstråle trygghet og selvverd.

Jeg har møtt mange mennesker som liker meg, som liker det jeg har å fare med, både huet mitt og kroppen. Jeg tror ts også har møtt mennesker som liker hun for både kroppen og huet hennes, så må hun lære seg i gi faen i resten.

Både ts og meg selv og advocadoen ligger i ytterpunktene, vi er i samme båt, jeg fatter ikke at du kan mene det er frekt å si det.

Folk uavhengig av kroppsform og vekt bør holde seg for god til å kommentere andre, tykke som tynne! Men at folk har preferanser er en helt naturlig ting ved oss mennesker, det får en ikke gjort så mye med.

Drittsekker finnes det i absolutt alle vektklasser, det kan en dessverre ikke gjøre så mye med, men jeg reagerer litt på folk som mener at det er langt finere å mobbe tynne enn tykke.

Du gav meg en link, jeg gir deg gjerne en til bake og den bør du faktisk lese, http://queen.nablogg.no/slutt-a-hat-tynne-folk/

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope.

Jeg undrer meg bare rett og slett på om det er de uten dame som har ropt høyest om hva de ønsker seg og hva de ikke vil ha...

Og skulle så være tilfellet så kan det nok ligge en liten 'drømme- og ønske faktor' her som speiles i bildene og kommentarene som føles såre for mange.

Ja, men hvorfor tror du det?

Og spiller det egentlig noen rolle? Om man har skyhøye krav til en partner, enten det gjelder utseende eller noe annet, så må man jo få lov til det så lenge man også godtar konsekvensene av det. Og en slik konsekvens kan være at man er singel på grunn av for høye krav. Men det er like fullt et personlig valg.

Anonymous poster hash: d820e...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tro menn liker sunne stramme kropper, med former eller ikke, store bryster eller små. Er ikke det det viktigste da?

Så han kan jo godt si at han liker former, men det ville jeg tro også innbefattet en sunn stram kropp.

Jeg hadde ikke vært interessert i en mann som gikk mer opp i at kvinnen var sexy (etter hans begrep), enn at kvinnen hadde en sunn og stram kropp.

Klarte jeg å utrykke det forståelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns da ikke hun første hadde mer former enn normalt, hun var slank men ikke for slank :)

Anonymous poster hash: acee9...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tro menn liker sunne stramme kropper, med former eller ikke, store bryster eller små. Er ikke det det viktigste da?

Så han kan jo godt si at han liker former, men det ville jeg tro også innbefattet en sunn stram kropp.

Jeg hadde ikke vært interessert i en mann som gikk mer opp i at kvinnen var sexy (etter hans begrep), enn at kvinnen hadde en sunn og stram kropp.

Klarte jeg å utrykke det forståelig?

Ja, jeg syntes det var ganske forståelig. Og jeg ville helt klart ha foretrukket en sunn kvinne fremfor en babe med silikoninnlegg ja. Er man sunn så er det stor sjanse for at man uansett er relativt sexy.

Anonymous poster hash: d820e...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest avocadoen

Ja, men hvorfor tror du det?

Og spiller det egentlig noen rolle? Om man har skyhøye krav til en partner, enten det gjelder utseende eller noe annet, så må man jo få lov til det så lenge man også godtar konsekvensene av det. Og en slik konsekvens kan være at man er singel på grunn av for høye krav. Men det er like fullt et personlig valg.

Anonymous poster hash: d820e...d1e

Men en ting som er litt rart, er at disse bildene som har blitt lagt ut her av kvinner, er bilder som har blitt skikkelig photoshoppa. Så man har et krav til at kvinnen skal se sånn og sånn ut, men ikke engang modellen som er avbildet ser sånn ut!

Eksempel:

http://ryanwillmottphotography.com/wp-content/uploads/2009/12/pic1-hour-on-photoshop.jpg

http://www.chilloutpoint.com/images/2010/08/celebrities-before-and-after-photoshop/celebrities-before-and-after-photoshop-21.jpg

Så i virkeligheten har jo disse modellene like bred midje som det jeg har.

Endret av ninuska_
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en ting som er litt rart, er at disse bildene som har blitt lagt ut her av kvinner, er bilder som har blitt skikkelig photoshoppa. Så man har et krav til at kvinnen skal se sånn og sånn ut, men ikke engang modellen som er avbildet ser sånn ut!

Eksempel:

*snipp, for å spare plass*

Så i virkeligheten har jo disse modellene like bred midje som det jeg har.

Joda, men de fleste oppegående folk er klar over at både kvinner og menn blir photoshoppa når de stiller som modeller og at de ikke er så "glatte" i virkeligheten, men de er jo uansett like trente når de ikke er photoshoppet, og det er det mange syntes er attraktivt.

Anonymous poster hash: d820e...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Joda, men de fleste oppegående folk er klar over at både kvinner og menn blir photoshoppa når de stiller som modeller og at de ikke er så "glatte" i virkeligheten, men de er jo uansett like trente når de ikke er photoshoppet, og det er det mange syntes er attraktivt.

Anonymous poster hash: d820e...d1e

Nå var vel denne diskusjonen om hva som var former og ikke, og jeg har da ganske mye mer definerte muskler enn det de fleste modeller har, men i følge mannfolka her inne så er det ikke det som blir sett på som attraktivt.

Men om du ser her: http://cdn.lolzbook.com/wp-content/uploads/2013/09/Photoshop-Model-Before-And-After.jpg så er ikke modellen trent i virkeligheten (ikke at hun ser trent ut i det hele tatt etter hun er blitt photoshooppa da)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes ikke det er så unaturlig jeg. Med former tenker jeg mest på pupper, rumpe og hofte/midje. Hvis man har er både dvask, utrent og samtidig har mye fett på kroppen, så har jo disse formene en tendens til å bli veldig "skjult" i fettet, uavhengig av størrelse. Jeg har ikke så mye former, og tenker faktisk at for at de i det hele tatt skal kunne komme til sin rett må jeg være ganske slank. De forsvinner med en gang jeg legger på meg.

Og med litt muskler under fettet og en god holdning vil kroppen automatisk se bedre ut uansett størrelse, men det er jo selvsagt veldig individuelt hvordan det legger seg, men jeg mener damer kan være flotte i mange størrelser, bare ikke forveksle fett med former :)

Enig med deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var vel denne diskusjonen om hva som var former og ikke, og jeg har da ganske mye mer definerte muskler enn det de fleste modeller har, men i følge mannfolka her inne så er det ikke det som blir sett på som attraktivt.

Men om du ser her: http://cdn.lolzbook.com/wp-content/uploads/2013/09/Photoshop-Model-Before-And-After.jpg så er ikke modellen trent i virkeligheten (ikke at hun ser trent ut i det hele tatt etter hun er blitt photoshooppa da)

Å være trent utelukker ikke å ha former, det kommer an på genetikk, kosthold og hvordan man trener. Det er heller ikke slik at en trent kvinne ikke kan ha former i det hele tatt, de er kanskje bare litt mindre enn for kvinner som har noen kg. ekstra.

Og det er også forskjeller å folk, noen er "heldige" genetisk og kan fremstå slank og trent med liten innsats mens andre må legge inn mye.

Om du er bedre trent enn de fleste modeller så er jeg sikker på at det er mange som vil finne deg attraktiv.

Anonymous poster hash: d820e...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var vel denne diskusjonen om hva som var former og ikke, og jeg har da ganske mye mer definerte muskler enn det de fleste modeller har, men i følge mannfolka her inne så er det ikke det som blir sett på som attraktivt.

Men om du ser her: http://cdn.lolzbook.com/wp-content/uploads/2013/09/Photoshop-Model-Before-And-After.jpg så er ikke modellen trent i virkeligheten (ikke at hun ser trent ut i det hele tatt etter hun er blitt photoshooppa da)

Da har du ikke lest hva jeg skrev.

Sunne kropper er meget attraktivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Å være trent utelukker ikke å ha former, det kommer an på genetikk, kosthold og hvordan man trener. Det er heller ikke slik at en trent kvinne ikke kan ha former i det hele tatt, de er kanskje bare litt mindre enn for kvinner som har noen kg. ekstra.

Og det er også forskjeller å folk, noen er "heldige" genetisk og kan fremstå slank og trent med liten innsats mens andre må legge inn mye.

Om du er bedre trent enn de fleste modeller så er jeg sikker på at det er mange som vil finne deg attraktiv.

Anonymous poster hash: d820e...d1e

Det har jeg også sagt, og derfor så kan man ikke heller si at alle menn vil ha en kvinne med brede hofter og svære pupper, for om det var sant så hadde ingen menn likt meg.

Jeg er heldig genetisk sånn sett, for jeg får en definert mage og sprettrumpe selv om jeg bare har et bra kosthold og ikke trener så mye (det siste pga sykdom de siste mnd), men det er da ingen som kan forandre genene sine. Jeg kan ikke få bredere hofter og større pupper med mindre jeg opererer og går opp 10 kilo.

Så det jeg og flere andre har prøvd og sagt i denne tråden er at menn liker forskjellige ting. Noen menn liker formfulle kvinner, noen menn liker lubne kvinner, noen menn liker tynne kvinner og noen menn liker muskuløse kvinner. Så det finnes ingen fasit, fordi skjønnhet er i øyet som ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...